Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk

Hmm. Är sugen på RDR2 på PC. Har lirat det på PS4, och gillade det till viss del. Dock tycker jag inte om att allt man gör i spelet ska vara så fruktansvärt omständligt. Fem olika moment i varje situation, bara för att göra grundläggande saker som att köpa vapen eller dylikt. Begränsad fast travel etc. Många saker i RDR2 borde ha förenklats för spelglädjens skull, om du frågar mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tja

funderar på att köpa RDR2 nu till jul så jag har nåt att lira men undrar , med tanke på strul den fick vid start, hur fungerar spelet idag, är det buggigt , crashar det lika ofta osv. vill helst inte köpa ett early acess spel . tack på förhand

Permalänk
Medlem

@aki04:

Jag köpte spelet i helgen. På min ena dator hemma beter sig spelet oerhört konstigt medan det inte är några problem alls på den andra. Kan bero på vad som helst då det knappt går att repetera felen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

@aki04:

Jag köpte spelet i helgen. På min ena dator hemma beter sig spelet oerhört konstigt medan det inte är några problem alls på den andra. Kan bero på vad som helst då det knappt går att repetera felen.

Happ... och vad är det för grejer i dina burkar?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Happ... och vad är det för grejer i dina burkar?

På min main; Ryzen 3700X på C7H med ett 1080Ti så funkar spelet utan anmärkningar.

På min mediedator i vardagsrummet där jag hade tänkt spela (3600 på C6H med ett RX580) så är det rätt oförutsägbart. Speciellt då jag försöker få HDR att funka. Det hänger sig ibland när jag försöker starta spelet, ibland kommer jag in men svärtan är förhöjd och jag får inte helskärm. Har inte försökt trixa alltför mycket än, har inte provat DX12 eller att skita i HDR. Läst att många fått liknande felmeddelanden (ffffff) med Intel och Nvidia-kombos också efter senaste patchen.

Kör just nu med m+t vid skrivbordet, men ville gärna uppleva spelet från soffan i horisontalläge..vi får se om det patchas rätt kommande vecka.

Permalänk
Medlem

Märkte att Rockstar utsmyckat Online med lite julgrejer så tog denna bilden i mitt camp. God jul på er

p.s Det ryktas att det kommer snö över i princip hela mappen om ett par dagar (tyvärr bara online verkar det som) så jag rekommenderar att ni tar lite tid för att utforska kartan när snön kommit

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu var julen över även på RDR2, nu var all snö borta och sommar igen, jag som precis hade köpt en fin vinter uppsättning till min gubbe, nåja...Tänk också om det kunde bli sommar här hemma likasnabbt hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nu var julen över även på RDR2, nu var all snö borta och sommar igen, jag som precis hade köpt en fin vinter uppsättning till min gubbe, nåja...Tänk också om det kunde bli sommar här hemma likasnabbt hahaha

Å tusan. Imorse när jag spela några timmar var det full snöstorm nere runt Tumbleweed. Var där och plockade blackcurrants. Fick en rock genom Outlaw pass så kläderna kosta inget.
Ser fram emot att logga in igen och slippa snöstormen faktiskt, även om det var mysigt med julgran i campet haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

@Nordinho: Trodde faktiskt att det åtminstonde skulle vara december ut men men

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Nordinho: Trodde faktiskt att det åtminstonde skulle vara december ut men men

Mm, samma här. Men julgranen var kvar iaf!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Någon här som kan dela med sig av sitt "smultronställe" med CREEK PLUM? Jag kan inte hitta den och de få bilder jag har följt verkar vara mest åt PS4 och där har inte varit några växter, måste ju variera mitt Moonshine recept så jag får mer betalt

edit:
Jag har lyckats hitta två ställen, kan räcka kanske för att hålla igång den fina spriten

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Har buggarna blivit bättre efterhand? Funderar på att köpa spelet innan Steam-rean är över, men är det fortfarande buggigt som fan så kan jag lika gärna vänta.

(Ryzen 1600x, Vega 64).

Permalänk
Medlem

@Adrenochrome: Det varierar från person till person faktiskt, den stora massan har haft problem med spelet men jag har inte haft de problemen som uppstått för majoriteten.

Med det sagt

Jag har nu de sista två dagarna börjat få ett problem där jag blir utsparklad till lobbyn (Online mode) och alltid har det hänt näre jag genomför ett uppdrag lämna varor (Trader) där jag precis blir skjuten av en annan spelare och när jag respawnar för att jaga efter personen så blir jag kickad till lobbyn. Någon som känner igen detta?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Adrenochrome: Det varierar från person till person faktiskt, den stora massan har haft problem med spelet men jag har inte haft de problemen som uppstått för majoriteten.

Med det sagt

Jag har nu de sista två dagarna börjat få ett problem där jag blir utsparklad till lobbyn (Online mode) och alltid har det hänt näre jag genomför ett uppdrag lämna varor (Trader) där jag precis blir skjuten av en annan spelare och när jag respawnar för att jaga efter personen så blir jag kickad till lobbyn. Någon som känner igen detta?

Har inte heller haft något strul alls med krascher. De enda problemen jag stött på är ,som du säger, disconnection från Rockstars servrar. Dock uppöever jag att det blivit mycket bättre senaste dagarna Kanske har det å göra med att folk är upotagna mef att fira högtider?
Dock har jag aldrig haft problem i just Trader-uppdragen. Är level 20 på det och Collector. Utan mina utsparkningar har kommit när jag typ vart ute och letat skatter eller jagat. Om jag ska försöka gigga någon specifik orsak så tror jag isf de vanlugaste gar varit när man sparat saker man hittat. Men oftast helt random skulle jag tro

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishBass:

Hmm. Är sugen på RDR2 på PC. Har lirat det på PS4, och gillade det till viss del. Dock tycker jag inte om att allt man gör i spelet ska vara så fruktansvärt omständligt. Fem olika moment i varje situation, bara för att göra grundläggande saker som att köpa vapen eller dylikt. Begränsad fast travel etc. Många saker i RDR2 borde ha förenklats för spelglädjens skull, om du frågar mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte om dom ändrat från vad det var från början, numera kan man åtminstone göra "fasttravel" inte bara från baslägret utan från i stort sett överallt (bara att slå upp en "camp"). Det tycker inte jag är så begränsat direkt, däremot fick man jobba lite för att låsa upp möjligheten vilket jag tyckte var en bra speldesign sammantaget.

Det som jag tycker är störande är att det känns som man ofta drabbas så hårt med bountys etc om man vill ploja runt lite, tycker spelet är LITE väl hårt på den punkten. Man kan ju heller inte ta fram ett sparat spel så lätt om det man föresatt sig inte gick så bra.

Sedan tycker jag quest-log generellt är lite bökig/otydlig, dom verkar ha velat göra spelet lite mindre handhållet på den punkten än "konkurrerande" spel.

Permalänk
Medlem

Idag är snön som väntat tillbaka, för er som gillar den haha

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

@Nordinho:
Jo och nu e jag trött på vintern där och den dåliga sikten så nu får dom gärna ta bort den igen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fick det med ny dator och hittills är jag mest uttråkad. Inget spel jag känner att jag kommer att ha tid att spela då det tar så djäkla lång tid att göra det minsta lilla. En vandrings story som förmodligen passar bättre på en konsol med stor TV men näe - vad ser alla ni som spelar detta just nu? Finns det något sätt att göra så att det känns bättre? Ser gärna lite tips och få lite input innan jag lägger detta på hyllan till typ nästa långa semester utan något att göra... Right...

Permalänk
Medlem

@Foolwolf: Uppskattar du en bra story är det väl investerad tid. Jag spelade igenom det på PS4 med över 100 timmar och köpte det till PC igen (på 20% steamrea).

Permalänk
Medlem

@Foolwolf: Jag känner likadant. Kan spela några timmar, men tröttnar på att bara rida runt och göra mest ingenting. Personligen ger jag inte speciellt mycket för berättelsen. Som sagt kanske fungerar bättre i soffan än vid datorn.

Permalänk
Medlem

Ett tips om ni tycker det känns tråkigt är att köra Dailys.

Har gjort dailys i princip varje dag sedan pc släppet. Efter 21 dagar i rad så får du 0.5 guld per uppdrag, 1.5 guld om du gör alla 7 på första sidan. Efter 28 dagar får du även en skattkarta. Detta gör att du får till en bra blandning av allt som finns att göra i spelet.

Detta har lett till att jag kunnat köpa och uppgradera väldigt mycket, sitter just nu på runt 100 guld. Så har kunnat köpa kläder, moddat vapen och hästarna etc. Min main role är collector så har alltid kartor öppna. Springer runt och har alltid metalldetektorn uppe när jag rider mellan ställen. Jaga med hunting wagon och ge till Cripps så han kan crafta, som du sedan säljer på sell missions.

