Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Trist att Webhallens julkalender inte fungerar så bra som vanligt under natten

Den fungerar fint, de lägger dock oftast inte till några varor förrän på morgonen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Köpte min under BF för 4990kr, riktigt grym mobil! f.d Applefanboy här

OT - Någon som vet när Android 10 kommer? Kan man tvinga uppdateringen eller är det bara att vänta på sin tur?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Köpte min under BF för 4990kr, riktigt grym mobil! f.d Applefanboy här

OT - Någon som vet när Android 10 kommer? Kan man tvinga uppdateringen eller är det bara att vänta på sin tur?

https://www.mobil.se/nyheter/huaweis-p20-pro-ska-fa-android-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Köpte min under BF för 4990kr, riktigt grym mobil! f.d Applefanboy här

OT - Någon som vet när Android 10 kommer? Kan man tvinga uppdateringen eller är det bara att vänta på sin tur?

Det har funnits ett tag via HiCare-appen! Installerade för ett par veckor sedan på min P30.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Det har funnits ett tag via HiCare-appen! Installerade för ett par veckor sedan på min P30.

Tyvärr inte så för mig och många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheBodyLotion:

Köpte min under BF för 4990kr, riktigt grym mobil! f.d Applefanboy här

OT - Någon som vet när Android 10 kommer? Kan man tvinga uppdateringen eller är det bara att vänta på sin tur?

Skrivet av TKD_1337:

Tyvärr inte så för mig och många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag trodde det var buffel och båg att man skulle få det via hicare-appen, eftersom den verkade gå till samma ställe där man uppdaterar vanligt, men jag testade att leta efter uppdatering och hade ingen, sen gick jag in på hicare-appen och kollade efter uppdatering, och då fick jag den, så jag har haft android 10 i ett par veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Tyvärr inte så för mig och många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, okej. Och du kollar i HiCare-appen, och inte i vanliga "Programuppdatering" under inställningar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag trodde det var buffel och båg att man skulle få det via hicare-appen, eftersom den verkade gå till samma ställe där man uppdaterar vanligt, men jag testade att leta efter uppdatering och hade ingen, sen gick jag in på hicare-appen och kollade efter uppdatering, och då fick jag den, så jag har haft android 10 i ett par veckor nu.

Skrivet av lilu:

Hmm, okej. Och du kollar i HiCare-appen, och inte i vanliga "Programuppdatering" under inställningar?

Det finns tyvärr inte för mig i HiCare-appen.

Permalänk

Någon annan som fått mail från webhallen ang. deras smygstart på mellandagsrean för oss black-void medlemmar? Tyckte iaf inte det fanns något speciellt överhuvudtaget, hoppas det blir bättre erbjudanden när det verkligen startar isåfall.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Huawei P30 Pro 128GB hos Comhem för 4589:- (Minsta totalkostnad består av kostnaden för mobiltelefonen samt en (1) månadskostnad för det abonnemang du valt).
Länk till Prisjakt.

Det fungerar fortfarande att säga upp abonnemanget direkt alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Det fungerar fortfarande att säga upp abonnemanget direkt alltså?

FRÅGA: Skall inte saker som telefoner och telefonabonnemang undvikas i fyndtråden för datorer, utan istället postas i denna tråden (helst):
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Tycker det kunde vara fint om vi kunde skilja på tipstrådarna och hålla denna främst till datorer och datorkomponenter.

God fortsättning!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

FRÅGA: Skall inte saker som telefoner och telefonabonnemang undvikas i fyndtråden för datorer, utan istället postas i denna tråden (helst):
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Tycker det kunde vara fint om vi kunde skilja på tipstrådarna och hålla denna främst till datorer och datorkomponenter.

God fortsättning!

Tycker själv att mobiltelefoner och liknande hör hemma här. Men det är inte jag som sätter reglerna.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Tycker själv att mobiltelefoner och liknande hör hemma här. Men det är inte jag som sätter reglerna.

Det är ganska otydligt faktiskt kan jag hålla med om (borde vara med i beskrivningen av tråden i första posten), men från början var det endast fyndtips om datorer (därav dess placering i Forum > Datorer och system > Stationära datorer > Köpråd Dagens fynd).

Med tiden så utökade man dock det hela så det numera även inkluderar datorkomponenter.

Fyndtips om övriga produkter skall dock läggas i andra forumdelar och andra tråder. Antingen kan man skapa en egen tråd om den produkttypen, eller så går det utmärkt att posta i denna:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Typiskt, ett fantastiskt bra tips på en mobil som är värd mycket mer men jag är fortfarande nöjd med min OnePlus 6. Troligen min sista OnePlus då de blivit för dyra men denna sälj ju för ett kanonpris men är man i dagsläget nöjd så blir det inget nyköp.

Lät som en ruskigt bra deal.

Typ sugen på ny telefon men min nuvarande funkar för det jag behöver den till så känns onödigt o köpa ny.

Sdxc memory hade ju dock inte varit fel o fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är ganska otydligt faktiskt kan jag hålla med om (borde vara med i beskrivningen av tråden i första posten), men från början var det endast fyndtips om datorer (därav dess placering i Forum > Datorer och system > Stationära datorer > Köpråd Dagens fynd).

Med tiden så utökade man dock det hela så det numera även inkluderar datorkomponenter.

Fyndtips om övriga produkter skall dock läggas i andra forumdelar och andra tråder. Antingen kan man skapa en egen tråd om den produkttypen, eller så går det utmärkt att posta i denna:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Tycker själv att det bara skulle bli väldigt segmenterat och oenhetligt. Har redan missat en hel del på grund av att inlägg har blivit flyttade eller skrivna i övriga samt digitala fynd-trådarna. De flesta med datorintresse brukar också intressera sig för övrig elektronik. I detta fall är abonnemangsnacket nödvändigt för att man ska få rabatten på telefonen för lägsta möjliga pris, således är det inte riktigt tips om abonnemang utan snarare mobil.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Tycker själv att mobiltelefoner och liknande hör hemma här. Men det är inte jag som sätter reglerna.

Fast då borde vi plocka bort allt HiFi också, typ TV, högtalare osv.
Då är min känsla att denna tråden kommer dö rätt fort. Det är kanske ett fynd som är dator eller dator-komponent relaterat varannan dag i snitt.
Personligen skulle jag inte orka hålla koll på 6 olika fyndtrådar heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allt som går att koppla till en dator hör hemma här i denna tråd så där ingår mobiler, högtalare, TV apparater etc... Onödigt krångla till det...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Fextreme_fa: Tror du svarade fel person, jag håller med dig i mitt inlägg

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Till alla: Det är helt OK för mig om vi slår samma våra två fyndtrådar, datorer/komponenter och övrigt, men DE FINNS REDAN IDAG, och uppdelningen är därmed REDAN gjord.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

För mig blir det ju ÄNNU MER splittrat, om jag letar efter en sak, men är OSÄKER, på i vilken av de två trådarna som vi redan har, som det postas i.

IMHO så blir det den sämsta av två världar när saker om en viss produktkategori (som tex. mobiltelefoner) postas ibland i DATORTRÅDEN, och ibland i ÖVRIGTTRÅDEN. Då vet man aldrig var man kan finna den typen av tips.

Förslag; antingen slår vi ihop de två fyndtrådarna till en enda, eller så börjar vi posta konsekvent i rätt tråd.

Som situationen är IDAG så är det helt värdelöst.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

@swetox: Tror du svarade fel person, jag håller med dig i mitt inlägg

Helt rätt, gick lite fort
ursäkta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozze4evigt:

3d skrivare FlashForge Finder 2.0 från Clas Ohlson

Ordinarie pris 4490, nedsänkt till 3490kr
Med rabattkoden 15extra får du skrivare för 2966kr

Hur är den som "nybörjarskrivare"?

Permalänk
Inaktiv

Slå ihop allt igen tycker jag. När uppdelningen behövdes var mängden tips så pass stor att man behövde dela upp det. Så är det inte idag. Priserna butikerna erbjuder är allmänt sämre, riktiga fynd är sällsynta, utom på just ljud där marginaler också finns.

Jag ser hellre en tråd med alla typer av tips där man har en tillräckligt hög prissänkning. Skulle kunna bli intressant som ett test iallafall.

Att separera bort mobiler som ä mer lika datorer är ljud är något jag tycker är lite konstigt. Men ändå bra att digitala speltipsen inte är med i tråden. Bättre separera fysiska produkter och digitala sådanna, nycklar, tjänster osv.

Men det är min åsikt, bland många, förstås.

Permalänk
Medlem

Elektronik i den ena och övriga prylar typ snowboards eller vad det nu må vara i andra. Typ som det är idag. Det tycker jag iaf är bra. Jag tror folk skulle flippa efter ett tag om man delade med sig av fynd om jackor och skidor i vanliga fyndtråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en prisvärd TV till mormor på 43-50"? Vill gärna att den har ett hederligt kabel-tv ingång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Hur är den som "nybörjarskrivare"?

Väldigt bra, i princip bara tuta och köra. Skriver ut PLA vilket är enkelt att arbeta med och numera det vanligaste materialet. Luktar inte mycket och är inte giftigt.
Positivt att man inte är låst till deras egna filament utan kan köpa vilket märke som helst.
Minus att den inte funkar med Octoprint om man vill använda det för fjärrstyrning men å andra sidan så har den wifi och usb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazye:

Oerhört ovärt. Dyrt pris. Bättre o köpa typ en sån här - https://www.amazon.de/dp/B07LGF54XR/

119 euro utan rea. Fri frakt till sverige när belopp överskrider 39 euro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag lyckades se den redan 9:57-58 någon gång, dök plötsligt upp i lucks 19. Inget köp för mig dock men blev lite förvånad över hur fort de gick åt.

Värsta hittills var nog de 15st 1TB SSDs för 750kr styck som Inet körde tidigt. Slut på direkten. Nu gör de förstås som de vill men hade ändå varit trevligt med något erbjudande som iallafall räcker en stund. Men är nog svårt att balansera. De butiker som har flera produkter i sina luckor har mer att erbjuda och det räcker också längre/fler hinner titta på vad som erbjuds.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det Samsung T5? Skulle vara sanslös om det va det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerex:

Var det Samsung T5? Skulle vara sanslös om det va det

Det var A400 960GB

Permalänk
Medlem

Ah där ser man

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Oerhört ovärt. Dyrt pris. Bättre o köpa typ en sån här - https://www.amazon.de/dp/B07LGF54XR/

119 euro utan rea. Fri frakt till sverige när belopp överskrider 39 euro.

Skickades från m.sweclockers.com

Skickas dessvärre inte till Sverige....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994