Intels första grafikkort demonstreras på CES

Permalänk
Melding Plague

Intels första grafikkort demonstreras på CES

På CES 2020 demonstrerar Intel en bärbar dator som uppges husera bolagets allra första Xe-grafikkort – kodnamn DG1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Nu smäller det snart av!

En 3.e aktör på marknaden ska bli riktigt kul att se vad som händer med

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nu smäller det snart av!

En 3.e aktör på marknaden ska bli riktigt kul att se vad som händer med

Jag hoppas det kommer blåsa upp till en rejäl storm!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vilken grym powerpoint de visade på destiny 2.

Permalänk
Hedersmedlem

Får känslan att det kan vara en bit kvar innan Intel har grafikkort som är intressanta för stationära speldatorer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Vilken grym powerpoint de visade på destiny 2.

[.video]https://www.youtube.com/watch?v=6fZ7FN8m8HI[/video]

Jag har dålig koll på mobila GPU;er men det där såg väl inte så dåligt ut? Kommer väl säkert bli bättre med mer optimerade drivrutiner också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Vilken grym powerpoint de visade på destiny 2.

https://www.youtube.com/watch?v=6fZ7FN8m8HI

man skulle kunna tro att de slog på ett random youtube klipp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Jag har dålig koll på mobila GPU;er men det där såg väl inte så dåligt ut? Kommer väl säkert bli bättre med mer optimerade drivrutiner också.

ingen fps mätare eller vilken upplösning det är. Skulle kunna vara 720p med medium settings i 60 fps.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ingen fps mätare eller vilken upplösning det är. Skulle kunna vara 720p med medium settings i 60 fps.

Det såg verkligen inte ut som några 60fps av det lilla vi fick se.

Men om det är någon halvtaskig mobil krets så lär det väl bli några flaggskepp-ultrabooks som får kretsen och sen inget mer. Jag tror det kommer krävas 2-3 generationer innan Intel verkligen är en aktör på den här marknaden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Över 1050 prestanda kanske? Inte alltför imponerande men den verkar fungera iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ingen fps mätare eller vilken upplösning det är. Skulle kunna vara 720p med medium settings i 60 fps.

Det skulle i så fall vara en stor förbättring, Intel UHD 630 fick t.ex. i genomsnitt 17 fps i 720p@low enligt denna sida.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det skulle i så fall vara en stor förbättring, Intel UHD 630 fick t.ex. i genomsnitt 17 fps i 720p@low enligt denna sida.

Det finns en Grafikdel där i mellan, Intel iris. Dessa siter i bland annat i7-1065G7.

https://youtu.be/34tim_pqGYo

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag har dålig koll på mobila GPU;er men det där såg väl inte så dåligt ut? Kommer väl säkert bli bättre med mer optimerade drivrutiner också.

Från de tester med integrerad GPU jag kollat på iallafall så verkade det inte så imponerande. 1065G7 på samma segment. Och skillnaden i FPS är natt och dag (samma inställningar? Går ej att veta...).

Om de har sådana problem med FPS, så kunde de iallafall sänka inställningarna och få mer flyt. De sa ju aldrig inställningarna, så de kunde ha sålt in att det flöt på bra iallafall. Om det råkar vara så att den är strömtörstig så kan det fortfarande funka på desktop, men är för tidigt att säga vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Från de tester med integrerad GPU jag kollat på iallafall så verkade det inte så imponerande. 1065G7 på samma segment. Och skillnaden i FPS är natt och dag (samma inställningar? Går ej att veta...).

Om de har sådana problem med FPS, så kunde de iallafall sänka inställningarna och få mer flyt. De sa ju aldrig inställningarna, så de kunde ha sålt in att det flöt på bra iallafall. Om det råkar vara så att den är strömtörstig så kan det fortfarande funka på desktop, men är för tidigt att säga vid det här laget.

Man får ju verkligen hoppas att det inte är samma inställningar. I så fall är det katastrof för Xe.

Permalänk
Medlem

Vill dom verkligen satsa på grafikkort så kommer dom med tiden bli lika snabba som dom andra två.
Intel gör bra grafikkretsar, dom är bara inte snabba än.

Att förvänta sig något en vill ha i sin dator innan gen tre är att lura sig själv. Det tar tid.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ingen fps mätare eller vilken upplösning det är. Skulle kunna vara 720p med medium settings i 60 fps.

Man får hoppas detta inte är vad de tänker släppa utan en tidig version. Youtube dödar iofs video, men 720p, eller iaf en bra bit under 1080p känns det som i videon och inte i närheten av 60fps. Men Youtube bidrar nog lite som sagt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

@inquam: spelet såg rätt choppy ut, de där var knappt stabila 30 kändes det som.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av inquam:

Man får hoppas detta inte är vad de tänker släppa utan en tidig version. Youtube dödar iofs video, men 720p, eller iaf en bra bit under 1080p känns det som i videon och inte i närheten av 60fps. Men Youtube bidrar nog lite som sagt.

För att vara lite elak så tycks det ju vara Stadia i grafikkortsformat.

Jag räknade ut Intel för längesedan, inte aktuellt för mig vid årets troliga grafikkortsbyte. Att Intel öht kommer lansera något är bra men jag tänker inte kasta bort mina pengar på första generationens kort.

Permalänk
Medlem

Vilken otroligt grym livedemo.

Skickades från m.sweclockers.com