PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Fler som hade strul igår? Körde nåra games å både ja å polaren (som bor på annan ort) hade packet loss på 50%+ uppåt...

Japp, körde en snabb vända och märkte samma sak. Aldrig haft liknande förr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klyrre:

Fler som hade strul igår? Körde nåra games å både ja å polaren (som bor på annan ort) hade packet loss på 50%+ uppåt...

Jodå, körde lite för någon dag sedan och det var packet loss hela tiden men jag var för dum för att ge mig. Mina redan kassa stats blev helt värdelösa.

Pratas en del i streams om det också. Osäker på om det är World wide eller bara EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Fler som hade strul igår? Körde nåra games å både ja å polaren (som bor på annan ort) hade packet loss på 50%+ uppåt...

Jag och polarn körde typ 10 games igår utan issue. Förvånansvärt lite fuskare också jämfört med resten av säsongen hittills

Edit: Nu när jag tänker efter så fanns packet-loss ikonen lite emellanåt. Tyckte inte att det påverkade gameplay överhuvudtaget dock
om det inte kan påverka hur dålig loot man får dvs? ;D

Permalänk
Medlem

Igår funkade inte mycket med packedge up . Låg på loss 40% . Men idag har det inte varigt något

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande, verkar gå hyfsat att spela ändå, men ligger konstant och pendlar mellan 30-70% packet loss

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jag har fortfarande, verkar gå hyfsat att spela ändå, men ligger konstant och pendlar mellan 30-70% packet loss

Skickades från m.sweclockers.com

Den verkar visa fel hörde jag. Detta styrks av att det faktiskt flyter på bra med att öppna dörrar och loota. Det gör det inte om du har 30-70% packet loss.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Den verkar visa fel hörde jag. Detta styrks av att det faktiskt flyter på bra med att öppna dörrar och loota. Det gör det inte om du har 30-70% packet loss.

Stämmer nog bra att den visar fel. Hade den igår och hade inga som helst problem med att spela. Är nog olika för alla helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har haft samma packet loss ikväll å de har märkts lite på just lootande å dörrar. Gått otroligt dåligt oxå... "Bara" ca 110 poäng kvar till survivor för första gången dock så har nött lite mer än ja va sugen på...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

hej!

jag undrar om det är nån här som kan tipsa om "ny omformaterat windows med nedan för spec om hur spelet inte kan ska crashar för mig?"

vet inte varför just nu när spelet har precis börjat så crashar det. ibland innan oxå.

jag har typ provat det mesta och beställde mig att formatera om datorn om det hjälper men det gör det inte.

jag har den senaste driver för nvidia hela den biten.

tack i förhand

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Sjusovarn

Ligger på 50-80% packet loss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Ligger på 50-80% packet loss.

samma for alla

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Man skulle ju kunna tycka att de borde va prio på att fixa packet loss... Körde 2-3 matcher igår som faktiskt funkade. Trodde i min enfald att problemet va löst först men icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Man skulle ju kunna tycka att de borde va prio på att fixa packet loss... Körde 2-3 matcher igår som faktiskt funkade. Trodde i min enfald att problemet va löst först men icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har mellan 40-60% hela tiden men spelet flyter finfint, så det är nog bara nått fel i funktionen som mäter det, samma för han jag spelar med. Hade jag haft så hög packetloss så hade jag inte kunnat öppna dörrar eller loota tex alls.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Men det blir ju galet ibland när man ska öppna dörrar , blir fördröjning , sen när jag skulle skjuta pumphagel, så pausades mina tryck, så sköt bara ett skott, sen löd inte andra, och så dog jag av fi ☹️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Körde några rundor för ett par dagar sedan och nu flöt det riktigt ok trots signaler om packet-loss på 50-60%, till skillnad från gången innan när jag spelade och det inte funkade alls.

Kollar man på några streams så ser det ut som "felet" bara är på EU-servrar. Har sett några som har stats-rutan uppe och inte registrerar någon packet-loss alls, men de kör inte i EU.

Men sedan så har jag även hört streamers på EU-servrarna säga att något är fel sedan sista patchen. Kaymind t. ex. tycker att det är riktigt illa. Men han verkar basera det helt på egen känsla och nämner inte packet-loss.

Permalänk
Medlem

Jag har haft rejält stutter sedan förra patchen, tror jag.

Har installerat senaste drivrutiner för grafikkortet utan lycka. Har även ominstallerat hela spelat i hopp om att det skall lösa problemet om felet nu ligger hos mig...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har haft rejält stutter sedan förra patchen, tror jag.

Har installerat senaste drivrutiner för grafikkortet utan lycka. Har även ominstallerat hela spelat i hopp om att det skall lösa problemet om felet nu ligger hos mig...

Samma här, problemmässigt alltså. Har inte orkat testa drivare osv för var hoppats på en fix från deras sida...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Körde några rundor för ett par dagar sedan och nu flöt det riktigt ok trots signaler om packet-loss på 50-60%, till skillnad från gången innan när jag spelade och det inte funkade alls.

