Hur säkert är det att använda Mobilt BankID i Bluestacks?

Permalänk
Medlem

Hur säkert är det att använda Mobilt BankID i Bluestacks?

Det har ju funnits en del problem med säkerheten, bl.a. https://www.bleepingcomputer.com/news/security/bluestacks-fla...

Permalänk

Personligen hade jag inte litat på det, men jag vill minnas att det finns ett ickemobilt bankID också, kan vara värt att kolla på!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Personligen hade jag inte litat på det, men jag vill minnas att det finns ett ickemobilt bankID också, kan vara värt att kolla på!

Banken kräver Mobilt BankID för inloggning. Det verkade inte fungera med Bluestacks ändå, eftersom att BankID känner av att det är en virituell enhet.

Kan det fungera om man dual bootar Android på datorn?

Permalänk
Skrivet av jasm:

Banken kräver Mobilt BankID för inloggning. Det verkade inte fungera med Bluestacks ändå, eftersom att BankID känner av att det är en virituell enhet.

Kan det fungera om man dual bootar Android på datorn?

Det ska finnas ett bankid för typ windows också

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Det ska finnas ett bankid för typ windows också

Precis, BankID på fil, men banken och många andra aktörer vill alltid att man ska logga in med "Mobilt BankID", därav problematiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jasm:

Precis, BankID på fil, men banken och många andra aktörer vill alltid att man ska logga in med "Mobilt BankID", därav problematiken.

Men äger du inte en smartphone?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bluestacks kör ju inte ’genuine’ android utan delvis emulerad och stödjer nog inte allting i hårdvara som en telefon har. Inte säkert att din dator har motsvarande keystores i hårdvaran som krävs. Bankid kräver nog ovanstående för att kunna köras

Skickades från m.sweclockers.com