Veckans fråga: Hur var ditt 2019?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Hur var ditt 2019?

Vi avrundar 2019 med en titt i backspegeln. Hur var ditt år egentligen? Nu är det dags att sätta betyg!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pappaledig ena halvan är min bästa tid på riktigt länge, helt kunna släppa jobb och stress är riktigt härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ganska förjävligt...

Nya möjligheter!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Medelmåttigt, men slutet var ganska lovande.

Permalänk
Medlem

Riktigt kasst pga ryggproblem. Men jag har i alla fall under utredningens gång fått besked om att jag är väldigt frisk i övrigt, så det är ju positivt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Riktigt bra till en början. Fin sambo, fin dotter. Nära att landa ett bra jobb. Pratade om ny bostad och sommarhus. Två resor planerade. I december släpper sambon bomben att det är slut efter >10år. Från ingenstans. Hänvisade till 3-4 år gamla grejer. Föll långt ner i ett svart hål men är väl på väg upp igen kanske efter att ha ramlat ner igen ett par gånger. Oändlig sorg, jag har aldrig gråtit så mycket som december 2019. Hatade jul och nyår. Gråter fortfarande varje dag.

Men jag har fått reda på en del saker och det gör det lättare att inse att det är över. Nu ska jag bara köpa lägenhet till mig och dotter och starta om livet igen.

Jag vet, självömkan är inte snyggt men ibland måste man skriva av sig.

Permalänk
Medlem

Det värsta året i mitt liv.

Farsan dog.

Problem med hälsan: IBS från helvetet, flera svåra förkylningar som slutade med inläggning på sjukhus.

Svåra migränattacker hela tiden pga av sorg och stress.

Fullständigt "kaos" gällande dödsbo och begravning osv... ( första veckorna efter min fars död, så kom det ca 40 brev angående dödsbo)

Firade jul med vinterkräksjukan, så det var ju roligt som avslutning.

Visa signatur

XripperX

Permalänk

Som alla de senaste 20åren skit. Men jag försöker vända på det och se att det kunde ha varit värre.
Nå positiva saker som har hänt under 2019 för mig.. Inte mycket, negativa saker, ja inte mycket där heller. Så de problem som jag hade har jag kvar, men jag har inga fler problem.

Permalänk
Medlem

Mitt år var ett av de sämsta någonsin. Början året gick jag nästan in i väggen pga stress på jobbet.. sommaren blev dock riktigt bra, fick andra arbetsuppgifter samt omplacerad. Hösten/vinter tog det slut med sambon (3 ½ år) . Hon spårade ur efter ett antal bråk och skickade bilder på våra privata konversationer utan kontext/klippt ur till mina vänner/kollegor samt hennes vänner.. Förlorat livslusten efter all skit senaste 4-5 månaderna.

Nytt år, nya möjligheter?

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

kasst år överlag men skaplig avslutning med nytt jobb

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Mitt år var ett av de sämsta någonsin. Början året gick jag nästan in i väggen pga stress på jobbet.. sommaren blev dock riktigt bra, fick andra arbetsuppgifter samt omplacerad. Hösten/vinter tog det slut med sambon (3 ½ år) . Hon spårade ur efter ett antal bråk och skickade bilder på våra privata konversationer utan kontext/klippt ur till mina vänner/kollegor samt hennes vänner.. Förlorat livslusten efter all skit senaste 4-5 månaderna.

Nytt år, nya möjligheter?

Håller med dig, 2019 har varit ett riktigt piss-år.

För min del har det varit 2 självmord inom släkten, mål som inte nåtts, och allmänt skit liksom.

När det kommer till din sambo så ignorera henne.

Låt henne flana omkring och peppra era konversationer bäst hon vill, den enda som skämmer ut sig är ju hon.

När hon märker att du inte ger ett skit för hennes betéende, så kommer det rinna av.

Men att måla upp sitt ex som hin håle inför vänner osv är så jävla klassikt så det finns inte.
Det är ett omoget sätt att ta hand om "eftergifterna" efter relationens slut.

Försök hitta en stabilare tjej som är lite mognare när du är redo för relation igen, så skall det gå bättre skall du se.

Ge henne _INTE_ vatten på sin kvarn.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Skit.
Varit sjuk en hel del, sabbade knäet, och i November fick jag problem med biceps sena och antagligen väntar operation och lång rehab snart.

Antar att 2020 inte börjar bättre dock om det blir operation och lång rehab efter det hmm.
Hoppas på att annat går bättre iaf med hälsan 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Riktigt kasst pga ryggproblem. Men jag har i alla fall under utredningens gång fått besked om att jag är väldigt frisk i övrigt, så det är ju positivt.

2018
Fick jag mitt livs värsta ryggskott lagom till sommaren = 2 månader åt helskotta. Ut och gå en timme sedan ligga och tittade på en fotbolls VM-match i rummet med air conditioner, gick en timme sedan en match till osv. Gillar fotboll men inte så mycket fotboll och med gå menar jag släpa mig fram eftersom det ska vara nyttigt att röra sig.

2019
Provade löpning. Läste på riktigt ordentlig innan sommaren och 90% av naprapater och sjukgymnaster skrev att springa 3 ggr/vecka var grejen med att mota ryggskott i dörren. Började på våren med först 2 km, sedan 4km, 5 km och till slut 2 mil och fick småont i ryggen var och varannan dag. Lagom till sommaren släppte det helt. Min första helt underbara sommar. Sprang nu nästan varje dag mellan 5 km och 2 mil. Blev förkyld på hösten, sängliggande 10 dagar och fick ont i ryggen men efter några veckors springande var jag på banan igen. Tills jag grejade med datorn. Ja, ni vet hur man står över den Nästan samma ryggskott som 2018 men fortsatte ändå att springa och efter bara 2 veckor var smärtan helt borta att jämföra med 2 månader 2018.

@cyklonen: Om du inte har flera diskbråck eller ischias, börja springa om du inte redan gör det.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@cyklonen: Om du inte har flera diskbråck eller ischias, börja springa om du inte redan gör det.

Tänker inte gå in mer i detalj om vad som är fel, men jag kan säga så mycket som att det primärt var löpning som orsakade det. Det är muskulärt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Farsan och farmor dog, sedan arbetslös och sjukskriven i 12 månader.
Härligt år!

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Där ser man , inget funkar i längden.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

tja.. vad ska man säga, ett år där inte mycket hände på något sätt alls, roligast semester i nord Norge, tråkigast, köpa korv med bröd i Norge

Skrivet av Mishy:

Mitt år var ett av de sämsta någonsin. Början året gick jag nästan in i väggen pga stress på jobbet.. sommaren blev dock riktigt bra, fick andra arbetsuppgifter samt omplacerad. Hösten/vinter tog det slut med sambon (3 ½ år) . Hon spårade ur efter ett antal bråk och skickade bilder på våra privata konversationer utan kontext/klippt ur till mina vänner/kollegor samt hennes vänner.. Förlorat livslusten efter all skit senaste 4-5 månaderna.

Nytt år, nya möjligheter?

Stå på dig, det blir bättre, har själv varit med om skilsmässa för ett par år tillbaka, skit på riktigt, men det BLIR bättre!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Håller med dig, 2019 har varit ett riktigt piss-år.

För min del har det varit 2 självmord inom släkten, mål som inte nåtts, och allmänt skit liksom.

När det kommer till din sambo så ignorera henne.

Låt henne flana omkring och peppra era konversationer bäst hon vill, den enda som skämmer ut sig är ju hon.

När hon märker att du inte ger ett skit för hennes betéende, så kommer det rinna av.

Men att måla upp sitt ex som hin håle inför vänner osv är så jävla klassikt så det finns inte.
Det är ett omoget sätt att ta hand om "eftergifterna" efter relationens slut.

Försök hitta en stabilare tjej som är lite mognare när du är redo för relation igen, så skall det gå bättre skall du se.

Ge henne _INTE_ vatten på sin kvarn.

/Lifooz

Tack, fina ord, det är precis det jag gör, ignonerar henne, tyvärr har vi gemensamma vänner så.. man hör det ena och det andra ibland.

Jag vet inte vad man ska säga om din sits, självmord inom släkten.. dessutom 2? eller var det försök till självmord? Ursäkta om jag missuppfattar, oavsett så är det inget man vill vara med om..

