Vad fan ska jag köpa för nätagg?!

Permalänk
Medlem

Vad fan ska jag köpa för nätagg?!

Hej har byggt ihop följande rigg, men funderar fortfarande på PSU?!
Ge mej råd på bra agg som ni har bra erfarenheter av!
EVGA 2060 XC
Ryzen 7 2700x
Aourus x470 Gaming 5 Wi-Fi
En SSD 500 gig och inget mer.
Aerocool 240 AIO kylare.

Pris runt ca 1000.-

Gärna tyst!
Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Corsair AXi = problem
EVGA Supernova serien = bra skit

Finns många andra men är dessa 2 jag har personlig erfarenhet av de senaste åren
Skulle jag köpa ett idag hade jag nog spanat in Seasonic då de till skillnad från de flesta andra märken faktiskt tillverkar nätagg (åt både corsair och evga bland annat) så man vet vad man får.

Ett corsair agg t.ex kan vara ett seasonic, kan också vara kinesdynga beroende på modell.
Ett seasonic är ett seasonic, punkt slut

Permalänk
Medlem

CORSAIR RM750x - 1200kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

CORSAIR RM750x - 1200kr

Skickades från m.sweclockers.com

Det aggregatet var också min första tanke som dök upp.

100% Japanska kondingar och byggt av CWT, det bådar gott.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

CORSAIR RM750x - 1200kr

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!
Det ska jag kolla närmare på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Corsair AXi = problem
EVGA Supernova serien = bra skit

Finns många andra men är dessa 2 jag har personlig erfarenhet av de senaste åren
Skulle jag köpa ett idag hade jag nog spanat in Seasonic då de till skillnad från de flesta andra märken faktiskt tillverkar nätagg (åt både corsair och evga bland annat) så man vet vad man får.

Ett corsair agg t.ex kan vara ett seasonic, kan också vara kinesdynga beroende på modell.
Ett seasonic är ett seasonic, punkt slut

Seasonic verkar schyssta, är det Focus man skall rikta in dej på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har ett Antec 650w som du kan få köpa

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

https://www.komplett.se/product/1097975/datorutrustning/dator...

Detta fick jag hem igår! Ligger väl rätt fint runt din budget tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg precis att de var sjuk leveranstid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joih1:

Seasonic verkar schyssta, är det Focus man skall rikta in dej på?

Skickades från m.sweclockers.com

Alla seasonic är av känt bra kvalite, så är bara välja efter plånbok och vad man prioriterar.
Ett platinum har ju aningen högre verkningsgrad än ett gold osv (sparar typ 5:-/år på elräkningen och håller sig några procent svalare).

Ett tips om du vill ha extra tyst är att välja ett lite onödigt stort, även om din dator säkert klarar sig bra på 500W så kan fläkten få jobba lite för att kyla en PSU som går nära sitt max, medans fläkten på ett 800W nätagg kanske inte ens behöver starta

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av impsdelight:

https://www.komplett.se/product/1097975/datorutrustning/dator...

Detta fick jag hem igår! Ligger väl rätt fint runt din budget tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg precis att de var sjuk leveranstid.

De är ett fint agg garantin från tillverkaren 10 år inte illa och du fick den till ett bra pris

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett Seasonic Focus 750W från Inet för 1199:- häromdagen som är semipassivt och väldigt tyst under belastning - helnöjd

Denna recension spelade in:

https://www.sweclockers.com/test/24758-seasonic-focus-plus-go...

Permalänk
Medlem

Onödigt att svära i rubriken... Men jag leker att det var en dålig ordvits på engelskans fläkt o låter det passera
Gott nytt år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

vad du än köper se till att det är 5 års garanti, det ger tillverkare inte om dom själva inte tror att aggen håller så länge.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället