Google bjuder Youtube Premium-abonnenter på smarta högtalaren Nest Mini

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Oj, det låter extremt högt. Hur beställde du då? Jag gjorde det på youtubes hemsida via datorn, om jag inte minns fel.

Eller så har dom höjt priset då jag beställde för några månader sen.
Finns det nån info vad dom tar för priser via webbläsaren? Hittar ingen annan info annat än 229kr

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Eller så har dom höjt priset då jag beställde för några månader sen.
Finns det nån info vad dom tar för priser via webbläsaren? Hittar ingen annan info annat än 229kr

Nä, 179:- per månaden har jag betalat sedan start och åtminstone fram tills förra månaden.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Va in på Google play idag och fick upp nån reklam om nånting som jag mest bara tryckte bort. Av en slump så såg jag den här artikeln idag, vilket var ju tur för nu har jag lagt en beställning 😁👍

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Eller så har dom höjt priset då jag beställde för några månader sen.
Finns det nån info vad dom tar för priser via webbläsaren? Hittar ingen annan info annat än 229kr

Var hittar du den infon? Jag provade igen en annan webbläsare där jag inte var inloggad med något google-konto och fick 179 för familj. https://www.youtube.com/premium

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Var hittar du den infon? Jag provade igen en annan webbläsare där jag inte var inloggad med något google-konto och fick 179 för familj. https://www.youtube.com/premium
https://i.imgur.com/BVkJmc8.png

Tack för info.
Verkar som dom tar extra via faktura från iTunes konstigt nog. Skall ändra medlemskapet efter jag fått mina Nest mini så dom inte plockar bort dom för säkerhets skull.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Lika besviken varje gång det släpps erbjudanden som inte gäller för G Suite-användare.
Jag har varit betalande kund för Google Music i över sex år, så jag har fördelen med YouTube (Music) Premium, men bara på ett konto. Jag kan inte utnyttja andra erbjudanden, som Family Plan, då de inte gäller för G Suite.

Så det faktum att det är min egen domän, där jag har kontroll över barnens konton, från tiden då det kallades Google Apps for Domains, och Google Apps for Family, gör att jag kan inte sätta upp oss på en familjeplan och låta alla slippa reklam eller låta barnen köra Google Music. Idag räknas alla G Suite som "företagskonto" och därför tillåts inte sånt.

Istället fick jag skaffa familjeabb hos Spotify. Inte för att den tjänsten upplevdes som bättre på något sätt, utan bara för att jag inte kunde använda tjänsten vi redan hade. I många år hade alla barnen mitt konto på sina mobiler så de kunde spela med mitt GPM abb. Men när de blev så stora att de ville mecka spellistor så blev det för klöddigt på ett och samma konto.