Klämd mittemellan Komplett.se och Komplett Bank
Hej alla!
Det har uppstått för mig en ganska absurd situation där jag under Black Friday köpte en Hori Pad Onyx PS4 Trådlös Kontroller och Cooler Master SK621 Gaming Tangentbord. Var dock inte nöjd något av köpen (som var ganska spontana), så valde att skicka tillbaka. Inga konstigheter, reggade retur på Komplett.se, fick retursedel och skickade tillbaka.
Men efter ett tag så fick jag en påminnelsefaktura på den ena varan (Cooler Master SK621 Gaming Tangentbord) och kontaktade då Komplett.se för att kolla vad som blivit galet. Jag fick då som svar:
"Från vad jag kan se så finns båda dina returer registrerade. Konstigt att du fått en påminnelse! Det är Komplett Bank som har hand om våra faktura betalningar, vilket är ett externt bolag. Skulle råda dig till att kontakta deras kundtjänst och förklara att du returnerat båda produkterna. Det ska dom också kunna se."
Väldigt skumt tänkte jag, att JAG ska kontakta Komplett Bank när det uppenbart är något fel från deras sida (som de själva bekräftar). Men visst, jag kontaktar Komplett Bank. Dock får jag som svar att i DERAS system så står det att jag köpt tre varor och returnerat en vara, och har två varor kvar att betala, och om något är felaktigt så ska jag ta kontakta med Komplett.se, inte Komplett Bank.
Så nu står jag här, mittemellan två bolag som man tycker borde ha någon samröre med varandra, där det uppenbarligen blivit fel, där de bara hänvisar till varandra.
Är det verkligen jag konsument som ska försöka medla mellan Komplett.se och Komplett Banks för att de av någon anledning har bristfällig kommunikation och system? Någon annan som råkat ut för något liknande?
Vet inte om @Komplett är aktiv på detta forum och kan hjälpa till att reda ut det hela?