Kollar man på några streams så ser det ut som "felet" bara är på EU-servrar. Har sett några som har stats-rutan uppe och inte registrerar någon packet-loss alls, men de kör inte i EU.

Men sedan så har jag även hört streamers på EU-servrarna säga att något är fel sedan sista patchen. Kaymind t. ex. tycker att det är riktigt illa. Men han verkar basera det helt på egen känsla och nämner inte packet-loss.

Jag å polarn tycker också att det är riktigt illa sen senaste patchen, även hela denna säsongen. Går man tillbaka och kollar stats på career i menyn så kan man se alla säsonger och då ser man att det gått mycket bättre det tidigare säsongerna.
Vi börjar ledsna helt. känns fan deprimerande å spela!

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Jag å polarn tycker också att det är riktigt illa sen senaste patchen, även hela denna säsongen. Går man tillbaka och kollar stats på career i menyn så kan man se alla säsonger och då ser man att det gått mycket bättre det tidigare säsongerna.
Vi börjar ledsna helt. känns fan deprimerande å spela!

Att det går sämre beror nog på att servrarna översvämmas av fuskare.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Att det går sämre beror nog på att servrarna översvämmas av fuskare.

Jag tänker mig mer att många sällanspelare slutar spela och en större andel av de som är kvar är de som faktiskt spelar mycket och är bra på spelet. Så det kommer nog bara att bli svårare och svårare med tiden. Det även om det skulle vara noll fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Jag tänker mig mer att många sällanspelare slutar spela och en större andel av de som är kvar är de som faktiskt spelar mycket och är bra på spelet. Så det kommer nog bara att bli svårare och svårare med tiden. Det även om det skulle vara noll fuskare.

Där tror jag du slog huvudet på spiken. Jag som sällanspelare börjar känna att varenda kotte jag möter nuförtiden är för bra för mig. Och jag har varken tid eller lust att nöta för att komma upp på alla andras nivå. Fick nog idag och satte mig med ett annat spel istället...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Där tror jag du slog huvudet på spiken. Jag som sällanspelare börjar känna att varenda kotte jag möter nuförtiden är för bra för mig. Och jag har varken tid eller lust att nöta för att komma upp på alla andras nivå. Fick nog idag och satte mig med ett annat spel istället...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara hålla med. Spelar rätt sällan och känner att jag inte har en chans längre. Hoppar av glädje om jag lyckas få fler än 1 kill.

Skulle vara kul om man kunde matchas med spelare som är lika dåliga som en själv, men det kanske är svårt att få till.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Har börjat vinna betydligt mer nu men spelar mer med , funkar bäst på morgonen om man skall köra ett par rundor , har nog 7 vinster det senaste dagarna med runt 10 kills i , börja bli riktigt mycket bättre nu men har 1,5k timmar nu med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Där tror jag du slog huvudet på spiken. Jag som sällanspelare börjar känna att varenda kotte jag möter nuförtiden är för bra för mig. Och jag har varken tid eller lust att nöta för att komma upp på alla andras nivå. Fick nog idag och satte mig med ett annat spel istället...

Skickades från m.sweclockers.com

Det och faktumet att det finns massor av fuskare. Det är som sagt tidigare inte speciellt svårt att analysera om man blivit dödad av en fuskare eller en som är jävligt duktig. För det mesta är det inget snack 100% säkert att se om det var fusk eller inte.

Permalänk
Medlem

Har folk fortfarande problem med packet loss? för mig så är väl 90% av servrarna mellan 30-70% loss fortfarande

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig en 4k skärm xv273k (120hz g-sync) eller 144hz utan g-sync. Men herregud vad bra man ser nu på långt håll. Det är som ett nytt spel, upplever inte att det är något problem alls med 4k + pubg. Snittar över 120fps med competetive inställningar. Det dem gärna får fixa nu är däremot packet lossen...... typ 9/10 matcher

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

@Gnisch: Ja, packet loss är fortfarande ett problem. Vet inte hur det påverkar spelet i praktiken, men uppenbarligen är det någon som fortfarande har ett sätt att DDoS:a servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uppe:

@Nischi: Ja, packet loss är fortfarande ett problem. Vet inte hur det påverkar spelet i praktiken, men uppenbarligen är det någon som fortfarande har ett sätt att DDoS:a servrarna.

De e väl nån !"#¤% kines som blivit bannad pga fusk å e sur... Nu e de ganska svårt å bara få igång spelet här.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Avstängd

Körde 8 rundor nu i kväll. Ingen packet loss alls vad jag såg. Flytet i spelet var väl "normalt", dvs nån enstaka konstighet men överlag ok. Lyckades till och med vinna en runda.

Permalänk
Medlem

Nån som kör med G-sync i detta spel i nuläget? Blir det inputlag?
Har för mig att jag upplevde det, med det påslaget... kanske skulle testa igen....