PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av rareixarna:

Lite off topic frÄga men hur fÄr man en sÄn stjÀrna eller hjÀrta bredvid sitt anvÀndarnamn pÄ forumet nÀr man har skrivit ett inlÀgg?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

HÄll musen över symbolen sÄ stÄr det info

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av rareixarna:

Lite off topic frÄga men hur fÄr man en sÄn stjÀrna eller hjÀrta bredvid sitt anvÀndarnamn pÄ forumet nÀr man har skrivit ett inlÀgg?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Du fÄr en stjÀrna om flera klickar pÄ gilla tillrÀckligt mÄnga gÄnger. Vet inte hur det regleras. stjÀrnan kommer och gÄr för mig har jag mÀrkt. Ett hjÀrta om man inte anvÀnder adblock. Jag Àr en ond en dÀr, men nÀr de inte lÀngre har animerad reklam slutar jag med adblock.

Edit:
Citerade fel person

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

PermalÀnk
Medlem ★
●

Min bror fyllde 50 under hösten och har valt att fira det nyÄrsafton.
SÄ vet bara att det blir 3 rÀtters med alkohol och alkoholfritt.
SÄ det blir med syskon och lite annan slÀkt och vÀnner.

Annars brukar det blir nyÄrsfirande med mina syskon och deras familjer tradition sedan 1999.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC LĂ„da: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av pytonOrm:

Har du tillstÄnd att skjuta dom ? det Àr lag pÄ det nu

Ja jag har gÄtt utbildning för pyroteknik sÄ har licens för allt och hÄllit pÄ i mÄnga Àr sÄ inge nytt hÀr
Sen Àr allt mer eller mindre som jag har inget som nÄgon utan utbildning/licens kan köpa eller anvÀnda i Sverige.

Skrivet av Jerban:

Jag ska Àta tacos med barnen sen duka fram chips, Chilinötter och Cola Zero och kolla pÄ Harry Potter

Haha ja men fasiken sÄ viktigt o skriva^^

För mig sÄ Àr det sjÀlvklart att inte dricka nÀr man ska hÄlla pÄ med pyrotekniska, samma som att köra bil.
Kan ju gÄ sÄdÀr lagom fel om man dricker ju..
Sen kan jag Àrligt inte förstÄ att folk anvÀnder fyrverkerier nÀr dom druckit.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det har blivit en tradition att jag och morsan ser Göteborgs-Postens fyrverkeri i centrala Göteborg, om vÀdret tillÄter det. Hon Àr 76 Är och...tja, börjar bli till Ären.
Senare pÄ kvÀllen drar jag ivÀg en runda med min mountain bike. Det skulle inte förvÄna mej om jag Àr pÄ en stig i en kolsvart skog vid 12-slaget.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

PermalÀnk
Medlem ★
●

För djurens skull sÄ kan dom förbjuda fyrverkerier helt. Jag sjÀlv kommer dock inte fira nyÄr alls. Sitter framför datorn och fÄr en dag ledig pÄ onsdag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD Àlskare
Katt Àlskare

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hade velat suttit hemma och spela men Ă€r tvungen att umgĂ„s med folk hela dagen och kvĂ€llen. 😞 SĂ„ sĂ€msta nyĂ„r pĂ„ vĂ€ldigt lĂ€nge.

Visa signatur

HÀr sitter jag och kÀnner in rummet och spelar dataspel.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Vi brukar titta ut genom fönstren pÄ folks fyrverkerier. Den stora höjdpunkten Àr dock att samtidigt lyssna pÄ P1:s nyÄrssÀndning. Christofer Murray har hÄllit i dem i vÀldigt mÄnga Är. Han brukar sÀga vackra ord och spela nyÄrsmusik (det mesta samma varje Är). Det sÀnds ocksÄ en inspelning av alla Sveriges domkyrkoklockor. Det hela Àr sammantaget vÀldigt högtidligt, stÀmningsfullt och vackert.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag firar inte nĂ„got som Ă€nnu inte varit "Nytt År",
men det gamla lyckade Äret skÀnkes det mÄnga tacksamma tankar till ;).
Sen med förhoppningar om att nÀsta Är blir bra, för min tös och alla andra medmÀnniskor pÄ jorden

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Snackade med nÄgra kompisar, och kom fram till det Àr sjukt olika hur man ser pÄ nyÄr. Mycket beroende pÄ Älder, dÀr de med familj tenderar att ta det lugnare. Ingen högoddsare kanske! Men, Àven i samma "Äldersgrupp" ganska stora skillnader, frÄn "festa in i kaklet" till "spela med hörlurar".

SÄ, hur planerar ni fira nyÄr? SjÀlv Àr jag pÄ familjeplanet, kommer bli hemma eller spontant till nÄgon annan i samma sits. Lugnt, Àta nÄgot gott, hÀlften somnar innan midnatt. LÄter kanske trÄkigt, men jag gillar! Har gjort mina fest-Är, hehe.

SÄ har nog de senaste Ären sett ut hÀr hemma, Man slumrar till och vaknar vid tolvslaget av alla raketer och stÄhej och tar en skÄl med frugan för att sedan slumra till igen. MÄste vara Äldern som börjar ta ut sin rÀtt.

PermalÀnk
Inaktiv
●

Var minst 15 Är sedan jag firade nyÄr, Àr en helt vanlig dag för mig.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

*TrÄd rensad*

Tagit bort div. otrevligheter samt sidospÄr. VÀnligen ÄtergÄ till topic, dvs. "Hur firar du nyÄr?"

Visa signatur

DanskjÀvel sÄ krattar som en skrivare...

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●

Laga lyxmat tillsammans med hustru och hund (han Àr bra pÄ att smaka av rÄtt kött för att godkÀnna kvalitén).

Skumpa lite skumpa, gÄ pÄ nÄgra Norrlands promenader med hunden. Sitta lugnt vid 12slaget och visa hunden i Är igen att det inte Àr nÄgot att oroa sig för. Om man pjoskar och tröstar förstÀrker man bara att det finns nÄgot att oroa sig för, sÄ bete dig som du vill att hunden ska bete sig /ignore

Visa signatur

Allt jag sÀger/skriver hÀr Àr mina egna Äsikter och Àr inte relaterade till nÄgon organisation eller arbetsgivare.

Jag Àr en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna pÄ mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

PermalÀnk
Medlem
●

Blev bortbjuden men tackade nej dÄ jag kÀnde för att fira hemma med mina tvÄ katter (de har dock inget emot smÀllar). Har bestÀllt en trerÀtters nyÄrsmiddag för 299:- som jag hÀmtar pÄ nyÄr och köpt mig en flaska champagne av mÀrket Taittinger för 399:- (prisvÀrd) ^^

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det blir att stanna hemma med familjen och göra trerÀtters middag. Det blir rÀkcocktail till förrÀtt, hasselbackspotatis och baconlindad kycklingfilé till huvudrÀtt, och pannacotte med jordgubbar till efterrÀtt.

Vid tolvslaget bjuder Ängelholms kommun pĂ„ fyrverkerier, och förra Ă„ret var det riktigt nice.
En flaska pommac och en nyÄrskyss pÄ de sÄ Àr det sÄ bra det kan bli.

Sen gÄr jag och lÀgger mig...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blir nyÄr med nÄgra vÀnner och spela snes

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag och tjejen Äker till vÀnner men jag brukar vara nykter pÄ nyÄr dÄ vÀnnerna bor en bra bit ifrÄn oss sÄ jag kör hellre Àn att betala en taxi 900 spÀnn dit och sedan 900 spÀnn hem.
gjorde det ett Är, inte nog med att man var bakfull, man "saknade" 1800kr ocksÄ.
vi tar med oss kött att grilla och dom stÄr för det andra, sen finns "badtunna" och bastu om man sÄ vill.
sen brukar jag köpa ett par pjÀser att fyra av pÄ 12 slaget ocksÄ.
sen Äker man hem mellan ca 1-7 pÄ morgonen beroende pÄ sliten damen kÀnner sig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

PermalÀnk
Inaktiv
●

@skanepiraten: Mycket bra. LĂ„t himlen lysa precis som den ska

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Harbls:

Skönt att det Àr krÄngligt! Hade gÀrna sett totalt förbud pÄ raketer för civila. Det borde styras upp en organiserad show av varje kommun som Àr över pÄ nÄgra minuter och sen Àr det klart. Inget före och inget efter. Detta om folk nu Àr sÄ jÀvla envisa med att det mÄste smÀllas raketer pÄ nyÄrsafton....

Hoppas bara de verkligen sÀtter exempel pÄ lagbrytare nu sÄ att lagen inte blir tandlös som sÄ mÄnga andra nya lagar.

