World of Warcraft Classic

Skrivet av SleeZy:

Precis som jag förutspådde att det skulle bli...

Men lustigt nog så var detta det jag har väntat på, men lyckades bränna ut mig. Köpte 2 månaders speltid, spelade 1 vecka utav den. Känns ju lagomt värt.

Så det är därför jag har varit offline i snart 2 mån ifall någon ur Hordevara läser här.

Är ju sugen att komma tillbaka nu när honor äntligen är här. Men jag känner mig nog lite bränd ännu, då jag inte spelat något spel alls de senaste 2 månaderna.
Jag tog min tid och rushade inte osv osv, tror jag landade på 12d played vid 60. Men burnen kom iaf.

Nä jag kommer nog tillbaka om en två månader kanske. Dock så är man ju lite sugen att pvpa för att få ett "försprång" in i rankingen när BGs väl kommer. Då det verkligen sugen musten ur en.
Lär nog bara dra r10 dock och sedan bara puffa på för att det är kul. Allt över det tar för mycket tid, och har gjort det 3 gånger tidigare och brände ut mig på samma vis som jag redan nu har gjort. (Privs dårå)

Ja om du vill ha en möjlighet att få något försprång inför BG's så får du nog börja NU då de släpps 10:e december.

https://www.wowhead.com/bluetracker?topic=106144&region=eu

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av simon15:

Ja om du vill ha en möjlighet att få något försprång inför BG's så får du nog börja NU då de släpps 10:e december.

https://www.wowhead.com/bluetracker?topic=106144&region=eu

Åå tack för den glädjande nyheten!
Tänkte säga, konstigt att jag inte hört något innan. Men de skrev ju för 4 timmar sedan så...

Ah men då blir det nog lir runt 10:e igen. Iom att det är så nära inpå så tar jag hellre tillvara på min lilla period av spel-celibat som har pågått ett tag nu.

Men detta ser jag fram emot!

Nu är man redo för bgs!

Skrivet av tyvar1:

Nu är man redo för bgs!
https://i.imgur.com/NJjalwE.png

På en krigare?
Annars är nog SOJ bättre på AH'n med tanke på hur lätt det är att skaffa bättre saker i dungeons.
Förutsatt att man är lvl 55+ då.

Hur ser balansen ut på era servrar ni spelar?

Själv är jag på Razorgore 45% alliance 55% horde ungefär. Verkar inte som så många har använt sig av Free Migrationen.

Skrivet av monster08:

Hur ser balansen ut på era servrar ni spelar?

Själv är jag på Razorgore 45% alliance 55% horde ungefär. Verkar inte som så många har använt sig av Free Migrationen.

På Gehennas var det ganska jämnt iaf. Jag la förvisso ner classic innan honor-patchen så vet inte riktigt hur det ser ut nu när troligtvis fler folk är ute i världen och gankar

Skrivet av Harbls:

På Gehennas var det ganska jämnt iaf. Jag la förvisso ner classic innan honor-patchen så vet inte riktigt hur det ser ut nu när troligtvis fler folk är ute i världen och gankar

45/55 % är ju dock väldigt jämnt. Finns ju måna retail servrar som är 90% av ena factionen.

Någon som lirar ally på Pyrewood? Blev sugen på ally och PvE och hade suttit fint att gå med i en guild så man slipper lira själv till 60 😉

@monster08: spelar du horde eller Ally?

Förstår inte varför alla rollat horde. Förstör ju spelet 😅 tycker synd om dom som är fast på flamelash som både Ally och horde. Men jag kanske också skulle rollat pve.. pvpar nästan aldrig. Men har iofs inga problem att ta mig till instanser som Ally på razorgore.
Dock måste jag säga att det verkar som det nästan bara är horde som campar flight paths.. man är ju honorless i 30 sekunder så antar folk räknar med att man ska lyckas corpsecampa.. fan va tråkigt.

