Ny receiver men ingen bild

Permalänk
Medlem

Ny receiver men ingen bild

Har kört innan med en Sony STR-DG910 till min PS3 och projektorn.
Kopplat med Hdmi kabel 1m och 7,5m

PS3 (1m) -> Receiver (7,5m) -> Projektor

har funkat hur bra som helst.

Men nu har jag köpt en Sony STR-DN1080.
Har kopplat så här

PS3 (1m) -> Receiver (1,5m) -> TV (7,5m) -> Projektor

Får bild på tv men får ingen bild på projektorn. Ser ut som att de försöker koppla ihop sig men det blir ingen bild. Kan det vara så att 7,5m Hdmi kabeln funkar till den gamle receivern men inte till den nya?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Har du provat båda hdmi-kontakterna på receivern?
Får du bild om du kopplar ur tv:n?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Har du provat båda hdmi-kontakterna på receivern?
Får du bild om du kopplar ur tv:n?

Har testat båda hdmi utgångarna, har även provat utan att ha tvn inkopplad.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Prova koppla direkt till projektorn igen och se om det funkar. Då vet du att TV'n är felkällan!

Kanske har det något med HDCP och den förbaskade handskakningen att göra? Kan ställa till det ibland...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Har även testat att slå av DDC (Display Data Channel) i projektorn gjorde ingen skillnad.

Har även rensat gammal EDID i PS3 genom att hålla on/off intryckt vid påslag i ca 5 sekunder tills man hör ett andra pip. Då kommer man dessutom tillbaka till grundupplösningen på 480p, funkar inte.

Har även provat att köra
PS3 (7,5m) -> Projektor
funkar fint

Verkar som att PS3, Sony STR-DN1080 och infocus x10 inte lirar ihop

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Jag gjort lite fler tester.

Dator direkt till Projektor med 7,5m kabel, bild

Dator (1m) -> Receiver (1,5m) -> TV \ (7,5m) -> Projektor Ingen bild på projektor Bild på tv

PS3 (1m) -> Receiver (1,5m) -> TV \ (0,2m) -> splitter (7,5m) -> Projektor Bild på projektor Bild på tv

Måste vara något problem med projektorn Infocus X10 och Sony STR-DN1080.
Någon av dem följer nog inte protokollen riktigt.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Det låter som om handskakningen inte fungerar som den skall mellan dem. Sökte lite på nätet och där var det andra som haft liknande problem men då var det främst tv-apparater från Samsung som inte fick bild. Sony hade ingen lösning på problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Har nu testat med 1,5m hdmi kabeln som funkar med tvn

PS3 (1m) --> Receiver (1,5m) --> projektor

ingen bild på projektorn, så det är nog inte fel på 7,5m hdmi kabeln

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Min far hade liknande problem när han köpte ny reciver. För honom så berodde detta på HDCP som många skriver med. Finns en adapter att köpa på dustin.
https://www.dustinhome.se/product/5010964855/hdcp-converter-h...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Min far hade liknande problem när han köpte ny reciver. För honom så berodde detta på HDCP som många skriver med. Finns en adapter att köpa på dustin.
https://www.dustinhome.se/product/5010964855/hdcp-converter-h...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det verkar vara som du skriver. Lite dumt att man inte kan ställa in receivern att köra ut Hdcp 1.4 till projektorn.
Men då funkar min splitter ungefär som produkten du länkar till.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Ja det verkar vara som du skriver. Lite dumt att man inte kan ställa in receivern att köra ut Hdcp 1.4 till projektorn.
Men då funkar min splitter ungefär som produkten du länkar till.

Håller med, trodde min far skojade när han frågade om hjälp och att de ej funkade. Dock kollade jag personligen inte på inställningar i hans reciver då vi bor långt ifrån varandra och han är inte så teknisk kunnande. Men jag googlade och hittade med att de kunde bero på HDCP och hittade även adaptern. Nu fungerar de iallafall för honom. Lycka till! 🙂

Skickades från m.sweclockers.com