TyvÀrr sÄ Àr ju nÀstan (utan att trampa pÄ nÄgons tÄr) varenda kommun skuldsatt upp till öronen, sÄ ett litet fyrverkeri för sÄ lite som 15.000:- Àr pÄ tok för en stor kostnad.
Hade mer Àn gÀrna sett min (utan att trampa pÄ nÄgons tÄr) kommun skjutit upp en hejdundrandes fyrverkeri, men allt sÄdant roligt lades ned för mer Àn 15 Är sedan dÄ det blev för dyrt.
Som tur Àr sÄ har jag nog lyckats fÄ tag pÄ en pyrotekniker med rÀtta utbildningar sÄ förhoppningsvis fÄr grannskapet (utan att kliva pÄ nÄgons tÄr) se en kula pÄ 100mm

Gott nytt Ă„r

PermalÀnk
Medlem ★
●

Firas hemma med tvÄ genomförkylda smÄbarn! Jag och sambon ska försöka fÄ i oss trerÀtters nÀr barnen(förhoppningsvis) sover. De Àr 4 och 2 Är gamla, sÄ Àr fullt upp.

Blir alltid en kamp mot klockan i sann "fÄngarna pÄ fortet"-stil nÀr vi ska försöka ha det mysigt en stund. DÀr vi dÄ Àr fÄngarna och ungarna Àr Gunde som hetsar.

PÄ grund av att jag senaste 3 mÄnaderna snittat under 7h sömn per natt sÄ hoppas jag att tolvslaget firas,sovande.

Mitt nyĂ„rslöfte till mig sjĂ€lv blir att aldrig skaffa fler barn ocksĂ„. Älskar ungarna, men vill ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN börja om. Kanske till och med blir en vasektomi

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hÀlsan och vÄra barns skull!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trivs av att fira sjÀlv, men nu blir det tillsammans med sambon och nÄgra vÀnner.
Men tÀnker försöka smita lite tidigare dÄ det Àr riktigt spÀnnande i pillars of eternity 2 nu...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

PermalÀnk
Bussovi_ by XHI ★
●

I min ensamhet ^^

Har vÀl kunnat kolla med lite folk om de vill/ska hitta pÄ nÄgonting och hade sÀkert kunnat dra hem till familjen men kÀnner att jag inte orkar med sociala interaktioner just nu sÄ fÄr bli en hemmakvÀll med gaming/tv-serier/film.

Visa signatur

Halo kompis!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Började dagen med att betongslipa ett golv nere i min kÀllare.
Sedan blir det middag med fru och barn för att sedan för första gÄngen nÄgonsin köra bingo lotto till lite efter 2200. Sedan ut och titta pÄ rakterna och troligen fira lite vidare med grannarna efter 12 slaget.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@anon25463:
Snö? Vart bor du som har sÄdan lyx! MÄste ju Äka till norrland för att hitta snö i Sverige vid jul nu.

PermalÀnk
Frida đŸ„ ★
●

Ensam i Azeroth, haha!

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●
Visa signatur

Alla mina leksaker fÄr inte plats hÀr, sÄ hÀr jag listar istÀllet mina favoritinlÀgg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

UtelÄst hobbymoderator

PermalÀnk
Medlem
●

Firar inte alls
lugn hemma kvÀll med en kopp kaffe Ä se till sÄ katterna inte blir hysteriska av fyrverkerierna

Visa signatur

Coolermaster Elite 120 med Gigabyte E350N
Coolermaster Stacker AMD Athlon 4400
Dator 3+ En himla massa gamla macar

PermalÀnk
AvstÀngd
●

KnÄdade just till en deg till nÄgra baguetter, passar bra till hummer tÀnkte prova att gratinera den med prÀstost som ytterligare tilltugg Äker nog en skivad squash in i ugnen med lite Àdelost pÄ, sköljs nog ner med mycket lite skumpa sÄ man ÀndÄ Àr körduglig och kan hÀmta upp ungar och Àven orkar underhÄlla frugan en stund

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av 220volt:

Försöker lugna min hund medans alla onyktra idioter skjuter fyrverkerier...

Av alla galenskaper som gÄr att finna i den hÀr trÄden (alkoholfritt pÄ nyÄrsafton?) sÄ Àr den hÀr kommentaren den enda som gÄr att sympatisera med. Jag kÀnner för alla de hundar som lider under nyÄrsnatten.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

PermalÀnk
Inaktiv
●

Som vanligt. PĂ„ soffan spelandes spel och drickandes sprit. SKÅL!