Skrivet av Alrik:

Förstår inte varför alla rollat horde. Förstör ju spelet 😅 tycker synd om dom som är fast på flamelash som både Ally och horde. Men jag kanske också skulle rollat pve.. pvpar nästan aldrig. Men har iofs inga problem att ta mig till instanser som Ally på razorgore.
Dock måste jag säga att det verkar som det nästan bara är horde som campar flight paths.. man är ju honorless i 30 sekunder så antar folk räknar med att man ska lyckas corpsecampa.. fan va tråkigt.

Jag rollade horde för jag alltid varit horde och tycker personlig mer om horde än alliance.

Skrivet av Alrik:

Rollade horde för att mina kompisar gjorde det, men också för att jag spelade horde i vanilla och ville få lite retro-känsla. Att spela Alliance nu i Classic hade känts fel.

Att PvP-situationen är som den är nu (dvs. fruktansvärd) är i grund och botten Blizzards fel. Inte för att dom inte hade koll på faction-balance, men för att dom släppt in vad, 5 gånger spelarna på varje server jämfört med classic?

Skrivet av MinscS2:

Rollade horde för att mina kompisar gjorde det, men också för att jag spelade horde i vanilla och ville få lite retro-känsla. Att spela Alliance nu i Classic hade känts fel.

Att PvP-situationen är som den är nu (dvs. fruktansvärd) är i grund och botten Blizzards fel. Inte för att dom inte hade koll på faction-balance, men för att dom släppt in vad, 5 gånger spelarna på varje server jämfört med classic?

Ett annat problem är ju att dom inte släppte BG:s samtidigt, tycker ändå det blivit lite bättre nu. Första veckorna när det släpptes gick det ju inte och spela alls i epl/wpl och winterspring.

Tröttnade på classic så fort jag dinglade 60..
Känns skönt att inte fastna i träsket igen

Tröttnade mest för att folk ville dra med mig till raids och jag har ingen tid för sådant nu. Sen verkar det som att alla lvl60 blev hjärndöda efter de dingat. Dungeons upp till endgame var en fröjd. Vänliga människor och bra samspel. Men sen blev det kaos.

Skrivet av downup:

Tröttnade mest för att folk ville dra med mig till raids och jag har ingen tid för sådant nu. Sen verkar det som att alla lvl60 blev hjärndöda efter de dingat. Dungeons upp till endgame var en fröjd. Vänliga människor och bra samspel. Men sen blev det kaos.

Man väljer ju vilka man spelar med.
"PUG life" har ju nästan aldrig varit en trevlig upplevelse.
Och har man inte tid att spela så är WoW fel spel

Just nu är jag nästan lite i samma sits, har mycket av det jag kan få på ett enkelt sätt. Så just nu dyker jag bara upp på raids i guilden.

Hade egentligen behövt farma pengar och honor.. Men tid finns inte riktigt. Så får vänta.
Blir förhoppningsvis en nytändning i samband med att nästa content släpps.

Skrivet av downup:

Önskar jag kunde säga det samma om att inte fastna ... jag är helt såld och suttit här med classic sen det kom ... xD
Spelar Classic 99% och kanske startar retail wow för att göra mina warfronts och åka till garissonen.
Just nu spelar sambon mina gubbar då jag inte tänker lyfta ett finger och jag måste ha guld och andra grejer enligt henne medans jag lär köra det när Shadowlands släpps sen classic igen.
Men jag njuter av classic, levlar fortfarande gubbar och gearar smått men även farmar guld men smått jobbigt att spela classic på laptopen när sambon snor min spel maskin då "Classic Funkar på en potatis" så jag spelar på min gamla laptop och inte våran nya :/

Skrivet av downup:

Klarade cirka 40 lvls innan min nostalgi tog slut.
Vanilla är underlägset retail på många vis.

Det enda jag saknar i dagens wow från vanilla är mer anpassbara talangträd. Resten är bara onödigt långsamt och drygt.

Ser fram emot Shadowlands