Retrospeldator vinner Gallerikampen

Permalänk
Melding Plague

Retrospeldator vinner Gallerikampen

Bland vinnarna i säsong tre av gallerikampen dominerar retroprojekt, där en dator med CRT-skärm i 120 Hz tar hem storsegern.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Grattis @pa1983, @ggalaxyy och @mikgus!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Wow jämn kamp!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja när jag satt på Inet och kollade efter en billig LGA2011 kylare till mitt moderkort jag beställt för att uppgradera labb burken som jag använder när jag lagar och felsöker datordelar så trodde jag ju inte jag skulle finna mig nominerad i en tävling dagen efter, än mindre vinna fösta pris! Antar att jag inte behöver köpa den där kylaren nu då

Får tacka @Jacob och Swec redaktionen för nomineringen, @Corsair Johan och Corsair för priserna dom ställt upp med till tävlingen.

Sedan vill jag tacka @Necrodude och @Timmy! och andra retro nördar som fixat fram delar till datorn!

Sedan vill jag så klart tacka ALLA sweclockare som röstat, både i tävlingen och på mina gallerier!
Roligt att det finns ett så stort intresse för dessa gamla datorer!

Permalänk
Medlem

Så långt ifrån RGB man kan komma--härligt!

Permalänk
Medlem

Grattis till alla vinnare! Bra jobbat. Ser med spänning fram emot vinterns bidrag 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Hedersmedlem

En riktig dator! Helt rätt vinnare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Tackar för tredjeplatsen och grattis till @pa1983 och @ggalaxyy

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Gratulationer till alla nominerade samt vinnare, kul att få vara med och rösta men även få inspiration till framtida visioner och byggen/modifikationer.

Stort grattis alla 🤘🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.