Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Precis som jag förutspådde att det skulle bli...

Men lustigt nog så var detta det jag har väntat på, men lyckades bränna ut mig. Köpte 2 månaders speltid, spelade 1 vecka utav den. Känns ju lagomt värt.

Så det är därför jag har varit offline i snart 2 mån ifall någon ur Hordevara läser här.

Är ju sugen att komma tillbaka nu när honor äntligen är här. Men jag känner mig nog lite bränd ännu, då jag inte spelat något spel alls de senaste 2 månaderna.
Jag tog min tid och rushade inte osv osv, tror jag landade på 12d played vid 60. Men burnen kom iaf.

Nä jag kommer nog tillbaka om en två månader kanske. Dock så är man ju lite sugen att pvpa för att få ett "försprång" in i rankingen när BGs väl kommer. Då det verkligen sugen musten ur en.
Lär nog bara dra r10 dock och sedan bara puffa på för att det är kul. Allt över det tar för mycket tid, och har gjort det 3 gånger tidigare och brände ut mig på samma vis som jag redan nu har gjort. (Privs dårå)

Ja om du vill ha en möjlighet att få något försprång inför BG's så får du nog börja NU då de släpps 10:e december.

https://www.wowhead.com/bluetracker?topic=106144&region=eu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Ja om du vill ha en möjlighet att få något försprång inför BG's så får du nog börja NU då de släpps 10:e december.

https://www.wowhead.com/bluetracker?topic=106144&region=eu

Skickades från m.sweclockers.com

Åå tack för den glädjande nyheten!
Tänkte säga, konstigt att jag inte hört något innan. Men de skrev ju för 4 timmar sedan så...

Ah men då blir det nog lir runt 10:e igen. Iom att det är så nära inpå så tar jag hellre tillvara på min lilla period av spel-celibat som har pågått ett tag nu.

Men detta ser jag fram emot!

Permalänk
Konsolgrävare

Nu är man redo för bgs!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nu är man redo för bgs!
https://i.imgur.com/NJjalwE.png

Skickades från m.sweclockers.com

På en krigare?
Annars är nog SOJ bättre på AH'n med tanke på hur lätt det är att skaffa bättre saker i dungeons.
Förutsatt att man är lvl 55+ då.

Permalänk
Medlem

Hur ser balansen ut på era servrar ni spelar?

Själv är jag på Razorgore 45% alliance 55% horde ungefär. Verkar inte som så många har använt sig av Free Migrationen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Hur ser balansen ut på era servrar ni spelar?

Själv är jag på Razorgore 45% alliance 55% horde ungefär. Verkar inte som så många har använt sig av Free Migrationen.

På Gehennas var det ganska jämnt iaf. Jag la förvisso ner classic innan honor-patchen så vet inte riktigt hur det ser ut nu när troligtvis fler folk är ute i världen och gankar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

På Gehennas var det ganska jämnt iaf. Jag la förvisso ner classic innan honor-patchen så vet inte riktigt hur det ser ut nu när troligtvis fler folk är ute i världen och gankar

Skickades från m.sweclockers.com

45/55 % är ju dock väldigt jämnt. Finns ju måna retail servrar som är 90% av ena factionen.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Någon som lirar ally på Pyrewood? Blev sugen på ally och PvE och hade suttit fint att gå med i en guild så man slipper lira själv till 60 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@monster08: spelar du horde eller Ally?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla rollat horde. Förstör ju spelet 😅 tycker synd om dom som är fast på flamelash som både Ally och horde. Men jag kanske också skulle rollat pve.. pvpar nästan aldrig. Men har iofs inga problem att ta mig till instanser som Ally på razorgore.
Dock måste jag säga att det verkar som det nästan bara är horde som campar flight paths.. man är ju honorless i 30 sekunder så antar folk räknar med att man ska lyckas corpsecampa.. fan va tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Förstår inte varför alla rollat horde. Förstör ju spelet 😅 tycker synd om dom som är fast på flamelash som både Ally och horde. Men jag kanske också skulle rollat pve.. pvpar nästan aldrig. Men har iofs inga problem att ta mig till instanser som Ally på razorgore.
Dock måste jag säga att det verkar som det nästan bara är horde som campar flight paths.. man är ju honorless i 30 sekunder så antar folk räknar med att man ska lyckas corpsecampa.. fan va tråkigt.

Jag rollade horde för jag alltid varit horde och tycker personlig mer om horde än alliance.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Förstår inte varför alla rollat horde. Förstör ju spelet 😅 tycker synd om dom som är fast på flamelash som både Ally och horde. Men jag kanske också skulle rollat pve.. pvpar nästan aldrig. Men har iofs inga problem att ta mig till instanser som Ally på razorgore.
Dock måste jag säga att det verkar som det nästan bara är horde som campar flight paths.. man är ju honorless i 30 sekunder så antar folk räknar med att man ska lyckas corpsecampa.. fan va tråkigt.

Rollade horde för att mina kompisar gjorde det, men också för att jag spelade horde i vanilla och ville få lite retro-känsla. Att spela Alliance nu i Classic hade känts fel.

Att PvP-situationen är som den är nu (dvs. fruktansvärd) är i grund och botten Blizzards fel. Inte för att dom inte hade koll på faction-balance, men för att dom släppt in vad, 5 gånger spelarna på varje server jämfört med classic?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Rollade horde för att mina kompisar gjorde det, men också för att jag spelade horde i vanilla och ville få lite retro-känsla. Att spela Alliance nu i Classic hade känts fel.

Att PvP-situationen är som den är nu (dvs. fruktansvärd) är i grund och botten Blizzards fel. Inte för att dom inte hade koll på faction-balance, men för att dom släppt in vad, 5 gånger spelarna på varje server jämfört med classic?

Ett annat problem är ju att dom inte släppte BG:s samtidigt, tycker ändå det blivit lite bättre nu. Första veckorna när det släpptes gick det ju inte och spela alls i epl/wpl och winterspring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tröttnade på classic så fort jag dinglade 60..
Känns skönt att inte fastna i träsket igen

Tröttnade mest för att folk ville dra med mig till raids och jag har ingen tid för sådant nu. Sen verkar det som att alla lvl60 blev hjärndöda efter de dingat. Dungeons upp till endgame var en fröjd. Vänliga människor och bra samspel. Men sen blev det kaos.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tröttnade på classic så fort jag dinglade 60..
Känns skönt att inte fastna i träsket igen

Tröttnade mest för att folk ville dra med mig till raids och jag har ingen tid för sådant nu. Sen verkar det som att alla lvl60 blev hjärndöda efter de dingat. Dungeons upp till endgame var en fröjd. Vänliga människor och bra samspel. Men sen blev det kaos.

Skickades från m.sweclockers.com

Man väljer ju vilka man spelar med.
"PUG life" har ju nästan aldrig varit en trevlig upplevelse.
Och har man inte tid att spela så är WoW fel spel

Permalänk
Medlem

Just nu är jag nästan lite i samma sits, har mycket av det jag kan få på ett enkelt sätt. Så just nu dyker jag bara upp på raids i guilden.

Hade egentligen behövt farma pengar och honor.. Men tid finns inte riktigt. Så får vänta.
Blir förhoppningsvis en nytändning i samband med att nästa content släpps.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tröttnade på classic så fort jag dinglade 60..
Känns skönt att inte fastna i träsket igen

Tröttnade mest för att folk ville dra med mig till raids och jag har ingen tid för sådant nu. Sen verkar det som att alla lvl60 blev hjärndöda efter de dingat. Dungeons upp till endgame var en fröjd. Vänliga människor och bra samspel. Men sen blev det kaos.

Skickades från m.sweclockers.com

Önskar jag kunde säga det samma om att inte fastna ... jag är helt såld och suttit här med classic sen det kom ... xD
Spelar Classic 99% och kanske startar retail wow för att göra mina warfronts och åka till garissonen.
Just nu spelar sambon mina gubbar då jag inte tänker lyfta ett finger och jag måste ha guld och andra grejer enligt henne medans jag lär köra det när Shadowlands släpps sen classic igen.
Men jag njuter av classic, levlar fortfarande gubbar och gearar smått men även farmar guld men smått jobbigt att spela classic på laptopen när sambon snor min spel maskin då "Classic Funkar på en potatis" så jag spelar på min gamla laptop och inte våran nya :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tröttnade på classic så fort jag dinglade 60..
Känns skönt att inte fastna i träsket igen

Skickades från m.sweclockers.com

Klarade cirka 40 lvls innan min nostalgi tog slut.
Vanilla är underlägset retail på många vis.

Det enda jag saknar i dagens wow från vanilla är mer anpassbara talangträd. Resten är bara onödigt långsamt och drygt.

Ser fram emot Shadowlands

Permalänk
Avstängd

nån som spelar på dreadmist ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CriLLe89:

nån som spelar på dreadmist ?

Jag spelade men bytte till Razorgore. Det är en mycket mer levande server!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CriLLe89:

nån som spelar på dreadmist ?

Jag spelar där på Alliance. Tycker det är aningen för levande!

Permalänk
Medlem

Er som spelade i "riktiga" classic minns säkert Hakkar's corrupted blood och hur folk körde HS eller desummon på sitt pet och sedan sprang in på AH och lät corrupted blood spridas till allt och alla tills huvudstäderna i princip var utplånade. Denna incident användes för att studera folks beteende vid epidemier och används nu för att studera coronoa-viruset.

https://www.wowhead.com/news=311637/corrupted-blood-incident-...

