Vad är Segurazo och hur får jag bort det ifrån min pc?

Permalänk

Vad är Segurazo och hur får jag bort det ifrån min pc?

Tja allihopa. Skulle ladda ner need for speed underground men tyvärr följde även "Segurazo Anti-virus" med... Vet att jag borde kolla upp allt sånt först så jag undanber gärna svar där ni skriver att jag är en idiot osv.. Vet redan detta.
Försökt ta bort detta hela dagen men det är tamigfan OMÖJLIGT. Någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Permalänk
Medlem

WinPE (eller någon annan rescue disk med Windows miljö) boot från USB, radera filer och rensa reg nycklar med "Segurazo" i namnet

Men jag hade nog inte riskerat att ha kvar operativsystemet efter en sådan fuckup och istället gjort clean install av Windows med secure erase på allt, i fall det är någon trojan eller keylogger kvar som gömmer sig någon annanstans.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Permalänk

Båda svaren ska jag testa imorgon har dock inte tid just nu.. Vet ni om detta program är farligt? alltså om det är en keylogger eller om det bara är ett scamprogram som ligger i bakgrunden och försöker få mig att betala massa saker?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av j0nas2k19:

Tja allihopa. Skulle ladda ner need for speed underground men tyvärr följde även "Segurazo Anti-virus" med... Vet att jag borde kolla upp allt sånt först så jag undanber gärna svar där ni skriver att jag är en idiot osv.. Vet redan detta.
Försökt ta bort detta hela dagen men det är tamigfan OMÖJLIGT. Någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Ladda ner varifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Andreaz1: Kommer inte ihåg vad hemsidan hette för att jag rensade hela min google chrome direkt när jag märkte att detta hade installerats ^^. Men efter lite googlingar har jag kommit fram till att scammers lägger till detta programmet lite var som helst så en varning till er alla: var väldigt försiktiga!

Permalänk
Medlem

Kan nog med stor sannolikhet anta att du försökt ladda hem spelet genom mindre legala vägar.
Hoppas det blir en läxa att kanske ge fan i det framöver

Permalänk

@Quelor: Haha det har du väldigt rätt i! men det spelet är väl omöjligt att få tag i om man inte tankar de svart?
Och ja, jag har lärt mig en otrolig läxa efter detta hahah...

Permalänk
Hedersmedlem

Och *där* låste vi tråden.

Från reglerna:
Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.