Permalänk
Medlem

Jag lyckades klicka hem en LG från Elfynd för 5000kr. Riktigt nöjd med den. Gick från 24" 144Hz så största skillnaden för mig var nog storleken på skärmen 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Ja, klart man är nöjd! 1200kr mindre (vid köptillfället BF2019) och den bättre skärmen, research lönar sig oftast!
Men det är också bra att du blev nöjd med LG:n och tråkigt du hade otur med lenovon, men som jag gnällt om i flertalet
trådar nu om skärmar. Att skärmtillverkningen och tillverkarna är ett skämt när det kommer till kvalitet och innovation.

Jag vet inte om det är att alla lägger sin utveckling på mobiltelefoner för att få haka på i då förr Apples och Samsungs cash flow. Så andra produkter hamnar i kläm. Skärmar vara en av dem. Jag menar det var nog inte helt gratis för Asus att ta fram rog phone som typ 10 pers kommer köpa såvida inte folk går på att Linus techtips inte på något sätt skulle vara sponsrad...
Var det kanske på bekostnad av att man inte gjort en bra skärm sedan slutet 2014 PG279Q. nä va jag svamlar!

Vad bra att du blev nöjd var egentligen det ända jag ville få sagt!
Hur ser det ut för er andra!? Vilken skärm blev det och LG:n eller Lenovon: är ni nöjda?

Jag valde att behålla min skärm, den var vid köptillfället 1500kr billigare dvs 23% billigare än LG:n och det är ändå samma panel. Ja jag har problem med blackscreen, men det finns en fix om jag orkar göra den, i dagsläget så har jag bara stängt av G-sync och inväntar att nya drivrutiner skall ordna det åt mig. Jag har väldigt lite BLB och IPS glow, så summa summarum är jag nöjd med mitt köp.

Visa signatur

I5-10600K, Asus Z490 Maximus Hero XII Wifi, 32 Gb DDR4 G-Skill 3600Mhz, 1 TB Samsung 970 Evo, Asus Gtx 2070 Super Strix.

Permalänk
Medlem

Gott nytt år och god fortsättning!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Skrivet av sdaniel1:

RGB mode med 40-75 brightness green -5 blue -3.. Vissa spel kör jag overdrive extreme.. Då jag inte märker av inverse ghostingen alls
ibland FPS2. (OBS) Jag har ej kalibrerat med spyderx pro eller något samt att jag har blåljus reducerande glasögon....

Fixen tar 10 sekunder att ställa lägga till. Löste det för mig på dem drivisarna innan dem som släptes den 10:e december på båda mina kort gtx 1060 och rtx 2070. Efter drivisarna som kom 10 dec behöver jag inte använda fixen på mitt etex 2070, och 1060 hann jag inte testa.

LG är bättre på att marknadsföra sig (i sverige), samt det heter LG’s Nano Cell Technology. inte Lenovo nano...... Do the math!
Samt dagens gamers är som Apple användare lata och allt ska bara fungera menatalitet på gott och ont.

https://motherbear.home.blog/2019/12/08/lenovo-legion-y27q-20...

https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/eid0gi/lenovo_y27q...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nöjd med min skärm i stort. Inte så mycket glow, inga döda pixlar, inget tjorv.

Har dock ett problem: När den är avstängd / i sleep mode så piper den högfrekvent och slår jag av strömbrytaren på grendosan så piper det ett tag till sen kommer ett knarrande ljud och det blir tyst. Drar jag däremot ur strömkabeln direkt ur skärmen så blir det tyst på en gång. Så fort jag kopplar i strömmen igen så börjar den pipa. Skärmen är helt tyst när den är aktiv.

Borde jag reklamera / oroa mig för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overactive:

Nöjd med min skärm i stort. Inte så mycket glow, inga döda pixlar, inget tjorv.

Har dock ett problem: När den är avstängd / i sleep mode så piper den högfrekvent och slår jag av strömbrytaren på grendosan så piper det ett tag till sen kommer ett knarrande ljud och det blir tyst. Drar jag däremot ur strömkabeln direkt ur skärmen så blir det tyst på en gång. Så fort jag kopplar i strömmen igen så börjar den pipa. Skärmen är helt tyst när den är aktiv.

Borde jag reklamera / oroa mig för detta?

Låter som "coilwhine" vet inte om det är rätt term på skärmar men man pratar ofta om det på grafikkort, detta är nog tyvärr inget som kommer försvinna om det är det jag tänker på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5-10600K, Asus Z490 Maximus Hero XII Wifi, 32 Gb DDR4 G-Skill 3600Mhz, 1 TB Samsung 970 Evo, Asus Gtx 2070 Super Strix.

Permalänk
Skrivet av Odman82:

Låter som "coilwhine" vet inte om det är rätt term på skärmar men man pratar ofta om det på grafikkort, detta är nog tyvärr inget som kommer försvinna om det är det jag tänker på.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, är förmodligen det. Jaja så länge skärmen inte är 1 vecka från att stendö så kan jag nog leva med det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Overactive:

Nöjd med min skärm i stort. Inte så mycket glow, inga döda pixlar, inget tjorv.

Har dock ett problem: När den är avstängd / i sleep mode så piper den högfrekvent och slår jag av strömbrytaren på grendosan så piper det ett tag till sen kommer ett knarrande ljud och det blir tyst. Drar jag däremot ur strömkabeln direkt ur skärmen så blir det tyst på en gång. Så fort jag kopplar i strömmen igen så börjar den pipa. Skärmen är helt tyst när den är aktiv.

Borde jag reklamera / oroa mig för detta?

Samma med min skärm. Ett högfrekvent läte vid avstängt läge som bara släpper när jag drar ur sladden.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat någon bra info om bäst inställningar till skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wykzie:

Någon som hittat någon bra info om bäst inställningar till skärmen?

Bli inte årets latmask redan! 5 inlägg innan ditt!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

FYI Prissänkt på webhallen som månadens gaming deals!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Bli inte årets latmask redan! 5 inlägg innan ditt!

Haha tänkte vad menar han?! Insåg jag missat där var ytterligare 2 sidor sen jag kollade sist.

Tack för länkarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av wykzie:

Haha tänkte vad menar han?! Insåg jag missat där var ytterligare 2 sidor sen jag kollade sist.

Tack för länkarna

Ibland står mjölken helt enkelt för nära 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Vsync ska vara på i Nvidia panelen och avstängt i spel.

Eftersom tråden ändå självdött så måste jag bara få höra motiveringen för detta påstående?
if you please?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag har köpt mig ett 2070 super nu, skall bli kul att se om problemen med blackscreen försvinner helt

Visa signatur

I5-10600K, Asus Z490 Maximus Hero XII Wifi, 32 Gb DDR4 G-Skill 3600Mhz, 1 TB Samsung 970 Evo, Asus Gtx 2070 Super Strix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Eftersom tråden ändå självdött så måste jag bara få höra motiveringen för detta påstående?
if you please?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

har precis som han på i nvidia och av i spelen, flyter på bra för mig iaf på mitt 1080.. har inte haft nå black screen eller annat konstigt
en fundering, är det möjligt att uppgradera firmware på denna skärm? såg nån kina recension där dom hade firmware 1.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

[en youtube film som inte föklarar någoting annat än hur man gör för att sätta på Vsync i nvidia kontrollpanelen]

First off = 5:12 minuter jag aldrig kommer få tillbaka!

Dålig eller ingen motivering! Bara för att någon kastar ur sig något på youtube är det inte nödvändigtvis 100% rätt.
Fan dem sa att dem inte skjutit ner planet! nä för så var det ju...

JAa jaaaaa blur busters säger ju samma sak..typ....läs hela.... Boogie woogie!
https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Vinning = Ingen screen tearing utanför Gsync spannet om man har tur att v-sync faktiskt klarar att ta över och fungerar som det ska.
Tänker ändå att man ställer in spelet att rulla inom ramen för vad man bör klara av med den hårdvaran man har.

Förlust V-sync strular titt som tätt och ger inputlag som gör att man inte hann deagle:a den jäveln som satt på gräddhyllan med AWPn

kardemumman = Försök inte spela på ultra settings när du bara hade råd med medium?

Vsync OFF! Framcap = True! Om man nu magiskt skulle bada i tearing på 165hz+ för v-sync har inget där att göra annat än förstöra känslan i princip att som är på något sätt fps baserat. Vem spelar under 40 fps i europa?

Tips = Ha inte Skype, Msn, Chrome flikar x100 spotify, Tre olika gratis virus program, 4GB ram på WINx64, 400 usb enheter inkopplade.. Samtidigt som du ska spela.

Making friend!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

För att få så bra upplevelse med g-sync/freesync så bör man sätta en limit på ex 138 fps samt köra med vsync på, om du aktiverar det i NVCP eller i spelet spelar ingen roll. Varför man vill köra med vsync på är för att man annars kan få tearing på nedre halvan av panelen trots g-sync/freesync och fps limit. Så länge du satt en limit under skärmens max Hz så får du ingen extra input lag med vsync på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

För att få så bra upplevelse med g-sync/freesync så bör man sätta en limit på ex 138 fps samt köra med vsync på, om du aktiverar det i NVCP eller i spelet spelar ingen roll. Varför man vill köra med vsync på är för att man annars kan få tearing på nedre halvan av panelen trots g-sync/freesync och fps limit. Så länge du satt en limit under skärmens max Hz så får du ingen extra input lag med vsync på.

Skickades från m.sweclockers.com

I och med att nVidia inte har någon fps limiter i sin nvcp förutsätter det att spelet ifråga har en inbyggd fps limiter eller att man använder något tredjepartsverktyg. Vad använder ni, någon rekommendation?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

I och med att nVidia inte har någon fps limiter i sin nvcp förutsätter det att spelet ifråga har en inbyggd fps limiter eller att man använder något tredjepartsverktyg. Vad använder ni, någon rekommendation?

Tillkom inte det i senaste drivern?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

I och med att nVidia inte har någon fps limiter i sin nvcp förutsätter det att spelet ifråga har en inbyggd fps limiter eller att man använder något tredjepartsverktyg. Vad använder ni, någon rekommendation?

Precis som @wikai nämnde så finns det nu inbyggt i NVCP, men man kan även köra med ex RTSS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Tillkom inte det i senaste drivern?

Skrivet av 220volt:

Precis som @wikai nämnde så finns det nu inbyggt i NVCP, men man kan även köra med ex RTSS.
https://youtu.be/W66pTe8YM2s

Skickades från m.sweclockers.com

Åh vilken lycka! Det var verkligen på tiden.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaks första skärmen pga extrem IPS Glow, fick en ny. Inte lika illa på denna, men fortfarande märkbart. Främst i nedre vänstra hörnet. Dom verkar ju ha en horribel QC hos Lenovo (åtminstone på dessa skärmar iaf)

Vilket är synd, för resten på skärmen är snudd på 10/10. Endast ett par småsaker som stör, typ den ganska blanka ytan på skärmen gör att den reflekterar ljus lite mer än önskvärt i vissa lägen.

Permalänk
Medlem

Får hålla med om att den reflekterar ljus lite väl bra, har inte varit ett problem tidigare. Men med denna skärm, så ser jag rgb'n i chassit reflekteras.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Får hålla med om att den reflekterar ljus lite väl bra, har inte varit ett problem tidigare. Men med denna skärm, så ser jag rgb'n i chassit reflekteras.

Det är faktiskt det ända problemet jag har med skärmen den är som en spegel , ser en fjärdedel av ett köksfönster 12 meter bort reflekteras även om det inte är skinande sol, Men det löser man ju lätt med att dra för gardinerna för halva fönstret men ser ju lite tråkigt ut utifrån

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Det är faktiskt det ända problemet jag har med skärmen den är som en spegel , ser en fjärdedel av ett köksfönster 12 meter bort reflekteras även om det inte är skinande sol, Men det löser man ju lätt med att dra för gardinerna för halva fönstret men ser ju lite tråkigt ut utifrån

Inget jag inte märkt av.. Dock så om man titta i vinkel från vänster sida ca 20-40 grader så ser det mycket sämre ut än att titta från höger sida av någon anledning..
Bakomliggande bandning? Vad vet jag.. tittar ju framifrån ändå så inget problem men kanske kan bidra till mer reflektioner beroende om ljuset kommer från vänster eller höger? testa

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag gjorde misstaget att köpa den här skärmen trots att jag läst en massa rapporter om den svarta bilden som kommer fram då och då när man kör med G-sync.

Skärmen är så gott som oanvändbar! Blink blink, blink, blink.....blink....blink. Blink.

Jag har testat med flera olika nVidia-drivare, ändring av timings i CRU-verktyget och minskning av frekvens till 144 Hz. Vissa kombinationer visar 70% svart skärm, andra gör att den svarta skärmen bara syns lite då och då.

Imorgon åker den tillbaks! Om inte någon här inne har hittat en lösning som faktiskt fungerar?

Jag kör med nVidia Founders Edition GeForce 2080 Super och medföljande Display Port-kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreamerD:

Jag gjorde misstaget att köpa den här skärmen trots att jag läst en massa rapporter om den svarta bilden som kommer fram då och då när man kör med G-sync.

Skärmen är så gott som oanvändbar! Blink blink, blink, blink.....blink....blink. Blink.

Jag har testat med flera olika nVidia-drivare, ändring av timings i CRU-verktyget och minskning av frekvens till 144 Hz. Vissa kombinationer visar 70% svart skärm, andra gör att den svarta skärmen bara syns lite då och då.

Imorgon åker den tillbaks! Om inte någon här inne har hittat en lösning som faktiskt fungerar?

Jag kör med nVidia Founders Edition GeForce 2080 Super och medföljande Display Port-kabel.

Låter mycket skumt, vad jag hört och förstått så skulle gsync blinkandet avhjälpas med nya drivers.
Själv sitter jag på 2080 Super (Asus) med nyaste drivers utan problem med G-sync igång. Så mer eller mindre samma setup som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Låter mycket skumt, vad jag hört och förstått så skulle gsync blinkandet avhjälpas med nya drivers.
Själv sitter jag på 2080 Super (Asus) med nyaste drivers utan problem med G-sync igång. Så mer eller mindre samma setup som dig.

Nu har jag löst problemet! Jag hittade ett inlägg från en användare som föreslog att man skulle vända på DP-kabeln, dvs byta plats på ändarna som sitter i datorn och skärmen. Det lät riktigt skumt tyckte jag men det löste allt!

Det var säkert inte själva vändningen som var lösningen utan att koppla ur och in kabeln på båda sidorna. Tydligen är inte kontakterna idiotsäkra...