Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk

Jag tycker fortfarande bf är helt ok men saknar bf2 och speciellt nattbanor och bra attack helikoptrar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag som skaffat COD och tänkte testa lite MP efter storyn är klar. Dock enbart ground war, tror min långsammare mer taktiska spelstil kan fungera okej där. Får se, men tar inte i deathmatch och sånt ens med tång.

Självklart blir det nog lite BF5 under julen också tror jag nog. Är mycket jag vill spela men finns bara 24h på ett dygn, haha

CoD är totalt kaos överallt, även i ground war. Det går inte smyga och spela smart för det händer hela tiden något.

CoD är för p12 höga på Monster... Inget för en 30+ gubbe... 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

CoD är totalt kaos överallt, även i ground war. Det går inte smyga och spela smart för det händer hela tiden något.

CoD är för p12 höga på Monster... Inget för en 30+ gubbe... 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, jag ligger mitt emellan med mina 29 så kanske går bra då, återstår att se, haha

Ger det några timmar iaf så får vi se. Köpte det mest för kampanjen, MP ser jag mer som en eventuell bonus. Battlefield är annars min grej och har vart sen det första kom.

Som en del Youtubers sa, man kan säga vad man vill om DICE men konceptet i Battlefield kan dem. Märks att MW är förata gången de försöker sig på större strider i COD för att locka Battlefield-spelare. Är liksom så mycket man tar för givet att nu när det saknas inser man det som först

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Hmm, jag ligger mitt emellan med mina 29 så kanske går bra då, återstår att se, haha

Ger det några timmar iaf så får vi se. Köpte det mest för kampanjen, MP ser jag mer som en eventuell bonus. Battlefield är annars min grej och har vart sen det första kom.

Som en del Youtubers sa, man kan säga vad man vill om DICE men konceptet i Battlefield kan dem. Märks att MW är förata gången de försöker sig på större strider i COD för att locka Battlefield-spelare. Är liksom så mycket man tar för givet att nu när det saknas inser man det som först

Jag hade förhoppningen att ground war skulle likna ex BF4 men det är tyvärr långt ifrån. Ja DICE vet verkligen hur man gör storslagna skjutarspel, och i grund och botten är BF5 ett bra spel som tyvärr förstördes lite inom 5.2/5.2.2 men jag lever på hoppet 😊

Det är ju fortfarande spelbart, men antal effektiva vapen har minskat drastiskt och det uppstår mer frustrerande situationer nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

Brorsan hade lite flyt, dödar 10st med svärd en runda.

Permalänk

La ner ca 400 timmar men slutade spela för ca 4 månader sedan. Minns att spelet var snyggt och flöt på bra i runt 150-170fps på hyffsat höga settings, det som var störst problemen var den stora tillströmningen av uppenbara fuskare samt hela ttk vs ttd som dom höll på att "justera" fram och tillbaka. Dice har aldrig varit bra på att hantera fusk i sina spel och i ett fps så är det oförlåtligt att ha ett AC som fuskskapare skrattar åt och samtidigt inte ens göra ett riktigt försök att hålla spelet så rent från sån skit som möjligt. Och ännu värre var det med firestorm, det var en uppenbar cheater som gick "segrande" var och varannan gång i det.
Synd på ett annars bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapperswe:

La ner ca 400 timmar men slutade spela för ca 4 månader sedan. Minns att spelet var snyggt och flöt på bra i runt 150-170fps på hyffsat höga settings, det som var störst problemen var den stora tillströmningen av uppenbara fuskare samt hela ttk vs ttd som dom höll på att "justera" fram och tillbaka. Dice har aldrig varit bra på att hantera fusk i sina spel och i ett fps så är det oförlåtligt att ha ett AC som fuskskapare skrattar åt och samtidigt inte ens göra ett riktigt försök att hålla spelet så rent från sån skit som möjligt. Och ännu värre var det med firestorm, det var en uppenbar cheater som gick "segrande" var och varannan gång i det.
Synd på ett annars bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får hoppas på det nya anticheatet dom sökt patent på. När nu det kan tänkas komma.

https://www.altchar.com/game-news/eas-anti-cheat-will-scan-yo...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av blackis:

Vi får hoppas på det nya anticheatet dom sökt patent på. När nu det kan tänkas komma.

https://www.altchar.com/game-news/eas-anti-cheat-will-scan-yo...

Ja får dom till ett fungerande AC så kanske man börjar lira igen för det dom har nu fungerar inte särskilt bra ivf.

Tack för länken 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Föredrar bf2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapperswe:

La ner ca 400 timmar men slutade spela för ca 4 månader sedan. Minns att spelet var snyggt och flöt på bra i runt 150-170fps på hyffsat höga settings, det som var störst problemen var den stora tillströmningen av uppenbara fuskare samt hela ttk vs ttd som dom höll på att "justera" fram och tillbaka. Dice har aldrig varit bra på att hantera fusk i sina spel och i ett fps så är det oförlåtligt att ha ett AC som fuskskapare skrattar åt och samtidigt inte ens göra ett riktigt försök att hålla spelet så rent från sån skit som möjligt. Och ännu värre var det med firestorm, det var en uppenbar cheater som gick "segrande" var och varannan gång i det.
Synd på ett annars bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, fuskare är ett stort bekymmer. Det var ganska lugnt när spelet släpptes och det var främst folk som skrek i chatten att duktiga spelare fuskade och reddit som alltid överdriver allting. Men det verkar ha gått utför på senare tid för nu när vi spelat till och från så har det varit övertydliga fuskare dagligen. Jag är ingen spelutvecklare men det måste gå att sparka ut folk automatiskt som står på andra sidan Wake Island och skjuter folk HS med en MMG i hipfire. Det kan inte vara raketforskning att implementera något sorts filter för att rensa ut de allra mest uppenbara fuskarna. Ett väldigt stort problem är också att man slaktat community-servrar sedan BF1 (den nuvarande implementationen är ett skämt) vilket gör att ingen server har någon aktiv administratör. Jag var med och administrerade Webhallens Battlefield-servrar under BC2/BF3/BF4 och jag vet inte hur många fuskare vi plockade dagligen, speciellt under BF3 med alla gratis och REA-helger.

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Japp, fuskare är ett stort bekymmer. Det var ganska lugnt när spelet släpptes och det var främst folk som skrek i chatten att duktiga spelare fuskade och reddit som alltid överdriver allting. Men det verkar ha gått utför på senare tid för nu när vi spelat till och från så har det varit övertydliga fuskare dagligen. Jag är ingen spelutvecklare men det måste gå att sparka ut folk automatiskt som står på andra sidan Wake Island och skjuter folk HS med en MMG i hipfire. Det kan inte vara raketforskning att implementera något sorts filter för att rensa ut de allra mest uppenbara fuskarna. Ett väldigt stort problem är också att man slaktat community-servrar sedan BF1 (den nuvarande implementationen är ett skämt) vilket gör att ingen server har någon aktiv administratör. Jag var med och administrerade Webhallens Battlefield-servrar under BC2/BF3/BF4 och jag vet inte hur många fuskare vi plockade dagligen, speciellt under BF3 med alla gratis och REA-helger.

Ja privata servar med aktiva admins är något som jag verkligen saknar från bf 4, jag spelade det i ca 3 år på några få servrar med bra admins, bf v tröttnade jag på efter ca 6 mån och mest på grund av uppenbara fuskare.
Har nästan 2 i KD så det är ju inte att man suger eller så,men när man måste byta server 3-4 gånger för att det är någon uppenbar cheater med aimbot och som ser var man är på kartan hela tiden så ledsnar man.

Jag tröttnade också på att dice låtsades om som ingenting och vägrade ens göra ngt uttalande trots hundratals inlägg på bf v forumet. När dom väl ens försökte göra ngt åt problemet så var det redan försent och tusentals spelare hade redan lagt ner spelet, att inte ha några privata servar bidrog också till det.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

Den här fuskaren har jag stött på två gånger, både idag och igår.
https://battlefieldtracker.com/bfv/profile/origin/Faru666/ove...

Verkar ha hållt på att fuska sen september, tittar man på hans matcher innan det så spelar han verkligen uruselt. Jävla parasit!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Den här fuskaren har jag stött på två gånger, både idag och igår.
https://battlefieldtracker.com/bfv/profile/origin/Faru666/ove...

Verkar ha hållt på att fuska sen september, tittar man på hans matcher innan det så spelar han verkligen uruselt. Jävla parasit!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jobbigt som satan. Snubben drog 16 hedshots/kills på 1min 20 sek på en av hans senaste matcher. Har du rapporterat honom. Jag gör det strax.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Ja jobbigt som satan. Snubben drog 16 hedshots/kills på 1min 20 sek på en av hans senaste matcher. Har du rapporterat honom. Jag gör det strax.

Japp jag och flera gjorde det igår, lär väl inte hända något dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Den här fuskaren har jag stött på två gånger, både idag och igår.
https://battlefieldtracker.com/bfv/profile/origin/Faru666/ove...

Verkar ha hållt på att fuska sen september, tittar man på hans matcher innan det så spelar han verkligen uruselt. Jävla parasit!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är tack vare att FF inte bannar sådana uppenbara fuskstats som man jag inte pallade med BF v längre.
Han kör den klassiska Lewis gun som många cheaters gör, har 2234 headshots utav 2400 kills (skulle vara omöjligt även med en sniperbössa) ,han har nästan 6 kills per minut och en Kd på nästan 9 (med lewis gun)! Utan att ens ha rört ett plan eller tank ( där e det möjligt att ha så pass hög KD). Dom statssen skriker aimbot lång väg och ändå kan dom hålla på i månader utan bannas av FF.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Community Games började idag, finns garanterat Underground-only servrar bland dom.

Jag har testat både att spela och att köra server. det är ganska begränsat och man kan inte ställa in allt i spelet. Exempelvis utse Moderatorer.

Främst så måste man ha sin spelprofil i gång i spelet och stänger man av sin dator så stängs servern ner.
Jag har startat en server att antal gånger nu och låtit datorn stå på med enbart Undergroundservern i gång och det har som max antal som är med och väntar på att servern startat två stycken. En gång kom det in tillräckligt till antalet men då hoppar alltså folk ur direkt när serverns startar spelet.
Jag har flera datorer och haft igång från morgon till kväll men nej det går inte.

Man måste nog vara ett gäng som på förutbestämd tid vill spela ihop men jag tror det är jättesvårt att få ihop ett gäng som vill lira detta spel och specifikt just BF5 och jag själv då får väl kanske skrota att köra enbart Underground.

men det skulle inte krävas så många för att få det att hosta i gång... fyra till antalet krävs. men vete katten om det är så väst kul att sitta och spela fyra stycken och vänta på att servern fylls om det kanske inte ens händer.

Ser det lite av en flopp just nu, iden är god och några har jag hittat att spela på men visa dar hittar man inte enns en enda. jag tror det nog vore lättare om någon mer aktiv kändis här på drar i gång något att folk då hakar på...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Japp jag och flera gjorde det igår, lär väl inte hända något dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det kommer inte hända något. Jag har varit inne och spelat från och till BF1 och där är fortfarande kvar fuskare sen tiden jag spelade som mest. Alla vet nu vilka de är och att de fuskar, men DICE gör inget trots sjuka stats.

Det är ingen idé att rapportera, bara byt server och spela vidare.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Vilken karta är före wake island i breakthough rotationen på officiella dice servers?

EDIT: nevermind, såg att man kan se i server infon

Permalänk

Hur kan man se i detalj hur många kills man behöver med ett visst vapen för att komma upp i en ny nivå? Man ser ju på ett ungefär hur nära man är i och med att det är en en cirkel som är gult ifylld, men kan man se exakt hur många kills det är kvar?

Permalänk

Nä det här går inte. på väg att logga ut för gott. jag vill spela Undergronud men det går knappt. EA egna serverar gör bara vissa spelägen och man har inte med alla spellägen . Jag gillar att fastna vid vissa banor och bara köra dom ett tag. Exempelvis jag gillar spelläget Rush och det har man inte ens lagt ut? Bara det i sig självt gör allt trist.

Ingen har en egen startad server igång vid skivade tillfälle.

Att starta egna servrar blev en flopp. Främst det är löjligt kraftigt begränsat. jag har själv provat att föröka få igång någt men det är helt omöjligt, ställt in på minimum fyra spelare för att det ska starta. Det kommer in någon är där en halvtimme sen ger man upp.

En gång startade det men dom drog efter en sekund ?

i dag har jag brottats med buggar... Ena gången sa spelat att territoriet var taget så jag började backa, ser då att våra flaggor är blåa och vi har kvar våra flaggor.

fastande med tanken mitt på platta marken där inget var och stod och slirade. kunde inte göra något och blev dödad. jag fastnar i marken när jag vill backa undan. jag har flugit ovan palmer med flygplan och bara exploderat fast jag är en bra bit ifrån.

Evenbalance har man pockat bort helt så det blir ju helt knasig balans i bland. Så himla ojämnt i bland, man kan få byta server en tre gånger innan det är spelbart.

massor med fuskare...Många kör på helt odiskret. Man hör ett särskilt ljud när kulor viner runt och halva teamet bara dör som flugor så dom föröker iten enns dölja det, dom kör på bara. jag gjorde mig vän med en fuskare sedan snart två veckor, har anmält och andra med men han är kvar. Det verkar som att EA/ Dice inte ser allvarligt på det här.

Förutom det här så har man helt hjärndöda grejer att anmärka och och önskemål som med det ovan inte ens är att tänka på när det finns saker som är helt akut, med möjligheten att starta upp egna servrar och kunna permbanna spelare och kunna ställa in så som folk vill ha det hade kunnat rädda spelet ett tag till.

Tror jag satsar på Squad och kollar CS för det var ju tio år sedan... Sen var det vll något FPS där man ska kunna vara 100 på varje sida vad det nu hette...

Nä EA/DICE dödar nog verkligen hela den här serien och det märks verkligen att man inte vet vad man håller på med vid uppdateringarna.. Jag loggar ut för gott och har betydligt roligare någon annan stans.
Ångrar verkligen nu att jag lagt tid på det här.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av Modellören:

Nä det här går inte. på väg att logga ut för gott. jag vill spela Undergronud men det går knappt. EA egna serverar gör bara vissa spelägen och man har inte med alla spellägen . Jag gillar att fastna vid vissa banor och bara köra dom ett tag. Exempelvis jag gillar spelläget Rush och det har man inte ens lagt ut? Bara det i sig självt gör allt trist.

Ingen har en egen startad server igång vid skivade tillfälle.

Att starta egna servrar blev en flopp. Främst det är löjligt kraftigt begränsat. jag har själv provat att föröka få igång någt men det är helt omöjligt, ställt in på minimum fyra spelare för att det ska starta. Det kommer in någon är där en halvtimme sen ger man upp.

En gång startade det men dom drog efter en sekund ?

i dag har jag brottats med buggar... Ena gången sa spelat att territoriet var taget så jag började backa, ser då att våra flaggor är blåa och vi har kvar våra flaggor.

fastande med tanken mitt på platta marken där inget var och stod och slirade. kunde inte göra något och blev dödad. jag fastnar i marken när jag vill backa undan. jag har flugit ovan palmer med flygplan och bara exploderat fast jag är en bra bit ifrån.

Evenbalance har man pockat bort helt så det blir ju helt knasig balans i bland. Så himla ojämnt i bland, man kan få byta server en tre gånger innan det är spelbart.

massor med fuskare...Många kör på helt odiskret. Man hör ett särskilt ljud när kulor viner runt och halva teamet bara dör som flugor så dom föröker iten enns dölja det, dom kör på bara. jag gjorde mig vän med en fuskare sedan snart två veckor, har anmält och andra med men han är kvar. Det verkar som att EA/ Dice inte ser allvarligt på det här.

Förutom det här så har man helt hjärndöda grejer att anmärka och och önskemål som med det ovan inte ens är att tänka på när det finns saker som är helt akut, med möjligheten att starta upp egna servrar och kunna permbanna spelare och kunna ställa in så som folk vill ha det hade kunnat rädda spelet ett tag till.

Tror jag satsar på Squad och kollar CS för det var ju tio år sedan... Sen var det vll något FPS där man ska kunna vara 100 på varje sida vad det nu hette...

Nä EA/DICE dödar nog verkligen hela den här serien och det märks verkligen att man inte vet vad man håller på med vid uppdateringarna.. Jag loggar ut för gott och har betydligt roligare någon annan stans.
Ångrar verkligen nu att jag lagt tid på det här.

Servers är fulla av 160 pings spelare så spelet kan inte må bra när det kommer till antal spelare. Detta gör spelet helt ospelbart för mig som har 26 ping. Ganska vanligt med 250-300 ping med så nej de tänker inte alls. De har stoppat huvudet i sanden och kör på, synd bara att man får vänta en evighet för att se om nästa del ens går att spela. Om det inte utvecklas av DICE i Stockholm kanske man ger det en chans.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Den här fuskaren har jag stött på två gånger, både idag och igår.
https://battlefieldtracker.com/bfv/profile/origin/Faru666/ove...

Verkar ha hållt på att fuska sen september, tittar man på hans matcher innan det så spelar han verkligen uruselt. Jävla parasit!

Skickades från m.sweclockers.com

Han verkar vara bannad nu eller? Länken funkar iaf inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Han verkar vara bannad nu eller? Länken funkar iaf inte.

Ja det verkar så 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när (eller om?) det kommer ett rent-a-server program? Saknar bf3/4 när det fanns bättre custom serverar med fast vechicle spawn osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsinen:

Ingen som vet när (eller om?) det kommer ett rent-a-server program? Saknar bf3/4 när det fanns bättre custom serverar med fast vechicle spawn osv.

Vi är många som saknar det och jag är rätt säker på att vi inte kommer se det i den formen som det funnits i tidigare. Man bantade ner nästan all möjlighet redan i BF1, och i BFV har det inte ens funnit någonting annat än officiella servrar fram till några veckor sedan, ett år efter release. Och det vi har fått nu är snarare ett lobbysystem, gömt bakom massa menyklick utan möjlighet till konfigurering. Skulle inte förvåna mig om majoriteten av spelarbasen inte ens vet att detta existerar. Oavsett så är det inget alternativ för grupper eller klaner som vill hyra flera servrar som administreras tillsammans. Det sabbar också hela communitybiten av spelet som jag tycker har varit en viktig del i de flesta Battlefield-titlar.

Permalänk
Medlem

Kommer det komma hardcore eller inte? Har för mig att jag läste att det skulle komma för ett bra tag sedan.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Vi är många som saknar det och jag är rätt säker på att vi inte kommer se det i den formen som det funnits i tidigare. Man bantade ner nästan all möjlighet redan i BF1, och i BFV har det inte ens funnit någonting annat än officiella servrar fram till några veckor sedan, ett år efter release. Och det vi har fått nu är snarare ett lobbysystem, gömt bakom massa menyklick utan möjlighet till konfigurering. Skulle inte förvåna mig om majoriteten av spelarbasen inte ens vet att detta existerar. Oavsett så är det inget alternativ för grupper eller klaner som vill hyra flera servrar som administreras tillsammans. Det sabbar också hela communitybiten av spelet som jag tycker har varit en viktig del i de flesta Battlefield-titlar.

Vet inte om fast vehicle spawn och en miljard ticket servrar är ngt att sakna, fast det är ju kanske bara jag. Var ju ofta helt meningslöst att lägga ner energi på att skjuta på fordon eftersom de ändå skulle vara tillbaka på den tid det tog att köra från spawn, med samma killar i. En miljon tickets gjorde ju bara att iaf jag slutade bry mig om att vinna efter första halvtimmen, och banorna var bara en skogfri skjutbana.

Det man dock saknar ibland är admins som kan kicka de uppenbara fuskarna, vilket på ngt magiskt sätt inte fairfight klarar av ibland ens på den som bara håller in avtryckaren på en lewis och viftar runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Vet inte om fast vehicle spawn och en miljard ticket servrar är ngt att sakna, fast det är ju kanske bara jag. Var ju ofta helt meningslöst att lägga ner energi på att skjuta på fordon eftersom de ändå skulle vara tillbaka på den tid det tog att köra från spawn, med samma killar i. En miljon tickets gjorde ju bara att iaf jag slutade bry mig om att vinna efter första halvtimmen, och banorna var bara en skogfri skjutbana.

Det man dock saknar ibland är admins som kan kicka de uppenbara fuskarna, vilket på ngt magiskt sätt inte fairfight klarar av ibland ens på den som bara håller in avtryckaren på en lewis och viftar runt.

Det finns givetvis baksidor med community-servrar. Vanliga klagomål som jag har sett är dåligt skötta servrar med administratörer som gjorde lite vad man kände för samt det du nämnde med halvroliga serverkonfigurationer. Jag tyckte båda dessa två var rätt enkla att undvika om man bara hade koll på vilken server man joinade. Dessa gick ofta under clickbait-namn i stora bokstäver. Fanns många seriösa grupper/klaner som tillhandahöll mer normala servrar om man så önskade.

De främsta fördelarna jag kan se med community-servrar (och hur dessa skulle hjälpa BFV) är främst kartrotationerna. Nästan alla servrar idag och från release spelar alla kartor om det inte är något speciellt event. Många av oss hittade våra favoritkartor efter bara några dagar. Så nu när vi spelar sitter vi och byter server i snitt varannan karta för att det dyker upp någonting vi inte vill spela. "Okej, vi joinar Aerodrome för det är kartan innan Arras, och då har vi i alla fall några halvroliga kartor i rad" - tills EA/DICE väljer att kasta om rotationen på alla servrar igen. En annan stor sak är precis som du sa fuskare. Eftersom detta är ett stort problem för tillfället så hade servrar med aktiva administratörer fungerat som någon form av halvlösning mot problemet.

En annan sak som många inte tänker på är hur servrarna fungerar mot kvällen när spelarbasen sjunker för dagen. Antingen slutar servrarna godkänna att folk ansluter från matchmaking för att långsamt döda den (så fungerade det tidigare), eller så stänger den helt enkelt ner servern vid kartbytet (så det verkar fungera nu). Så spelar du sent på kvällen kan du behöva byta server varenda karta. Att antalet spelare minskar inträffade givetvis i de gamla spelen också, men skillnaden var att det alltid var samma populära servrar som överlevde nätterna. Så skulle man in och spela vid den tiden visste man precis vad man kunde sätta sig i kö. Detta är inte möjligt längre.

Sedan tycker jag community-känslan är trevlig och det är tyvärr något som försvunnit ur nästan alla spel idag. Det är roligare att spela när man hoppar in på en server där man känner igen flera av spelarna på servern. Du kanske hoppar in på deras teamspeak och hittar fler personer att spela med. Jag tror detta är något som gör att folk fortsätter spela ett spel och också får det att hålla under en längre tid.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man går upp i rank i Chapter reward? Har spelat ganska mycket sen igår och inte låst upp en enda ny grej D:

Visa signatur

Punch a fish make a wish