Revolut och andra liknande banker

Permalänk
Medlem

Någon här som använder bunq?

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Inte hört talas om men registrerade ett konto för skojs skull

Permalänk

Skaffa inte Revolut. Riktig värdelös support. De kommer lura dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Skaffa inte Revolut. Riktig värdelös support. De kommer lura dig.

Faktum är att jag satte upp ett företagskonto hos Revolut och de anställda kan inte vara annat än nöjda. Har bara haft kort behov av support och förutom att de bara har support via appen eller sociala medier (inget jag själv använder i någon större utsträckning) så har jag inget att klaga på.
På vilket sätt skulle de luras?

Permalänk
Medlem

@MsSmith: Det är ett kontantkort och det är svårt för macken att ta ett belopp i förväg. En svensk mack vill att det ska finnas 1700 kr på ett kontantkort för att man ska kunna tanka. Pumpen slår väl av vid 70 l om jag minns rätt så beloppet räcker med råge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lahae:

@MsSmith: Det är ett kontantkort och det är svårt för macken att ta ett belopp i förväg. En svensk mack vill att det ska finnas 1700 kr på ett kontantkort för att man ska kunna tanka. Pumpen slår väl av vid 70 l om jag minns rätt så beloppet räcker med råge.

Jaha, låter lustigt om det skulle vara en universal regel men så är det kanske.
Revolut har fungerat bra för mig/oss än så länge men man ska oavsett aldrig lägga alla ägg i en korg

Permalänk
Skrivet av lahae:

@MsSmith: Det är ett kontantkort och det är svårt för macken att ta ett belopp i förväg. En svensk mack vill att det ska finnas 1700 kr på ett kontantkort för att man ska kunna tanka. Pumpen slår väl av vid 70 l om jag minns rätt så beloppet räcker med råge.

Man kan tanka med sitt Revolutkonto om man går genom kortet Curve. Jag har också hört att man kan tanka med korten Revolut Premium och Metal, men inte provat själv. Det ska ha att göra med att de korten inte utfärdas i UK till skillnad från Revolut Standard.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Sound Blaster X-fi Fatal1ty, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, QX2710LED 2560x1440.

Permalänk

Kan om inte annat bekräfta att jag utan problem har tankat på både Bilisten / QStar och OKQ8. Sitter dock med metal kort.

De reserverade i båda fallen dryga 900 och släppte sedan mellanskillnaden mot vad jag faktiskt hade tankat.

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro 13.3" 2020 M1
Casual: Mac Mini 2020 M1
Workstation: HP Z6 G4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har haft en trevlig upplevelse med Revolut utomlands, gick även fint att betala med google play och mobiltelefonen.

Extra smidigt att slippa bli tillfrågad varje gång man skulle betala huruvida det var i SEK eller EUR man skulle bli debiterad utan bara dra direkt från förväxlad EUR-kontot på Revolut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kompletbank nu utan bonus..

Det verkar som om överföring från Komplett Bank till Revolut inte ger bonus längre. Jag har gjort överföringar ett antal gånger, men sedan 18 mars får jag inte bonus längre. Det var kul så länge det varade (ca 1800 kr i bonus sedan september).

Permalänk
Medlem

@besj: jag kan inte ens föra över pengar till Revolut från Länsförsäkringar länge. Var nåt om pengatvättlag.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@besj: jag kan inte ens föra över pengar till Revolut från Länsförsäkringar länge. Var nåt om pengatvättlag.

Det ska fungera igen sedan början av april.

Permalänk
Medlem

Har de fixat svenskt konto än?

Permalänk
Medlem

Någon som testat Revolut Junior? Lite sugen på att uppgradera för att få det.

Måste man ange barnets ålder någonstans i processen? Yngsta fyller 7 i februari, men vore smidigt om båda barnen kunde få direkt så man kan föra över veckopeng osv.

Permalänk

Någon som har använt/använder Crypto.com's kort/tjänst?
Låter ju spännande minst sagt när man läser om det.

Permalänk
Medlem

@Mattan1999: Har precis fått mitt kort. Fått cashback direkt när jag handlat

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Zaic:

@Mattan1999: Har precis fått mitt kort. Fått cashback direkt när jag handlat

Vilket kort skaffade du?
Jag har funderat på att skaffa det röda där man måste hålla 50 MCO I 6 månader. Det verkar ju dock nästan för bra för att vara sant att man skulle få Spotify gratis med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattan1999:

Vilket kort skaffade du?
Jag har funderat på att skaffa det röda där man måste hålla 50 MCO I 6 månader. Det verkar ju dock nästan för bra för att vara sant att man skulle få Spotify gratis med det?

Jag skaffade Royal Indigo (3% cashback). MCO har ingen inflation så priset lär gå upp på sikt i och med att det används mer och de övre korten lär bli riktiga premiumkort som dom flesta inte har råd med. De flesta skaffar nog Ruby eller gratiskortet. Deras kortförmåner är inget dom tjänar pengar på, utan det används enbart för att locka in användare till appen och exchangen, vilket är väldigt lönsam. Kolla "Denome"s kanal på youtube där han går igenom affärsmodellen
Dom har över 3M användare redan

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Zaic:

Jag skaffade Royal Indigo (3% cashback). MCO har ingen inflation så priset lär gå upp på sikt i och med att det används mer och de övre korten lär bli riktiga premiumkort som dom flesta inte har råd med. De flesta skaffar nog Ruby eller gratiskortet. Deras kortförmåner är inget dom tjänar pengar på, utan det används enbart för att locka in användare till appen och exchangen, vilket är väldigt lönsam. Kolla "Denome"s kanal på youtube där han går igenom affärsmodellen
Dom har över 3M användare redan

Vad tror du nu när dom byter från MCO till CRO? Kommer det öka så man tjänar pengar på det?
Tänkte isåfall Investera i ett Ruby kort för 1000 CRO (160$).
Har kortet funkat bra för dig i övrigt? Får man verkligen Spotify, Netflix osv. gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattan1999:

Vad tror du nu när dom byter från MCO till CRO? Kommer det öka så man tjänar pengar på det?
Tänkte isåfall Investera i ett Ruby kort för 1000 CRO (160$).
Har kortet funkat bra för dig i övrigt? Får man verkligen Spotify, Netflix osv. gratis?

Betänk risken att det är bluff alltihopa. Inlåsning av pengar och förmåner som låter för bra för att vara sant, är väl kardinaltecken på pyramidspel. Bytet till CRO orsakade i ett svep en enorm tillgång till nya mynt = enorm inflation. Således inget man bör satsa större mängder pengar i.

Man gör vad man vill, och jag tror nog tjänsterna kan fungera ett tag. Men långsiktigt är det inte hållbart.

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Betänk risken att det är bluff alltihopa. Inlåsning av pengar och förmåner som låter för bra för att vara sant, är väl kardinaltecken på pyramidspel. Bytet till CRO orsakade i ett svep en enorm tillgång till nya mynt = enorm inflation. Således inget man bör satsa större mängder pengar i.

Man gör vad man vill, och jag tror nog tjänsterna kan fungera ett tag. Men långsiktigt är det inte hållbart.

Skippar nog detta kortet i så fall med tanke på att jag redan har flera stycken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattan1999:

Vad tror du nu när dom byter från MCO till CRO? Kommer det öka så man tjänar pengar på det?
Tänkte isåfall Investera i ett Ruby kort för 1000 CRO (160$).
Har kortet funkat bra för dig i övrigt? Får man verkligen Spotify, Netflix osv. gratis?

Ruby-kortet är ju knappt någon risk alls. Du får $50 tillbaka när du gör din stake och därefter gratis spotify samt 2% cashback på allt. Endast ~$160 insatts. Men måste hålla med ovan talare, det finns alltid en risk att det är en bluff eller att dom ändrar villkoren i framtiden pga det inte är lönsamt. Bytet från MCO till CRO innebär ju även att det går från 0 inflation till en ganska hög inflation vilket innebär en större risk att dina investeringar tappar värde på sikt. Dock har ju CRO gått som tåget i år. Investera aldrig pengar du inte har råd att förlora.

Med det sagt har mitt kort fungerat bra hittills, dock bara gjort 3 köp (+ ett köp med pay-funktionen i appen) och har fått 3% cashback samt 100% på netflix.

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Hörde av mig till Revolut och de stödjer ej Bitpanda som exchange. Transferwise funkar att skicka pengar via.

Permalänk
Medlem

Någon som känner till något annat kort än Revolut som har stöd för att köpa krypto hos Binance? Revolut godkänner numera endast pass och nationellt ID-kort för verifiering. Körkort duger inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Någon som känner till något annat kort än Revolut som har stöd för att köpa krypto hos Binance? Revolut godkänner numera endast pass och nationellt ID-kort för verifiering. Körkort duger inte.

Inget svar på din fråga, men varför vill du köpa krypto med kort?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Inget svar på din fråga, men varför vill du köpa krypto med kort?

Det vill jag inte, vill kunna få utbetalt till ett kort som inte är min bank. Vill kunna handla P2P hos Binance utan banköverföring. Verkar endast vara Revolut det fungerar med, så det var ju tråkigt. Ajja.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Vad är fördelen med dessa banker? Jag har hört att många (på reddit bl.a.) blir utelåsta från kontot i månader genom krångliga AML-processer där begär verifikat om allt från ens släkt inkomster till ens lön för 10 år sen, och som de knappt verkar ha tid och resurser för. Det känns ju smidigt när man reser och så, samt GPay, men om man riskerar bli utelåst så vet jag inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krpto:

Vad är fördelen med dessa banker? Jag har hört att många (på reddit bl.a.) blir utelåsta från kontot i månader genom krångliga AML-processer där begär verifikat om allt från ens släkt inkomster till ens lön för 10 år sen, och som de knappt verkar ha tid och resurser för. Det känns ju smidigt när man reser och så, samt GPay, men om man riskerar bli utelåst så vet jag inte..

Jag har inte haft några problem med Revolut än iallafall. Använder det mest för att dom har engångskort man kan använda för onlineköp. Jag för över pengar när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag har inte haft några problem med Revolut än iallafall. Använder det mest för att dom har engångskort man kan använda för onlineköp. Jag för över pengar när det behövs.

Japp. Tänkt pröva det för mindre summor iaf. Hört att man kan automatiskt fylla på också ifall beloppet hamnar under en viss summa, så skulle ju passa bra för mindre köp typ när man reser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krpto:

Vad är fördelen med dessa banker? Jag har hört att många (på reddit bl.a.) blir utelåsta från kontot i månader genom krångliga AML-processer där begär verifikat om allt från ens släkt inkomster till ens lön för 10 år sen, och som de knappt verkar ha tid och resurser för. Det känns ju smidigt när man reser och så, samt GPay, men om man riskerar bli utelåst så vet jag inte..

Inte haft något problem med Revolut här heller. Använde Revolut vid en resa till Tyskland 2019 och då använde vi nog närmare 5-7 tusen från Revolut kontot bland annat.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig