Veckans fråga: Hur var ditt 2019?

Permalänk
Medlem

Världsklass.
Köpt hus, barn nr2 och pappaledig medan WoW Classic.
Det har varit en del stress med, men de positiva väger tungt!

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för att den som haft ett tufft 2019 kan ta sig ur sin nuvarande sits, och hitta någon form av ljus under 2020. Kämpa på, vänner! Ett steg i taget är bättre än inget steg alls. Ska man duscha är första steget att gå till badrummet.

För egen del har det varit varierat. Jag deltog i två ultramaraton och lyckades med nöd och näppe uppnå målsättningen i båda, trots enorma problem med hälsporre/plantarfasciit, kombinerad IBS och dyspepsi/magkatarr/GERD, och mild depression. Personliga prisutdelningen blev känslan av att min stolthet inte rymdes i kroppen längre, och det håller fortfarande i sig.

Det har även varit ett år av arbetslöshet då jag blev uppsagd i slutet av 2018. Mitt CV och min faktiska ålder har gjort det lite svårare att komma tillbaka in på arbetsmarknaden, då väldigt många rekryterare och HR-personal är yngre än mig, och på väldigt uppenbara vis har svårt att relatera till många av mina personliga kompetenser. Med den lilla motvinden kämpade man vidare och var så nära att få kliva över tröskeln till en ny anställning, men blev alltid tillbakamotad då någon annan visade sig bättre, eller på grund av rena petitesser. Förhoppningen är att det ska lossna, när jag nu är inne på tresiffrigt antal CV:n och specifikt skrivna personliga brev.

Föll även in i ett lättare substansberoende som jag tvingade mig ur inom kort tid, då negativa konsekvenser snabbt blev påtagliga. Mår bättre efter att ha klättrat ur det, även om det hjälpte att hålla näsan ovanför vattenytan under den specifika perioden. Är helt nykter i dagsläget, men har inte för den sakens skull hittat någon gud eller så. 😉

Relationsmässigt har det dejtats en del kvinnor, och besvikelserna där har tyvärr varit många. Ibland har man varit lite ivrig, och ibland har man behandlats otroligt respektlöst. Viktigt då att påminna sig själv om hur en individ inte representerar en folkgrupp, eller ens ett kön. Varje person ska ha sin ärliga chans vilket jag fortsätter försöka ge, gång på gång.

Har även skalat bort vänner och bekanta som inte tillför något i mitt liv, utöver gnäll på sociala medier. Jag har märkt att personligheten blivit mycket mer pragmatisk och intolerant mot gnällspikar och viktigpettrar, utan att för den sakens skull vara otrevlig mot dessa. De bryr sig ju ändå inte om en själv, utan om att de får uttrycka sin olycka om allt mellan himmel och jord. Lite som systrarna och exen som beskrivs ovan.

Det var en bråkdel av sakerna som hänt. Håller tummarna att 2020 på alla sätt blir bättre för både hälsa, relationer, och karriär.

Permalänk
Medlem

Började väl typ ok, va sjukskriven 25% pågrund av insomni, efter väggen tidigt 2018. Men sen blev jag "friskförklarad" av försäkringkassan.. så jobbar nu heltid och är på väg in i utmattning igen. Är konstant trött och orkeslös, fixar jobbet ok, men har isolerat mig lite mer socialt då jag inte orkar umgås med fler än någon enstaka person åt gången.
Blev sen sjukskriven tillfälligt i somras pga ryggskott i nacken med svåra nervsmärtor ut i axel och arm. Är bättre nu, va ett par månader som det va helt värdelöst.

Men har iaf träffat en kvinna jag dejtat i 6 månader och fått lite andra arbetsuppgifter jag trivs med på jobbet. Så väldigt mycket upp och ner. Ska nu i början på detta året få träffa psykolog och fortsätta utreda sömnen och ska till thailand i 22 dagar nu i slutet på januari. Så tror att 2020 blir bättre för mig

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Det värsta året i mitt liv. Blev allvarligt sjuk i april, och på den vägen är det. Inget jag räknat med. Hade jag vetat att jag skulle bli sjuk så hade jag slutat jobba när jag var 50.

Permalänk
Medlem

Fick en dotter och köpte en villa så jag är mer än nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Varit lite sisådär.
Men man ska väl se det på den ljusa sidan, kan förhoppningsvis blir bättre.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Återhämtning hälsomässigt (tidigare drivit eget, levde i för högt tempo och fick bl.a. yrselproblem ca 1 år)
2020 så påbörjas något nytt, jobbar endast ca 60% nu och det räcker inte lönemässigt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Blev far till en liten grabb i september, och även om det är jobbigt så är det ju helt underbart spännande på samma gång. Först halvan av 2010-talet var riktigt kasst, andra halvan otroligt mycket bättre. Får väl se om kurvan för 2020-talet tar samma väg, om det dalar för andra halvan eller om det pekat mer uppåt nuförtiden. Hoppas alla som hade ett tufft 2019 får ett bra år iaf. Jag hade ett par år där runt 2013-2014 som var helt sjuka med hälsoproblem och separation, bostadslös och kaos. Om inte annat var det lärorikt...

