Permalänk
Medlem

I 7 9700K

Har provkört överklockat 5300 utan problem med Gigabyte Aorus Z 390 Master

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Budar 3k plus frakt

Permalänk

Vilket program körde du i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Vilket program körde du i?

Skickades från m.sweclockers.com

Oxå nyfiken på temps ? å vcore ? Avx ? mvh

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

@Guran6: Budar 3300kr frakt

Permalänk
Medlem

Noterat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smegmer:

Oxå nyfiken på temps ? å vcore ? Avx ? mvh

Jag skrev också privat pm och frågade samma sak eftersom jag har likadan processor och moderkort men han verkar ignorera allt som har med frågor att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Tiiii86:
Titta på posthistoriken så klarnar nog bilden upp lite om vad som troligtvis är en lögn och inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Tiiii86:
Titta på posthistoriken så klarnar nog bilden upp lite om vad som troligtvis är en lögn och inte.

Jag förstår inte riktigt vad du syftar på men jag har absolut inte påstått att han ljuger osv, jag undrade bara om han kunde tipsa mig hur han gjorde eftersom jag också hade velat testa att överklocka iaf 5.1ghz med tanke på att jag har samma processor och moderkort🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Tiiii86:
Någon som kallar en CPU-kylare för fläkt gör knappast en otrolig överklockning av en i7 9700K är vad jag syftar på :), vilket är varför du och andra spekulanter inte kommer se några bevis.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@Tiiii86:
Någon som kallar en CPU-kylare för fläkt gör knappast en otrolig överklockning av en i7 9700K är vad jag syftar på :), vilket är varför du och andra spekulanter inte kommer se några bevis.

Utan problem betyder då förmodligen att den bootar. Brukar ofta dra öronen åt mig när folk skriver en siffra sen utan problem. Är det många som brukar köra OC med problem? En CPU som inte klarar AVX i minst 45 min är inte stabil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Utan problem betyder då förmodligen att den bootar. Brukar ofta dra öronen åt mig när folk skriver en siffra sen utan problem. Är det många som brukar köra OC med problem? En CPU som inte klarar AVX i minst 45 min är inte stabil.

Skickades från m.sweclockers.com

Klarar den 5.3 stable så garanterar jag att han är den enda i världen med den.

Permalänk
Skrivet av Tiiii86:

Klarar den 5.3 stable så garanterar jag att han är den enda i världen med den.

Inte mycket som retar upp mig men kan bli lite irriterad när folk skriver väldigt höga siffror och sen kommer det fram att dom inte ens använt något stressprogram. Ok, man bygger ju och klockar efter sina egna behov men kollar man stabiliteten men att spela Fortnite i 30 min så ska man inte skylta med sin klock. Blir bara oseriöst. I början körde jag AVX i 6h innan jag avbröt. Ju kör jag bara 45 min och 1.5h utan AVX.

Lös 4 inlägg upp. Lite skeptisk till 5.4 oxå.

#18208686

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Kör med vatten kylning och den går stabilt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Guran6:

Kör med vatten kylning och den går stabilt

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många watt drar den? Hur länge kör du?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Intel extreme tuning har kört den 1timme utan problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det är mycket som spelar in när man överklockar vad har du för minnen? vad har du för fläktar? vad har du för kylning på CPU? vad har du för Chassi? Luftflöde ? mm.mm

Permalänk
Medlem

Och till alla ni som bara spyr galla och säger si och så go and learn yourself...

Permalänk
Medlem

Och till råga på allt så är det ett lotteri vad du får för PROCESSOR från Intel Sillicon lottery!!!!!!

Permalänk
Medlem

Fy fan för alla som tror att dom är så jävla påläst och duktiga!!!!!!!

Permalänk
Medlem

@Guran6: Skrivet av Smegmer:
Oxå nyfiken på temps ? å vcore ? Avx ? mvh
Gå till inlägget

Jag skrev också privat pm och frågade samma sak eftersom jag har likadan processor och moderkort men han verkar ignorera allt som har med frågor att göra.
Jag har haft fullt upp med annat därför har jag inte kunnat svara sluta upp med att ta förhastade slutsatser!!!!!!

Permalänk
Medlem

[quote postid="18211693" userid="99134" name="str8forthakill"]
@Tiiii86:
Någon som kallar en CPU-kylare för fläkt gör knappast en otrolig överklockning av en i7 9700K är vad jag syftar på :), vilket är varför du och andra spekulanter inte kommer se några bevis.
Rolig du!!!

Permalänk
Medlem

@Tiiii86: Googla för fanken innan du gör dumma uttalanden

Permalänk
Medlem

är så jävla trött på såna som dom tror att dom kan allt fy fan'

Permalänk

@Guran6: Intel extreme tuning är inte speciellt bra för att kolla stabilitet, de är för lite påfrestning på cpu´n, och 1 timme är för lite tid för ett test, åtminstånde om du säljer den med info om att den körs i 5.3ghz utan problem.

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

Fast nu lade du 20 minuter på att rage-ranta på folk som är ifrågasättande, av inte helt jättekonstiga anledningar, och har fortfarande inte nämnt någonting om spänningar, temps eller andra settings?

Permalänk
Medlem

Hahahaha vf så arg? Kan du inte cykla ellorr?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Testade precis Intel Tuning. Fick upp den till 5.1 med AVX och då drog den den typ 18w mindre än vid 4.8 med P95. Verkar vara ett sådär program tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Tiiii86: Varför kan du inte ta och skriva ut vilka specs du kört? Du verkar undvika frågan varje gång... Ja det finns folk som alltid tror att andra bullshittar för att de själv inte haft tur i lotteriet.

Men för de andra som är intresserade så är frågorna om exakt vilken kylning, vilken spänning och övriga settings samt vilka temperaturer du fått är rätt viktiga frågor att få svar på