Ändra pinkod på en Jabra BT 2045?

Permalänk
Medlem

Ändra pinkod på en Jabra BT 2045?

Köpte på ren reflex en Jabra BT 2045 för 99kr och har nu blivit "gubbe med öronsnäcka". Inte testat den än annat än att para ihop den med mobilen.

Blev lite snopen att jag inte behövde knappa in pinkoden (0000) för den. (?)

Vet inte hur det fungerar sen när jag är ute och rör mig bland folk. Kan de då koppla in sig på/till min "snäcka"? Försökt se om det går att ändra pinkoden men lyckas inte.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Man behöver väl trycka på snäckan för att para ihop så byta pin behövs inte.
"Följ dessa steg för att para ihop med en ny eller andra mobiltelefon:

Slå på Bluetooth på mobiltelefonen.
Stäng av Jabra BT2045 genom att hålla in knappen Svara/avsluta (Answer/end) i fem sekunder.
Håll in knappen Svara/avsluta (Answer/end) tills lysdioden blinkar blått."

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Man behöver väl trycka på snäckan för att para ihop så byta pin behövs inte.
"Följ dessa steg för att para ihop med en ny eller andra mobiltelefon:

Slå på Bluetooth på mobiltelefonen.
Stäng av Jabra BT2045 genom att hålla in knappen Svara/avsluta (Answer/end) i fem sekunder.
Håll in knappen Svara/avsluta (Answer/end) tills lysdioden blinkar blått."

Tack. Följde anvisningen tyckte jag. Ser nu ofs att det står "if asked" om pinkoden. Men vad händer om jag är i stan och knäpper av och på öronsnäckan? Dingar den upp på 43 mobiler i omgivningen då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fem sekunder tryck vid inställning vilket inte behövs vid enbart på och stänga av så det är ingen fara.