Vilket var decenniets bĂ€sta spel? đŸ•č

PermalÀnk
Medlem
●

Bloodborne Àr den bÀsta upplevelsen jag har haft pÄ vÀldigt vÀldigt lÀnge.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skyrim sÄklart

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 đŸ€ź

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Årtiondets bĂ€sta spel om Wow classic kan rĂ€knas Ă€r det en möjlig contender.

1. Witcher 3, den har definierat gaming och game design och varit den standarden som alla single player spel har stÀllts emot.

sen finns det mÄnga bra spel ifrÄn decenniet vissa har som Europa Universalis som startade starkt, men har börjat grÀva sin egna grav i horderna av DLCs.

Andra som Total war Warhammer 2 har faktiskt gjort spelet bÀttre lore wise med sina DLCs.

Vi har bland dem mest överskattade spelen som Skyrim, som utan Mods Àr ganska Meh.... Buggit o vÀldigt Äldrat spel.
Witcher 2 som kom ut samma Är som Skyrim ser betydligt bÀttre ut och Àr förmodligen det spelet som Äldrats bÀst grafiskt.

Warhammer Vermintide 2 Àr förmodligen det bÀsta hack and slash spelet / co-op spelet genom Ärtiondet.

Jag vill slÄ ett slag för SWTOR, ett jÀtte bra CO-OP spel att spela med 4 personer, men ett jÀtte trÄkigt MMO. Det mÀrks att dem ville göra nÄgot annat Àn ett MMO ifrÄn början.

Den sÀmsta Game design valet ifrÄn Ärtiondet som började redan förra Ärtiondet, lootboxes och att lÀgga content bakom Grinding.
Detta gÀller frÀmst Fifa, CoD och battlefield. specielt i CoD o Battlefield dÄ halva spelet ligger bakom en tidsvÀgg innan du fÄr tillgÄng till hela spelet, det Àr bara trÄkigt, om du mÄste tvinga folk att grinda igenom content, vad sÀger det dÄ om Gamedesign o gameplay? Àr det verkligen bra att man mÄste skapa en fasad av progress istÀllet för att gameplay kan stÄ pÄ egna ben?
spelet Àr inte enns F2P men vill ÀndÄ ha mer av din pengar genom varje del av spelet. Nej CS GO mÄ ha lootboxes men dem gör inget för att Àndra hur spelet spelas, skins Àr okej, Àven om jag personligen tycker det Àr skit ocksÄ.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Last of Us.

Enda spelet jag vill glömma bort och fÄ spela om det och Äteruppleva allt oförutsÀgbart.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

PermalÀnk
Medlem ★
●

Inget som Àr i topp hos "massorna" kanske
Men lÀgger till ett par som aldrig nÀmns i diskussionerna

World of Tanks och World of Warships. Hiskeligt humörpÄverkande spel pÄ olika sÀtt och man fastnar lÀtt ett bra tag med spelen. Sk gratis o spela men det rinner ivÀg en del dineros med tiden.

IL-2 Battle of stalingrad inkl expansionerna ""moscow"" ""Kuban"" Bodenplatte"" För flygfantaster som gillar realism och ww2 plan. Med bra vr headset sÄ Àr det sjukt bra!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (flÀktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och UtblÄs. FlÀktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblÄs via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vermintide 2, GTA V eller Total War: Warhammer 2.

Skulle vilja rÀkna in Battlefield 4 hÀr med, men inget spel jag kommer tillbaka till som med de andra spelen hÀruppe.

Har verkligen försökt ge The Witcher en chans, borde Àlska spelet, har allt jag tycker om men fÄr nog av det efter cirka 10 min.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns spel som Àr bra pÄ sÄ olika sÀtt, men följande Àr vÀl de som fÄngat mig mest, Àven om inte alla varit sÄ finslipade:

The Last of Us, som flera andra önskar jag att jag kunde fÄ glömma bort det och spela igenom det ovetande igen...
Skyrim, hur mÄnga gÄnger spelade man inte igenom det?
Pubg, ett sÄnt kanonspel, som "alla" spelade trots buggar och skit
Gta V, bra story, och för mÄnga timmar spenderade online

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

PermalÀnk
Medlem ★
●

FTL: Faster Than Light
Rimworld
Fallout: New Vegas
Portal 2

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

NÄgra bra spel som jag kommer att tÀnka pÄ Àr Europa Universalis IV, Arma 3, Grand Theft Auto V, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Assassin's Creed Origins (vÀldigt otippat), Factorio, Subnautica & Inside.

10 Är Àr lÄng tid nÀr det kommer till datorspel sÄ har sÀkert glömt nÄt, men den absoluta favoriten Àr helt klart:
Europa Universalis IV

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Dota 2 utan tvekan det bÀsta spelet. Har vart ovÀrderligt för eSport.
Minecraft Àr ocksÄ ett bra spel

PermalÀnk
LyxfĂ€llan 🎼 ★
●

Kul initiativ! Jag har otroligt svÄrt att vÀlja, det har varit sÄ mÄnga ruskigt bra spel i sÄ ruskigt mÄnga genrer. Jag hÄller exempelvis bÄde God of War 2018 och Zelda: BotW extremt högt, men ocksÄ Persona 5 och Nier: Automata, alla vÀldigt annorlunda spelupplevelser.

FÄr nog till syvende och sist landa i Persona 5, Àven om jag egentligen skulle vilja stÀlla det tillsammans med ovan nÀmnda titlar pÄ en delad förstaplats

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

PermalÀnk
Medlem ★
●

Oj, bÀsta spelet pÄ 10 Är blir svÄrt. SÄ jag har har en top 5 utan inbördes rang.

God of War (4)
Arkham Knight
Portal 2
GTA V
FTL - Faster Than Light

PermalÀnk
Medlem ★
●

Witcher 3 ligger som outmanad etta hos mig, story, lore, stil och grafisk helhet i vÀrldsklass.

Worthy mentions som jag hade grymt roligt medans jag spelade:
Sekiro
MGS: V
Mass Effect II

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nu kanske jag avviker lite, men jag tycker Super Mario Odyssey var det mest vÀlpolerade, uppfinningsrika och innehÄllsrika spelet nÄgonsin. Det var verkligen en fantastisk upplevelse att spela igenom det, allt fungerade som det borde, mÄnga pussel var ganska utmanande och det kÀndes som kan konstant var i kontroll.

edit: Stardew Valley var fantastiskt ocksÄ. SÄ fruktansvÀrt mysigt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

...The Witcher 3...

Jag blev förvĂ„nad över att P3 Spel inte ens hade med Witcher 3 pĂ„ sin lista över decenniets tio bĂ€sta spel. TĂ€nker att de kanske helt enkelt glömde bort det. đŸ€·â€â™‚ïž

Jag spelar sjÀlv inte mycket, sÄ borde vÀl inte uttala mig. Men W3 har givit mig mycket nöje. Mass Effect-serien ocksÄ, Àven om jag inte var fullt lika blown away som andra tycks ha blivit. Var lÀnge sedan jag spelade dem dock, sÄ Àr kanske dags att ge dem en ny chans

Visa signatur

---

PermalÀnk
●

Multiplayer Online: CS-GO
Multiplayer Offline: Minecraft
Singelplayer: Kan inte vÀlja, kommit sÄ mÄnga sjukt bra titlar.... Rdr2, The Witcher 3, GtaV, Fallout NV+4 osvosv.
Singelplayer Online: Fallout 76
SistnĂ€mnda naturligtvis ett skĂ€mt😉

PermalÀnk
Medlem ★
●

LÀgg av med Witcher 3 eller valfritt Rockstar spel. De Àr bara uppföljare och inte ett dugg originella.

Det finns endast ett svar: The last of us

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Det Àr ju svÄrt att ge en solklar rankning pÄ dom, men dom spel som sticker ut Àr:
Witcher 2
Witcher 3
Resident Evil 2 remake
Minecraft
Subnautica
Path of Exile
Dark souls
Portal (1 (tyckte 2an saknade lite av charmen)

Honorable mention blir Skyrim. Skyrim Àr inte ett bra spel men det Àr troligtvis det spelet jag dumpat flest timmar i. "Vast as an ocean, deep as a puddle" Àr en perfekt beskrivning av spelet.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Super Mario Oddysey, var precis vad en genomtÀnkt uppföljare av Super Mario 64 behövde vara. Förra decenniets kritikerrosade Galaxy kÀnns ironiskt nog ganska platt i jÀmförelse.

Hedersplats Ät WoW: Legion ocksÄ. Ett lyckat expansionspaket som gav mig ohÀlsosamt mÄnga roliga timmar.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

PermalÀnk
Medlem
●

MÄste sÀga att absolut roligaste multiplayer-spelet det hÀr decenniet var Battlefield 3 frÄn 2011. Spelet levde verkligen upp till hypen och mÄnga kvÀllar satt man och spelade Conquest/Rush pÄ Sweclockers och Webhallens servrar

PermalÀnk
●

De Fineste Spillene

Ja for mine store spill sÄ er det: Rise Of The Tomb Rider og Shadow Of The Tomb Raider og Tomb Raider 2013.Vel ogsÄ Crysis 1-3 og Metro 2033/ Metro Last Light mÄ ikke glemme Sniper Elite 1-4 og Sniper Ghost Warrior Contracts som er det nyeste nÄ.Vel et stort spill vi mÄ ta med ogsÄ er: Assassin's Creed Origins og til slutt Alien Isolation som meget bra skrekk, ja det var noen av de 30 spill jeg har pÄ pc min.

PermalÀnk
Medlem
●

borderland
spelar 3:an just nu
half-live2 serien var grym pÄ sin tid

PermalÀnk
Medlem ★
●

Assassins Creed black flag
The crew
Far cry

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

PermalÀnk
Medlem ★
●

Moba: Dota 2
Rpg: Skyrim
Pussel: Portal 2
Open world/sandbox: Minecraft.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dajms:

MÄste sÀga att absolut roligaste multiplayer-spelet det hÀr decenniet var Battlefield 3 frÄn 2011. Spelet levde verkligen upp till hypen och mÄnga kvÀllar satt man och spelade Conquest/Rush pÄ Sweclockers och Webhallens servrar

TÀnkte sÀga BF3 jag med. Det Àr lÀtt det spel jag lagt mest timmar i.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

PermalÀnk
Medlem
●

Vettifan alltsÄ svÄrt att vÀlja men tar dom jag lagt ner mest timmar pÄ.

Diablo 3
Quake Champions
Skyrim
Zelda: BotW

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det har varit mÄnga spel som varit helt fantastiska. De jag spontant tÀnkter pÄ Àr Portal 2 och The Last of Us. Men mest avtryck gjorde absolut Witcher 3, senare krönt av Blood and Wine. Det var magiskt att spela igenom första gÄngen.

PermalÀnk
Medlem
●

Oj, gillar ju mÄnga lir.. Men RDR2 Àr nog det bÀsta för min del. Kunde fasen inte sluta spela.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K - Gigabyte Z390 Aorus Elite - Gigabyte RTX 2070 Super - 16gb G.Skill 3600MHz CL16 - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - AOC 24" C24G1 Curved 144 Hz

PermalÀnk
Medlem ★
●

Single player:
The Last of Us
Bloodborne

Multiplayer:
Rocket League

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

GTA V
Köpte en PS3 för det (trots jag hade en 360 redan men de spelade PS3 versionen i trailersen sÄ dÄ tÀnkte jag att PS3 var deras favoritplatform), var "hemma" frÄn skolan för att klara ut det, tog 100% kort dÀrpÄ. Sedan kom PC versionen och wow det var Ànnu bÀttre.
Storyn, karaktÀrerna (speciellt Trevor), uppdragen, staden, skogen, grafiken, miljöerna, bergen, byarna, ja allt, Àlskar jag i spelet. Förutom GTA Online som jag bara spelat ca 20 min och hatar det.

Sörjer Ànnu att det aldrig kom Single Player DLC, sÄ nu vÀntar jag pÄ GTA 6 istÀllet.

2a Àr nog Zelda BotW, det Àr jag ganska sÀker pÄ.

3a Àr jag vÀldigt osÀker pÄ... kanske Destiny (speciellt 1an) eller Bloodborne.
TLOU var ju ocksÄ vÀldigt speciellt första gÄngen man körde igenom det men i efterhand nÀr jag försökt spela det igen tycker jag det bara Àr oerhört segt och kontrollerna Àr vÀldigt klumpiga.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P