The Witcher 3 slår spelarrekord efter Netflix-succé

Permalänk
Melding Plague

The Witcher 3 slår spelarrekord efter Netflix-succé

Det är inne att vara Geralt. Fem år efter ursprungliga lanseringen slår The Witcher 3: Wild Hunt spelarrekord på Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inkörsporten till Witcher franchisen var faktiskt TW3, och serien. Så nu går jag tillbaka till TW1 spelet och har redan hittat referenser till handlingar i TV serien som att ha befriat en ung kvinna ifrån en förbannelse.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt! Nu är vi ju garanterade ett The Witcher 4!!!

Antagligen år 2031...

Dold text
Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Hjälper nog lite extra med den väldigt väl tajmad steam rean också. ^^

Permalänk
Medlem

Tillhör den skara som spelar Witcher 3 oavsett men jag kanske bidrar till statistiken med mina "cloud saves".

Hade även sett mer fram emot ett Witcher 4 än ett Cyberpunk men låter utvecklarna leka av sig i cybervärlden först så är de välkomna tillbaka senare

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ska kolla på denna, är den bra så kanske jag slår till på Witcher 3!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

@Joppis: Jag tror att det blir ett Witcher 4, kanske inte med Geralt, men någon annan, i andra halvan av 20-talet! Hoppas hoppas!

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk

Jag har nyligen börjat spela The Witcher 3 och har inte kört det något tidigare alls. Blev lite taggad både av serien samt att spelet såg bra ut när jag kollade på youtube. Det finns många moddar som jag körde igång med direkt, främst visuella sådana men även någon för att fixa till ett par saker. Riktigt bra spel tycker jag än så länge och billigt nu pga steam rean med : )

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Blev själv hypad av serien, hade läst böckerna innan men serien fick mig att börja köra min första replay av witcher 3!

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt med hur bra de lyckades med serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela igenom spelet för första gången, helt klart kul.

Men jag förundras lite över den varierade svårigheten. Har fastnat nu trots jag är på ett quest med lägre level än mig själv och att jag spelar på näst lättast svårighet.

Varulven i main quest line vid det stora mörka trädet. Jag får inte ner HP alls. Har försökt läsa mig till att man ska avbryta ylande m.m. men det hjälper inte. Den genererar sin HP för snabbt.

Stängde spelet när jag efter en handfull försök och research inte lyckats skada den. Känns buggigt (vilket tydligen hundratals andra håller med om).

Ett klart minusbetyg från min sida när svårigheten varierar så kraftigt (eller om det nu är buggigt).

spoiler
Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar tredje avsnittet nu, ska försöka mig på spelen igen framöver.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Jag har börjat spela igenom spelet för första gången, helt klart kul.

Men jag förundras lite över den varierade svårigheten. Har fastnat nu trots jag är på ett quest med lägre level än mig själv och att jag spelar på näst lättast svårighet.

Varulven i main quest line vid det stora mörka trädet. Jag får inte ner HP alls. Har försökt läsa mig till att man ska avbryta ylande m.m. men det hjälper inte. Den genererar sin HP för snabbt.

Stängde spelet när jag efter en handfull försök och research inte lyckats skada den. Känns buggigt (vilket tydligen hundratals andra håller med om).

Ett klart minusbetyg från min sida när svårigheten varierar så kraftigt (eller om det nu är buggigt).

spoiler

Hej!

Jag spelade nyligen igenom detta själv så tänkte ge dig ett litet råd inför nästa "gaming session".

I det här spelet så är det ytterst viktigt att du tillverkar bomber & drycker och innan du skall strida mot varulven så bör du besöka Keira Metz där du kan köpa formeln för Moon Dust (i.e. blockerar speciella förmågor som healing).

spoiler
Permalänk
Medlem

Skaffade nyligen ny TV och Shield och stremade lite Witcher 3 i dagarna och spelade med handkontroll. Jag förstår verkligen att folk klagar på kontrollen, handkontroll är helt värdelöst till detta. Mus och Tangentbord är ju betydligt bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

@Joppis: Jag tror att det blir ett Witcher 4, kanske inte med Geralt, men någon annan, i andra halvan av 20-talet! Hoppas hoppas!

Det stämmer redan 2016 i slutet av blood and wine DLCn så va det många som frågade om ett till witcher och cd projekt Red svarade med att det definitivt kommer komma fler witcher spel dock är geralts resa slut. Så en direkt uppföljare skulle det inte bli.

Nu kom det ut ny information att cd projekt red håller på med ett nytt avtal med böckernas författare om ett "witcher 4" så geralts resa kanske fortsätter ändå och anledningen dem sa nej sist va för att dem inte ville säga att deras avtal hade tagit slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag har börjat spela igenom spelet för första gången, helt klart kul.

Men jag förundras lite över den varierade svårigheten. Har fastnat nu trots jag är på ett quest med lägre level än mig själv och att jag spelar på näst lättast svårighet.

Varulven i main quest line vid det stora mörka trädet. Jag får inte ner HP alls. Har försökt läsa mig till att man ska avbryta ylande m.m. men det hjälper inte. Den genererar sin HP för snabbt.

Stängde spelet när jag efter en handfull försök och research inte lyckats skada den. Känns buggigt (vilket tydligen hundratals andra håller med om).

Ett klart minusbetyg från min sida när svårigheten varierar så kraftigt (eller om det nu är buggigt).

spoiler

Som redan nämnts finns bra sätt att blockera dess regeneration. Det är en knepig strid eftersom vara passiv, slå lite, vara passiv osv fungerar inte här. Man måste vara på hela tiden, bara aggressiv hela tiden och lära sig när den gör sig redo för att klippa till för att snabbt hoppa undan och sen på igen så fort man kan.

