Permalänk
Medlem

Axelind's Project BloodMoon

Då var det dags igen för ett privat projekt. (Jag kommer börja med bilder på själva datorn och sen följer lite bilder under själva bygget)

Detta projekt heter "BloodMoon" och baseras kring en av blodmånens färgcykler där jag försöker fokusera på ett mycket mörkt bygge med subtila färger likt en natt med blodmåne, bygget använder sig av mycket ROG produkter och det som sticker ut är just reservoaren där vattnet skall se ut som en blodmåne. Jag har använt mig utav aluminiumrör i detta bygge som i sin tur har svarteloxerats. Har därtill svarvat egna fästen för plexiglaset i aluminium, samt svarvat ett specialrör mellan grafikkort och cpu-block. Även plexiglaset är specialutskuret i ett tonat plexiglas som är tunnare för att få ner vikten. Dom gamla fästena var även gjorda i rostfritt stål vilket gjorde att chassit vägde 1.3kg mer. Ett fäste till mitt monstruösa 1500w nätagg fick även borras/fräsas för att det skulle få plats. Lite följer med från mitt förra projekt såsom nätagg och minnen samt cpu block.

Specs följer:
Moddat Thermaltake Core P5
Asus ROG Maximus XI Code
Intel Core i9900KS
Asus ROG Strix GTX 2080ti
Corsair Vengeance LPX 2666 MHz
2 x Samsung 970 Evo 500 GB i RAID0
3 x Samsung 870 250 GB
Corsair AX1500i (oh overkill men hängt med i 4 byggen nu)
Asus ROG Terminal
Alphacool x-flow 420mm Radiator
3x Corsair AF140 moddade
EK RTX 2080ti GPU block
EK Supremacy CPU block
EK HDC fittings, moddade
Aluminiumrör, bockade och svarteloxerade.
Svartsleevade kablar.
EK Cryofuel vätska med tillhörande färgsättning (bubbligt i några dagar)

Datorn är ofantligt tyst, och allt går väldigt svalt. Har stött på en del problem på vägen med trasiga delar och allmäna hinder, så hela projektet har tagit 6 månader från ritbord till färdig produkt.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

@Axelind: Det var fint

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt och imponerande! 5/5

Får jag fråga vad det är för tjocklek på radden och varför du inte fyllt ressen full?

Tack!

Mvh
Tobbe

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

@=):

Tackar!

45mm och anledningen till det är att det är bra att ha en luftspalt kvar i ressen som gör att den luft som finns i rör och radiator samt vattenblock har någonstans att fly när man fyller. Enligt rätt enkel VVS teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

@=):

Tackar!

45mm och anledningen till det är att det är bra att ha en luftspalt kvar i ressen som gör att den luft som finns i rör och radiator samt vattenblock har någonstans att fly när man fyller. Enligt rätt enkel VVS teknik.

Tack för svar!
Jag har fyllt på min ress till toppen efter att min loop är helt fri från luft (efter att den gått i några dagar). Är det dumt menar du? Ska jag alltid ha lite luft kvar i ressen?

Tack!

Mvh
Tobbe

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Tack för svar!
Jag har fyllt på min ress till toppen efter att min loop är helt fri från luft (efter att den gått i några dagar). Är det dumt menar du? Ska jag alltid ha lite luft kvar i ressen?

Tack!

Mvh
Tobbe

Går det så går det! Men om man gör som jag gjorde med avluftningskran osv så går luften ur direkt. Dessutom så sitter det en ledslinga bakom där första leden börjar precis vid vattennivån, så det blev snyggast så.

I regel är inga lösningar dåliga så länge det fungerar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

väldigt imponerad av ditt bygge, håller själv på med Thermaltake Core P3 curved. Kul o se hur det ser ut "färdigt" en stark 5a får du av mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts1337:

väldigt imponerad av ditt bygge, håller själv på med Thermaltake Core P3 curved. Kul o se hur det ser ut "färdigt" en stark 5a får du av mig!

Tack så mycket! Lycka till med bygget!

Mvh Amandus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helvete vad snyggt med svart tubing!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dRgls:

Helvete vad snyggt med svart tubing!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket!