Permalänk
Skrivet av fark:

Ja fy fanken, lider med dig, känslan av att packa upp och möta dem där synen skulle få mina tankar att vandra iväg direkt även om jag själv inte är skyldig, kommer dom misstänka mig nu, kommer dom försöka avlasta allt ansvar, osv..
Många säger ofta, har du inget att dölja slappna av, typ? Nja, inte alls alltid sant men man inser ibland inte ens förrens man självt sitter däör i klistret. Så jäkla lätt att döma när man inte har en enda insats i spelet så att säga..

Därav försäkringen, vet att tex Elgiganten försäljare flera gånger försökt pracka på mig det där dyraste skyddet, å andra sidan skulle det hjälpa en i en sån här sits, inga frågor bara byt. Bra hemförsäkring med drulle är inte fy skam heller kan jag tänka mig, har aldrig råkat ut för det du gjorde men jag vet att jag rädd för att ta i de extremt tunna kanterna, yttre listen mäter 4mm för mig medan bara några mm längre ner i skärmytan sjunker det ytterligare ner mot 3.7mm!

Så jag förstår att det händer, vare sig på väg ur butik, under frakt, hemma vid upppackning och som man kanske inte ens själv märker att det sker, kanske sker i kartongen innan men ens lyft ur TV? Fast jag antar att de flesta lyfter kartongen upp istället, eller har det kanske mer troligt hänt någonstans mellan sista kontroll av TV tills dess att du öppnar här i Sverige, omöjligt att veta exakt när och hur sprickan uppstod?

Dessutom det är en så trälig syn på livet att direkt gå direkt på grövsta misstanke och vräka ur mig nåt i stil med en massa anklagelser, dessutom vem är jag att sitta här och göra det mot dig, har ju ingen aning om ven du är, hur du är, utöver det faktum att jag inte har nån rätt el ens anledning till att göra så. Men jag felar också iband, är bara männsika trots allt hahaha, men försöker att inte slänga ur mig saker och gå direkt in i "accuse mode" av någe slag, för det mesta haha.

Bara hoppades att du är försäkrad så du får ny TV direkt, ingen utdragen process av he said/she said.., alt om du själv skulle vara skyldig (ev helt omedveten även om kanske inte är så troligt) att du ändå har bra skydd för suger att tappa alla stålar i sjön.

Lycka till och hoppas på det bästa

EDIT: Såg nyss att du redan svarat ang hur det gick, super att det löste sig trots allt, ja inte ett lätt fall att få igenom direkt på plats det där misstänker jag? Iaf kul att se att gick bra, ja förstår tanken bakom ditt resonerande om att packa upp i butik, ska inte behövas tycker jag men oturen kan ju uppenbarligen vara framme ibland.

Ja precis. Jag tycker ändå det är lite lustigt för jag fråga dom om skadan kanske hade skett på lagret men dom säger att det är omöjligt eftersom frigoliten skyddar i sånt fall. Då sa jag att om man följer den logiken så är det omöjligt att det kan ha hänt under resan hem också. Samt att jag varken stött emot den eller tappat den hemma.

Jag ringde LG och frågade var dom tillverkas och skeppas ifrån, dom sa från Polen. Det är ju en bit att frakta, så det är klart att saker kan hända på vägen? Så jag är ju inte nöjd med kundservicen, för precis som du säger så var det inte lätt att komma hem med en ny TV. Känns inte heller kul att stå där och bli misstrodd.

Jag nämnde även att jag hade bra hemförsäkring och skulle löst det med mitt bolag om det var jag som orsakat skadan. Då sa han "ta hem den och nyttja försäkringen då" då sa jag att jag inte tänker begå försäkringsbedrägeri. Lite märkligt att lägga all ansvar på mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.. märkte idag när jag skulle starta min LG 55C9 att röda dioden bara blinkar och slocknar. Hör ett relä klicka, men jag får ingen bild. Har dragit ur strömkabeln och väntat med att koppla in den igen.
Inget svar från TVn.. har läst att det kan vara panelen eller kretskortet.. det har precis passerat 28 månader sen inköp...
Dagen innan fungerade TVn som vanligt och stängde av den som vanligt innan jag skulle sova..
Hoppas på svar ifrån LG..

Vad tror ni det kan vara? Kretskort? PSU?

/Kevin

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det var moderkortet som gett upp. Först bytte man nätverksdelen utan resultat, sen moderkortet och då fungerade det. Snabb och bra service från LG!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem

Då garantin slutat gälla för ca 5 månader sen fann jag det jag inte ville.. massa döda pixlar i övre vänstra hörnet och när jag följt panelen så är det massor av döda pixlar på sidorna precis vart panelen slutar. Finns på alla 4 sidor, så inga i mitten.. och de är svarta när det är ljus bakgrund.
Har mailat LG men fått som svar att garantin är slut och då är det inget de kan göra.. känns surt att en panel inte ska hålla längre än 3 år. Som det ser ut så syns de bara vid nära håll och om man letar efter de, så lär väl leva med det och hoppas att det inte blir värre.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming