Utmärkta The Talos Principle gratis i Epic Games Store

Permalänk
Melding Plague

Utmärkta The Talos Principle gratis i Epic Games Store

The Talos Principle kombinerar pussellösning med intressant berättande, och är gratis i Epic Games Store fram till klockan 17 idag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket spel för pengarna. Nu har det ju några år på nacken men väl värt sin tid om man gillar 3d pussel typ portal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

@voffen1: Spel för pengarna ?

Det är ju Gratis på Epic Games

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

@voffen1: Spel för pengarna ?

Det är ju Gratis på Epic Games

Med spyware från den kinesiska staten på köpet!
//foliehatten på

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Med spyware från den kinesiska staten på köpet!
//foliehatten på

Svenska staten spionerar på dig också, med den nya avlyssningslagen har allt du gör blivit fairgame. Tack vare alla bomber och skjutdåd. Men din största oro är att ett land (utan bevis) ska spionera på dina aktiviteter. Det kallar jag foliehatt på ja
Men vi blir alla kollade hur vi än gör, men frågan är om det är någon som faktiskt bryr sig att du tittar på hentai saker

Permalänk
Inaktiv

Detta spel är en av mina favoriter.

Jag är inte så mycket för att lösa pusslet, utan det går ut på nånting helt annat som jag tycker man ska utforska själv.

2kliksphilip på tuben förklarar spelet väl https://www.youtube.com/watch?v=zkAxJGU4oJ4

Det är nånting helt annat än vad det verkar se ut som, ge det en chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Med spyware från den kinesiska staten på köpet!
//foliehatten på

Jag hoppas att du inte äger en telefon,laptop eller en surfplatta för de kan spionera på dig just nu via kameran och mikrofonen.

Tackar Epic för ett till spel men jag tycker inte om deras launcher än men det blir att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Svenska staten spionerar på dig också, med den nya avlyssningslagen har allt du gör blivit fairgame. Tack vare alla bomber och skjutdåd. Men din största oro är att ett land (utan bevis) ska spionera på dina aktiviteter. Det kallar jag foliehatt på ja
Men vi blir alla kollade hur vi än gör, men frågan är om det är någon som faktiskt bryr sig att du tittar på hentai saker

Någon glömde göra distinktionen mellan demokrati och auktoritär diktatur...

Skrivet av ExcZist:

Jag hoppas att du inte äger en telefon,laptop eller en surfplatta för de kan spionera på dig just nu via kameran och mikrofonen.

Tackar Epic för ett till spel men jag tycker inte om deras launcher än men det blir att testa.

Nej, launchern är skräp av flera andra skäl också.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Hade varit kul o testa men orkar banne mej inte en till "launcher".

Fasiken räcker att man redan har Steam och Origin.

Ja jag vet detta är ett I-lands problem etc men precis som streaming. jag orkar inte ha flera olika helt enkelt.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Någon glömde göra distinktionen mellan demokrati och auktoritär diktatur...

Nej, launchern är skräp av flera andra skäl också.

Det jag vill att epic launchern ska ha är steams funktioner och kunna tanka ner spelen fortare annars så skiter jag väl i problemen och tar ett gratis spel
Men Hela världen spionerar på allt och alla så kanske dags att kastas ut elektroniken om man inte gillar spyware

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Detta spel är en av mina favoriter.

Håller med, troligen ett av mina top 10 spel jag någonsin spelat. Handlar om mycket mer än "bara pussel". Sjukt bra soundtrack också.

Permalänk
Avstängd

Gav efter och installerade launchern. Inget fel i att samla på sig lite gratisspel och det här ser ju intressant ut.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Det jag vill att epic launchern ska ha är steams funktioner och kunna tanka ner spelen fortare annars så skiter jag väl i problemen och tar ett gratis spel
Men Hela världen spionerar på allt och alla så kanske dags att kastas ut elektroniken om man inte gillar spyware

Maxar våran 500Mbit-lina, så hastigheten är svår att ha som skäl 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Maxar våran 500Mbit-lina, så hastigheten är svår att ha som skäl 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Har 100/100 och epics launcher tankar inte ner lika mycket som origin,uplay,battle.net och steam.
Brukar alltid låta launchern tanka ner allt det kan men funkar inte på epic så det är inget svårt skäl tycker jag 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Har 100/100 och epics launcher tankar inte ner lika mycket som origin,uplay,battle.net och steam.
Brukar alltid låta launchern tanka ner allt det kan men funkar inte på epic så det är inget svårt skäl tycker jag 🤷‍♂️

Jag har 100/10 och ligger på strax under 10 MB/sek. Inte maxad lina, men o andra sidan blir allt så jävla segt om man ska göra något annat samtidigt, så jag har ställt ner Steam till 10 MB/sek också. Så jag tycker båda fungerar lika bra ur den aspekten i alla fall.

Kan inte säga något om uplay, origin eller batle.ne för det var så länge jag använde dem/har inte konton.

Permalänk
Medlem

Testade nyss att starta en nedladdning på Epic och där låg tankningen på 11-12 MB/s och på steam stabiliserade det sig på 13MB/s så viss skillnad är det kanske. Kan säkert spela in när man laddar ned också och mitt test var inte direkt vetenskapligt.

Edit:
Från Epic laddade jag ner till systemdisken och Steam till en dedikerad speldisk dock men vet inte om det gör speciellt stor skillnad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

https://puu.sh/EUH20/f4ae7472ab.png Det är dessutom till en 2.5" laptop-disk (för att minska ljudnivån), så prestandan är väl inte den bästa.

Men det kan såklart variera beroende på hur ISP och allt annat mellan en själv och källan har allt inställt, så alla linor är ju inte identiska även om uppkopplingshastigheten skulle vara samma.

Däremot kan även jag hitta allt möjligt som skulle kunna vara bättre med Epics klient, så jag är väl ingen "pro Epic/anti allt annat"-snubbe heller ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Överskattat spel, det är otroligt repetitivt så om du inte tycker det är kul att ta reda på hur du på ännu ett sätt ska komma förbi en flygande bomb som ser exakt likadan ut (grafisk kreativitet? fuck you!) för 3542 gången så kan jag inte rekommendera det. Och den så kallade "filosofi" som finns inbakad i spelet består av att läsa korta texter som för "skojs" skull har klippts av och att låtsas konversera med en AI där alla svar är givna på förhand om frågor som handlar om huruvida spelvärlden (alltså den värld som man befinner sig i i spelet) är påhittad eller verklig. Oj. Vad. Intressant. Inte.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Har tagit ner alla gratisspel hittills under julhelgerna, fanns ett par guldklimpar.

Permalänk
Musikälskare

Ugh en till launcher... Aja...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Förmodligen ett av de top 10 spelen jag spelat genom åren, då är jag inget suprrfan ac pusselspel heller rekommenderas starkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ett riktigt bra och ibland ganska klurigt pussel spel.

Undrar om det har släppts ut något extra för spelet sedan det kom ut.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Epic äger i december!

PS Om Epic började dela ut 1.000.000 US$ direkt in på kontot, no questions asked, så ä ja' säker på att somliga Sweklockare skulle ha något att klaga på. Typ varför är det inte i SEK eller f*siken "Nu måste man betala skatt på den summan."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt spel! Rekommenderas varmt. Ett spel som får en att tänka på mer än ett sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Någon glömde göra distinktionen mellan demokrati och auktoritär diktatur...

Nej, launchern är skräp av flera andra skäl också.

Det värsta som finns är översittare och vad du håller på med här, är skrattretande. Ingen orkar hålla på att rada upp olikheter. Ge dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Det värsta som finns är översittare och vad du håller på med här, är skrattretande. Ingen orkar hålla på att rada upp olikheter. Ge dig

Skickades från m.sweclockers.com

Ajdå, klev jag dig på tårna nu? Jag tycker iallafall det finns en del väsentliga skillnader vad gäller mänskliga rättigheter att beakta. Ge mig? Jag föredrar demokrati och forum där oliktänkande kan diskutera istället för omskolningsläger och skörd av mänskliga organ, your call.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ajdå, klev jag dig på tårna nu? Jag tycker iallafall det finns en del väsentliga skillnader vad gäller mänskliga rättigheter att beakta. Ge mig? Jag föredrar demokrati och forum där oliktänkande kan diskutera istället för omskolningsläger och skörd av mänskliga organ, your call.

Precis vad jag sa, ge dig. Du vill så gärna ha sista ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Precis vad jag sa, ge dig. Du vill så gärna ha sista ordet.

Klart, måste ju fördriva mellandagarna på något sätt. "Ingen orkar hålla på att rada upp olikheter", antar att du vet skillnaden diktatur och demokrati sinsemellan. Kan du iallafall berätta vad det är som gör dig så trygg vid att Kina (antagligen) samlar in data om dig jämfört med att Sverige gör det? Spelar syftet med insamlingen ingen roll alls?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Detta var ett spel som passade mig. Inget "springa runt och skjuta allt man ser i 200km/h" utan lite tanke behövs. Sedan var det ett väldigt vackert spel. Jag gick bara runt och tittade på miljöerna efter avklarade pussel.
Och utan att spoila det för mycket så var där en del riktigt obehagliga situationer för oss höjdrädda.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu