Vilket var decenniets bĂ€sta spel? đŸ•č

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av 220volt:

Zelda Breath Of The Wild Ă€r ohotad etta hos mig đŸ—Ąïž

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Önskar jag hade kunnat Ă€lska det spelet. Det verkar sĂ„.. trevligt. Men, kommer verkligen inte in i det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem
●

Bastion Àr en favorit.

Najs gameplay och gillar musiken och berÀttarrösten.

PermalÀnk
Medlem ★
●

MÄste nog rösta för The Witcher 3 Àven jag. Har tÀnkt lÀnge pÄ det men jag finner verkligen ingen vÀrdig utmanare.

Och dÄ Àr det ifrÄn en som inte Àr sÄ vÀrst inne pÄ RPG heller.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare pÄ Linux? Se hit! #15665841

PermalÀnk
●

Pubg och dota 2 Àr nog det spelen som framkallat flest heta kÀnslor med och mot mina lagkompisar.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

PermalÀnk
Medlem
●

Witcher 3 och skyrim

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

PermalÀnk
Medlem
●

Bastion
Hollow knight

Spel man kan bara nöta igenom och glömma vad klockan Àr.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Önskar jag hade kunnat Ă€lska det spelet. Det verkar sĂ„.. trevligt. Men, kommer verkligen inte in i det.

Springa runt med sjuttioelva rostiga svÀrd för att man ville spara de bra förstörde det för mig. Ska försöka ta ett nytt tag snart.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns inte ett spel... Àr inte riktigt sÄ enkelt tycker jag.

Skyrim
Witcher 3
Detroit: Become human
Mass Effect 2
Dark Souls
The Last of Us

Bland dessa har jag grymt svÄrt att vÀlja.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Last Of Us
Battlefield 2
Half Life 2
The Witcher 3
Minecraft
God of War

Men skulle jag vÀlja ett, fÄr det bli The Witcher 3.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Mass effect 2 eller zelda breath of the wild

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

PermalÀnk
Medlem
●

Witcher 3 helt klart.

Gillade Mass Effect serien vÀldigt mycket ocksÄ.
Dragon Age serien tilltalade mig Àven, samt GTA V.

Visa signatur

Technörd

PermalÀnk
Medlem
●

Company of Heroes 2 och Witcher 3, det förstnÀmnda har fÄtt klart mer speltid.

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Har 2 gÄnger försökt ge Witcher 3 en chans men fastnar verkligen inte för det.
Storyn Àr totalt ointressant (massa dravel om kungadömmen hit och dit, typ hem till gÄrden drama för hemmafruar), Gameplay Àr ganska dÄligt med ytterst medioker och överkomplicerad kontroll (om man inte spelat pÄ en vecka glömmer man allt), alla questerna Àr nÀstan likadana (samla X antal Y och gÄ till plats Z).
Minigames som kortspel Àr urtrÄkiga, Grafiken Àr OK men absolut inte mer (spelade rise of thomb raider innan jag försökte mig pÄ witcher3, och W3 sÄg i jÀmförelse rent av dÄligt ut med sÀmre flyt)

FörstÄr inte vad jag missar, varför skulle det vara Ärtiondets bÀsta spel?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Mass effect 2 i single player och dota2 i multiplayer!

Är Mass effect serien kanske den enda speltrilogin dĂ€r tvĂ„an Ă€r bĂ€st?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Önskar jag hade kunnat Ă€lska det spelet. Det verkar sĂ„.. trevligt. Men, kommer verkligen inte in i det.

Man kan inte gilla allt, Ă€ven om de flesta som spelat BOTW verkar enade om det Ă€r ett mĂ€sterverk 😊

Finns mÄnga spel sol blivit hyllade av den stora massan som jag aldrig fastnat för.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

PermalÀnk
Inaktiv
●

The Last of Us.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Oj, ja jÀklar, sÄ ska man försöka bena ut huruvida spelen slÀpptes tidigt detta decennium eller sent förra. Inbillar mig det kom en del kul dÀr för typ 10 Är sedan

Ska jag göra det enkelt för mig och slippa googla, sÄ fÄr det bli Doom 2016. Visst, det var inte perfekt, löjligt med glory kills för att fÄ powerups, konstiga vapenupgrades, och allt det dÀr, men jag tycker ÀndÄ det hittade tillbaks till vad FPS borde vara. AllmÀnt röjigt, befriat frÄn lÄnga cutscenes, och envisas inte med att hÄlla en i handen som moderna FPS annars tenderar att göra. Fick kÀnslan att Àntligen har utvecklarna fattat, och det Àr vÀrt mycket.

Annars var TLoZ - Breath of the Wild en höjdare ocksÄ. Visst, inget A Link to the Past eller Ocarina of Time, men det kom nÀra nog.

Skrivet av Klubba:

Har 2 gÄnger försökt ge Witcher 3 en chans men fastnar verkligen inte för det.
Storyn Àr totalt ointressant (massa dravel om kungadömmen hit och dit, typ hem till gÄrden drama för hemmafruar), Gameplay Àr ganska dÄligt med ytterst medioker och överkomplicerad kontroll (om man inte spelat pÄ en vecka glömmer man allt), alla questerna Àr nÀstan likadana (samla X antal Y och gÄ till plats Z).
Minigames som kortspel Àr urtrÄkiga, Grafiken Àr OK men absolut inte mer (spelade rise of thomb raider innan jag försökte mig pÄ witcher3, och W3 sÄg i jÀmförelse rent av dÄligt ut med sÀmre flyt)

FörstÄr inte vad jag missar, varför skulle det vara Ärtiondets bÀsta spel?

Du Àr inte ensam, kÀnde precis likadant. Spelade igenom första zonen, och konstaterade att det hÀr Àr ju fullstÀndigt ointressant. FörstÄr inte vad folk ser i det spelet, men nÄnstans talar vÀl recensioner och den allmÀnna opinionen om det för sig, vi mÄste ha fel

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par vÀrdefulla sekunder av ditt liv pÄ att lÀsa denna fullstÀndigt poÀnglösa signatur!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag sticker ut hakan och sÀger Horizon: Zero Dawn. AtmosfÀren, mystiken och storyn Àr fantastisk. Spelmekaniken och grafiken likasÄ. Har varvat det tre gÄnger, vilket Àr rekord för mig (i varje fall sedan jag blev pappa och rÀdd om min fritid).

The Witcher 3 förtjÀnar ocksÄ ett omnÀmnande. En mer klockren tiopoÀngare finns inte. Kolossalt stort dessutom. Och med tvÄ expansioner som var för sig Àr bÀttre Àn 99% av alla spel som slÀpps.

The Last of Us mĂ„ste ocksĂ„ nĂ€mnas. Rent berĂ€ttartekniskt Ă€r det helt oslagbart. (Även om gameplay bara Ă€r so-so). Ett mĂ„stespel för alla pappor, hĂ€vdar jag.

Edit: SÄg att Mass Effect 2 ocksÄ slÀpptes det hÀr decenniet. Det förtjÀnar ocksÄ ett omnÀmnande, Àven om jag inte hÄller det fullt lika högt som ettan (som hos mig krigar med HZ om titelns som millenniets bÀsta spel).

Edit 2: StarCraft 2 Àr ocksÄ en bubblare. Multiplayern Àr kanske den bÀsta nÄgonsin. (Vad de gjorde med Singleplayer Àr emellertid en skam. LikasÄ vissa tvivelaktiga beslut vad gÀller custom maps I multiplayern. Men ack sÄ underbart i tÀvlingssammanhang.)

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem frÄn ONOFF och bildskÀrmsutrustning frÄn Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkÀrlek för tysk tjejpop.

