Datorn instabil, går inte ladda ner bios

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade det här:

Hello,

Ever since I upgraded to windows 10, I noticed that my system would have these small hiccups where the sound would freeze and the display would stutter for a split second. Its really random and happens when I'm gaming/watching a video. If it were to happen when I'm not doing those things, I wouldn't even notice since there is no sound or fluent display that would indicate a freeze has happened, so I can't tell for sure if it happens when idle.

It's quite annoying, even tho it's not really serious at the moment, but I fear it might be hurting my computer.

Am I the only one getting this? Is this simply a bug that could be fixed with an update? Or can I fix this myself by fiddling with a few settings?

Thanks in advance for all answers.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff: det står inte lösning till problemet eller vad personen gjorde

Permalänk
Medlem

@Gamer95: Haha oj, sitter och kollar på telefonen! Dom hade på att Windows bytte bakgrundsbild med jämna mellanrum. Varje gång bakgrundsbilden byttes lagade det till. Har du valt Ryzen power plan?
Har du gått in i felsäkert läge, avinstallerat grafikdrivrutinerna och installerat om dom?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff: jag håller på installera windows men nu får jag inte bild och vågar inte stänga av datorn genom knappen. Vet inte vad jah ska göra. Den håll på ladda ner nån uppdatering sen startades om atorn och nu får jag inte upp bild

Permalänk
Medlem

@Gamer95: installerar du om Windows ifrån grunden? Eller installerar du en uppdatering? Visades nånting när datorn startades om?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff: nu kom de bild och uppdateringar håller på och bli klar

Permalänk
Medlem

@Pantsoff: med det du skrev tidigare, jag har bildspel där flera bilder som ändras i bakgrunden varje 1 minut. Kan det bero på det

Permalänk
Medlem

@Gamer95: Stäng av det och se om det blir bättre. Är ju lättare än att installera om hela Windows 10 ivf.

Permalänk
Medlem

https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/71535/Cry...

Denna, den version du har benchmarkar endast diskarna. Du verkar få bra resultat från den disken iaf

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen nämnt det ännu, har du kollat dina temperaturer? Om CPU kylaren inte sitter korrekt så kommer CPU att gå varm och klocka ner sig tillräckligt länge för att svalna för att sedan klocka upp sig igen och då gå för varmt igen så den då klockar ner sig i en ond cirkel.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@Paontuus: tyvärr så var det bildspel hahaha asså jag är så sur en sån grej tog mig 3 dagar och få reda på till sist..... spelet o allt funkar som det ska nu utan problem

tack så mycket för hjälpen och alla andra som svara uppskattas jättemycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer95:

@Paontuus: tyvärr så var det bildspel hahaha asså jag är så sur en sån grej tog mig 3 dagar och få reda på till sist..... spelet o allt funkar som det ska nu utan problem

tack så mycket för hjälpen och alla andra som svara uppskattas jättemycket!

Haha lugnt! Va många som hade det felet. Eller så va det en uppdatering

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080