Asus ROG Zephyrus G14 är kompakt bärbar dator med Ryzen 4000M och RTX 2060

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Zephyrus G14 är kompakt bärbar dator med Ryzen 4000M och RTX 2060

Nya bärbara datorer från Asus med AMD Ryzen 4000-serien under huven presenteras på CES 2020, med en LED-panel på lockets baksida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det med LED på baksidan var rätt coolt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Det med LED på baksidan var rätt coolt

Kanske i sisådär 10 minuter, sen är det rätt meningslöst

Permalänk
Medlem

Väntar bara på appen som gör edge detection på huvudskärmen i realtid och sen gör om det till gråskala o pixelerar. Sen har du en spegling av huvudskärmen på lockets baksida. *awesome*

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Den där såg rätt trevlig ut. Linus Tech Tips tittade närmare på den och några andra också.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Nog är jag rätt ignorant till området bärbara gamingdatorer, men denna är den mest intressanta jag sett, period. 8-kärnig Zen 2, GTX 16xx, strömförsörjning via USB-C, 120 Hz i en faktiskt portabel 14" body.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Nog är jag rätt ignorant till området bärbara gamingdatorer, men denna är den mest intressanta jag sett, period. 8-kärnig Zen 2, GTX 16xx, strömförsörjning via USB-C, 120 Hz i en faktiskt portabel 14" body.

Håller med! Finns (fanns kanske är mer korrekt) även AERO 14 från Gigabyte men den har dragits med dålig tillgänglighet i Europa, dock utan USB-C och skärmen var lite mer sisådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kanske i sisådär 10 minuter, sen är det rätt meningslöst

Man får tänka längre, ex en animerad gubbe som ger fingret åt folk osv.
Inte längre bara en lysande logga längre!

Permalänk
Medlem

Otroligt intressant laptop. Kanske blir en ersättare till min nuvarande trotjänare.

Permalänk
Medlem

Man säger att OEMs äntligen har börjat satsa med riktiga flaggskeppsdesign på Laptops med AMD processorer till skillnad från de flesta billiga och plastiga som finns ute nu.
Men jag tycker faktiskt att även denna ser ganska plastig och halvtaskig ut. Ganska tjocka och plastiga bezels. Jämför med tex razor stealth 13 och blade 15 så ser de mycket mer "premium" ut.

Men jag jämför nog i och för sig utseendet mer med laptops med mindre kraftfulla intel U processorer.
Ser jag fel? är det metall eller plastchassi?
Tycker ni den är snygg?

Permalänk
Medlem

@DGS: Magnesium är det om det är samma dator som de visade på linus tech tips.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Samma taktik nu inom bärbara som var så lyckat inom stationära. Gissar att nästa generation AMD prollar till laptops etc kommer köra över Intel över hela brädet. Imponerande processorer redan dessa!

Asus laptopen är jag nyfiken på vad den kommer kosta med 4800H och AMD Radeon 5600M... Kanske blir o skramla ihop lite slantar...

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.