PermalÀnk
Medlem
●

Fallout New Vegas, har inte direkt nÄn konkurrans, spelen har blivit sÄ mycket sÀmre i dagens lÀge. TrÄkigare sÀtt att strida pÄ Àr dagens trend i rpg:s dom har kommit alldeles för lÄngt frÄn rötterna och försöker vara fps spel istÀllet.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Zelda BotW eller Hollow Knight, det lutar nog Ă„t Hollow Knight.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

PermalÀnk
Medlem ★
●

MP:

1. Jag anser att Garry Newmans Rust Àr mitt val av Ärtioendets spel. Kört igÄng det under varje julledighet under fem Ärs tid. Det Àr dock inget spel för en nybörjare - Det Àr brutal PvP. Man bör köra det ihop med nÄgon/nÄgra. Man mÄste ta sig tid under nÄgra dagar för att kunna bygga upp en stabil fortifikation.
2. GTA V
3. BF4
4. Arma 2 (DayZ)
5. PUBG

SinglePlayer:

Har numera svÄrt att köra single player dÄ jag aldrig orkar slutföra en kampanj men jag fÄr gÄ lite pÄ gamla meriter:

1. Half Life 2
2. Fallout 4 (Har precis ÄtervÀnt till spelet igen tack vare Fallout 4 VR)
3. Far Cry
4. Skyrim
5. Witcher 3

PermalÀnk
AvstÀngd
●

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Uncharted 4: A Thief's End
Grand Theft Auto V

Dessa Àr de tre spelen som dyker upp först nÀr jag tÀnker pÄ de bÀsta spelen jag spelat de senaste 10 Ären.

Visa signatur

● NUC 10 ● 16GB ● Core i5 10210U ● UHD Graphics 620 ● 970 EVO 1TB ●

● Swift 1 ● 8GB ● Pentium N5000 ● UHD Graphics 605 ● SN520 512GB ●

● 55" CX OLED ● Addon T14 + Addon Sub ● Switch ● Series S ●

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har svÄrt att filtrera listan mer, hÀr Àr i alla fall mina favoriter:

BioShock 2
BioShock Infinite
Metro 2033
Metro Last Light
Portal 2
The Binding of Isaac: Rebirth (och alla expansioner etc)
Dishonored
The Stanley Parable
A Story About My Uncle
Dying Light
Undertale
SOMA
Firewatch
Highway Blossoms (Vet inte om det rÀknas)
VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action
Killing Floor 2
Doki Doki Literature Club!

PermalÀnk
Medlem ★
●

RÀtt svÄrt.... Min lista kanske inte Àr sÄ upphÀtsande dock

Blir en topp 3.

Elder scrolls: Skyrim: Jag har lagt otroliga mÀngder timmar pÄ detta över flera plattformar och pÄ min primÀrkaraktÀr slog timvisaren om till noll efter 1200 timmar... (Morrowind Àr fortfarande favoriten i serien)
Fallout New Vegas: Samma hÀr otroliga mÀngder timmar.
Borderlands 2: 1000+ timmar med otroligt mycket skoj.

Detta mÄsta vara dem tre mest spelade spelen efter 2010 för mig, trÄkiga Àr att inga nyare titlar kommer i nÀrheten men kan nÀmna nÄgra jag haft roligt med men som ej fÄngat mig lika hÄrt.

Fallout 4: Lite för fördummat men har ÀndÄ lagt nÄgra hundra timmar pÄ det (600 enligt steam).
Witcher 3: Spelat en hel del men fÄngar inte mig som Elder scrolls serien.
No Man's Sky: Det hÀr vÀntar nog sig ingen men spelat det massor och det blev riktigt bra tillslut.
Outer Worlds: Spelade igenom pÄ olika vis pÄ alla svÄrighetsgrader, gick rÀtt fort efter första genomspelningen, underhÄllande men tyvÀrr ej nog för att fÄ en top 3 position, Àr dock absolut ett bra spel.
Borderlands 3: Grymt spel men handlingen var milt sagt inte speciellt underhÄllande och mycket kÀndes krystat. Man blev högsta nivÄ pÄ första genomspelningen och jag hade lÄst upp alla achivements (inte planerat utan blev sÄ med min spelstil att utforska och göra allt) det var vÀldigt lite som lockade till att fortsÀtta men körde igenom pÄ nÀsta vaulthunter nivÄ men kÀnde sedan att det rÀcker vilket Àr synd dÄ jag som sagt har extrema timmar pÄ Borderlands 1 och 2. Saknar en "endboss" som Crawmerax och terramorphous att lÀra sig köra solo. DLC kan nog fÄ tillbaka mig till spelet igen dock. Men att kunna bli högsta nivÄ pÄ första igenomspelningen kÀndes sÄdÀr lite för kvickt...

Sen har jag börjat spela om Ultima III-VII pÄ tidsenliga plattformar.
SÄ frÄn 36 till 24 Är gammal serie jag Àlskar MÄhÀnda att jag kommer köra igenom VIC20 exklusiva titeln med. Sen kommer det följas av av de udda Advanced Dungeon and dragons spelen pÄ obskyra plattformar som ligger pÄ min att-göra-lista (med udda menar jag versioner pÄ tex intellivision och andra system som fick sina unika variationer). (har sjÀlvklart original system för allt)

Edit: FÄr slÀnga in ett ord för Elder scrolls Online med, det har blivit ett mycket bra MMO i min mening och fÄr en del tid till och frÄn med som slöspel

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-BrÀnnare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
PrimÀr workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

PermalÀnk
Medlem
●

Min personliga favorit Ă€r utan tvekan Tom Clancys The Division. Återkommer till den Ă€ven fast jag spelar 2:an med.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define S € EVGA SuperNOVA 650 G2 € R7 2700 € ASUS X470 Prime Pro € Corsair Vengeance LPX 16Gb 3200Mhz € ASUS GeForce 970 GTX OC STRIX 4Gb € Samsung 850 PRO 500Gb € Seagate 1000Gb

PermalÀnk
●

Witcher 3 utan tvekan!

Kan dock tycka att det Àr lite segt att komma igÄng. Men det blir bara bÀttre och bÀttre... Dessutom, Blood and Wine, Ärtiondets bÀsta DLC!

PermalÀnk
Medlem
●

Blir svÄrt att sÀga ett enda spel, har kommit alldeles för mycket bra spel sista 10 Ären.
Divinity Original Sin 2 Ă€r helt klart bĂ€sta RPG om du frĂ„gar mig. Även om jag har betydligt fler timmar i Skyrim.
Factorio Àr nog det enda som fÄtt mig att glömma tiden totalt. Ska bara spela en liten stund pÄ kvÀllen och helt plötsligt Àr det mitt i natten.
NÀr det kommer till mutiplayer sÄ Àr det Battlefield 3 eller 4. De ligger ganska lika i mitt tycke.
Men nÀr det ska spelas med kompisar blir det dock PUBG.

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Witcher 3

PermalÀnk
Medlem ★
●

min topp 3

1. Divinity original sin 2

2. mass effekt serien

3. SOMA

fÄr jag ta med ett multiplayer ocksÄ sÄ blir det sÄ klart PoE.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Önskar jag hade kunnat Ă€lska det spelet. Det verkar sĂ„.. trevligt. Men, kommer verkligen inte in i det.

Vet precis hur det kÀnns. Har dock tagit mig igenom allt förutom sista striden för dÀr har jag tagit en paus...... i snart 1,5Är men snart sÄ.

Finns sÄ otroligt mÄnga spel som varit bra och sÄ svÄrt att vÀlja bara en. Inget spel har liksom nailat allt för det fattas jÀmt nÄgot men nÄgra nior har man allt stött pÄ under decenniets gÄng frÄgan Àr vilket som var bÀst.

Visa signatur

HÀr sitter jag och kÀnner in rummet och spelar dataspel.