Permalänk
Medlem

Tänkte för absolut första gången någonsin testa Wow.. Drog hem Wow Classic.
Kommer inte ens förbi startskärmen. Kommer upp två servrar när jag startar spelet, en "Normal" och en PVP. Men båda servrarna heter något på Kinesiska? Är det de enda två servrarna där är?
Trycker jag på "cancell" så kommer jag till startsidan av spelet, där ska jag knappa in "Account name" och password". Testar mitt Blizzard/Battlenet konto, går ej. Trycker skapa konto, kommer då in på Blizzard Account, och account overview. Inget om och skapa Wow konto.
Har min mellanöl stigit rakt upp i skallen, eller är jag förvirrad bara?

Edit: Har skapat ett gratiskonto kan tilläggas, kan spela upp till LVL 20 tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tänkte för absolut första gången någonsin testa Wow.. Drog hem Wow Classic.
Kommer inte ens förbi startskärmen. Kommer upp två servrar när jag startar spelet, en "Normal" och en PVP. Men båda servrarna heter något på Kinesiska? Är det de enda två servrarna där är?
Trycker jag på "cancell" så kommer jag till startsidan av spelet, där ska jag knappa in "Account name" och password". Testar mitt Blizzard/Battlenet konto, går ej. Trycker skapa konto, kommer då in på Blizzard Account, och account overview. Inget om och skapa Wow konto.
Har min mellanöl stigit rakt upp i skallen, eller är jag förvirrad bara?

Edit: Har skapat ett gratiskonto kan tilläggas, kan spela upp till LVL 20 tror jag det var.

du har nog valt fel region i battle.net launcher.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

du har nog valt fel region i battle.net launcher. https://i.imgur.com/bzL0avm.png

Hej

Ja jag såg nu att det var Taiwan servrar. Men jag får inte fram dom alternativen du har på bild. Trycker jag på rullgardinen så är det World of warcraft & World of Warcraft Classic och välja på.

Permalänk
Medlem

@thexps: Det beror på att MoP är 10 år gammalt. Kollar jag nu på klienten så är det retail eller classic, sedan väljer du konto, där står region efter ditt accountname, "ABDC" (EU) bör det stå. Har du skapat ett account i Korea?

Här verkar du kunna skapa ett konto idag ifall det behövs.

https://eu.battle.net/account/creation/en/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

@thexps: Det beror på att MoP är 10 år gammalt. Kollar jag nu på klienten så är det retail eller classic, sedan väljer du konto, där står region efter ditt accountname, "ABDC" (EU) bör det stå. Har du skapat ett account i Korea?

Här verkar du kunna skapa ett konto idag ifall det behövs.

https://eu.battle.net/account/creation/en/

Tack, löste sig nu

Permalänk
Medlem

Nu tänker jag hoppa på classic tåget och förhoppningsvis så hinner de knåda fram TBC classic lagom tills jag grindat mig less på vanilla

Permalänk
Medlem

Har varit helt utanför WoW loopen eftersom mina planer att hoppa på classic tåget ran ut i sanden.

Några frågor för er som har kört:

Hur blev det med sharding och server pop? Stängdes sharding av efter ett tag? Och hur ser det ut med server pop, dog servrar och dom vart tvungen att köra mergers efter rushen lade sig?

Långvarig popularitet? Hur är "snacket", är det mer snack kring classic än retail? Eller dog hypen av rätt snabbt? Inte sett så mycket nyheter kring Classic sen ragnoros föll.

Mycket snack om TBC classic, är det verkligen officiellt? Anledningen att jag skippa classic var för jag har clearat allt utom Nax tidigare så tänkte att jag bara skulle hoppa på det ifall jag inte hade något bättre för mig... TBC däremot, inte nog med att det är IMO den bästa versionen av WoW så kom jag tyvärr in lite sent och körde bara tom Tempest Keep då jag hamnade väldigt snett med raid progression på min server. Så att dom fortsätter med TBC gör mig väldigt pepp!

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN: De största servrarna har fortfarande sharding av och till tror jag. Blizzard verkar inte riktigt kunna bestämma sig för hur de vill ha det. Men jag skulle starkt rekommendera att du höll dig borta från dem ändå för att slippa sitta i kö varje kväll. Det finns några döda servrar men det är främst pga obalans mellan horde och alliance vilket lett till att den mindre gruppen lämnat servern.

Jag spelar på Razorgore, en medelstor server. För mig som raidar är det absolut en levande server. Däremot är det lite trist att levla nu. Det är få nya spelare, de flesta är alts som blir boostade av mages i dungeons istället för att spela på riktigt. Det är inte helt dött men inte alls som i början när alla var ute och questade etc. Just nu börjar nog många tröttna på BWL, vi förväntar oss att AQ ska släppas i juni/juli någon gång. Då kommer det nog bli ett jäkla drag skulle jag tro.

TBC är inte bekräftat men Blizzard har skickat ut enkäter till folk angående vad som ska hända när vanilla är klart. Där framgick det att de åtminstone överväger TBC. Majoriteten av spelarna verkar vilja gå det vägen också.

Om du är okej med att inte kunna hitta grupper till alla low level dungeons ska du nog kunna få en bra upplevelse i classic. När du väl når 60 har du ett mycket levande spel att njuta av

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB