Vilket var decenniets bĂ€sta spel? đŸ•č

PermalÀnk
Medlem ★
●

Witcher 3 vart sÄ förbannat bra nÀr det kom men ps4an gjorde inte spelet rÀttvisa och jag hoppade över mÄnga uppdrag pga alla lÄnga laddningstider. Ska njuta igen pÄ PC iaf. Fick dock upp ögonen för serien genom att jag lirade igenom 2an nÀr det kom.
Men det Àr för mig omöjligt att vÀlja ut ett spel som varit bÀst tycker jag.
Dem spel som jag stÀndigt Äterkommer till Àr lol och sc2. Sen finns det mÄnga fina minnen som bad company 2 och första genomspelningen av the walking dead.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av joewson:

Bloodborne Àr den bÀsta upplevelsen jag har haft pÄ vÀldigt vÀldigt lÀnge.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Letade efter just detta spel för att se om det finns nÄgon i Sweclockers community som har lite smak. Bloodborne eller Dark Souls Àr sÄklart decenniets spel.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

PermalÀnk
Medlem
●

Jag fÄr sÀga Mass Effect-serien, Destiny 2 samt Diablo 3.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Utan tvivel Minecraft. Det finns mÄnga fantastiska spel som slÀppts sista decenniet, men inget som fÄtt den större betydelse som Minecraft fÄtt. Jag skulle kunna nÀmna mÄnga vÀlskrivna spel som Witcher 3 eller GTA 5, evergreens som Counter-Strike eller Doom 2016 som gett de snabba fps-spelen en pÄnyttfödelse. Men de Àr i slutÀndan ingenting mer Àn vanliga spel som hÄller sig inom sitt universum. Med Minecraft började mÀnniskor Äterskapa andra vÀrldar, vÀlkÀnda byggnader, ja hela stÀder. Till och med sÄdant som fungerande datorer byggdes av de grundlÀggande delar som finns i Minecraft.

Skrivet av Leffe-:

Quake Champions

I see you're a man of refined taste.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Starcraft II Àr utan tvekan ett av Ärtiondets bÀsta spel, 2010 var ett bra Är. För övrigt ett av de bÀsta E-sport spelen.

PermalÀnk
Medlem ★
●

TÀnker begrÀnsa mig till PC och vissa kategorier.

Mest unika: Brothers - A tale of two sons. Jag har aldrig kört nĂ„got spel som ens kommer i nĂ€rheten av detta. Det fick mig att inse att jag faktiskt har tvĂ„ hjĂ€rnhalvor som inte Ă€r de bĂ€sta pĂ„ att kommunicera med varandra. Även ingen dialog, men Ă€ndĂ„ förstĂ„r man allt.

FPS: DOOM 2016 . Genom att fokusera pÄ det roliga. FÄngade alla collectibles, lÀste alla entries och alla challenges. DOOM eternal Àr nog det enda spelet som jag verkligen ser fram emot just nu. Honorable mention Àr Wolfenstein: The New Order.

RPG: NÄgonstans mellan Dark Souls och Witcher 3. Jag tycker bÄda har sina fel, men tvÄ spel som jag gillat rÀtt sÄ mycket. De fÄr dock lÄngt fler saker rÀtt Àn vad de fÄr fel.

Puzzle: Portal 2, bra single-player , coop och custom maps gjorde det hela sÄ mycket bÀttre.

Horror: Amnesia the dark descent.

Indie: Undertale.

Tidsslösare: Dota2 för mig, ett spel som stÀndigt blir ett nytt spel, igen och igen och igen... Men jag kan förstÄ att andra har helt andra spel hÀr.

PermalÀnk
●

@Skrotnisse92:
InstÀmmer helt och fullt!

Har tappat rĂ€kningen pĂ„ hur mĂ„nga gĂ„nger jag avinstallerat spelet. PĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt kommer jag tillbaka. " - Ähh, bara nĂ„gra repor. Se om jag kan levla upp som förut."
Boom, ett halvÄr senare har jag försummat sömn och social tillvaro!

MÄtte aldrig Starcraft 3 slÀppas...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Terraria. City Skylines, Civilization 5 eller Xcom 1/2... Skulle nÀsta vilja lÀgga till Horizion Zero Dawn

Ska man se till vad jag har kollat mest pÄ sÄ Àr det dock StarCraft 2 och Kerbal Space Program

PermalÀnk
Medlem
●

red dead redemption 2 pc fÄr min röst! Helt klart vinnaren!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skyrim Àr en bra kandidat i min bok. Men ska man rÀkna speltimmar vinner Dota 2. CS:GO har ocksÄ varit riktigt bra.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns bara en titel. SÄ mycket som man panga och skratta med 3 goda vÀnner i det spelet. Borderlands 2 ohotad vinnare.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

PermalÀnk
Medlem ★
●

Minnet Àr ju inte sÄ vÀrst.
SP: subnautica, bioshock infinite
MP: battlefield 4, apex legends

PermalÀnk
Medlem ★
●

För mobil: 2048 ad free
PC: Alien Isolation
Konsoll, har jag inte.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

PermalÀnk
Medlem ★
●

För mig stÄr det mellan Path of Exile och Civilization V. I början av spelets existens var Path of Exile det givna valet, nÀr det var lite utmaning redan frÄn start i kampanjen. DÄ var ingame-races jÀkligt skojj, dÀr folk tÀvlade mot varandra dagligen, men det finns ju inte lÀngre. TyvÀrr tycker jag det har gÄtt utför rejÀlt sedan dess, allt utom bossar dör alldeles för fort. Förhoppningsvis blir det ordning pÄ PoE igen, nÀr PoE 2 kommer 'snart'

Det fÄr bli Civilization V för mig.

PermalÀnk
●

SjÀlv kom jag in i spelandet ganska sent och Gaming har blivit större för mig endast de senaste Ären. Men det spelet som jag spelat mest under Äret Àr nog rainbow sig siege trots nÄgra mÄnaders paus. Detta betyder dock inte att jag tycker inte att det Àr det bÀsta spelet. Men minecraft Àr nog det spel som jag uppskattat mest.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det Àr löjligt svÄrt att förneka hur imponerande det Àr att GTA V har sÄlt sÄ pass mycket, det enda spel som sÄlt mer Àn 100 miljoner ex det hÀr Ärtiondet.

Skrivet av hakro807:

Utan tvivel Minecraft. Det finns mÄnga fantastiska spel som slÀppts sista decenniet, men inget som fÄtt den större betydelse som Minecraft fÄtt. Jag skulle kunna nÀmna mÄnga vÀlskrivna spel som Witcher 3 eller GTA 5, evergreens som Counter-Strike eller Doom 2016 som gett de snabba fps-spelen en pÄnyttfödelse. Men de Àr i slutÀndan ingenting mer Àn vanliga spel som hÄller sig inom sitt universum. Med Minecraft började mÀnniskor Äterskapa andra vÀrldar, vÀlkÀnda byggnader, ja hela stÀder. Till och med sÄdant som fungerande datorer byggdes av de grundlÀggande delar som finns i Minecraft.

Minecraft kom vÀl 2009?

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Skrotnisse92:

Det Àr löjligt svÄrt att förneka hur imponerande det Àr att GTA V har sÄlt sÄ pass mycket, det enda spel som sÄlt mer Àn 100 miljoner ex det hÀr Ärtiondet.

Minecraft kom vÀl 2009?

Saxat frÄn wiki:

"Minecraft Àr ett Àventyrs- och byggdatorspel. Det utvecklades först av Markus Persson och sedan av företaget Mojang som Persson grundade. Minecraft har funnits till försÀljning via spelets webbplats sedan tidigt i utvecklingen. Den fullstÀndiga versionen av Minecraft slÀpptes den 18 november 2011"

Tycker det kvalar in

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det var i juni 2012, nÀr jag första gÄngen kravlade upp pÄ stranden i ytterkanten av Wraeclast, för att snart bli attackerad av zombies och arga krabbor.. Och vips sÄ Àr det snart 2020.

Path of Exile.

"Once you reach the Atlas, we basically own your soul."
-- Chris Wilson, Grinding Gear Games

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

PermalÀnk
Entusiast ★
●

Frostpunk mÄste nog ha varit det spel i modern tid som fÄngat mig starkast. Spelmekaniken, berÀttelsen och designen Àr samtliga 10/10 i min bok.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

PermalÀnk
Inaktiv
●

Call Of Duty Black Ops

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tribes: Ascend

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

PermalÀnk
Inaktiv
●

FÄr nog sÀga spelet jag hitills spelat mest av: Stardew Valley. Finns sÄ mÄnga att vÀlja pÄ, har varit tio överlag bra spelÄr trots allt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det finns mÄnga spel som gjort de senaste 10 Ären vÀrda att spendera vid datorn.

RPGs: Kingdom Come, The Witcher - Dessa tvÄ spel har gjort störst intryck nÀr det gÀller single player. Kingdom Come var frÀscht i hur de tacklade lvling systemen. Sedan var miljöerna mysiga och ibland kom jag pÄ mig sjÀlv med att jaga i skogen eller bara vandra omkring. The Witcher visade upp det bÀsta av vad man kan göra i en SP-miljö. VÀlskrivna- och utformade uppdrag, storylines, och fantastiska miljöer. Sen att Gwent Àr ett fullstÀndigt spel i spelet Àr helt fantastiskt.

MMO: WoW, LoL - Trots att bÄda spel ursprungligt slÀppts förra decenniet, sÄ har jag spenderat mest tid i dem. WoW har gett mycket underhÄllning och sÀllskap i form av retail, WoTLK privatservers, och Classic pÄ senare tid. League Àr ett spel som jÀmnt kÀnns uppfrÀschat nÀr RIOT Àndrar items och detaljer pÄ kartan. Det kÀnns aldrig som att man kan allt.

ARPG: Path of Exile, Grim Dawn - PoE har varit ett fantastiskt steg in i ARPGs, trots att det Àr rÀtt oförlÄtande. NÀr man vÀl kommer in i det och lÀr sig mer och mer blir det bara roligare att bygga karaktÀrer. Grim Dawn Àr mer chill och Àr bÀttre att spela som solo-self-found. Helt enkelt lÀttare att bygga en vÀlfungerande karaktÀr.

Civilization 6 - Mer invecklat Àn Civ 5, och har inte gÄtt tillbaka sedan det slÀpptes. Mycket tid med vÀnner har spenderats i tÀvling om vÀrldsherravÀlde.
Cities Skylines - Den mest vÀlbalanserade stadsbyggaren hittills, om Àn mÄnga andra har sin egna charm.
Minecraft - Har tappat sin charm för mig pÄ senaste tiden, men har spenderat hundratals timmar bÄde i survival och i creative. I början nÀr det slÀpptes var spelet allt jag vÀntat pÄ sedan LEGO Creator.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Knights of the Old republic eller Mass Effect 2 Àr dom spel som jag först kommer att tÀnka pÄ!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bayonetta 2

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

PermalÀnk
Medlem ★
●

SvÄrt att bara sÀga ett par spel som skulle vara bÀst. IstÀllet sÀger jag spel som jag Àr glad över ha spelat

Terraria, Resident Evil 7, Rdr2, GTAV, Doom (2016), nÀ de gÄr inte, för mÄnga spel som Àr lika bra.

Bloodstained Ritual of the Night Àr för mig det som överraskat mig mest tillsammans med Resident Evil 7.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Skrotnisse92:

Minecraft kom vÀl 2009?

SlÀpptes tydligen skarp 2011.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det kom mÄnga bra spel men Witcher 3 vinner ÀndÄ rÀtt överlÀgset. Det skapade en helt ny standard för sin genre.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av lord_dubbdÀck:

TÀnkte sÀga BF3 jag med. Det Àr lÀtt det spel jag lagt mest timmar i.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Spelar fortfarande dagligen. Kom med

PermalÀnk
●

1) Mass Effect 2
2) Mass Effect 3
3) Horizon Zero Dawn
4) Uncharted 4
5) GTA V

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU