The Witcher, serie på Netflix

Permalänk
Medlem

Grym serie. Har enbart spelat Witcher 3 (inte läst några böcker) och känslan är på topp från avsnitt ett till sista, stark 9 av 10.

Även skoj att den verkar uppskattas av den stora massan, med medelbetyg kring 80-90 bland users hos imdb och rotten tomatoes. User scores på sådana sidor brukar ju annars vara populärt att citera när det ska klankas ner på en film/serie, så trevligt att de kan användas för det motsatta någon gång. Får hoppas på många säsonger framöver.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Såg klart den i lördags, riktigt bra. Blev så pepp att jag gick och startade ett nytt game i Witcher 3

8 avsnitt på 60-65 min tycker jag inte är så kort för en säsong när det är första.

Hoppas det blir lite fler till S2 dock

Gillade också serien så skarpt att jag startade ett game - 5e gången jag försöker tycka om spelet men herregud jag förstår inte hur det kan vara så älskat. Verkligen avskyr allt med det spelet och hur det spelar - det känns 'konsol-igt' och som att man konstant trampar lera upp till knäna.

Har lyssnat på samtliga böckerna - vissa 2x - så gillar absolut universumet. Men de där spelen alltså..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Gillade också serien så skarpt att jag startade ett game - 5e gången jag försöker tycka om spelet men herregud jag förstår inte hur det kan vara så älskat. Verkligen avskyr allt med det spelet och hur det spelar - det känns 'konsol-igt' och som att man konstant trampar lera upp till knäna.

Har lyssnat på samtliga böckerna - vissa 2x - så gillar absolut universumet. Men de där spelen alltså..

Första kan omöjligt kännas konsol-igt. Har du testat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Första kan omöjligt kännas konsol-igt. Har du testat det?

Näe, första har jag inte testat. Försökt med 2an och 3an minst 10 gånger däremot

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det är svårt att få med komplicerad mytologi i en tv serie. Se t. Ex game of thrones, de byggde upp White walkers över säsonger. Samma med witcher spelet, du har tid att läsa på och dialogerna etc tog lååång tid för den delen. Då skulle du behöva en säsong per monster.
Det är inte ett recept för en bra tv serie, kanske när de fått momentum på tv serien.
Edit:sen så försöker jag föra en diskussion om mytologi på film och tv serie, du kontrar att det går bra i böcker, jag försöker igen förklara om mytologi på tv, du kontrar om spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Rettet mot @DasIsh
Vil bare legge til at Witcher spillene har veldig stor fokus på Codex (bibliotek) som et moment der en samler på informasjon om monster og alle mystiske vesen inkl elvene, dvergene og de ulike gruppene der i krig med hverandre der kan fordype seg, men hvordan ville det være mulig å gjøre noe lignende i en episodisk format av tv serie der folk som vet noe som helst om spillene eller bøkene?

Fokuset gjennom 8 episoder er trass alt på Ciri, hennes grandmother (og hva der til sist fikk henne til å adopterte henne som hennes datters barn), Geralts reise og relasjonen mellom de ulike karakterene inkl Barden. og til sist Yennefers personlige reise til å bli den kvinne hun ble og hennes relasjon til sine kolleger som magiker der hun også modner fra å være rebelsk til å anerkjenne sin mentors lærdommer om forholdet mellom "kaos", i magi, og den disiplin der må til for å ikke bli en destruktiv kraft (Fringilla har f.eks. intet mot å bruke sine magiker til siste dråpen bokstavelig).

Personligen synes tv serien lykkes å bygge opp karakterene over tid til å ha et sammenheng til opp mot den siste episode. Ennå vet vi veldig lite om hvorfor Ciri er jaktet på av Nilfards general og hvorfor "double ganger" (hvilket faktisk er en del Germanisk mytologi og ikke kun i Slavisk mytologi) først tok på seg oppdraget for å siden vende seg mot generalen.

Elvene og dvergene er ikke riktig fordypet så langt i denne sesong. Triss er kun en bifigur, så langt fast hun har en sentral rolle i spillene, så langt jeg vet.

Siden er nok kritikken der visse synes alt som skjer i spillene eller bøkene skal over på tv serien litt vel langsøkt, her synes jeg de fleste skuespillene gjør en bra jobb for å bygge opp karakterene som levende vesen innenfor de rammer som er gitt og ikke noen ferdig RPG karakter tatt ut fra spillene.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

_Lätt SPOILER_
Dum fråga men jag kom precis in på avsnitt 4 och jag vet inte om jag missat något.

Är det ~15år mellan de olika händelserna med ciri och historiera med Witcher?

Fick intrycket av avsnitt 1-3 att allt skedde samtidigt/parallelt men på olika ställen.

Tyvärr är böckerna lite så här också. Det hoppas mellan olika händelser och år friskt även där. Men som svar på din fråga Ja. Majoriteten av serien utspelar sig 15 år efter händelsen med riddaren och förbannelsen. Serien hoppar lite oannonserat tillbaka till just detta..

Skrivet av Implor:

Om man har det utan att det är befogat för scenen eller storyn. Finns några ställen där man kunde tagit bort allt naket och det hade inte påverkat handlingen överhuvudtaget. Men men :). "Fan service".....

Men samtidigt... Ibland kan avskyn mot nakenhet bli ett problem när man uppenbart börjar hitta på sätt att dölja ett par bröst. Just i serien så är nakenhet där det borde vara nakenhet.. det känns liksom inte helt påtvingat.

Sedan.. varför ta bort något när det inte behöver tas bort?

Skrivet av CFSsss:

Har läst böckerna och spelat spelen, tv-serien är bland det sämsta jag sett på länge. Allt är fel och känns budget, otittbart.

Det är självfallet din åsikt och du har rätt till den. Vill bara säga att jag håller absolut inte med. Serien är bra nog för att man ska följa den.

Skrivet av Ninotramp:

Är poeten/barden med i böckerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar herr Riddarsporre (som han så fint heter i den svenska versionen)? Ja. Han är med i serien. Dyker upp.. vadå? Tre-fyra episoder in? Är ungefär som han är i spelen.

Skrivet av DasIch:

Om du känner så kan man ju undra varför du över huvud taget är intresserad av The Witcher. Det är liksom hyfsat centralt för dess identitet. Lit som att önska att Sagan om Ringen kunde göra sig av med alla influenser från nordisk mytologi.

För man måste verkligen vara pedantisk och tolka allt som du tolkat det för att följa denna serien. Kom igen? Man kan ju inte anklaga författaren för att alltid hålla sig till "Slaviska seder" direkt heller så om ursprungsmaterialet inte håller sig till en formel.. varför ska en serieadaption för Netflix göra det?

Skrivet av DasIch:

Om du inte märker av det är du helt enkelt väldigt dåligt påläst om gamla folkminnen och mytologi. Witcher badar i det som Geralt badar i monsterblod, och Sagan om Ringen har ännu mer av det. Det blir rätt konstigt att prata om inlevelse när du så tydligt missat mycket centrala delar av berättelsernas identitet. Lite som att säga att det är skönt att det inte är en massa vikingar i Vikings.

ELLER? Så bryr han sig inte nog mycket om dess avsaknad? Det enda konstiga här är du kräver att andra ska ha samma preferenser som dig. Sedan är.. hör och häpna.. badande i blod inget som är enkom slaviskt. Eller för den delen väsentligt för slavisk kultur.

Skrivet av matt76:

Grym serie. Har enbart spelat Witcher 3 (inte läst några böcker) och känslan är på topp från avsnitt ett till sista, stark 9 av 10.

Även skoj att den verkar uppskattas av den stora massan, med medelbetyg kring 80-90 bland users hos imdb och rotten tomatoes. User scores på sådana sidor brukar ju annars vara populärt att citera när det ska klankas ner på en film/serie, så trevligt att de kan användas för det motsatta någon gång. Får hoppas på många säsonger framöver.

Eftersom spelen bygger på boken så är det inte ett måste att man måste läst böckerna. Det enda man behöver ha i bakhuvudet är att representationen av händelser och karaktärer inte följer hur spelen porträtterade dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Sedan är.. hör och häpna.. badande i blod inget som är enkom slaviskt. Eller för den delen väsentligt för slavisk kultur.

Ursäkta @Daslch om jag svarar i ditt ställe här.

Du missförstår helt. Det är uppenbart att han gjorde en metafor för att beskriva hur essentiellt slavisk kultur är till The Witcher, vilket det uppenbarligen är. Ingenstans påstår han att "badande i blod" skulle vara isolerat till slavisk kultur.

Permalänk
Medlem

Jag såg exakt en minut och fyra sekunder innan jag bytte till något annat. En rätt uselt CGI:ad apa med sex ben försökte äta en människa. Inget för mig.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För man måste verkligen vara pedantisk och tolka allt som du tolkat det för att följa denna serien. Kom igen? Man kan ju inte anklaga författaren för att alltid hålla sig till "Slaviska seder" direkt heller så om ursprungsmaterialet inte håller sig till en formel.. varför ska en serieadaption för Netflix göra det?

Hur är det pedantiskt att efterfråga rätt sorts miljö och känsla? Det är en central del. Vidare så har jag aldrig påstått att författaren alltid håller sig till slavisk kultur. Han är starkt influerad av den men gör ibland sin egen version och väver in det med både germansk och grekisk mytologi.

Varför göra Witcher över huvud taget om man bara ska göra generisk smörja?

Citat:

ELLER? Så bryr han sig inte nog mycket om dess avsaknad? Det enda konstiga här är du kräver att andra ska ha samma preferenser som dig. Sedan är.. hör och häpna.. badande i blod inget som är enkom slaviskt. Eller för den delen väsentligt för slavisk kultur.

Eller, så svarade han "vilket knappt märks" när jag tog upp nordisk mytologi i Sagan om Ringen. Om det knappt märks beror det på bristande kunskap och inget annat.

"Witcher badar i det [folkminnen och mytologi] som Geralt badar i monsterblod" - hur lyckas du få det till att jag påstår att badande i blod är slaviskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Gillade också serien så skarpt att jag startade ett game - 5e gången jag försöker tycka om spelet men herregud jag förstår inte hur det kan vara så älskat. Verkligen avskyr allt med det spelet och hur det spelar - det känns 'konsol-igt' och som att man konstant trampar lera upp till knäna.

Har lyssnat på samtliga böckerna - vissa 2x - så gillar absolut universumet. Men de där spelen alltså..

Håller med till 100% här.
Ville verkligen gilla detta spel, det verkar ha exakt vad jag gillar i andra spel.
Men kontrollerna sabbar allt, det känns verkligen som ett urdumt konsollspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur är det pedantiskt att efterfråga rätt sorts miljö och känsla? Det är en central del. Vidare så har jag aldrig påstått att författaren alltid håller sig till slavisk kultur. Han är starkt influerad av den men gör ibland sin egen version och väver in det med både germansk och grekisk mytologi.

Varför göra Witcher över huvud taget om man bara ska göra generisk smörja?

Eller, så svarade han "vilket knappt märks" när jag tog upp nordisk mytologi i Sagan om Ringen. Om det knappt märks beror det på bristande kunskap och inget annat.

"Witcher badar i det [folkminnen och mytologi] som Geralt badar i monsterblod" - hur lyckas du få det till att jag påstår att badande i blod är slaviskt?

Det är pedantiskt att kräva att något som inte ens böckerna håller så hårt vid. Inte heller är det bristande kunskap att man inte ser nordisk mytologi i Sagan om ringen. Framförallt när den bygger väldigt mycket på en kombination av brittisk tappning av nordisk mytologi med en hint av grekisk. Det betyder bara att man inte aktivt letar efter den. Din kritik mot personen ifråga bara för att de letar något annat i serier är både inskränkt och som sagt.. pedantiskt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag såg exakt en minut och fyra sekunder innan jag bytte till något annat. En rätt uselt CGI:ad apa med sex ben försökte äta en människa. Inget för mig.

Kan säga att första avsnittet va ett av de sämre i säsongen. Resten är inte alls lika CGI-igt.

Tyckte att det var riktigt skit att börja med svag CGI. Serien är som bäst vid karaktärsbyggnad. Sen är det en riktigt schysst scen med svärdstrid.

Gillar du spelen eller böckerna skulle jag rekommendera att kolla på andra avsnittet först, mycket bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det är pedantiskt att kräva att något som inte ens böckerna håller så hårt vid. Inte heller är det bristande kunskap att man inte ser nordisk mytologi i Sagan om ringen. Framförallt när den bygger väldigt mycket på en kombination av brittisk tappning av nordisk mytologi med en hint av grekisk. Det betyder bara att man inte aktivt letar efter den. Din kritik mot personen ifråga bara för att de letar något annat i serier är både inskränkt och som sagt.. pedantiskt.

