Häng med när AMD och Lisa Su intar scenen på CES 2020

Permalänk
Melding Plague

Häng med när AMD och Lisa Su intar scenen på CES 2020

Årets CES är igång, och AMD är bland de första att presentera nyheter. Klockan 23:00 väntar bland annat information om nya processorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för mycket info om Zen 3!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Då kanske vi får höra om det är värt att vänta på Zen 3 eller om man ska slå till nu.. Tror jag vet svaret.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Nu har man vart ledig i 2 veckor, synd att alla fina nyheter kommer i natt när man ska upp och jobba

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Håller tummarna för mycket info om Zen 3!

Men innan det vill vi se benchmarks för 3990X Gärna där de jämförs med en överklockan Xeon på 5ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SectionX2:

Nu har man vart ledig i 2 veckor, synd att alla fina nyheter kommer i natt när man ska upp och jobba

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur Hoppas på en fullproppad nyhetsfeed imorgon när klockan ringer

Permalänk

Väntar ivrigt. Men jag har sett för många såna hära presentationer som har gjort mig riktigt besviken. Då det har varit mycket babbel och inga testresultat. Ni som såg Nvidias RTX presentation vet vad jag syftar på.

Nå enligt mina källor så kommer det komma en mängd nya Chromebooks med kommande 64 core Threadripper utrustade med 256GB ram, dessa Chromebooks vill jag se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Nu har man vart ledig i 2 veckor, synd att alla fina nyheter kommer i natt när man ska upp och jobba

Skickades från m.sweclockers.com

Logga in i morgon och se en sammanfattning från idag/ikväll, skönt att slippa lyssna och se på folk som pratar men inte säger någonting majoriteten av tiden.

Permalänk
Inaktiv

Klarar mig hyfsat bra med i5 9400 idag men intressant att följa med vad som händer med både AMD och Intels utveckling under kommande år. På GPU sidan tror jag nog de är ganska chanslösa, möjligtvis kan de ha något i midrange som är prisvärt även 2020

Permalänk
Medlem

Julafton genast och öppna presenterna? 😁♥️

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vilka nyheter kommer släppas? Max 2st nyheter tror jag. Något nytt om ZEN 3 tror jag inte vi får ännu.

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?
Nya CPUer för den bärbara marknaden?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

De här måste man kolla in

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Nu har man vart ledig i 2 veckor, synd att alla fina nyheter kommer i natt när man ska upp och jobba

Skickades från m.sweclockers.com

YOLO, får bli lite seg imorgon bitti.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Jobbar kväll denna vecka så kan vara uppe o kolla Vet inte vad jag förväntar mig men jag älskar Lisa Su på scen. Hon är riktigt mänsklig och entusiastisk vilket gör henne till en av mina favorit CEO:er att lyssna på.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Ska bli intressant att se om de pratar grafikkort, då gärna i högre klassen och med strålspårning! Kommer absolut hålla mig vaken för detta!

Permalänk
Medlem

Dessa brukar tyvärr inte vara jättespännande. Hon står där och drar ut på det och raggar fejkapplåder i en timma, ut på andra sidan ramlar ett par tveksamma nyheter utan särskilt mycket detaljer.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Vilka nyheter kommer släppas? Max 2st nyheter tror jag. Något nytt om ZEN 3 tror jag inte vi får ännu.

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?
Nya CPUer för den bärbara marknaden?

Jag gissar på att du har i princip rätt.

Förutsätter att de kommer att presentera de nya APU:erna ("Renoir") med 8/16-modellen som flaggskepp. Supertänd på denna själv, för lite mer avancerade office-burkar. Förhoppningsvis blir det modeller både för laptops och desktops.

5600XT känns given, och kanske en liten sneak peak på "Big Navi", men jag tror faktiskt inte det. Möjligen på Computex.

Fullt möjligt att de annonserar 3980X och 3990X för leverans under Q1/början av Q2. Känns som lite fel plats att prata HEDT dock, så vi får se.

Till sist tror jag hon kommer avsluta med att prata lite om Zen 3. Inte detaljer som modeller, leveransdatum, priser och så, men förhoppningsvis en genomgång av arkitekturen, så spekulationerna kan komma igång på allvar. Gissar på release sent Q3, möjligen Q4. Hoppas jag har fel och att det blir framåt Computex i juni istället.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

Vilka nyheter kommer släppas? Max 2st nyheter tror jag. Något nytt om ZEN 3 tror jag inte vi får ännu.

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?
Nya CPUer för den bärbara marknaden?

Ryzen 4000 mobile kommer förmodligen visas upp. DVS zen 2 mobile med vega grapichs (tråkigt nog vega...)

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Ingen risk att man missar något med RSS flöde.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ryzen 4000 mobile kommer förmodligen visas upp. DVS zen 2 mobile med vega grapichs (tråkigt nog vega...)

Är redan lite info ute om dessa =p Ryzen R9 4900HS 8 kärnor 16 trådar för bärbara unbox therapy la nyss ut en video med en ny asus laptop på 14" med denna cpu

Edit: tydligen togs den bort lika fort xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Vilka nyheter kommer släppas? Max 2st nyheter tror jag. Något nytt om ZEN 3 tror jag inte vi får ännu.

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?
Nya CPUer för den bärbara marknaden?

Tror och hoppas verkligen att dom inte slösar tid på low-end APUer.
3980/3990X är ett givet för att hålla momentum uppe samt kunna visa några charts där dom fullkomligt slaktar Intel.
5600XT borde vara en högoddsare likaså
Laptops hoppas jag blir AMDs nya måltavla
Sen tror jag att dom kommer nämna något om Zen3, troligtvis något om IPC-förbättringar samt on-track schema

Den som lever om 1h får se!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Är redan lite info ute om dessa =p Ryzen R9 4900HS 8 kärnor 16 trådar för bärbara unbox therapy la nyss ut en video med en ny asus laptop på 14" med denna cpu

Edit: tydligen togs den bort lika fort xD

Skickades från m.sweclockers.com

jag tror någon råkade trampa utan för sin NDA

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Detta kommer avgöra om man ska köra på nuvarande Ryzen 3xxx eller vänta på Ryzen 4xxx.

Sjukt spännande!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

AMD announces Ryzen 4000 mobile series

AMD Radeon RX 5600 XT gets 2304 Cores, 6GB, and a 279 USD price tag. 150W TBP

https://videocardz.com/ Läcker som vanligt

Från reddit:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Project Scarlett är inte det Xbox Series X?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är det nära!!! Sitter och väntar på att det ska dra igång här. Ser till att vi har nyheter uppe på sajten lagom till tidig morgon i Sverige.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nu börjar det

Permalänk
Medlem

@Jacob:
härligt, vi väntar ivrigt!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Vi vill se kraftfulla APUer !!

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Shots fired från AMD

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär