LG användarvillkor går ej att godkänna

Permalänk

LG användarvillkor går ej att godkänna

Har precis köpt en LG smart-tv och när jag ska starta apparna så får jag bara meddelande om att användarvillkoren måste godkännas. Men sen står det bara att det inte går att hämta användarvillkoren pga serverfel. Har testat allt och vad jag kan se så är tvn ansluten till internet. Men något är fel. Kommer inte åt mjukvaru-uppdatering då samma problem uppstår med användarvillkoren. Så trist när man vill starta nya tvn. Nån som har tips vad jag ska göra? Känt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malindejo:

Har precis köpt en LG smart-tv och när jag ska starta apparna så får jag bara meddelande om att användarvillkoren måste godkännas. Men sen står det bara att det inte går att hämta användarvillkoren pga serverfel. Har testat allt och vad jag kan se så är tvn ansluten till internet. Men något är fel. Kommer inte åt mjukvaru-uppdatering då samma problem uppstår med användarvillkoren. Så trist när man vill starta nya tvn. Nån som har tips vad jag ska göra? Känt problem?

Gå tillbaka till butiken och byt TV till ett annat märke.

Permalänk
Medlem

Kör du med Pi-hole som DNS-server. Jag fick stänga av min för att kunna godkänna villkoren. Annars har @ehsnils en poäng där men tyvärr har bla Samsung samma skitgrej.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malindejo:

Har precis köpt en LG smart-tv och när jag ska starta apparna så får jag bara meddelande om att användarvillkoren måste godkännas. Men sen står det bara att det inte går att hämta användarvillkoren pga serverfel. Har testat allt och vad jag kan se så är tvn ansluten till internet. Men något är fel. Kommer inte åt mjukvaru-uppdatering då samma problem uppstår med användarvillkoren. Så trist när man vill starta nya tvn. Nån som har tips vad jag ska göra? Känt problem?

Om du kan vara 100% säker på att det inte är ditt nätverk som är problemet, så skulle jag rekommendera dig att ta kontakt med LGs support. Om nätverket kan vara felet, så kan du ju prova att internetdela från din telefon och se om det fungerar.
Lycka till!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Tack för tipsen! Nu har jag provat alla sätt att ansluta, men samma problem kvarstår. Så tråkigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller på att installera min LG också, har precis samma fel 🤔 Kommer åt nätverket & kan surfa med inga appar, Netflix, uppdatera mm. Då den vill att jag ska godkänna användarvillkor

Permalänk
Medlem

Kikade in på deras forum och det är flera posts från idag att man har problem. Så kanske något med deras server just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Nutta:

Håller på att installera min LG också, har precis samma fel 🤔 Kommer åt nätverket & kan surfa med inga appar, Netflix, uppdatera mm. Då den vill att jag ska godkänna användarvillkor

Vad bra att höra att fler har samma problem. Tråkigt för oss, men kanske något som är fel med LG’s server då. Hoppas att det finns en enkel lösning. Ska kontakta supporten imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu kan man fundera på om detta i förlängningen kan leda till att din TV kan "stängas av" av leverantören när de tycker det är dags för dig att uppgradera. Något som skulle vara bra för dem dagen före "Black Friday" eller Julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Nu kan man fundera på om detta i förlängningen kan leda till att din TV kan "stängas av" av leverantören när de tycker det är dags för dig att uppgradera. Något som skulle vara bra för dem dagen före "Black Friday" eller Julafton.

Tror inte det är så. Vi köpte TVn igår och fick samma problem idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Notera datum om TVn börjar fungera. Det datumet blir startdatum för garantin och ev ångerrätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Notera datum om TVn börjar fungera. Det datumet blir startdatum för garantin och ev ångerrätt!

Detta är tyvärr så fel man bara kan komma med ett påstående.

Tillverkaren utgår alltid ifrån köpsdatumet på kvittot för när garantin börjar gälla och kommer inte att ändra för något.
Ångerrätten startar dagen efter man tagit emot produkten OM den är köpt via internet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem

Ni kan kolla också om det finns en uppdatering till tvin på lg hemsidan.

Hade ett problem med att netflix inte fungerade på min nyköpta oled c7 men tvin sa att senaste uppdateringen var installerad. Ringde och pratade med supporten och han sa att det var inte alls senaste mjukvaran som tvin hade. så fixade mjukvaran från supportsidan till usb och efter det har tevin inte haft problem med att fixa nya uppdateringar skälv eller annat.

Kan tillägga att det var svensk, trevlig och hjälpsam support

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Så.. Inget internet ingen TV?

Jag köper tv till landstället för en blueray spelare och en äldre xbox360, men då kan jag inte få igång min nya LG tv utan internet? Tråkig utveckling, mycket tråkig.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sleepyoh:

Så.. Inget internet ingen TV?

Jag köper tv till landstället för en blueray spelare och en äldre xbox360, men då kan jag inte få igång min nya LG tv utan internet? Tråkig utveckling, mycket tråkig.

Klart du kan få igång tvn, det här gäller bara att hämta appar och mjukvara till den via LGs content store. Via internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Så.. Inget internet ingen TV?

Jag köper tv till landstället för en blueray spelare och en äldre xbox360, men då kan jag inte få igång min nya LG tv utan internet? Tråkig utveckling, mycket tråkig.

Skrivet av Aphex:

Klart du kan få igång tvn, det här gäller bara att hämta appar och mjukvara till den via LGs content store. Via internet.

Behöver man, kan man också manuellt uppdatera firmware via USB-minne.

De flesta har dock tillräckligt med mobildata för att kunna dela från telefonen och uppdatera TVn den vägen.

Sen finns fiber i sommarstuge-/fritidsområden, ibland är det enklare att fixa fiber dit än till bostadsområden i tätorter. Folk jag känner har t.o.m. fått fiber på en riktigt liten ö som nyligen för bara några år sedan fick el. Andra som spenderar mycket tid i fritidshusen, men inte har fiber kanske har mobilrouter. Fiber i fritidshus är ju så vanligt fenomen att flera fiberoperatörer erbjuder en portal där man kan köpa internet dygn, vecko eller månadsvis, vilket bland annat används i uthyrningshus.

Varför man nu skulle behöva uppdatera programvaran om man bara ska använda den för marksänd tv eller satellitsändningar och för HDMI-källor.

Permalänk
Medlem

Om man byter LG tjänsteland till UK så kommer det att funka.
Under Allmänt - Plats - Sändningsland ska vara Sverige - LG tjänsteland Storbritannien.

Funkade fint för mig.
Därefter kan man byta tillbaka till Sverige.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Detta är tyvärr så fel man bara kan komma med ett påstående.

Tillverkaren utgår alltid ifrån köpsdatumet på kvittot för när garantin börjar gälla och kommer inte att ändra för något.
Ångerrätten startar dagen efter man tagit emot produkten OM den är köpt via internet.

Kan man visa att produkten är obrukbar så kan man givetvis hävda det jag säger. Vad tillverkaren säger är ointressant. Antag att en produkt är obrukbar fem månader, skall man då bara ha en månads garanti? Det är orimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Kan man visa att produkten är obrukbar så kan man givetvis hävda det jag säger. Vad tillverkaren säger är ointressant. Antag att en produkt är obrukbar fem månader, skall man då bara ha en månads garanti? Det är orimligt!

Garanti är inte någon lagstadgad rätt, utan något tillverkare/återförsäljare ger helt frivilligt. Det är med andra ord helt upp till dem hur den utformas och vilka villkor som gäller.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Irre:

Kan man visa att produkten är obrukbar så kan man givetvis hävda det jag säger. Vad tillverkaren säger är ointressant. Antag att en produkt är obrukbar fem månader, skall man då bara ha en månads garanti? Det är orimligt!

Jag hänger inte riktigt med här, menar du att man skulle ha en helt obrukbar produkt hemma i 5 månader? Låter ju inte helt logiskt. Man ska ju anmäla eventuella fel till tillverkaren inom ”skälig tid”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aaudal:

Om man byter LG tjänsteland till UK så kommer det att funka.
Under Allmänt - Plats - Sändningsland ska vara Sverige - LG tjänsteland Storbritannien.

Funkade fint för mig.
Därefter kan man byta tillbaka till Sverige.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte hur du kom på detta men du är en klippa. Hade detta problem nu när jag skulle godkänna LGs användarvillkor och skrollade i denna tråd som tur var såg jag detta!

Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aaudal:

Om man byter LG tjänsteland till UK så kommer det att funka.
Under Allmänt - Plats - Sändningsland ska vara Sverige - LG tjänsteland Storbritannien.

Funkade fint för mig.
Därefter kan man byta tillbaka till Sverige.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Funkade inte för mej, får väl ringa supporten 🤔