Permalänk
Medlem

Headhuntad, förlovad, nytt radhus och så blev jag pappa i november. Summa summarum, mitt livs bästa år. Ibland har man helt enkelt turen med sig, och jag har verkligen svävat på moln 2019. Hoppas allas 2020 blir som de vill och önskar! Själv längtar jag efter ytterligare föräldraledighet och färdigställande av min vinkällare 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

2019 helt ok men 2020 blir nog bättre på alla sätt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kaos, men det kunde säkert varit värre...

Permalänk
Medlem

Oj vilken kontrast till ”vad tjänar du”-tråden, där allting är guld.

Givetvis tråkigt att höra om de som haft mörka stunder under 2019. Hoppas det nya året blir bättre för er.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte bra, men var med nära och kära, en av mina närmaste vänner gick bort innan nyår.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Började året med att tappa kontrollen (skitsnack, men vem vill erkänna att de är missbrukare), bommade körkortet och dog nästan några gånger, men det har sakta blivit bättre. Varit ren i snart nio månader och livet börjar vända. Träffar en pingla som jag tänker fria till om ca tre år.
Det finns hopp bois!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Får väll hoppas det tar slut i år, dags för kometen att ramla ner.
Blir nog lika mediokert som förra året.

Är det verkligen så illa mannen?

Permalänk
Medlem

2019 var väldigt blandat. Halvvägs in på året avslutade jag en längre relation som inte var bra, med bland annat psykisk misshandel från hennes sida.

Gick upp en bra bit i lön från 28 500 till 36 000 och vad jag anser viktigast av allt, började träna och har gått ner ca 25 kg sedan augusti.

Tog också min första riktiga semester på 8 år (så länge som förhållandet varade), åker hem från Thailand om några dagar

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Värdelöst; tvingas att jobba trots att jag mår så dåligt psykiskt att jag sover 3-4h per natt och kräks om morgonen på grund av ångest.

Men hade jag kunnat leva på något eget för en tredje del av lönen jag har idag hade jag hoppat på möjligheten alla dagar i veckan hela livet!!

Permalänk
Medlem

2019 var ett tråkigt år. Haft tinnitus sedan 2003 och den har under större delen av tiden varit på en acceptabel nivå. Dessvärre har ljudet de senaste åren ökat lite väl mycket utan att ha utsatt mig för dåliga ljud (har öronproppar nästan jämt). Men 2019 var året då jag vart tvungen att börja tacka nej till roliga saker då jag mått för dåligt. Får hoppas att jag under 2020 hittar något sätt att vända denna trend. Är trött på att inte orka/våga tänka mer en någon månad framåt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var ingen höjdare, varit svårt sjuk och är fortfarande inte helt frisk. Så som det går nu så kommer det dock bli ett klart bättre år. Bara hälsan löser sig helt och fullt och man kan göra det man vill kunna göra utan störningar så ska nog 2020 kunna bli 2/5 el högre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa åren i mitt liv.

Jag led länge av depression på grund av diverse skit under min uppväxt. Med nästan lyckade självmordsförsök(som i att min dåvarande flickvän kom hem ett dygn för tidigt och hittade mig medvetslös på soffan och fick ringa ambulans = magpumpning.) samt självmedicinering(varenda olagligt preparat som fanns, i princip) som slutade med ett fullskaligt beroende. Ett beroende som pågick under totalt 5 år. Det tog lång, lång tid att bryta med avgiftning osv.

Nu har jag varit nykter i fem år(14e november 2019). Jag har en fantastisk sambo sedan 14e november 2014 och nu har vi två barn tillsammans.
Jag fick min examen inom systemvetenskap i juni - 19. Fick mitt första jobb, typ någonsin i mitt liv,i februari -19.
Så nu lever jag här med två barn, sambo, ny villa vi flyttade in i oktober samt ett jobb jag älskar och tjänar bra pengar på, medan för strax över fem år sedan var jag så långt ner i skiten man kan komma i princip.
Jobbar i dagsläget med att utveckla system som används inom just missbruksvården. Fantastiskt att få vara med och hjälpa till, på det vis jag kan, inom ett område som ändå ligger mig varmt om hjärtat.

Min sambo är orsaken till att alla de här bra sakerna hänt. Vi träffades lite innan jag blev ren, och jag fick ett ultimatum: vara med henne eller missbruket. Jävla tur jag valde henne

Nu, under 2020, ska jag försöka hitta tillfälle att fria också.

Så till alla er som har haft ett tufft år: jag beklagar! Men det kommer bli bättre, oavsett hur klyschigt det låter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

2019 var inte alls ett dumt år för personlig del. Jag har rest en hel del med flickvännen. Först för att hälsa på henne i USA, sedan i Tyskland och för ett par månader sedan var hon här i Sverige. Vi passade också på att ta en tur till Madeira. Vi börjar faktiskt närma oss två år i ett långdistansförhållande, så visst finns det alltid i bakhuvudet att jag är under tidspress. Detta kommer inte hålla för evigt om vi inte flyttar ihop. Något att jobba hårt på under 2020.

Pappa pendlar i sitt alkoholmissbruk, men under 2019 så kom nog någon liten insikt om att det inte är hållbart det han gör. Det har varit återfall och fler blir det kanske, men... ptja.

Sparandet går ganska bra trots en diger resebudget. Har typ slutat köpa prylar helt och kan inte säga att jag känner någon större sorg. På jobbet står det ganska stilla, men jag har under 2019 nästan enbart jobbat i ett projekt där alla jag behöver interagera med sitter i samma fysiska kontor. Stor skillnad mot 2018, då alla mina närmaste kontakter fanns på annan plats, i ett annat land. 2019 var så mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Det var väl som vanligt. Jobba, sova, gejma lite. Ett år närmare döden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Slutförde elektrikerutbildningen, flyttade ihop med flickvännen och förlovade oss senare. Ett rätt så ordentligt bra år!

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem

Levt lite som en ensamvarg och lördagar och söndagar har kännts tomma och rastlösa ibland. Har nästan bara jobbat och pluggat. Dock har jag iallfall haft mitt band och familj att träffa som gjort det hela lättare.

Fick hem ICND1 Cisco certifikatet innan nyår. Mitt mål är att hjälpa företag med internet och jag känner mig närmare än alldrig förut nu. Ska lägga ner mer tid och dejta och förhoppningsvis träffa någon.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

2019 kändes som ett tillbakalutat och behagligt år. Mycket netflix & prosecco.

Skall nog kopiera det receptet för 2020

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Bästa året på länge, mycket tack vare att jag träffade en fantastisk kvinna i början
Massa annat som trillat på plats under året också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur ska jag börja... Jag har under hela min levnad varit en känslig själ, där jag lagt mycket fokus på omgivningen och människor runt omkring mig. För två år sedan började jag att gå i terapi (inom psykosyntesen) och har successivt kommit närmare mig själv. År 2019 har varit ett väldigt insiktsfullt år för mig. I perioder har jag mått skit och livet har liknat en berg och dalbana. Efter sommaren började jag att meditera. Det var min vändpunkt. Under hösten/vintern har jag mediterat i princip varje dag, vilket har lätt till att jag har lärt känna mig själv på ett djupare plan. Jag har insätt att det viktigaste i livet är att älska sig själv och att lyssna till sig själv. För mig har det tidigare inte varit en självklarhet. Den tomhet jag tidigare känt har börjat avlägsna sig. Jag behöver inte längre nya prylar, resor eller relationer för att känna mig hel. Från att ha varit utifrånstyrd och lättpåverkad av människor och händelser i min omgivning till att ha blivit mer inifrånstyrd där jag känner att jag räcker till precis som jag är, är för mig en fantastiskt fin insitk och har gjort mig FRI. Jag har kämpat och slitit för att komma dit jag är idag. Den resan kommer jag att fortsätta och jag ser fram emot det nya året och vad livet har att erbjuda!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem

Förutom ett plötsligt krampanfall i vintras som jag tror orsakades av koffein så har det varit ett riktigt nice år.
Tagit studenten, fått in fötterna på en lokal firma som fibertekniker. Fått en "vuxen" relation med mellanbrodern som alltid klankat ner på lillebror Det var nog det bästa av allt, fara förbi honom utanför stan, grilla en korv och köra lite skoter. Magiskt.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Skulle väl säga att året fram tills december var en 4a, MEN...

Sen gick man och skar av en sena i tummen och drog ner betyget till en 3a. Har aldrig själv legat på ett operationsbord och inte heller blivit nersövd, så det var ju en upplevelse. Kanske inte något jag kommer göra om med flit däremot. Man får ju lite insikt i hur bra man har det med två tummar när man inte kan använda den ena på 5 veckor (+2 månaders rehab).
Året 2019 tog jag igen mina skattepengar som jag har bidragit till sjukvården!

https://imgur.com/a/rfoxu5G

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Ett helt okej år skulle jag väl säga

Började året med att ge mig ut i dejtandet - med halvlyckat resultat till en början, men det vände i maj till något helt underbart. Träffade alltså min nuvarande sambo. I december flyttade vi in tillsammans i en ny lägenhet (hyres men ändå) där vi just nu håller på att bo in oss för fulla muggar

Avslutade mina 16 år i "skolan" genom att slutföra min systemvetenskapliga utbildning 🤟
Flyttade till en ny stad med inga kontakter eller vänner - förutom sambon.

Fått jobb som IT-konsult direkt efter pluggandet i juni där jag får pyssla med systemutveckling. Nu kommer snart första lönesamtalet - så vem vet, kanske kommer 2020 bli ett grymt år det också? Fast det ska till mycket för att slå 2019 👍

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB