Permalänk

Inte speciellt skoj med vintersulor som sagt...

Bytte ner mig i storlek till 17" vinter på orignalfälg från 18" då det blev lite väl stort. Snyggare med 18" men inte speciellt praktiskt då hjulhusen blev fulla med is direkt. Inte jättestor skillnad kanske men ville inte punga ut för ett par shyssta 16" fälgar så det fick bli så. Inte roligt att bilen ser ut som alla andra ceed på vintern men det finns värre fälgar man kan åka runt på.

Sommar

18" vinter

17" vinter ( sommardäck på bilden )

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

18" till 15" här så jag lider med dig

20" till 18" hade jag kunnat ha mindre skulle jag haft det både sommar och vinter. För att smacka på Cooper Discoverer däck.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Swing and a miss

(Jag försöker här, 2 tim)

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/829135754393198253...

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/829135754393210815...

Gag nabit, går dessa göra till bilder?, eller är det bra jag som misslyckas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CIA_SWE:

(Jag försöker här, 2 tim)

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/829135754393198253...

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/829135754393210815...

Gag nabit, går dessa göra till bilder?, eller är det bra jag som misslyckas?

Verkar som akamaihd.net döljer filnamnet och lägger innehållet i en tabell. prova en annan host att lagra dina bilder på så du kan direkt länka till filen. vad jag kan se är det jpg bilder.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Blev en ordentlig tvätt igår! 220 minuter senare... som ny

https://i.imgur.com/nJjmeNm.jpg

Stort hål i plonkan efter den GDS avgiften

Permalänk
Jubileumsmästare

Hämtade ut nya bilen, blev vinterdäck på originalfälgarna denna gång.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Jag vill älska med din bil.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Infinity_90: Haha ja! Tur det inte kostar så mycket varje gång för då hade man blivit ruinerad

Slänger med en bild som togs efter vintersulorna åkte på för några veckor sen.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Agustavsson:

Inte speciellt skoj med vintersulor som sagt...

Bytte ner mig i storlek till 17" vinter på orignalfälg från 18" då det blev lite väl stort. Snyggare med 18" men inte speciellt praktiskt då hjulhusen blev fulla med is direkt. Inte jättestor skillnad kanske men ville inte punga ut för ett par shyssta 16" fälgar så det fick bli så. Inte roligt att bilen ser ut som alla andra ceed på vintern men det finns värre fälgar man kan åka runt på.

Sommar
https://i.imgur.com/ZgdrTOY.jpg

18" vinter

https://i.imgur.com/phtOBO6.jpg

17" vinter ( sommardäck på bilden )

https://i.imgur.com/Pag4HM1.jpg

Just fälgstorleken lär inte göra någon skillnad med is i hjulhusen dock då rullomkretsen är samma med rätt däck.

Skrivet av Dreijer:

Jag vill älska med din bil.

Helst inte.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag vill älska med din bil.

Du behöver nog ordentligt med smörjmedel för Audi älskar olja

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Hade planerat att byta in min A4:a mot årets A6:a men det fick bli en ny A4:a återigen på grund av den anskrämliga inredningen/instrumenteringen i nya A6.

Avskyr ju som sagt touchskärmar i bilar. Nu är det ju förvisso även i A4 en touchskärm. Men den är man inte tvungen att använda.

Just ja, jag blev mäkta förvånad att Audi inte har någon röststyrning motsvarande Volvos nya modeller.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Ario_Nuke:

Hade planerat att byta in min A4:a mot årets A6:a men det fick bli en ny A4:a återigen på grund av den anskrämliga inredningen/instrumenteringen i nya A6.

Avskyr ju som sagt touchskärmar i bilar. Nu är det ju förvisso även i A4 en touchskärm. Men den är man inte tvungen att använda.

Just ja, jag blev mäkta förvånad att Audi inte har någon röststyrning motsvarande Volvos nya modeller.

Vad saknar du i röststyrningen? Har inte hittat något jag inte kan ändra än.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Jag ringer för fan snart lyxfällan...

Skämtåsido, älskar den nya A6:an, bara lite lätt avundsjuk! Vad blev det för motor och utrustning?

Dold text
Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Superolle:

Jag ringer för fan snart lyxfällan...

Skämtåsido, älskar den nya A6:an, bara lite lätt avundsjuk! Vad blev det för motor och utrustning?

Dold text

40TDI med all utrustning jag var sugen på, A5TCTLPD Audikod om du är nyfiken.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

@Svaniis: Nu blev jag ju bara mer avundsjuk... Ska rädda min självkänsla med att jag föredragit en större motor men de är å andra sidan så jävla dyra i både inköp och skatt...

Kan bara gratulera! Slit den med hälsan och njut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Vad saknar du i röststyrningen? Har inte hittat något jag inte kan ändra än.

När jag var hos den lokala AUDI-återförsäljaren och beställde den nya A4:an så pratade vi om A6:an.

På grund av att de frångått de vanliga vreden och knapparna för klimatanläggningen så undrade jag om detta kunde regleras via röststyrning. Eftersom det känns lite som en säkerhetssänkande detalj att behöva titta på skärmen för att kunna göra inställningarna.

Hade tidigare under dagen varit hos Volvo och provkört en V90 och i den kunde man styra klimatanläggningen via röstkommandon. Försäljarna hos AUDI sa att detta tyvärr inte var möjligt i A6:an.

Eftersom jag inte var intresserad av att köpa just en A6:a så brydde jag mig inte mer om det utan tyckte bara det var väldigt konstigt att den funktionen saknades. Nu har jag googlat lite och insett att försäljarna tydligen inte var så pass pålästa.

Tycker du röststyrningen fungerar bra?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ario_Nuke:

När jag var hos den lokala AUDI-återförsäljaren och beställde den nya A4:an så pratade vi om A6:an.

På grund av att de frångått de vanliga vreden och knapparna för klimatanläggningen så undrade jag om detta kunde regleras via röststyrning. Eftersom det känns lite som en säkerhetssänkande detalj att behöva titta på skärmen för att kunna göra inställningarna.

Hade tidigare under dagen varit hos Volvo och provkört en V90 och i den kunde man styra klimatanläggningen via röstkommandon. Försäljarna hos AUDI sa att detta tyvärr inte var möjligt i A6:an.

Eftersom jag inte var intresserad av att köpa just en A6:a så brydde jag mig inte mer om det utan tyckte bara det var väldigt konstigt att den funktionen saknades. Nu har jag googlat lite och insett att försäljarna tydligen inte var så pass pålästa.

Tycker du röststyrningen fungerar bra?

Det här klagomålet har jag hört av många. Jag har fysiska vred i min 2017 A4, men ser inte problemet med att inte ha dem. Jag ställde in temperaturen på 21 grader och läge "auto" samma dag när jag köpte bilen. Sedan dess har jag inte rört klimatreglagen Hur ofta velar folk med temperaturen egentligen?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det här klagomålet har jag hört av många. Jag har fysiska vred i min 2017 A4, men ser inte problemet med att inte ha dem. Jag ställde in temperaturen på 21 grader och läge "auto" samma dag när jag köpte bilen. Sedan dess har jag inte rört klimatreglagen Hur ofta velar folk med temperaturen egentligen?

Oftare än du tror i många familjer för folk är olika frusna och varma av sig Men sålänge klimatanläggningen är på hela tiden och inte gömd i ngn undermeny som kräver flera tryck hit och dit (tyvärr gör många så tragiskt nog) tycker jag inte att knappar och vred är nödvändiga.

Vissa menar att man kan ju enkelt känna vred och ställa in utan att ta ögonen från vägen medan med skärm måste man kika så man trycker rätt. I teorin sant men i praktiken kikar man ju så man ställer in rätt oavsett trots knappar är min erfarenhet så det argumentet faller lite tycker jag.

Så det är korkade undermenyer osv för att komma åt skiten jag är emot. Men görs det bara rätt är touchskärm knappast sämre i mitt tycke.

Däremot att de analoga mätarhusen försvinner till förmån för billiga skitskärmar och varvtal osv i digital form är jag starkt emot. Dels för jag gillar det analoga, ha ett fönster mellan mätarna där GPS kan visas räcker gott om man nu prompt ska ha något. Eller rentav satsa på HUD istället.

Man kan ta extra betalt för det är ju nytt och fräscht och folk tycker ju det är coolt tydligen. Ser ut som stryk i mina ögon och sanningen är att de kan ta valfri skit LCD från Kina och trycka in och sen designa hur många olika mätare och layouts de vill medan analoga nätarhus kostar att utveckla och tillverka...näe, bort med möget säger jag där iaf! Kan betala extra för analogt om det är så t.om bara jag slipper det den dagen jag köper ny bil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Bilen är färdigbyggd inför 2020 och då var de dags att ta lite bilder

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Bilen är färdigbyggd inför 2020 och då var de dags att ta lite bilder

NSFW! : )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Oftare än du tror i många familjer för folk är olika frusna och varma av sig Men sålänge klimatanläggningen är på hela tiden och inte gömd i ngn undermeny som kräver flera tryck hit och dit (tyvärr gör många så tragiskt nog) tycker jag inte att knappar och vred är nödvändiga.

Vissa menar att man kan ju enkelt känna vred och ställa in utan att ta ögonen från vägen medan med skärm måste man kika så man trycker rätt. I teorin sant men i praktiken kikar man ju så man ställer in rätt oavsett trots knappar är min erfarenhet så det argumentet faller lite tycker jag.

Så det är korkade undermenyer osv för att komma åt skiten jag är emot. Men görs det bara rätt är touchskärm knappast sämre i mitt tycke.

Däremot att de analoga mätarhusen försvinner till förmån för billiga skitskärmar och varvtal osv i digital form är jag starkt emot. Dels för jag gillar det analoga, ha ett fönster mellan mätarna där GPS kan visas räcker gott om man nu prompt ska ha något. Eller rentav satsa på HUD istället.

Man kan ta extra betalt för det är ju nytt och fräscht och folk tycker ju det är coolt tydligen. Ser ut som stryk i mina ögon och sanningen är att de kan ta valfri skit LCD från Kina och trycka in och sen designa hur många olika mätare och layouts de vill medan analoga nätarhus kostar att utveckla och tillverka...näe, bort med möget säger jag där iaf! Kan betala extra för analogt om det är så t.om bara jag slipper det den dagen jag köper ny bil

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar digitala mätartavlor, eller ogillar inte i alla fall, men jag håller med om att det är sjukt att de kostar mer. En skärm är en skärm liksom, inte mycket att orda om, och de billigare är till och med fyrkantiga mer eller mindre standardskärmar. Hur kan det motivera en merkostnad på flera tusen jämfört med en massa specifikt tillverkade komponenter i olika material som utgör de analoga mätarna?

Permalänk
Medlem

Köpte en julklapp till mig själv som jag var och plockade upp förra veckan
Audi R8 V10 plus - 5,2 liters V10 på 610hk, skalstolar, utökat kolfiberpaket både utvändigt och invändigt.

Tillsammans med min brukis aka storebror

Kunde inte låta bli att ta ut den i regnrusket vilket resulterade i lite tvätt

Permalänk
Avstängd

Hur får man in en bild här i ett svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Hur får man in en bild här i ett svar?

[ img]kopiera in länken till bilden[ /img]
Och du ska inte ha mellanslag mellan [ tecknen var tvungen att göra för att de ska synas.
Ladda upp bilden på ex www.imgur.com först.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

[ img]kopiera in länken till bilden[ /img]
Och du ska inte ha mellanslag mellan [ tecknen var tvungen att göra för att de ska synas.
Ladda upp bilden på ex www.imgur.com först.

Man kan även använda "Länka bild"-knappen om man tycker det är enklare

Permalänk
Avstängd

Jeep

Jeep

Permalänk
Avstängd

Jeep

@Jimsofie:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Imgur lägger upp dem som ett album först, vill du direktlänka en individuell bild måste du högerklicka på bilden och "Copy image location" i Firefox (antagligen lite annorlunda i Chrome) och sen använda den i forumet.

Så din bild har direktlänken
https://i.imgur.com/MPKOf3K.jpg

Edit: Ja, det kunde vara enklare, med det är så det är.

Edit2: Bilden nedan är Jimsofies, så ge inte mig +1 utan ge det till rätt användare : )

Permalänk
Avstängd

@Fulci: Skitsamma:) vill folk glo på min bil får de klicka på länken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

@Fulci: Skitsamma:) vill folk glo på min bil får de klicka på länken....

Ok, jag la in den som bild ovan med kommentar att det är din bil.

Önskar min var lika ren och fin. Har också svart lack. Som motorvägspendlare i Stockholm är det väldigt segt hålla den ren just nu. : )