Var hittar man miljoninvesterare i Sverige?

Permalänk
Avstängd

Var hittar man miljoninvesterare i Sverige?

Tjena! Jag undrar i vilka forum på nätet och/eller IRL kan man hitta människor med miljontals kronor som kan ha intresse att investera det i fastighetsvärlden? Jag tar gärna länkar till forum där man i sin tur kan hitta kontaktuppgifter till personer?

Jag tänker mig att människor som pysslar med aktier sedan flera år tillbaka eller personer som har flera framgångsrika aktiebolag som visar att de har lyckats kunna hantera pengar? Tack för svar på förhand! AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Eum... Tror inte dessa personer finns på forum o söker projekt.
Om du vill ha investerare så gör du så här: Skriv en jävligt bra affärsplan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Avstängd

Tack för svar.

Nej, jag förväntar mig inte att det sitter någon mångmiljonär här väntandes på att få delta i en pågående upphandling i mångmiljonprojekt. Däremot tänker jag mig att någon kanske någon gång här hört talas om "investering" och vet någon "ledtråd" man kan fortsätta söka vidare på.

Skrivet av talonmas:

Eum... Tror inte dessa personer finns på forum o söker projekt.
Om du vill ha investerare så gör du så här: Skriv en jävligt bra affärsplan

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar garanti för positiv avkastning på investering?!

Tack för länken.

Under "Kontakta entreprenörsnätverk" så verkar det finnas olika organisationer som agerar som mellanhänder för investerare (aka folk med mkt pengar) och personer med investeringsprojekt?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Miljoninvesterare i fastighetsbranschen?
Åk till valfritt villaområde i, eller i närheten till, valfri medelstor stad och du hittar sannolikt en person/familj som investerat miljoner (i plural) i deras hus (fastighet). Flera av de har även investeringsprojekt på gång (renovering/ombyggnad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tack för svar.

Du menar garanti för positiv avkastning på investering?!

Haha, precis. Men det är ju ända anledningen att folk investerar idag så. Men kolla med universitet i din närhet. De har ofta uppstarts och kuvösprojekt där de hjälper nya entreprenörer. De kan säkert hjälpa dig med var man hittar investerare.

Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Enligt mig lever fastighetsbranschen på lånad tid -- och lånade pengar!
Ekvationerna går ihop nu, men dagens räntor ger spararna noll i avkastning. Det håller inte. Vi äldre fick bra avkastning på olika pensionsfonder och räntor. De garanterade minst tre procent avkastning. Det kan de inte längre.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Första jag kommer att tänka på som eventuellt skulle kunna vara något är Tessin. Kan vara värt att titta där.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G