Sapkowski gör sin egen variant på det och väver in mycket annat, precis som han gör sin egen variant på gamla sagor. Det är återigen en central del och sätter miljö och känsla - att Sapkowski tar sig friheter och gör sina egna varianter är inte det samma som att det är oviktigt. Annars kan vi ju prata om Skellige. Eftersom de är en blandning mellan kelter och vikingar är det inte så jäkla noga, så vi gör dem till mongoler istället?`

Alver, dvärgar, orcher, troll med mera är germansk och nordisk mytologi. Gandalf är en Oden-liknande figur. Liknande element som ringen och det brutna svärdet finns i Niebelungenlied och Völsunga saga, och det finns flera paralleller till Kalevala. Quenya är starkt influerat av finska och Sindarin av keltiska språk.

Det finns hur mycket som helst och det är knappast något man behöver leta efter om man har kunskap om det. Som av en händelse studerade Tolkien språk och gammal mytologi, som han inspirerades av och gjorde sin egna variant på. Jag antar att du också tycker det är pedantiskt att efterfråga viss miljö och stämning i Sagan om Ringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Har läst böckerna och spelat spelen, tv-serien är bland det sämsta jag sett på länge. Allt är fel och känns budget, otittbart.

Har samma känsla. Gillar spelen, men TV-serien andas låg budget med halvdan CGI, banal dialog och mediokra skådespelarinsatser. Dessutom känns inte händelseförloppet sammanvävt, det saknas en tydlig röd tråd mellan avsnitten. Geralt utvecklas aldrig i första säsongen, han är likadan i varje avsnitt och ingenting i berättelsen gör honom mer intressant. Ciri dyker upp lite när andan faller på, sen glöms hon bort och det är egentligen bara Yennefer som tycks ha en någorlunda begriplig och intressant historia som berättas på ett meningsfullt sätt.

Överlag känns serien som någonting som ett gäng gymnasiestudenter på filmlinjen knåpat ihop med en budget på 100 000 kr.

Permalänk
Medlem

Tycker de lyckats bra, den har en annan känsla än all annan fantasy som till 95% är derivat av Tolkien. Geralt är både intensiv och rolig i rollen som Geralt. Serien är inte perfekt, men intressant story, bra cinematografi och flera fina actionscener. Ett par skådespelare är inte helt lyckade vilket drar ner betyget lite. Skulle nog ge den 7 eller 8/10 och ser fram emot nästa säsong.

Permalänk
Medlem

personligen så var serien helt OK fram till avsnitt fem. Något rörig med alla tidshopp och liknande, men de tre sista avsnitten så blir det mycket bättre. De lyckas knyta ihop det hela väldigt bra.

Jag håller med om att vissa skådespelare inte riktigt var de bästa men de tre huvudrollerna görs bra vilket ändå får anses vara det som är viktigt. Jag är imponerad av Cavill som Geralt (var skeptisk) och Chalotra gör en jävligt bra Yennefer. Maktlysten, galen, snygg, skrämmande och schysst på samma gång.

Ser fram emot kommande säsonger.

Permalänk
Medlem

Det här är mina 2 cents av det jag såg hittills fram till episod 4.
Serien suger verkligen. Jag försöker verlligen att bli indragen men serien gör sitt yttersta att inye göra det.
Handlingen är tråkig.
Musiken är skit.
Cgi är lågbudget.
Kvinnliga skådespelare är fula som stryk. Speciellt hon som verkar tugga på en tampong.
Fighting är också b (hela serien påminner mig om Hercules serien från tv6 20 år sedan)
Skådespelarna är verkligen dåliga.
Kamera arbete är inget vidare...
Sämsta overhypade skiten i år. Hade det inte hetat The Witcher hade ingen brytt sig.
Gud jul på er.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Snudd på ingen karaktärsutveckling.
Yennefer lider av stora Mary Sue-problem.

Näe, den här serien precis som det påpekats innan liknar mer Xena, Hercules och Legend of the Seeker, fast med högre budget och sämre manus.

Den får 4 av 9 solar.

En sak till, den här kontinenten de befinner sig på, den måste vara väldigt liten va?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Gillade serien skarpt!

Det enda jag kan klaga över att det ibland tog några minuter innan man fattade vilken "timeline" man befann sig i, men det löste sig oftast.

Permalänk
Medlem

Dom som förväntar sig totalt perfekt produktion och perfekta skådisar är nog inga fans av Fantasy från första början, ett stort element av Fantasy är att man lever sig in i storyn och då är utanpåverk mindre viktigt. Skulle kunna vara utklippta kartonggubbar om det är en bra story. Nu är det bra mycket bättre än så.

Tycker serien är helt ok, det är ett komplext universum så många frågor lämnas obesvarade efter en säsong. Helt perfekt, varför skall man få veta allt på en gång?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag såg exakt en minut och fyra sekunder innan jag bytte till något annat. En rätt uselt CGI:ad apa med sex ben försökte äta en människa. Inget för mig.

Du missar mycket här i världen om du är så otålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Plöjde hela första säsongen för ett par dagar sedan. Överlag, riktigt bra.

Jag har inte läst böckerna och spelet (Witcher 3) tappade jag intresset för nästan omedelbart. Jag satt och kikade igenom mitt bibliotek av tv-serier idag och snubblade över Shannara Chronicles. Också en bokserie vad jag förstått. Klasskillnaden är ju dock helt enorm vad gäller produktionsvärde så ni som gnäller på själva produktionen... eh. Bra kan alltid bli bättre förstås, men ett nyktert perspektiv ska inte föraktas.

Nu när jag skriver det här så kom jag på en irriterande grej med serien:

Den där jävla barden.. maken till irriterande comic relief. Jar jar binks-nivå.

Dold text
Permalänk
Medlem

Älskar spelen men plågade mig igenom denna serien tyvärr.

4/10

Permalänk
Medlem

Svinbra serie, har inte spelat spelen men ska nog ta och plocka upp Witcher 3.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Serien i sin helhet är helt klart underhållande, hittills sett 4 avsnitt. Som många andra säger så tar det någon minut eller två innan man förstår var i tiden de befinner sig, men annars är det bra tycker jag. Har inga större problem med kvaliten på CGI i serien, vilket jag brukar vara ganska känslig för annars, så förstår inte varför andra klagar på det.

Klädernas design är på många ställen influerat av det tredje spelet, vilket jag uppskattar. Kan dock förstå kritiken angående vissa rustningar etc.

Miljöerna i serien är lite blandat, tycker jag. Tycker det ibland känns lite tomt/brist på människor i bakgrunden, speciellt när de befinner sig i städer eller byar (begränsad budget?). Det är också ofta jag tycker det känns som de befinner sig i smala korridorer trots att de är utomhus.

Musiken tyckte jag är helt ok, inget direkt att klaga på där. Påminner mycket om musiken från det 3:de spelet.

MEN är det någon mer än jag som har lite problem med "inkvoteringen"? Man ser ibland t.ex. en svart person ha en mer prominent roll, men ingen av personerna i bakgrunden är svarta. Tycker att om man nu tvunget ska ha en mångfald av hudfärger så får man då också se till att personer i bakgrunden följer samma tanke, blir liksom inte så trovärdigt annars och det tar ifrån serien.

Personligen hade jag föredragit om man bara följde det etablerade materialet, vilket redan har en mångfald av arter, och inte tvingade på sin egen (politiskt drivna?) mångfald, men vi lever ju i den tid vi lever så det får väl vara.

Permalänk
Medlem

Finns ett par enstaka personer på det här forumet som alltid har problem med folks hudfärg i tv serier/filmer, så du är inte ensam, men för egen del så tänkte jag inte ens i de banorna när jag kollade in serien, dvs ett icke-problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Ok serie med problem med flytet, ömsom intressanta delar varvade men dötrist dialog maraton. 6 av 10.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Kul serie! Var som att titta på en heminspelad D&D B-rulle!

Permalänk
Medlem

Får gärna tipsa om ett par av de där heminspelade D&D rullarna (inte något UWe Boll skräp dock, som mer är C eller D rulle) som håller samma klass

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har två avsnitt kvar nu och känner att den är stundtals okej men inte alls så bra som den kunde varit. Spelen och framförallt böckerna är ganska mycket bättre. Bättre casting, mer cash till produktion och ett bättre manus så kunde det ha blivit något.