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tror den viktigaste frågan är vart alla förunderliga bilder av @JonasT kommer ifrån! Podcast, nyår 2012 och nu denna. Vitsigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Tack, fina ord, det är precis det jag gör, ignonerar henne, tyvärr har vi gemensamma vänner så.. man hör det ena och det andra ibland.

Jag vet inte vad man ska säga om din sits, självmord inom släkten.. dessutom 2? eller var det försök till självmord? Ursäkta om jag missuppfattar, oavsett så är det inget man vill vara med om..

Jo då blir det ju svårare, men försök under tiden du mår lite dåligt att isolera bort de gemensamma vännerna tills allt lugnat sig och framförallt du mår bättre igen.

Känner igen mig i det där du berättar, fast i en annan situation.
Två av mina tre systrar gör i princip inget annat än att kasta skit över mig och min tjej.

Anledningen är att någon som är så vacker som hon skall tydligen inte kunna älska någon som mig.

Ett oerhört intressant trångsynt sätt att se på saken.

Den som borde avgöra den saken är ju min tjej kan jag tycka, inte mina syrror.

Droppen för min del blev dock när de påstod att hon inte kan göra mycket annat än att ligga under kniven och plastikoperera sig, då bad jag dem att dra så djupt ner i helvetet de kan komma.
För allvarligt, det finns gränser för vad man säger till folk, och speciellt om någon de älskar.
Men den gamla klassiska Svenska avundsjukan gör sig minst sagt påmind.

_______________________________________________________________________

Ja den ena var alkoholist och hade fått reda på att han fått cancer, så han gick och knäppte sig med bössan.

Den andra har fått stå ut med sin make och daglig förolämpning/psykisk misshandel under alla år, och midsommaren 2019 så kom droppen som fick det att rinna över för henne, så hon gick och hängde sig i skogen som 82 år gammal.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Var rätt bra trots allt. Sjuk väldigt mycket och sabbat foten så har inte kunnat träna sen i Juni. Mycket planer inför nästa år dock!

Skrivet av Nivity:

Skit.
Varit sjuk en hel del, sabbade knäet, och i November fick jag problem med biceps sena och antagligen väntar operation och lång rehab snart.

Antar att 2020 inte börjar bättre dock om det blir operation och lång rehab efter det hmm.
Hoppas på att annat går bättre iaf med hälsan 2020

feel ya bro.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Wow, mycket som hänt här ser jag i kommentarerna...

Jag är inte ens berättigad att gnälla på lunginflammation

Men mitt 2019 samanfattat är ok, alla lever
Ska leta på mig ett nytt jobb och boende i Spanien 2020 tänkte jag
Familjen ska med!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avstängd från AF i mitten av April, utan pengar i flera månader.
Tack för att man har föräldrar och en fru med pengar.

Felaktig avstängning för övrigt; jag har fått ett fin fint skadestånd och retroaktivt betalt.
Så året slutade bra, förutom min förkylning och 40c feber.

Permalänk

Så länge inte grafikkortskriget pågår med en jämnare kamp så kommer alla år vara sorgliga för mig. Förresten lägg till en stark krona också.

Permalänk
Medlem

Hur var mitt 2019?

Som vanligt.

Permalänk
Medlem

2019 var bra. Avslutat min fars dödsbo och påbörjat nya studier som jag är entusiastisk över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får väll hoppas det tar slut i år, dags för kometen att ramla ner.
Blir nog lika mediokert som förra året.

Permalänk
Medlem

Det var upp och ner. C-PTSD med dissociation var ingen rolig diagnos, men det är bättre att veta vad som är fel än att inte veta det - och jag hittade en lovande EMDR-terapeut. Kroppen har varit någorlunda frisk, med undantag av just jullovet då värsta influensan slog till med +40 feber.

Jobbmässigt helt okej, och går mot bättre tider. 2020 kan bli riktigt bra.

Lärde mig ett nytt språk, det var хубаво. Blir nog ett till om inte 2020, så 2020-2021!

Permalänk
Medlem

Äh. Jag gillade 2018 bättre, och speciellt 2017

Permalänk
Medlem

Ganska bra för min del. Första fasta jobbet och en egen bostadsrätt som jag trivs i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |