Vilken var decenniets bĂ€sta TV-serie? đŸ“ș

PermalÀnk
●

HÀr Àr mina, dock sÄ har jag ej koll och nÄgra av dem kan ha börjat innan. Stranger Things! Game Of Thrones, Sons of Anarchy, Breaking Bad, Punisher, The Walking Dead, American Horror Story, inte mÄnga som har skrivit Scream serien men jag diggar den skarpt faktiskt! Swamp Thing, The Witcher

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av emilakered:

Homeland tycker jag tappade som fan senare sĂ€songer. Ännu en serie som borde slutat tidigare.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Jag fastnade aldrig riktigt för serien men tittade i nÄgon sÀsong. Den tappade mycket vid en viss utveckling av handlingen. Och den levde ÀndÄ pÄ lÄnad tid. Men första sÀsongen? Riktigt bra vad jag kan minnas. Bra att den fortsatte men hade nog önskat att jag slÀppt den tidigare.

Starkaste minnet var nÀr musiken frÄn Mass Effect 3, specifikt Leaving Earth, spelades upp i trailern för sista sÀsongen jag sÄg. Reddit-lÀnken bör ses som en spoiler för de som inte sett serien trots allt men Leaving Earth youtubeklippet bör inte vara nÄgot problem att se.

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/1sfo0h/leaving_e...

Bra lÄt, bissart att höra den i ett sÄ pass annorlunda sammanhang. Eller sÄ Àr Mass Effect och Homeland kanske i samma universum. Jag har spelat allt i spelvÀg vad gÀller Mass Effect men sÄg inte allt Homeland.

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Expanse, Rick and Morty och Sword art online!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Expanse, jag gillar rymd Sci-fi och den var klart bÀst detta decennium :]

PermalÀnk
Medlem
●

fanntastisk serie

1. Chernobyl
2. True Detective första serien

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27š1440p skÀrm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

PermalÀnk
Medlem ★
●

GAME OF THRONES

LÀste om serien i dagspressen och tÀnkte att jag skulle ge den en chans trots att jag aldrig hört talas om böckerna. Var fast frÄn första till det sista avsnittet. Var uppe klockan tre varje mÄndag morgon för att se det "live". KÀnde adrenalinet rusa, skrek, grÀt, skrattade.
Ingen annan serie har kommit ens i nÀrheten av att vÀcka sÄ mycket kÀnslor i mig som GoT.

GoT förÀndrade vad en serie kan vara. Högre kvalité i vissa avsnitt Àn i mÄnga filmer. SuverÀn pÄ alla sÀtt. Det tekniska aspekterna, dramaturgin, musiken, castingen.
Nu ser jag nya serier genom ett GoT filter och stÀller högre krav.

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Anime: Gintama
Live-action: Dag

PermalÀnk
Medlem ★
●

Som mÄnga andra sÄ sÀger jag Game Of Thrones, Àven om de tvÄ sista sÀsongerna kÀndes lite framstressade sÄ var nÀstan varje avsnitt lika lÄngt som en vanlig film!
TrÄkigt att det slutade som det gjorde men tycker inte slutet Àr sÄ dÄligt som folk vill fÄ det att vara.
Tyckte inte att Seinfeld slutade bra men nog fan Àr det ÀndÄ den bÀsta komediserien som nÄgonsin gjorts!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Dem 3 första SÀsongerna av Game of Thrones.

Hellsing OVA som började sin produktion pÄ 10 avsnitt 2006 men som avslutades 2014

Narcos har varit en favorit

Star Wars the Mandalorian (det enda bra star wars pÄ ett Ärtionde sen disney köpte den)

Fresh Off the boat

Parks and Recreation

The Grand Tour

South Park

Det finns sjukt mÄnga som jag inte kommer pÄ just nu. att vÀlja en Àr omöjligt dÄ ingen Àr perfekt. Produktions vÀrdet pÄ varje Tv serie har skjutit i höjden sen GoT S4 Àven. inte för att GoT vart bÀttre med större budget, tvÀrtom.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Enkelt val, alla Gundam serierna som kom ut under det hÀr Ärtiondet.
Vi fÄr inte glömma Berserk!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

PermalÀnk
Medlem ★
●

Breaking Bad... Àr nog enda serien jag sett klart. Bortsett frÄn alla de gamla.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av emilakered:

...

SjÀlv har jag svÄrt att sÀga en absolut favorit. Game of Thrones hade nÄgra starka sÀsonger men föll i mina ögon som ett korthus ju lÀngre det hela pÄgick. Samma för House of Cards, som efter en briljant inledning blev rÀtt trist. Samma om True Detective, en stark första sÀsong och sedan en andra som tappade mig helt. Chernobyl tÀnker jag fortfarande pÄ ibland trots bara ett fÄtal avsnitt, sÄ det Àr ett gott betyg.

Generellt kanske det Àr Ärtiondet dÀr allt fick en sÀsong för mycket?

Game of thrones föll lika illa senare som de senare böckerna i serien krashade, tyvÀrr.
Har alla böckerna, men har fortfarande inte lÀst ut senaste för den Àr inte alls lika bra som föregÄende.

Men house of cards, brittiska originalet Ă€r SÅ mycket bĂ€ttre.

Chernobyl tyckte jag var lite fÄnigt hur de ibland pÄstod att det var "true story", sen "based on a true story" och sen direkt skiftar till att det var "freely dramatised" osv nÀr folk började frÄga varför sÄ mycket inte hade nÄt med verkligheten att göra.

Skrivet av Klubba:

Rick & Morty

Alternativt, One punch man

Ooh, försökte just komma pÄ nÄn serie att sÀga sjÀlv, och de dÀr 2 gav ju lite fler ideer, bÄda kan nog tÀvla rÀtt ok ocksÄ.

"Youjo Senki: Saga of Tanya the Evil" Àr nog en av de serier jag haft mest nöje av senaste Ärtiondet.
Andra kandidater kan vÀl vara:
Watamote. SĂ„Ă„Ă„ tragikomisk.
Seitokai yakuindomo. LÄg humor, men underhÄllande.
Nichijou.
Stein's Gate. Scifi thriller, börjar smÄroligt, sen blir det mer och mer crreeeepy.
Yuru yuri.
Puella Magi Madoka Magica. Börjar sÄ snÀllt och gulligt, sen gÄr det kÀpprÀtt Ät H-E.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

PermalÀnk
Medlem ★
●

@DW75: Stein's Gate följd av RE:Zero vinner Ärhundrandets mindfuck om inget annat, riktigt bra serier.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Spretcher:

@DW75: Stein's Gate följd av RE:Zero vinner Ärhundrandets mindfuck om inget annat, riktigt bra serier.

Har dessa i min backlog. Bra skit alltsÄ?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Harbls:

Har dessa i min backlog. Bra skit alltsÄ?

Absolut, du lÀr inte bli besviken! (bortsett frÄn att de Àr för korta)

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Harbls:

Har dessa i min backlog. Bra skit alltsÄ?

SÄg Steins Gate nu under hösten. Riktigt bra.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

PermalÀnk
●

Game Of Thrones, Stranger Things.
Personlig Oscar: Fargo + True Detective S01

PermalÀnk
Medlem
●

Taboo

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Halt and Catch Fire mÄste jag sÀga.

https://www.youtube.com/watch?v=pWrioRji60A

Andra bra serier frÄn 10-talet:

Daredevil

Stranger things

Chernobyl

The Expanse

Silicon Valley

Lost in Space

Star Trek Discovery

True detective, alla tre sÀsonger.

Mindhunter

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har aldrig sett Breaking bad, Game of thrones, House of cards eller de flesta andra som nĂ€mnts hĂ€r. Är inte sĂ„ förtjust i amerikanska tv-serier.

Men av de jag sett: Chernobyl. ÖverlĂ€gset bĂ€st. Och The walking dead. Extremt bra.True detective. VĂ€lgjord.

NÄgra andra bra, samtliga frÄn Storbritannien: Bodyguard, The capture, The victim, Retribution, Vexed (helt lysande kriminalkomedi som tyvÀrr bara gjordes i tvÄ korta sÀsonger), Keeping Faith. Och Line of Duty, nÀstan för vÄldsam för mig, har aldrig varit med om det med en TV serie frÄn UK. Första sÀsongen var lysande.

Och Years and Years, en enastÄende bra serie som har allt. Rolig, spÀnnande, och mycket sorglig. Och som tyvÀrr speglar verkligheten.

Andra bra amerikanska serier har varit: Brooklyn nine nine, Westworld och The Handmaids Tale.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Power

Mr. Robot

The Boys

Game of Sista sÀsongen sög

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av LeVvE:

Tycker det Àr synd att ingen nÀmnt Brooklyn Nine-Nine Àn vad jag sÄg, bÀsta komedin pÄ vÀldigt lÀnge och top pick för mig.

NÄgra andra vÀldigt bra serier: The Good Place, Rick and Morty sen mÄste jag sÀga Game of Thrones Àven om de 2 sista sÀsongerna förstörde serien för mig.

NÀr det kommer till anime Àr det lÀtt Hunter x Hunter som Àr min favoritserie nÄgonsin. Steins;Gate, Attack on Titan och Your Lie in April Àr Àven top tier.

Om man bara rÀknar 2010-2019.

Jag nÀmnde Brooklyn tidigare faktiskt.

HÄller just pÄ att se om den frÄn början och den hÄller bra för en andra genomtittning.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Dracula frÄn BBC.
^SÀmsta skiten jag sett i mitt liv (Bortsett frÄn EP1)

Favoritserie frÄn förra decenniet för mig Àr nog One Punch Man.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

PermalÀnk
Medlem ★
●

Happy
Man Down
Mindhunter
Good Omens
Black Mirror
Preacher

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

PermalÀnk
Medlem ★
●

Utopia (UK, 2013-2014), the OA och Sense8 Ă€r riktigt bra. Đ›ŃƒŃ‡ŃˆĐ” Ń‡Đ”ĐŒ люЎО (Better Than Us) var ocksĂ„ sevĂ€rd.

PermalÀnk
●
Skrivet av _Merc_:

Dem 3 första SÀsongerna av Game of Thrones.

Hellsing OVA som började sin produktion pÄ 10 avsnitt 2006 men som avslutades 2014

Narcos har varit en favorit

Star Wars the Mandalorian (det enda bra star wars pÄ ett Ärtionde sen disney köpte den)

Fresh Off the boat

Parks and Recreation

The Grand Tour

South Park

Det finns sjukt mÄnga som jag inte kommer pÄ just nu. att vÀlja en Àr omöjligt dÄ ingen Àr perfekt. Produktions vÀrdet pÄ varje Tv serie har skjutit i höjden sen GoT S4 Àven. inte för att GoT vart bÀttre med större budget, tvÀrtom.

Parks and Recreation Àr frÄn 2009. South park Àr frÄn 1997.

Ser att flera nÀmner Breaking Bad. Den Àr frÄn 2008.

Game of Thrones (Dom första fyra sÀsongerna)
True Detective (första och tredje sÀsongen)
Treme
The Leftovers
How to Make it in America
Chernobyl
The Newsroom

PermalÀnk
●

Bates Motel som har gÄtt 6 sÀsonger i SVT som handlar om Norman Bates och utspelar sig kronologiskt före hÀndelserna i Alfred Hitchcocks film Psycho. Serien fokuserar Àven mer pÄ förhÄllandet mellan Norman och hans mor Norma. MÀrkligt nog slutade den hastigt efter sÀsong SEX.

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●

KÀnner att jag har varit utanför TV-vÀrlden rÀtt mycket sÄ det Àr inte sÄ mÄnga serier jag sett och fastnat för, men "Highway thru Hell" Àr en och "The Mandalorian" Àr en annan.

Nu har det bara varit en sÀsong av Mandalorian och första sÀsongen Àr oftast litet fluktuerande innan allt har format sig oavsett vilken serie man ser. Vi vet inte sÄ mycket om hur det ligger till med det lÄngsiktiga perspektivet jÀmfört med vad man ser per episod. BÀsta jÀmförelsen nÀr det gÀller Science Fiction TV-serie Àr nog Babylon 5 dÀr episoderna vanligen fungerar fristÄende men att det Àven finns ett lÀngre perspektiv som hÄlls samman av alla episoderna. Vi fÄr vÀl se hur Mandalorian utvecklar sig om den serien fÄr fortsÀtta eller om den dödas.

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Stevesmom:

Parks and Recreation Àr frÄn 2009. South park Àr frÄn 1997.

Ser att flera nÀmner Breaking Bad. Den Àr frÄn 2008.

Game of Thrones (Dom första fyra sÀsongerna)
True Detective (första och tredje sÀsongen)
Treme
The Leftovers
How to Make it in America
Chernobyl
The Newsroom

kanske vi ska nÀmna specifika sÀsonger dÄ sista av parks var den bÀsta i serien.

South parks bÀsta sÀsong kan ha varit deras games of thrones sÀsong.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.