Mellandagsrea 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Code: SELLOUT19

50% rabatt på allt redan rabatterade produkter.

https://www.aquatuning.se/

Kolla under fliken "Erbjudande" för att se alla gällande produkter man kan få 50% rabatt på.
Man lägger till koden i "värdekupong" i kassan/varukorgen och man får 50% rabatt på det som redan är rabatt på.

Gäller lagervaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

@mkl: Som jag kan se det verkar det som det, dock så slutar priset på 428kr med frakt hos CDON. Har aldrig handlat därifrån, alltid fått en blandad känsla. Inet kan man lita på

Jag tog Inet för 11 kr mer för trygghet, snabb leverans och (förhoppningsvis) en pingvinstång

Permalänk
Permalänk
Medlem

OLED har bättre ljusstyrka men nackdelen är risken för inbränning.

Se ex. 3:19 med stjärnorna.
https://www.youtube.com/watch?v=226kWMOVGGc

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av kelly007x:

Är du säker på att det här är ett bra pris?

Det tycker jag. 4k, UHD, Dolby Atmos och Vision, android TV, ambilight. Ligger t.o.m prismässigt lägre än Philips The One som är snäppet sämre i bildkvaliteten än vad denna är (1900 vs 1700 picture performance index).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Det var ett riktigt bra pris! Tyvärr har de redan höjt det till ett mycket sämre

Jag prövade att köpa skärmen igår men ska lämna tillbaka den.

Den var helt ok, men tycker att färgerna kändes lite sisådär. Antingen så var färgerna och ljusstyrkan ok men med konstig skärpa, eller så var det bra skärpa men att skärmen upplevdes som mörkare.

165 hz funkade, gsync gick att ställa in med gtx 1070.

Min c24g1 som också är VA upplevdes som mycket bättre färger och skärpa :/

Känns så bökigt att hitta en 1440p med hög hz där jag känner mig nöjd med priset och prestandan.

Kanske får vänta tills nästa år för cq27g1 - vet att Inet skulle få in den tidigt år 2020 men Inet priser brukar ju tyvärr ibland vara helt galna.

I-landsproblem :V)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

OLED har bättre ljusstyrka men nackdelen är risken för inbränning.

Se ex. 3:19 med stjärnorna.
https://www.youtube.com/watch?v=226kWMOVGGc

Det är väl ändå tvärtom, OLED har bättre svärta och är mer anpassad för filmer och mörka rum medans QLED är ljusstarkare och passar mer till spel i ljusa rum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Produkt: Neato Botvac D7 Connected Robotdammsugare
Länk: https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4710152
Pris: 5490kr

Finns en intressant jämförelse mellan denna och iRobots flaggskeppsmodell Roomba 980. Se länk: https://www.youtube.com/watch?v=nrAxk9Z9W_w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Det är väl ändå tvärtom, OLED har bättre svärta och är mer anpassad för filmer och mörka rum medans QLED är ljusstarkare och passar mer till spel i ljusa rum.

Jepp, stämmer generellt. (även om inte ALLA LCD är ljusstarka - se Laxpuddings videos om LCD vs OLED)
Samsung brukar även ha snäppet bättre antireflektivt filter på sina dyrare skärmar vill jag minnas.

...

Det här exemplet med stjärnorna som "försvinner" på Samsungen (och som gör att den kan betraktas som "ljussvagare" i detta exempel) beror på den aggressiva local dimming funktionaliteten: när det finns väldigt få ljusa pixlar i en local-dimming zon, så dras ljusstyrkan ner för hela zonen, så mycket så att de enstaka stjärnorna knappt syns längre.
För OLED finns inga zoner, utan varje pixel har sin egen belysning, så den har inte samma problem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, stämmer generellt. (även om inte ALLA LCD är ljusstarka - se Laxpuddings videos om LCD vs OLED)
Samsung brukar även ha snäppet bättre antireflektivt filter på sina dyrare skärmar vill jag minnas.

...

Det här exemplet med stjärnorna som "försvinner" på Samsungen (och som gör att den kan betraktas som "ljussvagare" i detta exempel) beror på den aggressiva local dimming funktionaliteten: när det finns väldigt få ljusa pixlar i en local-dimming zon, så dras ljusstyrkan ner för hela zonen, så mycket så att de enstaka stjärnorna knappt syns längre.
För OLED finns inga zoner, utan varje pixel har sin egen belysning, så den har inte samma problem.

Det som jag tänkte på är att varje pixel i OLED har en egen belysning tvärtemot QLED som har "fält" som belysning.
(dålig på att förklara)

Jag är lite intresserad av QLED Q70R 65" för 13k vilket känns som ett riktigt bra pris, att betänka på där är att Q70R har back array belysning, dvs inte kantbelysning som tidigare års modell Q7FN hade.
Men visst vill man ha en OLED för svärtan men den är lite i överpris tycker jag, svårt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Jag prövade att köpa skärmen igår men ska lämna tillbaka den.

Den var helt ok, men tycker att färgerna kändes lite sisådär. Antingen så var färgerna och ljusstyrkan ok men med konstig skärpa, eller så var det bra skärpa men att skärmen upplevdes som mörkare.

165 hz funkade, gsync gick att ställa in med gtx 1070.

Min c24g1 som också är VA upplevdes som mycket bättre färger och skärpa :/

Känns så bökigt att hitta en 1440p med hög hz där jag känner mig nöjd med priset och prestandan.

Kanske får vänta tills nästa år för cq27g1 - vet att Inet skulle få in den tidigt år 2020 men Inet priser brukar ju tyvärr ibland vara helt galna.

I-landsproblem :V)

Skickades från m.sweclockers.com

Trist att den inte var bra

Jag har precis lämnat tillbaka en Samsung CRG49. Den hade väldigt bra bild men var helt enkelt för stor. Jag hann sälja min Asus Mg279q som jag var mycket nöjd med här på marknaden innan jag kom på det dock så jag är lite desperat efter ny skärm. Kanske är good enough ändå... Ilandsproblem delux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yaxez:

Produkt: ASUS 32" 2560x1440 VA, 144hz - ROG STRIX XG32VQR (-28%)
Länk: https://www.proshop.se/Bildskaerm/ASUS-31-Bildskaerm-ROG-STRI...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5050662
Pris: 4299kr

Finns för 349€ (3,465.74kr) här i Finland av någon anledning från Proshop och det är mycket skärm för pengarna. Slog till på en och ska testa. Har en 27" 2K 144Hz FreeSync TN sedan tidigare (som börjar ge upp och måste in på reklamation) så borde inte bli besviken på färgerna i alla fall.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Det som jag tänkte på är att varje pixel i OLED har en egen belysning tvärtemot QLED som har "fält" som belysning.
(dålig på att förklara)

Exakt, det var lite vad jag försökte förklara i min text gällande de mörka stjärnorna: eftersom varje individuellt "fält" sett över medel har väldigt få ljusa pixlar, så släcks det fältet ner nästan helt, vilket gör att varje liten stjärna i det fältet också blir väldigt mörk.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Finns för 349€ (3,465.74kr) här i Finland av någon anledning från Proshop och det är mycket skärm för pengarna. Slog till på en och ska testa. Har en 27" 2K 144Hz FreeSync TN sedan tidigare (som börjar ge upp och måste in på reklamation) så borde inte bli besviken på färgerna i alla fall.

Yooo wtf. Kan man skicka den från Finland till sverige på något enkelt vis?

För 3460 låter det som en pangdeal ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Yooo wtf. Kan man skicka den från Finland till sverige på något enkelt vis?

För 3460 låter det som en pangdeal ju

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om det går att lösa faktiskt. Tänkte att det hade blivit något fel först i och med att den är så mycket billigare i Finland än i Sverige men dom skickade iväg den till mig igår. Ja, det är ju en förbannat bra deal. Så mycket skärm för pengarna.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker årets rea suger? Enda jag har köpt är en trippel wirelss laddare.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Är det bara jag som tycker årets rea suger? Enda jag har köpt är en trippel wirelss laddare.

Ja den är under all kritik..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Vet inte om det går att lösa faktiskt. Tänkte att det hade blivit något fel först i och med att den är så mycket billigare i Finland än i Sverige men dom skickade iväg den till mig igår. Ja, det är ju en förbannat bra deal. Så mycket skärm för pengarna.

Ahhh. Orättvist :V)

Kan ju inte heller läsa finska. Kan man byta språk ? Ser inte på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av wykzie:

Ja den är under all kritik..

Skickades från m.sweclockers.com

Men vi får väl se det positivt. Vi sparar iaf pengar.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Ahhh. Orättvist :V)

Kan ju inte heller läsa finska. Kan man byta språk ? Ser inte på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Står att kampanjvaran är slutsåld och den är uppe på 619€ igen. Tur att jag hann knipa en. Nästan halva priset.

Provade byta språk i webshoppen men då byter den land helt och hållet.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Produkt: Zeunerts Julmust 6x500 ml
Länk: https://www.delitea.se/zeunerts-julmust-6x50cl-rg
Kategori: Läsk / Godis
Pris: 35kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Står att kampanjvaran är slutsåld och den är uppe på 619€ igen. Tur att jag hann knipa en. Nästan halva priset.

Provade byta språk i webshoppen men då byter den land helt och hållet.

Åfasen. Men du bor i Finland då eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tBiorrith:

Produkt: Zeunerts Julmust 6x500 ml
Länk: https://www.delitea.se/zeunerts-julmust-6x50cl-rg
Kategori: Läsk / Godis
Pris: 35kr

På samma tema..

Produkt: Nygårda Box Utvald Julmust 8x33 cl
Länk: https://www.delitea.se/nygarda-box-utvald-julmust-8x33-cl
Kategori: Läsk / Godis
Pris: 59 kr

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Brukar tänka mig OLED lite mer som en fin bil som man inte sliter på i onödan, man tar bara ut och nyttjar vid finare tillfällen. Medans en LCD VA är lite mer som en bil som nyttjas varje dag, slit och släng bil.

OLED vs LCD VA vs IPS burn in test

Scrolla ner lite så ser du skillnaden (uniformity photos) på en TV som stått på 20h om dagen, du kan även växla vecka där.

Ska du ha en TV för mer allmänt bruk som används av familj även under dagsljus etc hade jag valt en LCD VA.
Vill du ha en TV med lika fin bild som en godisbutik och inte bryr dig om du tvingas byta TV efter 1-2 år så kör på en OLED.

Visa signatur

Köpa ny TV? https://www.rtings.com/tv/tools/table
Klicka på hide images och sortera på mixed usage (bästa betyg)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Åfasen. Men du bor i Finland då eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, precis. Finländare. Riktigt märklig prissättning. ~800kr billigare här än där, men tydligen skulle det vara så. Paketet är ju påväg med Track & Trace nummer och allt.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Ja, precis. Finländare. Riktigt märklig prissättning. ~800kr billigare här än där, men tydligen skulle det vara så. Paketet är ju påväg med Track & Trace nummer och allt.

Men perkele vad lyxigt.

Jävla svenne som får pröjsa 800 kr extra. Låter inte så lockande för mig för 4290 eller vad det nu var, men 3400-3600 lät mer rimligt.

För 4000+ förväntar jag mig en vettig ips panel istället.

Nåja. 1440p skärms jagandet får väl jag vänta med då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av yaxez:

Brukar tänka mig OLED lite mer som en fin bil som man inte sliter på i onödan, man tar bara ut och nyttjar vid finare tillfällen. Medans en LCD VA är lite mer som en bil som nyttjas varje dag, slit och släng bil.

OLED vs LCD VA vs IPS burn in test

Scrolla ner lite så ser du skillnaden (uniformity photos) på en TV som stått på 20h om dagen, du kan även växla vecka där.

Ska du ha en TV för mer allmänt bruk som används av familj även under dagsljus etc hade jag valt en LCD VA.
Vill du ha en TV med lika fin bild som en godisbutik och inte bryr dig om du tvingas byta TV efter 1-2 år så kör på en OLED.

Känns lite generaliserat.

Köpte en c7 55" för över 2 år sedan. Rullar på lika fint idag med klockren bild. Och då går tvn vardagar mellan 06.45 - 07.45 samt 18.00 till kanske 23-24.00 samt ibland mer på helgerna. Barnen kollar på vanlig tv, netflix, youtube och en del tv-spel med mycket statiska bilder. Inga tendenser alls till inbränning faktiskt.

Så räknat till antal timmar så är det inte ett dåligt köp tycker jag då jag slipper skrutta runt i en Fiat Uno utan åker Merca istället Om ytterligare 2 år så kanske denna förpassas till att bli en sovrums-tv eller en tv till framtida spelrummet så kanske priserna har gått ner lite ytterligare för en 65 eller 75" tv.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Men perkele vad lyxigt.

Jävla svenne som får pröjsa 800 kr extra. Låter inte så lockande för mig för 4290 eller vad det nu var, men 3400-3600 lät mer rimligt.

För 4000+ förväntar jag mig en vettig ips panel istället.

Nåja. 1440p skärms jagandet får väl jag vänta med då.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, ska bli roligt att testa skärmen. Har inte haft en curved eller VA tidigare.

Rätt så vanligt att en 27" 1440p 144Hz TN kostar runt 4000kr . Min gamla som ska in på reklamation kostade 459€. IPS är nog lite dyrare.

Lycka till med jagandet.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Julmust? WTF! Då vet man att rean är över för den här gången.