Permalänk
Medlem

Corsair Tangent sönder

Hej!
Nu har min D tangent på mitt corsair k70 gått sönder. Någon som vet hur jag kan fixa den? Har inte direkt lust att lägga 500kr på ett nytt helt set... https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Accessories... Kan man fixa tangenten på något sätt eller kan någon snäll själ tänka sig donera en D tangent/sälja den för en liten slant?

Mvh

Permalänk
Medlem

Min W gick sönder på mitt k70, men köpte ny på ebay för 40-50 kr

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

för en?

Permalänk
Medlem

Skapa en ticket på Corsairs supportsida så skickar de en ny åt dig om du har garanti kvar på tangentbordet vill säga.

https://www.corsair.com/eu/en/support

Annars kan nog @Corsair Johan hjälpa dig.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Marcmus:

Hej!
Nu har min D tangent på mitt corsair k70 gått sönder. Någon som vet hur jag kan fixa den? Har inte direkt lust att lägga 500kr på ett nytt helt set... https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Accessories... Kan man fixa tangenten på något sätt eller kan någon snäll själ tänka sig donera en D tangent/sälja den för en liten slant?

Mvh

Hejsan,

Ursäkta för sent svar. Löste de sig med ny keycap? Annars hjälper jag dig.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

Tyvärr har det inte löst sig, någon idé på hur jag kan fixa det?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Marcmus:

Tyvärr har det inte löst sig, någon idé på hur jag kan fixa det?

Skicka din adress i ett PM till mig så ordnar jag.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk

hej, har någon mer ytterliggare problem med sitt MK 70 tangentbord? tog bort tangenterna när jag skulle göra rent det, och nu har plasten som håller tangenterna på switcharna på mitt tangentbord börjat vittra sönder....

har 8 tangenter som lossnat än så länge, och vet inte vart man kan få tag i ersättningstangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlachnikow:

hej, har någon mer ytterliggare problem med sitt MK 70 tangentbord? tog bort tangenterna när jag skulle göra rent det, och nu har plasten som håller tangenterna på switcharna på mitt tangentbord börjat vittra sönder....

har 8 tangenter som lossnat än så länge, och vet inte vart man kan få tag i ersättningstangenter.

Skall tagga @Corsair Johan så får vi se vad han kan göra. Men först måste vi klargöra vad du har för tangentbord? För Corsair har inget som heter MK 70, utan de heter i så fall K70 och sen finns det fler varianter av dem. QPAD har en version som heter MK 70, är det ett sådant får du höra av dig till QPAD istället.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

jag hade problem med space tangenten att den matade in input 2 ggr ibland på ett Corsair K65 Lux tangentbord. Hade ingen tid kvar på garantin, så jag öppnade upp tangentbordet och först avlöda space switchen och sedan ville jag ursprungligen ta scroll lock switchen, men en bit av plast är ivägen så jag siktade in mig på page up tangenten/switchen, avlöda denna och löda in som space switch. Jag har inte ersätt page up knappen, så det är bara svart tejp över. Space tangenten funkar bra nu. Min tanke är att ha page down, home, end etc som ersättningswitchar om något annat inte börjar funka.

Detta var första gången som jag lödat och gjordes med ett billigt lödset från Kjell och Company som kostade 99kr. Så det är inte alltför svårt. Istället för att ta bort en tangent så kan man köpa cherry mx switchar.

Vänliga hälsningar
Mathias

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Skall tagga @Corsair Johan så får vi se vad han kan göra. Men först måste vi klargöra vad du har för tangentbord? För Corsair har inget som heter MK 70, utan de heter i så fall K70 och sen finns det fler varianter av dem. QPAD har en version som heter MK 70, är det ett sådant får du höra av dig till QPAD istället.

Yes, Corsair M70 mk.2 RGB, brown switches är tangentbordet.
Det var jag som va otydlig
Och det värkar nu som att jag kanske behöver byta ut hela settet med tangenter, då fler har börjat lossna. Inte hittat någonstans man kan köpa bara tangenter...
Synd, då jag inte vill behöva köpa ett nytt tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlachnikow:

Yes, Corsair M70 mk.2 RGB, brown switches är tangentbordet.
Det var jag som va otydlig
Och det värkar nu som att jag kanske behöver byta ut hela settet med tangenter, då fler har börjat lossna. Inte hittat någonstans man kan köpa bara tangenter...
Synd, då jag inte vill behöva köpa ett nytt tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Corsair verkar ha kvalitétsproblem med vissa produkter? Min förra musmatta var den dyraste musmattan jag köpt och den var från Corsair (MM600). Vanligtvis brukar hårda musmattor räcka 2-3 år för mig utan att bli märkbart sämre då jag kör med hyperglides och det sliter inte så mycket på ytan. Denna slets ut på båda sidorna inom 9 månader. Alltså säg 4.5 månader per sida kontra 2-3 år för liknande mattor som dessutom är billigare.

Supporten sa att det var "normal wear and tear".

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlachnikow:

Yes, Corsair M70 mk.2 RGB, brown switches är tangentbordet.
Det var jag som va otydlig
Och det värkar nu som att jag kanske behöver byta ut hela settet med tangenter, då fler har börjat lossna. Inte hittat någonstans man kan köpa bara tangenter...
Synd, då jag inte vill behöva köpa ett nytt tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du garanti kvar hör du av dig till butiken där du köpte det eller skapar en ticket på Corsairs supportsida!

Corsairs Supportsida

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Corsair verkar ha kvalitétsproblem med vissa produkter? Min förra musmatta var den dyraste musmattan jag köpt och den var från Corsair (MM600). Vanligtvis brukar hårda musmattor räcka 2-3 år för mig utan att bli märkbart sämre då jag kör med hyperglides och det sliter inte så mycket på ytan. Denna slets ut på båda sidorna inom 9 månader. Alltså säg 4.5 månader per sida kontra 2-3 år för liknande mattor som dessutom är billigare.

Supporten sa att det var "normal wear and tear".

Tråkigt när det blir så här, det är 2års garanti på musmattor men misstänker att det är svårt med garantiärenden på just musmattor då de slits. Själv har jag aldrig slitit ut någon utan har dem ett tag innan jag byter ändå för att man vill testa andra modeller.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Tråkigt när det blir så här, det är 2års garanti på musmattor men misstänker att det är svårt med garantiärenden på just musmattor då de slits. Själv har jag aldrig slitit ut någon utan har dem ett tag innan jag byter ändå för att man vill testa andra modeller.

Ja, blir ingen mer kringutrustning från Corsair för min del i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av carlachnikow:

Yes, Corsair M70 mk.2 RGB, brown switches är tangentbordet.
Det var jag som va otydlig
Och det värkar nu som att jag kanske behöver byta ut hela settet med tangenter, då fler har börjat lossna. Inte hittat någonstans man kan köpa bara tangenter...
Synd, då jag inte vill behöva köpa ett nytt tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

PMade dig, löser ett nytt kit med keycaps.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Skrivet av frong:

Ja, blir ingen mer kringutrustning från Corsair för min del i alla fall.

PMa mig så löser jag en ny.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

PMade dig, löser ett nytt kit med keycaps.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

PMa mig så löser jag en ny.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Hej igen johan,
Nu skriver jag här då jag inte fått svar i pm på 1 månad.

Har lämnat mina uppgifter till dig som du bad om i pm. Men inte fått mail eller avi om ens kittet med keycaps är skickat.
Är det/kommer det skickas? Eller ska jag vända mig någon annan stans?

Mvh Carl

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av carlachnikow:

Hej igen johan,
Nu skriver jag här då jag inte fått svar i pm på 1 månad.

Har lämnat mina uppgifter till dig som du bad om i pm. Men inte fått mail eller avi om ens kittet med keycaps är skickat.
Är det/kommer det skickas? Eller ska jag vända mig någon annan stans?

Mvh Carl

Skickades från m.sweclockers.com

Har nu svarat på PM.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:
Samma sak för mig, väntat nu i 6 veckor sen du fick mina uppgifter :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av v854r:

@Corsair Johan:
Samma sak för mig, väntat nu i 6 veckor sen du fick mina uppgifter :/

Vilken tangent saknar du? har några stycken

Permalänk
Medlem

@DozeN:
Hejsan är A knappen som är trasig, den fäster inte lixom.
Har detta tangentbord
https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Gaming-Keyb...

Permalänk
Medlem

@v854r: Knappen har kommit , tack som bara den. Sonen är helnöjd
Worth waiting for

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av v854r:

@v854r: Knappen har kommit , tack som bara den. Sonen är helnöjd
Worth waiting for

Ursäkta dröjsmålet. Skönt sonen är nöjd!

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan
Möjligt du kan skicka A och numpad Enter tangenter också till mig. Samma problem som andra på min K70 RGB LUX.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ett corsair k63 compact där CTRL tangenten dog efter 1 år.

Någon som har över eller tips på vad man kan göra?

Tack