Vilket var decenniets bĂ€sta spel? đŸ•č

PermalÀnk
Medlem ★
●

BF 3
BF 4
PUBG
GTA V

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

PermalÀnk
Medlem
●

Helt klart Witcher 3

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

PermalÀnk
Medlem
●

Bloodborne

Visa signatur

Operativsystemet som löser nÀstan alla problem: Mint

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag var tvungen att fundera ordentlig för det har kommit sÄ mÄnga fantastiska spel som Mass Effect, Witcher 3,Hitman , bioshock etc etc. Det spelet som har satt mest positiva spÄr i mig Àr utan tvekan Skyrim. Inget annat spel hittills har sÄdan kÀnsla och vacker vÀrld. som Skyrim

PermalÀnk
Medlem
●

The Witcher 3!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

PermalÀnk
Medlem ★
●

Är vĂ€l antagligen ganska ensam om att vĂ€lja world of tanks/warships!?
Men det Àr i princip de enda spelen jag:
1. Inte ganska omgÄende tröttnar pÄ
2. Har tillrÀckliga reflexer för att inte dö omgÄende
3. Som Àr enkelt att köra korta stunder och inte plötsligt upptÀcka att 5 timmar gÄtt och hustrun googlar pÄ skilsmÀssa. ( ja det var ett skÀmt..)

Men nÀ, de lÀr inte vara Ärtiondets bÀsta spel för sÄ mÄnga andra...

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

PermalÀnk
Medlem
●

Min personliga lista:

  • Far Cry 3

  • Batman Arkham City

  • The Witcher 3

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av NcLr:

Är vĂ€l antagligen ganska ensam om att vĂ€lja world of tanks/warships!?
Men det Àr i princip de enda spelen jag:
1. Inte ganska omgÄende tröttnar pÄ
2. Har tillrÀckliga reflexer för att inte dö omgÄende
3. Som Àr enkelt att köra korta stunder och inte plötsligt upptÀcka att 5 timmar gÄtt och hustrun googlar pÄ skilsmÀssa. ( ja det var ett skÀmt..)

Men nÀ, de lÀr inte vara Ärtiondets bÀsta spel för sÄ mÄnga andra...

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Hehe, kan inte annat Àn att tÀnka pÄ World of Warship fantasten Gordon pÄ PC World hÀr.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Mass Effect 2. Witcher 3 Àr bland de bÀsta men Ärtiondets första Är 2010 hade det bÀsta spelet som ingen slagit.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

PermalÀnk
JubileumsmĂ€stare ★
●

The Witcher 3
Subnautica

PermalÀnk
Medlem ★
●

God of War
Skyrim
Witcher 3

PermalÀnk
Medlem ★
●

Path of Exile för mig, utan tvekan. Det spel jag lagt ned mer tid pÄ Àn alla andra spel tillsammans förmodligen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

PermalÀnk
Medlem ★
●

Iom att "Dragon Age: Origins" slÀpptes i November 2009 hade den vÀl ingen chans pÄ en lista för det decenniet nÀr det begav sig sÄ Àr man snÀll kan den rÀknas in nu och vinner i sÄ fall för min del. Bland spel som faktiskt slÀppts 2010-2019 ligger "Heavy Rain" bÀst till tror jag med "Divinity: Original Sin 2" som utmanare

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skyrim, Doom 2016 och Far Cry spelen blir mina kandidater.

Varför nÀmner flera Half life 2? Det kom ju inte ut under det gÄngna decenniet utan typ 2004?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

Hehe, kan inte annat Àn att tÀnka pÄ World of Warship fantasten Gordon pÄ PC World hÀr.

Missat Gordon Àven om jag garvar Ät "" The mighty jingles" pÄ YT av och till.
Men WOW Àr ganska avkopplande... för det mesta...

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Dead by Daylight. Ett spel man Àlskar men samtidigt "hatar" sÄ fruktansvÀrt mycket..

Man kan bli sÄ uppspelt för att 2 sekunder senare bli frustrerad utand dess like

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + RĂžde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

PermalÀnk
Medlem ★
●

FÄr kortslutning i huvudet nÀr ni stÀller en sÄn frÄga. För mÄnga bra spel för att jag ska kunna peka ut det bÀsta.

PermalÀnk
Medlem
●

Det sjÀlvklara valet Àr ju Witcher 3. De enda RPGerna som har varit lika inspirerande Àr Àldre, BG 2, PS:T och möjligen DA:O. Mass Effecta, visst...

Men, för att vara mer originell: Shogun 2 Total War, helt klart det bÀsta och mest stÀmningsfulla spelet i Total War-serien, med bra balans.

Stellaris, i alla fall i tidiga gestalter, sen tappade det lite av hela upptÀckarglÀdjen Àven om spelet sÀkert blev "bÀttre".

Dishonored var ocksÄ ett vÀldigt ambitiöst och trevligt spel, tycker det platsar pÄ listan.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

CSGO
ARMA 3
RDR2
GTA5
PubG

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

PermalÀnk
●

Skyrim Àr nog det jag spelat mest det hÀr decenniet.

Visa signatur

BĂ€rbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

PermalÀnk
Medlem
●

Witcher 3
Skyrim
Fallout new Vegas

Hade velat ha med outer worlds men tyvÀrr tyckte jag vÀrldarna kÀndes för smÄ och det skalade vÀldigt dÄligt under spelets gÄng som mÄnga skill based RPG-spel, det va lite utmanande första timmarna sen blev det bara enklare och enklare.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

1) Starcraft 2
2) Dishonored 1
3) Bastion

PermalÀnk
●

Dark Souls - Kört igenom sÄ mÄnga gÄnger, först pÄ ps3 sedan pc. Och sedan oÀndligt mÄnga fester med "drinking souls" som vi haft jÀvla kul Ät.
"drinking souls"
Dricka öl nÀr man anvÀnder estus flask
shotta nÀr man ramlar ner och slÄr ihjÀl sig
shottar om man dör pÄ boss
alla andra shottar nÀr man dödar boss
alla straff dubbla nÀr man Àr mÀnniska.
m.m
m.m.
En gÄng var det en som drack smÄ ynkliga "fusk" klunkar, sÄ alla vi alla andra tog riktig klunk, vÀgde flaska före efter och gjorde ett medel pÄ hur stor en riktig klunk var. Sedan fick han ha flaskan pÄ en vÄg och tvingades dricka dark klunkar, - satan va packad han vart, mycket bra kvÀll.

Beat saber - Det spel som gjort störst intryck pÄ mig sedan jag körde super mario 3 pÄ nes.
Dota 2 - Enda spel jag lagt nÀra 600 timmar pÄ och inte tröttnar, sÄ hur jag kan inte ta med pÄ listan.
Subnautica VR - Magiskt spel som med moddar gör att VR versionen blir lÄngt bÀttre Àn vanliga, skulle kunna vart nÀra 1a om inte alla buggar (i vr versionen (Ànda jag kör)) gör att jag inte för tillfÀllet kan köra det inna jag listar ut hur jag fÄr igÄng det perfekt igen.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Kilroy:

Knights of the Old republic

Fel Ärtionde - det slÀpptes 2003!
Men grymt bra spel för 00-talet!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | SkÀrm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

PermalÀnk
Medlem
●

SvÄrt att vÀlja ut ett enda för ett helt decennium.

Terraria la jag ner extremt mÄnga timmar pÄ under första halvan av decenniet, sÄ det Àr ju vÀrt att nÀmnas.

Bloodborne har jag istÀllet kört mer sen det kom under andra halvan av decenniet.

FFXIV Àr vÀl det jag kör mest regelbundet och lyckas engagera mer Àn nÄgot annan MMO jag testat.

Men det som gjort mest intryck, Àven om jag lagt ner lÄngt frÄn mest tid pÄ det, Àr nog Nier Automata. VÀrldsbilden, handling, alla kreativa spelmekaniska idéer och den sömlösa övergÄngen mellan dessa (ena stunden standard tredje person action och nÀsta ett 'bullet hell' ovanifrÄn utan att det kÀnns konstigt) och framförallt den dynamiska musiken och hur den anvÀndes.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Min röst gÄr till The Witcher 3 som utan tvekan lÀmnat efter sig en skugga vars ingen annan titel lyckats slÄ.

Honorable mention: Divinity: Original Sin 2

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | SkÀrm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

PermalÀnk
AvstÀngd
●

The Legend of Zelda: Breath of the Wild!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Klubba:

Har 2 gÄnger försökt ge Witcher 3 en chans men fastnar verkligen inte för det.
Storyn Àr totalt ointressant (massa dravel om kungadömmen hit och dit, typ hem till gÄrden drama för hemmafruar), Gameplay Àr ganska dÄligt med ytterst medioker och överkomplicerad kontroll (om man inte spelat pÄ en vecka glömmer man allt), alla questerna Àr nÀstan likadana (samla X antal Y och gÄ till plats Z).
Minigames som kortspel Àr urtrÄkiga, Grafiken Àr OK men absolut inte mer (spelade rise of thomb raider innan jag försökte mig pÄ witcher3, och W3 sÄg i jÀmförelse rent av dÄligt ut med sÀmre flyt)

FörstÄr inte vad jag missar, varför skulle det vara Ärtiondets bÀsta spel?

Tyckte ungefÀr likadant,men efter jag hade spelat 10+ timmar sÄ utvecklades spelet till det bÀsta spel jag spelat.
Ok kontrollen Àr ganska medioker men Mainstoryn och sidequesterna Àr ju fan episka.
”ladies in the Woods questen” fan ryser lite nĂ€r man tĂ€nker pĂ„ det.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Visa signatur

âœȘ Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

âœȘ TV: LG C1 65" âœȘ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
âœȘ Reciever: Onkyo TX-NR676E âœȘ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 âœȘ CD-spelare: Onkyo C-7030
âœȘ Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 âœȘ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X âœȘ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av e3henri:

Spelar fortfarande dagligen. Kom med

Oj, ja du det var flera Är sen jag spelade. Försökte mig pÄ lite BF4 igen i höstas, och fick sÄ otroligt mycket stryk!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |