Permalänk
Avstängd

Nya ligan Metamorph den 13 december

De stora ändringarna är boss fight kombinationer (liga) samt kartan är omgjord .

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

10 dagar kvar tills ny 3.9 ligan startar.
Bågskytte blir omarbetat med nya tweaks och förmågor.

Tidiga bossar får lite nya förmågor med

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Om det finns några HC spelare här på forumet, så vill jag rekommendera er att hoppa tillbaka in i spelet igen. Ifall att ni inte längre spelar så är det läge att komma tillbaka till denna ligans SSF HC tävling med fina priser.

Cash Prizes

  1. First Place: $8000

  2. Second Place: $4000

  3. Third Place: $2000

  4. Fourth-fifteenth Place: $500

  5. First Atziri Kill: $500

  6. First Uber Atziri Kill: $2000

  7. First Shaper Kill: $1000

  8. First Elder Kill: $1000

  9. First Uber Elder Kill: $2000

  10. Deepest Delve: $4000 (calculated one month after the league starts)

Själv kommer jag nog dessvärre inte kunna vara med då min dator knappt pallar av PoE numer. Så även om jag vore en toppen spelare så hade mina knappa 20-30 fps till låg 5 fps sinkat mig rätt rejält.

Hade det varit SC SSF också, så hade jag i.a.f försökt kvala in för gratis MTX som de också slumpar ut till top 20.

Mer info / källa:

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2684989
https://old.reddit.com/r/pathofexile/comments/e5ohxb/path_of_...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SleeZy:

Om det finns några HC spelare här på forumet, så vill jag rekommendera er att hoppa tillbaka in i spelet igen. Ifall att ni inte längre spelar så är det läge att komma tillbaka till denna ligans SSF HC tävling med fina priser.

Cash Prizes

  1. First Place: $8000

  2. Second Place: $4000

  3. Third Place: $2000

  4. Fourth-fifteenth Place: $500

  5. First Atziri Kill: $500

  6. First Uber Atziri Kill: $2000

  7. First Shaper Kill: $1000

  8. First Elder Kill: $1000

  9. First Uber Elder Kill: $2000

  10. Deepest Delve: $4000 (calculated one month after the league starts)

Själv kommer jag nog dessvärre inte kunna vara med då min dator knappt pallar av PoE numer. Så även om jag vore en toppen spelare så hade mina knappa 20-30 fps till låg 5 fps sinkat mig rätt rejält.

Hade det varit SC SSF också, så hade jag i.a.f försökt kvala in för gratis MTX som de också slumpar ut till top 20.

Mer info / källa:
https://www.youtube.com/watch?v=U7LqV21FKVk

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2684989
https://old.reddit.com/r/pathofexile/comments/e5ohxb/path_of_...

Race spel vilket är mest för ett fåtal skapar lite hype runt streaming som sen säljer spelet som sen säljer mtx.
Inget för en annan men blir kul se rips på de som missar att ducka.

Zizaran la själv 30000$ till prisumman och GGG la till MTX.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Added: Manifesto ändringar för ligan
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2686983

Nya ligan 3.9 Metamorph startar fredag kväll kl 21:00 svensk tid.

Om du funderar, vad är nytt så finns denna sida med alla teasers så långt.
På tisdag kväll bör patch noterna presenteras.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2681427

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Feedback på nått jag skrapade ihop. Halvfärdig förståss. https://pastebin.com/cp3jMvfA

void batteries, Badge of the Brotherhood och hrimsorrow är "måste" Resten av gearen kan vara för res, life och dex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Nå, är det någon som kör nya ligan?

Jag kör Arc-build på softcore. Kul med lite mer utmaning på bossarna än tidigare. Mindre kul när man blir oneshottad av Metamorph-bossarna..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag har börjat köra lite igen, SC, men som du säger, helt annat nu, förr gick man igenom allt haha.

Permalänk

Gillar verkligen tanken med nya ligan. Det har ju varit känt att de flesta bossar antingen är för lätta eller inte värda tiden att döda. Nu får man både utmaningen och belöningen. Nytt atlas med nya bossar är också uppfriskande.

Själv spelar jag en Explosive Arrow Deadeye, som inte känns särskilt fantastisk och byts ut så fort jag kommer på en annan build jag vill köra.
Hade i alla fall lite tidig tur med ett The Doctor-kort från en Stacked Deck och fick till en tidig Mastermind för en Cinderswallow Urn. Så ca 10ex profit första helgen är helt ok.

Permalänk

Startade med en EA Deadeye jag också, men gav upp den efter första mappen haha.

Direkt efter så starta jag en Cyclone CoC VD Elementalist som nu är lvl 84 och verkligen smälter allt. Lite dålig defense/sustain bara. Och så kör jag en Terminus Est (inte optimalt) men vet inte om jag vill byta till 2x Daggers för +1 fire skills eller 2x Claws för life per hit, någon som kan rekommendera något?

Permalänk
Avstängd

Vilken skit liga metamorph är, buggig och nya atlas är designmässigt undermåligt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Gillar ligan i sig men min atlas har buggat ur helt.

Sen jag körde ny gubbe har den låst sig helt går inte spawna elderslayers hur jag än gör, provat det mesta som står på forum.

Många som har liknande problem, irriterande jag kommer ingenstans nu.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Finns det nån swe poe discord man inte känner till ?, för att köra lite Rota's osv ? eller tom nå guild ?

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

I förrgår insåg jag att Path of Exile fanns i min backlogg på Steam. Minns inte hur det hamnade där ens. Har inte läst på något alls utan kastade mig ut handlöst genom att välja en Marauder som klass. Spelar med chatten avstängd och som om det vore ett single player-spel. Tycker det har fungerat ganska väl att hack n' slasha mig fram till level 8 och det mesta har varit relativt självförklarande och hela upplägget fungerar väl för casualspelande.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

I förrgår insåg jag att Path of Exile fanns i min backlogg på Steam. Minns inte hur det hamnade där ens. Har inte läst på något alls utan kastade mig ut handlöst genom att välja en Marauder som klass. Spelar med chatten avstängd och som om det vore ett single player-spel. Tycker det har fungerat ganska väl att hack n' slasha mig fram till level 8 och det mesta har varit relativt självförklarande och hela upplägget fungerar väl för casualspelande.

hmm ja

Jag känner mig ganska casual i det och det är så mycket som jag inte förstår eller har någon koll på alls (Och då har jag säkert 500-1000 timmar i det)

Beror lite på om man spelar trade league eller Solo self found.
Trade league så känns det som att man måste ha bra koll på vad grejer är värda för att kunna få tag i lite currency.
Jag har säkert sålt massa grejer till vendors för shards istället för att ordentligt kolla upp om dem har något värde..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

I förrgår insåg jag att Path of Exile fanns i min backlogg på Steam. Minns inte hur det hamnade där ens. Har inte läst på något alls utan kastade mig ut handlöst genom att välja en Marauder som klass. Spelar med chatten avstängd och som om det vore ett single player-spel. Tycker det har fungerat ganska väl att hack n' slasha mig fram till level 8 och det mesta har varit relativt självförklarande och hela upplägget fungerar väl för casualspelande.

Kul att du testar!
Får se om du har samma inställning när du tagit dig igenom alla 10 acter

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

I kväll presenteras den nya ligan 3.10 Delirium om ca 5 timmar.
Mars 13 fredag för start.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

I kväll presenteras den nya ligan 3.10 Delirium om ca 5 timmar.
Mars 13 fredag för start.

Kul, men jag väntar nog hellre på PoE 2.0 istället. Jag har blivit utbränd, trots att jag "bara" har 2K timmar i spelet (loggat ivf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Kul att du testar!
Får se om du har samma inställning när du tagit dig igenom alla 10 acter

Är på Act 8 nu och lvl 66. Än så länge gillar jag det fortfarande. Inför senaste bossen (spindeln) i slutet av act 7 fick jag byta till gear med chaos resist för att fixa det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Och nästa liga blir Delirium!

Ska som vanligt försöka ta lite ledigt veckan efter att det släppts (eller i.a.f. jobba hemifrån).
Sjukt mycket nytt de lägger till varje liga... 280(!) nya notables t.ex. (Finns typ 380 nu)

https://www.pathofexile.com/delirium

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gavelinus:

Och nästa liga blir Delirium!

Ska som vanligt försöka ta lite ledigt veckan efter att det släppts (eller i.a.f. jobba hemifrån).
Sjukt mycket nytt de lägger till varje liga... 280(!) nya notables t.ex. (Finns typ 380 nu)

https://www.pathofexile.com/delirium

de la till så man kan designa egna träd i trädet, oj vad det ska bli intressant

ziggyd lite mer kött

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Spellslinger ny support combo möjlig

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

GGG lyckas alltid att få mig peppad för en ny liga, men tröttnar alltid strax efter jag börjat mappa.
Men har skoj hela vägen dit i alla fall.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

GGG lyckas alltid att få mig peppad för en ny liga, men tröttnar alltid strax efter jag börjat mappa.
Men har skoj hela vägen dit i alla fall.

Logga ca 600 timmar med metamorph ligan. 36 utmaningar gjorda för första gången.
Nåt rätt gör de

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

GGG lyckas alltid att få mig peppad för en ny liga, men tröttnar alltid strax efter jag börjat mappa.
Men har skoj hela vägen dit i alla fall.

Låter som mig. Blir bara ett gäng maps sen till något annat spel.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Logga ca 600 timmar med metamorph ligan. 36 utmaningar gjorda för första gången.
Nåt rätt gör de

Holy sheit! Typ halva min totaltid med spelet.

Kollade lite nu på de nya gemsen för skillträdet. Verkar bli riktigt kul liga!

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2783927

Hoppas nu bara att Tabulan droppar i första akten, som den gjorde för mig i Metamorph.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Vad kör ni på för league starter?

Personligen blir det nog denna för tredje ligan i rad:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2784756

Klart softaste league startern IMHO, trots nerfsen som inte är så farliga trots allt.

Funderade lite på en ED/Contagion Trickster också, men vetitusan om jag gillar spelstilen.

Spellslinger ser också ut att bli något, men avvaktar och ser vilka builds som kommer.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog köra någon minion-baserad build, igen, då jag gillar den spelstilen. Det började någon gång i Diablo 2 med dess necromancer. Inte bäst i någon aspekt, men jag gillar som sagt spelstilen.

Just nu lutar det åt Animate Weapon, men jag får se..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag kommer nog köra någon minion-baserad build, igen, då jag gillar den spelstilen. Det började någon gång i Diablo 2 med dess necromancer. Inte bäst i någon aspekt, men jag gillar som sagt spelstilen.

Just nu lutar det åt Animate Weapon, men jag får se..

Jag kommer också testa minions denna liga, denna gång blev jag sugen på Herald of Purity Guardian. Fanns en bra guide och gameplay ser rätt kul ut. Ganska galen DPS också, men för att verkligen fungera bra i end game krävs Circle of Guilt-ringar för att hjälpa med manareservation. Känns som den enda nackdelen, dvs att de kan ta ett tag att få tag på och de lär kosta ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad jag ska köra för build än. Lite sugen på Animate weapon i någon form (necromancer så klart).

Även sugen på att testa Kinetic bolt totem Hiero med Indigon (förmodligen ingen bra första build).

Senaste 3 ligorna har jag kört Poison pathfinder (bow) som start så är lite trött på det. Inga mål att köra 36 challenges denna liga heller så kommer nog ägna ligan åt att testa massa kul istället för att vara som mest effektiv.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."