Quen tecknet är typiskt bra här om man lätt missar när den återhämtat sig och slår tillbaka trots att man vevar på den. Yrden fungerar ev bra om man får in den i det och Axii kan vara bra att störa den på håll så man kan komma nära och klippa till.

Var länge sedan jag gjorde den striden så bara ger lite eventuella tips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kul nyhet. Witcher-TVserien presterade långt över förväntan och CD Projekt Red och Witcher 3 förtjänar allt beröm dom får och mer därtill. Decenniets bästa spel i min bok, utan tvekan.

Har själv börjat igenom en tredje genomspelning av Witcher 3 nu, tack vare serien.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Kul för alla inblandade i allt The Witcher! Jag har själv läst alla böcker och älskar dem, spelat alla spel och tycker de är mestadels väldigt bra men kan för allt jag vill verkligen inte förstå hur Netflix-serien blivit så hyllad. Kämpade mig igenom 3 avsnitt men mer klarar jag inte - vilken besvikelse .
Roligt att så många andra uppskattar den dock!

Permalänk
Medlem

Angående serien tycker jag den började ofokuserat och var bäst de sista avsnitten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla som spelar på GoG ska också räknas med. Jag t.ex.

Permalänk
Medlem

Inhandlat alla böckerna i digitalt format för ett par dagar sedan samt tänkte lira om spelserien när man har tid, dock var TV-serien inte något att hänga i granen.

Permalänk
Medlem

Provat Witcher spelen men tröttnat direkt.
Älskade dock serien och längtar till nästa season.

Sjukt att den är näst mest sedda netflix serien 2019 när den kom så sjukt sent på året.

Permalänk
Skrivet av clumsyandshy:

Kul för alla inblandade i allt The Witcher! Jag har själv läst alla böcker och älskar dem, spelat alla spel och tycker de är mestadels väldigt bra men kan för allt jag vill verkligen inte förstå hur Netflix-serien blivit så hyllad. Kämpade mig igenom 3 avsnitt men mer klarar jag inte - vilken besvikelse .
Roligt att så många andra uppskattar den dock!

Tycker serien går upp och ned -- vissa stunder rätt långt ned och ibland prickar den högre med dialog och meningar som sägs. Tycker efter fem avsnitt att den är tillräckligt intressant för att kika vidare.

Slog till på spelet Witcher 3 nu när det var rea på Steam och har hunnit köra 102 minuter. Reagerade rätt snabbt på den överdrivet rörliga växtligheten som rör sig som om det vore full storm. Inte sällan att det är så i spel, men tycker det förstör intrycket lite. Sen har vi det klassiska med bitvis stela animationer och figurer och djur som går in igenom varandra. Men mycket som är väldigt snygg också! Jaja, har jag egentligen inte tid att spela, men blev så pass nyfiken i samband med serien.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Ni behöver denna när ni lirar

Toss a coin to your witcher

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat spelen eller läst böckerna men tyckte serien var bra, var lite rörigt i början men man fattade ju sen att det var olika tider det utspelade sig i när man gick mellan Ciri och Geralt o Yennefer. Musiken var riktigt grym. Inväntar säsong 2 nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Skaffade nyligen ny TV och Shield och stremade lite Witcher 3 i dagarna och spelade med handkontroll. Jag förstår verkligen att folk klagar på kontrollen, handkontroll är helt värdelöst till detta. Mus och Tangentbord är ju betydligt bättre!

Jag har nästan uteslutande använt min xbox kontroll till Witcher 3, har plöjt ner ca 300h i det och super nöjd. Vem är alla dessa som klagar?

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tycker serien går upp och ned -- vissa stunder rätt långt ned och ibland prickar den högre med dialog och meningar som sägs. Tycker efter fem avsnitt att den är tillräckligt intressant för att kika vidare.

Slog till på spelet Witcher 3 nu när det var rea på Steam och har hunnit köra 102 minuter. Reagerade rätt snabbt på den överdrivet rörliga växtligheten som röt sig som om det vore full storm. Inte sällan att det är så i spel, men tycker det förstör intrycket lite. Sen har vi det klassiska med bitvis stela animationer och figurer och djur som går in igenom varandra. Men mycket som är väldigt snygg också! Jaja, har jag egentligen inte tid att spela, men blev spå pass nyfiken ny i samband med serien.

Det finns en mod som tonar ner blåsten!
"More Realistic Wind Effect" heter den

Permalänk
Skrivet av Faxius87:

Det finns en mod som tonar ner blåsten!
"More Realistic Wind Effect" heter den

Aha, tackar för tipset!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Personligen har jag sällan känt mig så tom innuti som efteratt jag lirat klart TW3 och man får meddelandet "The story of Geralt of Rivia has come to a close"

Tror jag är inne på 4de gången jag lirar det nu:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Personligen har jag sällan känt mig så tom innuti som efteratt jag lirat klart TW3 och man får meddelandet "The story of Geralt of Rivia has come to a close"

Tror jag är inne på 4de gången jag lirar det nu:D

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du gillar spelet så mycket. Tyvärr kunde jag inte få mig att spela färdigt spelet, kommer ihåg att jag kom till The Red Baron och hans spädbarn eller nått.

För ensidig och tråkig combat och progression för att hålla upp mitt intresse tyävrr :(.