Vilket var decenniets bĂ€sta spel? đŸ•č

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hur kan ingen nÀmna Nier: Automata. Helt fantastiskt spel.
Sen Àr Witcher 3 en toppkandidat, som man spelat om nÄgra gÄnger.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av jokklas:

Iom att "Dragon Age: Origins" slÀpptes i November 2009 hade den vÀl ingen chans pÄ en lista för det decenniet nÀr det begav sig sÄ Àr man snÀll kan den rÀknas in nu och vinner i sÄ fall för min del. Bland spel som faktiskt slÀppts 2010-2019 ligger "Heavy Rain" bÀst till tror jag med "Divinity: Original Sin 2" som utmanare

Haha, tÀnkte precis skriva samma sak om DAO!

Min nominerade mÄste dock bli Witcher 3, trots mina 5000h+ i dota 2 sÄ Àr inte det Ärtiondets bÀsta spel. BÀsta moba javisst, men inte bÀsta spel.

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Witcher 3: Wild Hunt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

PermalÀnk
Medlem
●

MÄste sÀga CS:GO, har inte hittat nÄgot annat spel som kommer i nÀrheten av den kÀnslan som jag fÄr av att panga ryssar pÄ CS. E-sporten har ju ocksÄ exploderat nÄgot enormt senaste Ären vilket Àr sjukt kul och intressant, har nog lagt nÄgra hundra timmar detta Äret pÄ att bara sitta och titta pÄ E-sport.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av cyklonen:

Fel Ärtionde - det slÀpptes 2003!
Men grymt bra spel för 00-talet!

OJ, haha, dÀr tÀnkte jag visst lite snett.

PermalÀnk
Medlem
●

PUBG & Fortnite har i det nÀrmaste revolutionerat spelbranschen och mÄste nÀmnas. CS vet jag inte hur gammalt det Àr beroende pÄ vilken version man rÀknar med annars mÄste CS:GO vara med ocksÄ.

VÄldsamma, ja, men samtidigt ganska enkla, underhÄllande och roliga spel. Dock fÄr man lÀgga ner extremt mycket tid om man vill bli bra i dem. Just Fortnite spelar jag dock inte sjÀlv lÀngre, svÄrt för "legobyggandet" föredrar den avsevÀrt bÀttre realistiska kÀnslan (illusionen) i PUBG.

MÄste jag enbart vÀlja ett blir det dÀrför PUBG, oövertrÀffat i realistisk illusion med undantag av olika former av simulatorer, bil/flygspel etc

PermalÀnk
Medlem ★
●

SvÄrt det hÀr, men det mÄste nog bli GTA 5. Fantastiska karaktÀrer, fantastisk vÀrld/grafik och roligt som tusan (baserat pÄ enbart singleplayer hÀr).

Lutade Ă€ven som mĂ„nga andra Ă„t Witcher 3, men Ă€r sĂ„ galet trött pĂ„ fantasy. Även om storyn och vĂ€rlden/grafiken Ă€r helt otroligt bra.
Fatta hur bra CP2077 kan bli med samma kvalitetsnivÄ, fast med modern/scifi utrustning etc.

20-talet kommer nog att börja fint.

Visa signatur

Das Haus, det bÀsta inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Min topplacering mÄste nog gÄ till Kerbal Space Program.
LÀrorikt och underhÄllande pÄ samma gÄng! Det givna sÀttet att lÀra sig förstÄ hur omloppsbanor och rymdflygning fungerar.

Bubblare som jag fortfarande (tillsammans med KSP) lÀgger massor av tid pÄ Àr Skyrim och Fallout 4.

PermalÀnk
●

Skyrim & Mass Effect 2

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Gehga:

The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition

MedhÄlles, inget annat spel har fÄngat mig pÄ samma sÀtt som witcher 3, gillade tvÄan ocksÄ men 1an har jag inte fallit för Àn, fÄr kanske ge det ett försök till.

Andra favoriter Àr
Mass Effect serien
Battlefield 2
StarCraft serien

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

PermalÀnk
Quizmaster Malmö 22
●

Ska man gÄ efter speltid sÄ mÄste det bli Clash of Clans (Ja....ja svÀr i kyrkan sÄ jag Äker ut pÄ öronen!)
Har inte haft datorn inkopplad sen Juli 2017 sÄ har fÄtt lira mobilspel sen dess.

MÄste jag vÀlja ett PC-spel sÄ mÄste det bli X-COM.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Last of US utan tvekan

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Anton341:

The Last of US utan tvekan

Det Àr vÀl endast pÄ konsol?

PermalÀnk
Medlem ★
●

VÀldigt bra trÄd men svÄr frÄga!
Jag nominerar
Witcher 3
Skyrim
Och faktiskt Rainbow Six Siege!!va kasst nÀr det kom men Àr klart det bÀsta fps spelet nu
Obs glömde BF3
Skapa omröstning btw!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram SkÀrm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

PermalÀnk
Medlem ★
●

MÄste nog sÀga GTA V, grymt underhÄllande spel.

Sedan sett till speltid sÄ kvalar CSGO in stort med tusentals timmar, mest under 2012-14 sedan nu pÄ senare dagar sÄ kollar jag mest pÄ esporten, dÀr det sÀkerligen kan bli runt 1000h bara iÄr med mayors och diverse event.

Sedan mÄste jag nÀstan lÀgga till RDR2 ocksÄ Àven om det bara blivit nÄgra hundra timmar Àn sÄ lÀnge sÄ kommer collectandet och allt i detta spelet ta rÀtt lÄngt tid (i stil med GTAV). Har dÄ Àven inte ens börjat med SP Àn har bara 3% progress dÀr samt snart lvl 100 i online.

HederomnÀmnande Portal 2, unikt "pussel"spel dÀr co-open va vÀldigt skoj.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB SkÀrmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 đŸŽźâ€‚đŸ–„ïž ⌚ đŸ–±ïž 🎧

PermalÀnk
Medlem ★
●

Battlefield: Bad Company 2

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MrDiDO:

MÄste sÀga CS:GO, har inte hittat nÄgot annat spel som kommer i nÀrheten av den kÀnslan som jag fÄr av att panga ryssar pÄ CS. E-sporten har ju ocksÄ exploderat nÄgot enormt senaste Ären vilket Àr sjukt kul och intressant, har nog lagt nÄgra hundra timmar detta Äret pÄ att bara sitta och titta pÄ E-sport.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Bara att hÄlla med.
Har ocksÄ sett en hel del matcher pÄ CS:GO och nÀr man Àr gammal fotbollslirare sÄ hÀnder det klart mer pÄ E-sport.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, Ă„ssĂ„ ett 1080ti

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av jokklas:

Iom att "Dragon Age: Origins" slÀpptes i November 2009 hade den vÀl ingen chans pÄ en lista för det decenniet nÀr det begav sig sÄ Àr man snÀll kan den rÀknas in nu och vinner i sÄ fall för min del. Bland spel som faktiskt slÀppts 2010-2019 ligger "Heavy Rain" bÀst till tror jag med "Divinity: Original Sin 2" som utmanare

Kan ÀndÄ tycka att Heavy Rain förstördes nÄgot av de onödigt krÄngliga QTE-sekvenserna, dÄ hÄller jag ÀndÄ Detroit: Become Human högre. Det hade dessutom bÄde bÀttre story och alternativa "resvÀgar" genom hela upplevelsen. De vÀxte verkligen mellan spelen dÀr och David Cage uppnÄdde nog tillslut Àntligen vad han sÄ lÀnge försökt Ästadkomma med sina kÀnsloladdade spel!

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÄhÀr spontant mÄste jag sÀga att Bloodborne gjort störst intryck pÄ mig. Multiplayer sÄ mÄste jag sÀga CSGO!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | SkÀrm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+RÞde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

PermalÀnk
Medlem ★
●

LÀgger ett slag för Witcher 3, en jÀmn och gripande upplevelse Àven om striderna kunde varit bÀttre. MÄnga timmars glÀdje för priset av en spottstyver Àven nÀr det var nytt.

Skrivet av makatech:

PUBG & Fortnite har i det nÀrmaste revolutionerat spelbranschen och mÄste nÀmnas. CS vet jag inte hur gammalt det Àr beroende pÄ vilken version man rÀknar med annars mÄste CS:GO vara med ocksÄ.

VÄldsamma, ja, men samtidigt ganska enkla, underhÄllande och roliga spel. Dock fÄr man lÀgga ner extremt mycket tid om man vill bli bra i dem. Just Fortnite spelar jag dock inte sjÀlv lÀngre, svÄrt för "legobyggandet" föredrar den avsevÀrt bÀttre realistiska kÀnslan (illusionen) i PUBG.

MÄste jag enbart vÀlja ett blir det dÀrför PUBG, oövertrÀffat i realistisk illusion med undantag av olika former av simulatorer, bil/flygspel etc

Jag hÄller med om att pubg revolutionerat spelbranchen pÄ det sÀttet det födde en genre för den stora massan men som kandidat som decenniets spel? Det Àr ju fortfarande otroligt stelt och har verkligen inte Äldrats med vÀrdighet i mitt tycke. Ja jag Àr lite bitter att det inte blev bÀttre.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

PermalÀnk
●
Skrivet av NodCommander:

MÄste nog rösta för The Witcher 3 Àven jag. Har tÀnkt lÀnge pÄ det men jag finner verkligen ingen vÀrdig utmanare.

Och dÄ Àr det ifrÄn en som inte Àr sÄ vÀrst inne pÄ RPG heller.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Lugn. Det Àr ju inte sÄ mÄnga som spelar witcher jÀmfört med World Of Tanks.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av jokklas:

Iom att "Dragon Age: Origins" slÀpptes i November 2009 hade den vÀl ingen chans pÄ en lista för det decenniet nÀr det begav sig sÄ Àr man snÀll kan den rÀknas in nu och vinner i sÄ fall för min del. Bland spel som faktiskt slÀppts 2010-2019 ligger "Heavy Rain" bÀst till tror jag med "Divinity: Original Sin 2" som utmanare

Just..ville sÀga DA:Origins. Utan det.. Transistor.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag tror nog det blir Minecraft, det borde det nog rimligen bli Àven om jag aldrig fÄtt för mig att spela det.

Jag antar World of Warcraft vann föregÄende decennium ?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av UncleDirty:

Jag tror nog det blir Minecraft, det borde det nog rimligen bli Àven om jag aldrig fÄtt för mig att spela det.

Jag antar World of Warcraft vann föregÄende decennium ?

Inget dumt förslag med Minecraft. Ett spel för stora som smÄ med oÀndliga möjligheter. Har svÄrt att se att det inte skulle klassas som en odödlig klassiker nÀr vi blickar tillbaka om sisÄdÀr 10-15 Är.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Hybe:

Witcher 3 helt klart.

Gillade Mass Effect serien vÀldigt mycket ocksÄ.
Dragon Age serien tilltalade mig Àven, samt GTA V.

Har spelat sen 1984 och det blir ett lÀtt val.. efter 600 timmar med Mass Effect-serien brakade datorn
och allt sparat var borta men jag började om frÄn början igen.Jag tycker Andromeda Àr bÀst för det har lÄng spelbarhet och att det gÄr att fortsÀtta Àven nÀr huvudmission Àr gjort.

PĂ„ klar andra plats kommer Dragon Age Inquisition.

Sen om dessa spel slÄr Zelda det Àr ju en annan femma.Men det Àr ju andra Ärtal som inte hör hit.

Gott Nytt År!!

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gÄnger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

PermalÀnk
Medlem ★
●

De spel som engagerade mig absolut mest under 10-talet var metro 2033 / LL samt Mass Effect trilogin.

PermalÀnk
Medlem
●

Rent spontant gÄr tankarna till nÄgot av dessa spel:

  • The Witcher 3 (& 2 för den delen)

  • GTA V

  • Wolfenstein-serien

  • Mass Effect 2

  • Battlefied-serien

Baserat pÄ vilka spel jag har i mitt befintliga spelbibliotek givetvis, det finns garanterat mÀngder med guldkorn man inte har haft tid att spela (RDR2 Àr ett av dem!)

PermalÀnk
●

Portal 2 & RDR2

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

Med begrÀnsad hÄrdvara, tid och endast en genre jag brinner för sÄ blir det helt klart...
Divinity: Original Sin 2

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av kapacitans:

Portal 2 & RDR2

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Inte spelat igenom Portal 2 av nÄgon anledning, men Àr benÀgen att hÄlla med om RDR2!
Antagligen för att det Àr som en Western-version av Breath of the Wild med schysst story dÀrtill!
Plus att jaktmöjligheterna Àr större dÀri! Riktigt rolig sidogrej att förlora sig i!