Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Iphone Xs 64GB för 6990 kronor på såväl Elgiganten, NetOnNet, Cyberphoto och Webbhallen.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4919780

PS! Jag fick ner priset på Elgiganten till 5000 kronor genom att skaffa nyteckning av abonnemang på Halebop. Rejält nedprutat dock. Lycka till!

Är det 549kr /månaden från Elgiganten du syftar på? För jag hittar det hos comviq för 445 kr/månaden, eller fick du det billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Skickas dessvärre inte till Sverige....
https://i.postimg.cc/x17k2Pr1/bild.png

Åfan. Kunde inte se det på mobilen.

Man kan ju iofs använda den där tyska mailboxen men lite onödigt kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Är det 549kr /månaden från Elgiganten du syftar på? För jag hittar det hos comviq för 445 kr/månaden, eller fick du det billigare?

Jag fick det billigare i affären. Skaffade 12 gb-abonnemanget och istället för 1000 kr rabatt på mobilen för nyteckning så fick jag ned det till 2000 kr.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Jag fick det billigare i affären. Skaffade 12 gb-abonnemanget och istället för 1000 kr rabatt på mobilen för nyteckning så fick jag ned det till 2000 kr.

Vad exakt sa du för att få det billigare, jag tenderar alltid att säga fel saker när jag försöker få bättre pris . Självklart betyder det inte att jag kommer få samma pris, då det är från säljare till säljare, men skadar inte att pröva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Slå ihop allt igen tycker jag. När uppdelningen behövdes var mängden tips så pass stor att man behövde dela upp det. Så är det inte idag. Priserna butikerna erbjuder är allmänt sämre, riktiga fynd är sällsynta, utom på just ljud där marginaler också finns.

Jag ser hellre en tråd med alla typer av tips där man har en tillräckligt hög prissänkning. Skulle kunna bli intressant som ett test iallafall.

Att separera bort mobiler som ä mer lika datorer är ljud är något jag tycker är lite konstigt. Men ändå bra att digitala speltipsen inte är med i tråden. Bättre separera fysiska produkter och digitala sådanna, nycklar, tjänster osv.

Men det är min åsikt, bland många, förstås.

Jo, man kanske skall föreslå adminarna att slå ihop de.

Blir lite splittrat när man finner tex. olika mobiltips i två olika trådar.

Jo, gällande digital nycklar så finns en egen sådan tipstråd (har inte länkat till den tidigare för att hålla diskussionen lite fokuserad).

Sedan kan man undra; skall vi verkligen separera speltipsen på två olika trådar, beroende på om de kommer på skiva/kort eller digital nerladdning?

Tycker det är smidigare med alla speltips i samma tråd, och att man direkt kan jämföra priser på spel, både download och på media.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Elektronik i den ena och övriga prylar typ snowboards eller vad det nu må vara i andra. Typ som det är idag. Det tycker jag iaf är bra. Jag tror folk skulle flippa efter ett tag om man delade med sig av fynd om jackor och skidor i vanliga fyndtråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, så fungerar det inte riktigt idag (inte officiellt ivf.), men det känns som ett bra förslag tycker jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Vad exakt sa du för att få det billigare, jag tenderar alltid att säga fel saker när jag försöker få bättre pris . Självklart betyder det inte att jag kommer få samma pris, då det är från säljare till säljare, men skadar inte att pröva.

Tänk såhär:

1. De går minus på Iphonen.
2. Abonnemang är viktigt för elektronikaffärerna då dessa ger mycket pengar per avslut.
3. Året är snart slut. Alla "pinnar" i statistiken är viktiga. Speciellt på Elgiganten där bonus delas ut, eller iaf gjorde.

Svårt att lära ut upplägg för sälj. Men falsk känsla av vinst för säljaren är bra att spela på. I hans huvud så lyckades han med att förhindra 1, genom att få till 2, och dessutom öka antalet pinnar (punkt 3) och ge mervärde till butiken. Och allt tack vare honom

Jag kan ha jobbat inom branschen förr.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Tänk såhär:

1. De går minus på Iphonen.
2. Abonnemang är viktigt för elektronikaffärerna då dessa ger mycket pengar per avslut.
3. Året är snart slut. Alla "pinnar" i statistiken är viktiga. Speciellt på Elgiganten där bonus delas ut, eller iaf gjorde.

Svårt att lära ut upplägg för sälj. Men falsk känsla av vinst för säljaren är bra att spela på. I hans huvud så lyckades han med att förhindra 1, genom att få till 2, och dessutom öka antalet pinnar (punkt 3) och ge mervärde till butiken. Och allt tack vare honom

Jag kan ha jobbat inom branschen förr.

Vad blev den totala kostnaden per månad inklusive abonnemanget?

Permalänk
Medlem

@Elektron: 289 kr för abonnemanget. Köpte Iphonen för 5000 kr.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

@Elektron: 289 kr för abonnemanget. Köpte Iphonen för 5000 kr.

Sjukt bra deal är det helt ärligt, om man nu lyckas få det till det priset. Men jag tvivlar på att vi andra lär få detta också, speciellt nu under Mellandagarna, när de redan har fler kunder än de kan hantera, så ett par enskilda förluster är inget att bry sig om.

Permalänk
Skrivet av Naki:

Hur är den som "nybörjarskrivare"?

Jag är helt grön på området men har ägt den skrivaren i en vecka

Och de jag kan säga är att den är förbannat enkel. Man är igång o printar på under 30min

Lätt med touchdisplay inbyggt wi-fi med mera
Fina utskrifter. Är nog en väldigt bra instegsmodell för den pengen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Denon DRA-800H 2.1 Stereoreceiver för 5878kr på Spanska Amazon
Priset 519€ blir 563€ inkl frakt och tillägg för Svensk moms.
https://www.amazon.es/dp/B07TGDX7N6?th=1
Finns även på Tyska Amazon för 569€ inkl frakt
https://www.amazon.de/Denon-Verst%C3%A4rker-Kompatibel-Phono-...

Kostar 6996kr i Sverige

Denon DRA-800H har 5xHDMI switch med ARC, Subwooferutgång, Streaming med Spotify, Tidal, Airplay 2 mm. Perfekt om du bara ska köra 2.1 och inte vill betala för onödiga surroundkanaler. Förhoppningsvis låter den bättre än surroundreceivers i liknande prisklass. Den har förstås ingen surrounddekoder för Atmos, DTS etc utan man frår mata PCM från TV:n, PS4:an etc.

HDMI switchen stöder 4K Ultra HD 60Hz video, 4:4:4 Pure Color sub sampling, High Dynamic Range (HDR10), Hybrid Log-Gamma (HLG), ARC, 3D, och BT.2020 pass-through. Och Auto Low Latency Mode (ALLM).

Hemmbio testade i September

Denon UK produktsida

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/6109qlPsNFL._SX425_.jpg

Även om jag är precis i målgruppen, med två högtalare i vardagsrummet, så kan jag inte låta bli att tycka att den är alldeles för dyr för att vara intressant. Jämför man med en riktigt surroundförstärkare, som är specad till samma watt under samma förutsättningar, så märker man att det inte blir många procent dyrare. Visst, om man vet att man ALDRIG kommer vilja använda förstärkaren för surround så kanske, men knappt ens då... Skulle möjligtvis vara att den har lite bättre formfaktor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Belzader:

Cykelkraft har upp till 30% rea på cyklar.
Cykelrea

De har även upp till 75% sänkt pris på bl.a reservdelar.

Skrivet av lunkwill:

Bör tillägga att Cykelkraft gick i konkurs några dagar senare. Hemsidan säger att det kommer vara en konkursutförsäljning på hemsidan 26/12 00:01 för konkursboets räkning.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni köpt nått skrot nu då? Jag har fyllt på mitt reservdelsförråd med saker som jag vet kommer att behövas förr eller senare (slitdelar) allt var ju inte jättebilligt men det fanns ju ändå tillräckligt med prylar som var billigare än de billigaste andra säljarna i EU för att det skulle vara värt att köpa på sig slitdelar som behövs inom några år.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hattifnatten:

Iphone Xs 64GB för 6990 kronor på såväl Elgiganten, NetOnNet, Cyberphoto och Webbhallen.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4919780

PS! Jag fick ner priset på Elgiganten till 5000 kronor genom att skaffa nyteckning av abonnemang på Halebop. Rejält nedprutat dock. Lycka till!

Hur fick du ner den till 5000kr ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Sjukt bra deal är det helt ärligt, om man nu lyckas få det till det priset. Men jag tvivlar på att vi andra lär få detta också, speciellt nu under Mellandagarna, när de redan har fler kunder än de kan hantera, så ett par enskilda förluster är inget att bry sig om.

289×24=6936
6936+5000=11 936
11 936/24=497kr per månad i totalkostnad

Jag har dålig koll hur Xs står sig mot tex iphone 11, men det går väl få en iphone 11 för liknande pris?
Fast han kanske lyckades köpa utan bindningstid?

Iphone Xs för 445kr per månad
https://webbutik.comviq.se/apple-iphone-xs.html

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av jaqob:

Även om jag är precis i målgruppen, med två högtalare i vardagsrummet, så kan jag inte låta bli att tycka att den är alldeles för dyr för att vara intressant. Jämför man med en riktigt surroundförstärkare, som är specad till samma watt under samma förutsättningar, så märker man att det inte blir många procent dyrare. Visst, om man vet att man ALDRIG kommer vilja använda förstärkaren för surround så kanske, men knappt ens då... Skulle möjligtvis vara att den har lite bättre formfaktor.

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken är väl att den ska ha bättre ljud med en design närmare en stereoförstärkare, dvs kortare signalvägar, kvalitetskomponter osv. Jämfört med en surroundförstärkare där BOM lagts på 3-9 extra slutsteg, surroundchip inkl licenskostnader tilll Dolby, DTS etc. Att bara titta på spec och Watt säger ju inget om hur den låter, bara hur den mäter. Dock har jag inte hört den

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tanken är väl att den ska ha bättre ljud med en design närmare en stereoförstärkare, dvs kortare signalvägar, kvalitetskomponter osv. Jämfört med en surroundförstärkare där BOM lagts på 3-9 extra slutsteg, surroundchip inkl licenskostnader tilll Dolby, DTS etc. Att bara titta på spec och Watt säger ju inget om hur den låter, bara hur den mäter. Dock har jag inte hört den

Hör till skolan som tror att watt och distortion är det viktiga i praktiken, och att resten är i praktiken omöjligt att höra skillnad på, men när det kommer till ljud blir var och en salig på sin tro För samma pris hade jag valt tex en X3500h. Sen betvivlar jag inte att den är bra, jag hade bara önskat att alla besparingar du räknar upp hade visat sig lite tydligare på priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jaqob:

Hör till skolan som tror att watt och distortion är det viktiga i praktiken, och att resten är i praktiken omöjligt att höra skillnad på, men när det kommer till ljud blir var och en salig på sin tro För samma pris hade jag valt tex en X3500h. Sen betvivlar jag inte att den är bra, jag hade bara önskat att alla besparingar du räknar upp hade visat sig lite tydligare på priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar vara mätbara skillnader mellan stereo och surroundförstärkare i samma prisklass så även om du tror på enbart mätningar så lär det finnas skillnader om apparaterna mäts "hårt" och med tillräcklig upplösning.
Hembiomaskiner är ofta oerhört prisvärda speciellt för de som jagar stereoljud för många byter hembiomaskiner så fort det kommer nya finesser som i grunden är helt ointressanta sett till ljudkvalitet så gamla, stora och dyra hembiomaskiner sjunker väldigt fort i pris så för en given summa kan man ofta hitta begagnade apparater för en bråkdel av nypriset och i en stereo är det strunt samma om de tex inte har stöd för 4k hdmi osv...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tror ni P30 Pro reas ut ännu billigare senare i januari? Känns som Huawei går i graven inom kort på europeiska marknaden och att en lager rensning kan bli aktuell ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Tror ni P30 Pro reas ut ännu billigare senare i januari? Känns som Huawei går i graven inom kort på europeiska marknaden och att en lager rensning kan bli aktuell ...

Skickades från m.sweclockers.com

Varför går de i graven om jag får fråga? Också intresserad utav P30-pris och behöver veta detta för att planera strategi när jag ska köpa och OM jag ska köpa eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Varför går de i graven om jag får fråga? Också intresserad utav P30-pris och behöver veta detta för att planera strategi när jag ska köpa och OM jag ska köpa eller ej.

Nej den lär stanna som lägst såhär

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

Nej den lär stanna som lägst såhär

Skickades från m.sweclockers.com

Vad baserar du det på? Jag tror snarare tvärtom. Tror huaweis konkurrenter insett precis hur duktiga kineserna är på att tillverka bra och billigare telefoner och därav kommer att göra allt för att inte Huawei ska komma in på marknaden igen. Man ser ju tydligt hur huaweis största konkurrent Samsung tydligt har höjt priset på S10 och Note 10 efter att inte längre behöva konkurrera med Huawei. (Pratar om månadskostnad vid AB)

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Vad baserar du det på? Jag tror snarare tvärtom. Tror huaweis konkurrenter insett precis hur duktiga kineserna är på att tillverka bra och billigare telefoner och därav kommer att göra allt för att inte Huawei ska komma in på marknaden igen. Man ser ju tydligt hur huaweis största konkurrent Samsung tydligt har höjt priset på S10 och Note 10 efter att inte längre behöva konkurrera med Huawei. (Pratar om månadskostnad vid AB)

Jag baserar det på att detta har varit lägsta priset som produkten har nått flera gånger och det är här som deras breakevenpoint ligger.
Sannolikheten att den går längre kommer inte ske förräns närmare P40 releasen, då man vill sälja ut på nuvarande lager. Dettta lär inte hända inom flera månader och när de väl gör så lär den gå ner nån tusenlapp, ta gärna en titt på P20 pro prisstatestik och vad den ligger på idagsläget...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Samsung Galaxy S10 + 3-års garanti + Galaxy Fit-e Smartwatch. €582,99
https://www.amazon.de/dp/B07SGZC6SH

Glöm inte att lägga till klockan i varukorgen utan extra kostnad.
https://www.amazon.de/dp/B07NQBCLJ1/

€582,99 blir det i kassan, vilket väl borde bli ca: 6100 kr?

Order Summary
Items: EUR 619,70
Postage & Packing: EUR 5,99
Total: EUR 625,69
Promotion Applied: -EUR 42,70
Order Total: EUR 582,99

Värt att tänka på är att det är den tyska versionen, verkar bland annat finnas någon version för övriga europa också.
Så jag kan inte svara på om det finns svenska som språk.

Amazon.de är vad man skall använda som svensk. Byt språk till engelska.

Andra Amazon i europa har ej gratis frakt till sverige, även om man köper för 40+€. Iaf inte .co.uk, där är det fast pris + vikt för frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Amazon.de är vad man skall använda som svensk. Byt språk till engelska.

Andra Amazon i europa har ej gratis frakt till sverige, även om man köper för 40+€. Iaf inte .co.uk, där är det fast pris + vikt för frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer fint.
Märkte att jag inte var helt tydlig i mitt tips, det jag syftade på var att telefonen som fanns till bra pris var den tyska versionen och att det även fanns några andra versioner av den, för andra länder.
Dock verkar erbjudandet vara slut nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Stämmer fint.
Märkte att jag inte var helt tydlig i mitt tips, det jag syftade på var att telefonen som fanns till bra pris var den tyska versionen och att det även fanns några andra versioner av den, för andra länder.
Dock verkar erbjudandet vara slut nu...

Ah, märkte det. Gick väl åt fort.

Inte hela världen för mig, har en äldre telefon som duger väl fortfarande. Bara batteritiden samt kanske ett minneskort som skulle kunna förbättras. Men typ inte värt o byta batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Acer R13 - 3790kr
Passivt kyld chromebook med 180graders vikbar touchskärm.

https://www.webhallen.com/se/product/261087-Acer-Chromebook-R...

(Har en själv sedan tidigare om ni har några frågor, används mestadels till netflix och bloons td 6 för nuvarande.)
Batteriet räcker ca 10 timmar vid användning.
*****************************************************
Phanteks Eclipse P360X - Svart
ATX chassi - 599kr
https://www.webhallen.com/se/product/307328-Phanteks-Eclipse-...
*****************************************************

Skickades från m.sweclockers.com

180grader , innebär det att man kan ha den som surfplatta, ser inte ut så på bilderna ...(?)

Skickades från m.sweclockers.com

Fel citat
Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

180grader , innebär det att man kan ha den som surfplatta, ser inte ut så på bilderna ...(?)

Skickades från m.sweclockers.com

Specifikationen säger följande. Borde betyda att man kan vika den helt platt (med skärmen utåt).

"De integrerade 360°-gångjärnen gör att du kan ställa tangentbordet och skärmen i fyra olika lägen, vilket gör det alltid finns ett perfekt läge."

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

180grader , innebär det att man kan ha den som surfplatta, ser inte ut så på bilderna ...(?)

Skickades från m.sweclockers.com

Ah 360 blir det ju ^^.
Man kan använda den som surfplatta men den är rätt tung (jämfört med en vanlig surfplatta) så använder man den som surfplatta så får man ta stöd av ens knä eller något bord.