Har bara kört Online och är 20 i Collector och Trader, ska ta tag i Bounty Hunter där jag bara är 10 just nu sedan köra igång med Moonshiner också där jag bara är 1. Så finns att göra mellan alla dailys, supply missions, sell missions och collectande.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Ett tips om ni tycker det känns tråkigt är att köra Dailys.

Har gjort dailys i princip varje dag sedan pc släppet. Efter 21 dagar i rad så får du 0.5 guld per uppdrag, 1.5 guld om du gör alla 7 på första sidan. Efter 28 dagar får du även en skattkarta. Detta gör att du får till en bra blandning av allt som finns att göra i spelet.

Detta har lett till att jag kunnat köpa och uppgradera väldigt mycket, sitter just nu på runt 100 guld. Så har kunnat köpa kläder, moddat vapen och hästarna etc. Min main role är collector så har alltid kartor öppna. Springer runt och har alltid metalldetektorn uppe när jag rider mellan ställen. Jaga med hunting wagon och ge till Cripps så han kan crafta, som du sedan säljer på sell missions.

Har bara kört Online och är 20 i Collector och Trader, ska ta tag i Bounty Hunter där jag bara är 10 just nu sedan köra igång med Moonshiner också där jag bara är 1. Så finns att göra mellan alla dailys, supply missions, sell missions och collectande.

Är lite i samma sits som dig när det gäller rollerna. Har också snart 100 guld. Men inte låst upp varken bounty hunter eller Moonshoner än. Dock såg jag att man får 1000 xp extra per roll nu t.o.m 6/1. Så funderar på att låsa upp de.
Hur är de rollerna att köra utan posse? Är det någon idé att lira själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

@Nordinho:
Jag började spela online själv på samtliga roller själv och det går men nu på senare tid så har det blivit svårare så det krävs posse för att klarara sig, ett ex. När du ska göra långleverans av saker som Cripp har gjort så blir jag nu 8ggr av 10 alltid överfallen av ett annat posse som rånar mig så där behöver jag alltid extra hjälp med mig, men å andra sidan om jag gör den vanliga leveransen så kan jag inte bli rånad. Så det går att spela själv men det är självklart roligare att spela det i ett gäng

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Nordinho:
Jag började spela online själv på samtliga roller själv och det går men nu på senare tid så har det blivit svårare så det krävs posse för att klarara sig, ett ex. När du ska göra långleverans av saker som Cripp har gjort så blir jag nu 8ggr av 10 alltid överfallen av ett annat posse som rånar mig så där behöver jag alltid extra hjälp med mig, men å andra sidan om jag gör den vanliga leveransen så kan jag inte bli rånad. Så det går att spela själv men det är självklart roligare att spela det i ett gäng

Syftade mer på Moonshiner och Bounty hunter. Trader och collector har jag redan level 20 på sen länge. Polaren, som också lirar, är inte online alls ofta längre så ett vettigt posse blir svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

@Nordinho:
Samma sak egentligen men visst, jag kör dom rollerna ensamma också men som alltid underlättar det om man är flera. Bounty hunter om det ska ge nått så får du ha tjänat ihop till bounty vagnen för du ska få några stålars.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Nordinho:
Samma sak egentligen men visst, jag kör dom rollerna ensamma också men som alltid underlättar det om man är flera. Bounty hunter om det ska ge nått så får du ha tjänat ihop till bounty vagnen för du ska få några stålars.

Uppfattat!
Bounty hunter är enligt mig den, på förhand, tråkigaste rollen. Så får nog bli att låsa upp Moonshiner först

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Någon annan som också har problem med texturerna? Detta är texturerna på "ultra" för min del.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

@lolflakes:
Nej, var ett tag sen jag spelade nu så jag gick in o kollade nyss men allt verkar funkar för mig iallafal

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Fick det med ny dator och hittills är jag mest uttråkad. Inget spel jag känner att jag kommer att ha tid att spela då det tar så djäkla lång tid att göra det minsta lilla. En vandrings story som förmodligen passar bättre på en konsol med stor TV men näe - vad ser alla ni som spelar detta just nu? Finns det något sätt att göra så att det känns bättre? Ser gärna lite tips och få lite input innan jag lägger detta på hyllan till typ nästa långa semester utan något att göra... Right...

Du är inte ensam. Jag känner i princip likadant. Allting är lite för omständligt. De borde ha förenklat en del i spelglädjens namn.

Skickades från m.sweclockers.com