Permalänk
Medlem

Köpråd TV Ljust Vardagsrum

Hej

Jag är ute efter köpråd till 55" TV till ett ljust vardagsrum. Stort fönster till vänster samt rakt bakom tittaren som riktar rakt emot TV:n. Nu ser vi inte speciellt mycket TV på dagtid, men på sommaren är det ljust samt reflektioner från lampor på kvällen finns helt klart. Så jag är ute efter en TV som är bra i ljusa förhållanden.

Kommer FRÄMST användas till linjär-TV via Ultra HD-box från Viasat, tittar på mycket sport. Bouns om det är lätt att använda appar, tänker främst på Netflix, HBO och Amazon Prime. Kommer vara uppkopplad via WiFi, så ett fungerande och smidigt WiFi är ett krav. Har tyvärr inte möjlighet att tråda.

Har främst kikat på dessa två. Tips, tankar, andra förslag? Av vad jag läst så verkar bildhanteringen på Sony vara toppen samt fungera bra i ljusa förhållanden. Dock verkar Samsung har ett smidigare app och operativsystem.

Pris: HELST inte över 10.000:-

Jämförelse

Sony TV

Samsung TV

Permalänk
Medlem

Skulle säga antingen Q7-Q8 eller LGs Oled C8 eller något i den prisklasen.

Permalänk
Medlem

Jag har inte hängt med så mycket med 2019-2020-års modeller. Men Samsung har ofta haft väldigt bra presterande modeller i ljusa rum. OLED gör sig allra bäst i mörka rum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Jag har inte hängt med så mycket med 2019-2020-års modeller. Men Samsung har ofta haft väldigt bra presterande modeller i ljusa rum. OLED gör sig allra bäst i mörka rum

Tack för ditt svar.

Jag har redan en OLED nere i biorummet. Söker efter en TV till ett ljust vardagsrum som beskrivningen ovan säger. Dels pga dom ljusa förhållanden men även priset på MAX 10.000 så går OLED bort. Nu vet jag att det finns OLED för 10.000, men inte det jag letar efter denna gång.

Skickades från m.sweclockers.com