PostNord Levererar -INTE- igen!

Permalänk
Medlem

PostNord Levererar -INTE- igen!

Ja då var vi tillbaka till ruta ett igen, efter att ha haft en streak på 4 hemeleveranser som levererats utan problem inom Skåne regionen så är det nu dags för postnord att misslyckats totalt.

Köpte en vara av en här på forumet och min stockholmskollega hämtade upp det.

Min kollega kontaktar vår interna serviceavdelning för att skicka paketet försäkrat och spårbart till vårt kontor i Malmö.

Han fyller i alla uppgifter och lämnar in paketet på postavdelningen som lägger det i buren och sedan hämtas upp av postnord, Här tar det senare stopp. Paketet står som upphämtat men ingen mer info mer än att det ska vara i Veddesta.

Postavdelningen kollar de andra paketens spårningsnummer som skickades samma dag och alla verkar ha blivit levererade förutom mitt paket.

Postnord kan ej lokalisera paketet på sina terminaler och hintar lite smått om att man bara kan spekulera att nånting gått fel.

Är det någon här som varit med hur postnord reklamationshantering ser ut? Tidigare problem med postnord har varit relaterade till brev och utrikespost vilket har lösts genom att kontakta avsändare men detta är första gången som jag är delaktig i hela kedjan.

Att använda sig av företagets "internpost" lät för mig som en säkrare idé då varan skickas i ett brunt anonymt emballage utan några specifika märkningar på.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

När jag gjorde reklamationer sist så tilldelades det en handläggare som i 30-90 dagar kommer eftersöka paketet och är det efter den perioden fortfarande inte lokaliserat utbetalas ersättning inom ytterligare 6 månader. Totalt har jag reklamerat 7 paket som gått över Atlanten och jag tror en gång gick det snabbare än 5 månader att få ersättning, endast kostnad för tjänsten, EMS Express. Fick inte ersättning för innehållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Liten update: Postnord har ännu ej lyckats identifiera vart paketet tagit vägen på transporten från upphämtningsplatsen till Veddesta terminal.

Övriga paket som skickats med samma bur har kommit fram efter samtal med vår serviceavdelning.

Postnords förklaring är lite av standardsvar ( vi fortsätter att försöka lokalisera din försändelse)

Vår Serviceavdelning vet inte vad som kan ha skett då chauförren skannar det som ska hämtas och lastar det på bil.

Så här ser min information ut från postnords tracking

https://pasteboard.co/ILGMXsE.png

Då detta inte är första gången som ett paket mysteriskt försvinner i postgången för mig så börjar man bli lite smått skeptisk till vad det är för personal som får lov att sköta dessa transporter och hantering av post.

Sure Olyckor, Rån och inbrott kan ju ske men det är händelser som oftast finns dokumenterade och anmälda. då bör info vara rätt lätt att tillhandahålla till avsändare och mottagare.

Det är inget litet paket iheller så de är inget som man bara tar under jackan och går iväg med.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Har slutat med att beställa hem saker via Postnord, fungerar aldrig bra. Alltid strul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många gånger då jag eftersökt paket så har de (schenker/postnord) startat en utredning, och plötsligt dyker paketet bara upp med en bil. Även fast det står att paketet är levererat/borttappat.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Dags för en liten update.

Idag 23/12 så meddelade postnord att de stänger ärendet då de inte kan lokalisera paketet :/

Nu till det roliga, min kollega skall alltså öppna upp ett tredje reklamationsärende för att eska ersättning för förlorat paket.

Jag försöker prata med postnords kundservice för att underlätta för min kollega med vilka bevis för värdet som de kan tänkas behöva.

Svaret jag får av deras kundtjänst är följande:

"Avsändaren måste starta ett reklamationsärende då detta ärende blivit stängt"

varpå jag frågar följande:

Ska jag skicka kvittot till min kollega som är avsändaren som sedan vidarebefodrar det till er?

Svaret jag får är.

"Vi kan inte svara på frågor gällande reklamation, hänvisar dig till avsändaren som måste kontakta vår reklamationsavdelning"

God jul -.-

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Har slutat med att beställa hem saker via Postnord, fungerar aldrig bra. Alltid strul.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte sant att det alltid strular.
För mig har det aldrig strulat jag kanske skickar/tar emot 60 / 40 PostNord / Schenker.
Enda gången nått pajjat var faktiskt med Schenker, ett skadat chassi jag köpte här på marknaden och det var inget fel med hur det var packat.
Fick dock snabbt ersättning av Schenker så där fanns inget att klaga

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Posten är skit numera gått från ok till katastrof, bott på samma ställe i drygt 18 år och de har aldrig varit så dåligt som nu, man får vara glad om posten kommer före 16 tiden, helt sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Posten är skit numera gått från ok till katastrof, bott på samma ställe i drygt 18 år och de har aldrig varit så dåligt som nu, man får vara glad om posten kommer före 16 tiden, helt sjukt.

Det är inte dåligt bara för att posten inte kommer före 16... Det beror helt på var du bor på deras rutt. Här hemma kommer den oftast runt 11.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Det är inte dåligt bara för att posten inte kommer före 16... Det beror helt på var du bor på deras rutt. Här hemma kommer den oftast runt 11.

Bott på samma ställe i 18 år och posten har ALLTID kommit vid 11 tiden i 17,5 år men senaste 6 månaderna alltid vid 16 tiden.

Permalänk
Inaktiv

Inte för att vara jävulens advokat, men! December är rena katastrofen för dom. Att deras ställage rasade gjorde nog inget lättare precis.
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-stort-ras-pa-postnor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är inte sant att det alltid strular.
För mig har det aldrig strulat jag kanske skickar/tar emot 60 / 40 PostNord / Schenker.
Enda gången nått pajjat var faktiskt med Schenker, ett skadat chassi jag köpte här på marknaden och det var inget fel med hur det var packat.
Fick dock snabbt ersättning av Schenker så där fanns inget att klaga

Samma här , har fått hemleveranser och hämtat på utlämningsställe och det har aldrig strulat.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Bott på samma ställe i 18 år och posten har ALLTID kommit vid 11 tiden i 17,5 år men senaste 6 månaderna alltid vid 16 tiden.

De har väl lagt om rutten eller något.
Låter som om det funkar bra om det alltid kommer samma tid. Eller vad är det som är sådan katastrof med att den kommer 5 timmar senare? Är det något vi andra missar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imaculent:

De har väl lagt om rutten eller något.
Låter som om det funkar bra om det alltid kommer samma tid. Eller vad är det som är sådan katastrof med att den kommer 5 timmar senare? Är det något vi andra missar?

Inte bara att posten är betydligt senare, leveranser kom inom ett dygn första 10 åren jag bodde här, sedan började dom komma efter 2 dygn och nu senaste 6-8 månaderna så är de minst 3-4 dygn som gäller, beställer man något oavsätt var ifrån, Webbhallen, Ginza, Gent, Inet är bara några jag beställt ifrån senaste tiden, gör jag en beställning på en Måndag så har jag inget fören på Fredag, och jag kan se att paketet är skickat och beställer man en Tisdag ja då är de kört med leverans samma vecka.

Har beställt ca 10 olika grejer senaste halvåret och den snabbaste leveransen jag fått är 3 dagar och då som brev direkt i brevlådan, de tar alltså 3 dagar för posten att leverera, och försändelsen ligger minst ett dygn i Umeå innan de går vidare, är de ett paket ja då är de 4 dagar som gäller, och som sagt senaste året är de konstant ute annonser där posten söker folk, brukar vara 3-4 annonser i stöten, sedan försvinner dom några veckor för att sedan dyka upp igen, jag tror dom har extremt svårt att hitta personal här i Umeå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Inte för att vara jävulens advokat, men! December är rena katastrofen för dom. Att deras ställage rasade gjorde nog inget lättare precis.
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-stort-ras-pa-postnor...

Nu vart det ju inte där mitt paket ens skulle i närheten av.

Mitt paket nådde inte ens terminalen i Veddesta enligt deras "premium, Spåra gods" avdelning.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donkey:

Nu vart det ju inte där mitt paket ens skulle i närheten av.

Mitt paket nådde inte ens terminalen i Veddesta enligt deras "premium, Spåra gods" avdelning.

Nej men det tog nog en massa resurser att fixa till det där. Vänta tills efter julen så ska du se att ditt paket kommer tillrätta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Nu vart det ju inte där mitt paket ens skulle i närheten av.

Mitt paket nådde inte ens terminalen i Veddesta enligt deras "premium, Spåra gods" avdelning.

Beställde ett paket en gång som var borta i 3 veckor och de visste inte vart den var men den kom fram sen.
Annars har jag aldrig haft problem med postnord utan mest dhl som förstört sakerna eller lämnar inte ens paketen till dörrarna som dem skall göra utan att man måste hämta dem hos dhl.

Permalänk
Medlem

En kollega skulle tidigare i år returnera en elcykel han inte var nöjd med. Det registrerades att han lämnade in den på terminalen. Sen var den spårlöst borta. Kom aldrig fram och Postnord kunde inte hitta den. Imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag lyckades häromdagen få Postnord/Posten att för första gången i hela mitt 30+åriga liv lyckas med en hemleverans. Sjukt imponerad.

Permalänk
Medlem

Postnord är fan inte bra längre.

Förra veckan hade jag ett packet som blev skickat 5 mil bort och jag fick SMS om att mitt paket var nu "redo att hämtas på XXXXX", tyckte det var skumt som fan att det var 5 mil bort för ett litet paket. Så kollade min App och såg att de ändå märkt skiten var fel och då skicka dom tillbaka paketet till Veddesta (Stockholm), istället för Uppsala som är närmaste central. För att sen en dag igen komma tillbaka till Uppsala för att skickas vidare igen (denna gång rätt). Men det roliga är att dom skickar inte ut något SMS som säger "oj, vi skicka paketet fel och det finns inte längre att hämta i XXXX", kul för alla pensionärer och liknande som inte har Appen eller kollar kolli på nätet, de sätter ju sig kanske och kör 5-6 mil helt i onödan...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Beställde en julklapp från Tyskland i slutet av förra veckan, hade inte kommit på fredag men döm av min förvåning att den kommit till ombudet på lördagen. Har förstått nu att det kan vara så att utlämning även kan ske på helger, blev faktiskt positivt överraskad så allt är inte skräp med posten.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Liten update: Postnord har ännu ej lyckats identifiera vart paketet tagit vägen på transporten från upphämtningsplatsen till Veddesta terminal.

Övriga paket som skickats med samma bur har kommit fram efter samtal med vår serviceavdelning.

Postnords förklaring är lite av standardsvar ( vi fortsätter att försöka lokalisera din försändelse)

Vår Serviceavdelning vet inte vad som kan ha skett då chauförren skannar det som ska hämtas och lastar det på bil.

Så här ser min information ut från postnords tracking
https://pasteboard.co/ILGMXsE.png
https://pasteboard.co/ILGMXsE.png

Då detta inte är första gången som ett paket mysteriskt försvinner i postgången för mig så börjar man bli lite smått skeptisk till vad det är för personal som får lov att sköta dessa transporter och hantering av post.

Sure Olyckor, Rån och inbrott kan ju ske men det är händelser som oftast finns dokumenterade och anmälda. då bör info vara rätt lätt att tillhandahålla till avsändare och mottagare.

Det är inget litet paket iheller så de är inget som man bara tar under jackan och går iväg med.

Kanske är en Karl-Bertil Jonsson som jobbar på postnord haha

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Har slutat med att beställa hem saker via Postnord, fungerar aldrig bra. Alltid strul.

Skickades från m.sweclockers.com

fungerar nog bra för 95% av kunderna.. trist för dom som råkar ut för fel.. men det är människor som är inblandat.. då kan det bli fel.

Permalänk
Medlem

Inne på vecka 2 av 2 paket som skickats från utlandet med EXPRESS.

Postnord har det hos tullen nu i snart 2 veckor, express ja....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Inne på vecka 2 av 2 paket som skickats från utlanded med EXPRESS.

Postnord har det hos tullen nu i snart 2 veckor, express ja....

Ja allt som går via tullen är helt obegripligt långsamt. Alltid samma visa när jag får paket från USA. Tar kanske max en vecka för det att komma till Sverige och så är det 3 veckor hos tullen. Helt jävla otroligt.

När jag skickar paket åt andra hållet så är det dagar, kanske max en veckas fördröjning pga tull.