Detta bygge nu(16k) eller samma prisklass april

Permalänk
Medlem

Detta bygge nu(16k) eller samma prisklass april

Datorn börjar bli rostig så det blir ny för Cyberpunk.
Vore skönt att köpa nu för att köra lite annat krävande innan men känner att jag kan vänta.
Mellandagsrean verkar inte vara särskilt bra
Denna eller vänta tills mars/april, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta, vem vet vad som kommer släppas? Kanske inte hinner men nya desktop-cpuer och GPU från nVidia har väl en teoretisk möjlighet.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur minnespriserna kommer att ändras, har ju talats om att priserna ska öka?

Ska dom det så kanske köpa minnena nu om du kan testa dom så att dom fungerar (så du inte märker att dom är trasiga i April när du köper resten)?

Permalänk
Skrivet av lysk:

Datorn börjar bli rostig så det blir ny för Cyberpunk.
Vore skönt att köpa nu för att köra lite annat krävande innan men känner att jag kan vänta.
Mellandagsrean verkar inte vara särskilt bra
Denna eller vänta tills mars/april, vad tror ni?

https://komponentkoll.se/bild/qKAtp.png

ska du verkligen välja en sån ful cpu kylare. välj den svarta versionen istället eller be quiets värsting.

Permalänk
Medlem

@relevantia: Nu tycker jag inte att vi ska vara såna! Vissa tycker den är riktigt snygg, trots frolic-hundbajs-färg-fläkten!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Det kommer alltid komma ”nyare” komponenter. Köpte själv en ny burk i mellandagarna, den är ju ”gammal” om 2-4 månader... handlar bara om om du kan vänta eller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att vänta, hoppas på att intels nya kommer innan cyberpunk.