Vilken var decenniets bĂ€sta TV-serie? đŸ“ș

PermalÀnk
Medlem ★
●

@RVX: ROME?! Är det ingen som vet vad "decennium" betyder

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Gustenrocks:

@Ravix: ROME?! Är det ingen som vet vad "decennium" betyder

JodÄ, men vilket decennium avses av TS ?

PermalÀnk
Medlem
●

Breaking Bad och Witcher

PermalÀnk
●

Dessa Àr i topp för mig:

Snowfall
Boardwalk Empire
Homeland
Startup
Mindhunter
Suits
Manhunt: The Unabomber
Deep State
Condor

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

vi kan sÀga att kriteriet Àr "preimÀr 2010 eller senare".

Skrivet av M_X_E_Q:

JodÄ, men vilket decennium avses av TS ?

Det senaste misstÀnker jag dÄ

Som @yeahyouknow skriver. Hur kunde jag glömma Boardwalk Empire?! Det var grejer det!

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Gustenrocks:

Det senaste misstÀnker jag dÄ

Som @yeahyouknow skriver. Hur kunde jag glömma Boardwalk Empire?! Det var grejer det!

Var inte det ocksÄ en serie som tappade senare? Vill minnas första sÀsongen var otroligt vass, har för mig @JonasT och jag snackade den en hel del.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bonde Söker fru!

Har gett mig mycket egentid vid datorn

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skÀrm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

PermalÀnk
Medlem ★
●

@emilakered: Jag kommer nog ÀndÄ ihÄg det som nÄgot som höll en ganska hög standard rakt igenom.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Otroligt att ingen nÀmt "Succession" Ànnu, kanske bara för att den gÄtt i tvÄ sÀsonger?!
Helt grym, stark rek!

Även "The Leftovers" rekommenderas!

Annars gillade jag Fargo (S1&S2), Sharp Objects, Hannibal, Mindhunter och Homeland.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MinscS2:

En gÄng i tiden hade jag utan tvekan sagt Game of Thrones, men de sista sÀsongerna (framför allt sÀsong 8) lyckades döda hela universumet för mig. (Har inte bytt avatar Àn pga. ren lÀttja.)

Tittar annars inte tillrÀckligt pÄ TV-serier för att göra en rÀttvis bedömning;
- Lucifer
- Westworld
- Chernobyl
- The Mandalorian
- The Boys
- The Witcher
...Àr alla underhÄllande serier jag sett pÄ sistonde, men vet inte om nÄgot av dem förtjÀnar titeln "decenniets bÀsta TV-serie" direkt.

Jag tycker Westworld sannerligen har chansen att bli decenniets bÀsta serie. Dock befarar jag att serien kommer tappa vad som gjord den bra. UngefÀr som GOT. Förövrigt tycker jag de flesta serier Àr bra under de första sÀsongerna men efter det blir urmjölkad. Tyckte Greys Anatomy var bra men efter 18 sÀsonger Àr det bara mer av samma.

Mina favorit serier fÄr nog ÀndÄ bli:
True Detective
Chernobyl

Innan jag kom pÄ att ett decennium Àr 10 Är skulle jag sagt
Band Of Brothers
Mad Men
How I Met Your Mother

Dock fÄr dom vÀnta tills vi kör första fjÀrdedelen av seklet.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
SkÀrm LG OLED 55C9 BÀrbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

PermalÀnk
Medlem ★
●

Game of Thrones

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jösses... Inser att jag knappt sett nÄt alls senaste Ärtiondet. Game of Thrones har jag sett första sÀsongen. Ska se klart nÄn gÄng, men fantasy Àr inte riktigt min grej.

Homeland har jag sett 2-3 avsnitt av och den verkar hyfsad.

ST Discovery har jag sett alla avsnitt hittills av, och dÀr var första sÀsongen bra men andra rörig. Knappast Ärtiondets bÀsta.

The Mandalorian började bra men blev knasig efter bara ett par avsnitt.

Ser pÄ For All Mankind och den lider av samma problem som sÄ mÄnga andra serier: att man mÄste skruva till det sÄ förbannat för sensationens skull. Jag hade hellre sett en realistisk alternativhistoria i stÀllet för cowboyartat trams.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | SkÀrm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har medvetet gett fan i att lÀsa trÄden för att inte fÀrgas av andras Äsikter, men gissar pÄ att fler svarat exakt samma sak:

Chernobyl
True Detective, sÀsong 1
The Crown

Alla tre kommer mycket nÀra min absoluta favorit, Band of Brothers, som utan konkurrens kammade hem förstapriset förra decenniet

Ja, och sÄ fÄr man vÀl ge Game of Thrones ett hedersomnÀmnande. TyvÀrr lite ojÀmnt i kvalitén, men man fÄr ge dem att det förstÄs Àr svÄrt att hÄlla jÀmn toppkvalitet under sÄ mÄnga avsnitt och sÀsonger.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par vÀrdefulla sekunder av ditt liv pÄ att lÀsa denna fullstÀndigt poÀnglösa signatur!

PermalÀnk
Medlem
●

Mina favoriter:

Falsk Identitet
True Detective S1
Berlin Station
Fargo S1,2
Ozark S1
Endeavour
Mr Inbetween S1
River
Cardinal S1
Babylon Berlin
Bosch
City on a Hill S1
Tin Star S1
Billions S1
Fortitude S1

PermalÀnk
Medlem ★
●

Utopia. Inte bara bÀst pÄ 2010-talet, utan bÀsta TV-serien jag sett nÄgonsin, alla kategorier. BÀttre Àn Breaking Bad, som i mitt tycke Àr alla tiders nr. 2. Efter Utopia.

PermalÀnk
Medlem ★
●

GoT

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skÀrm.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

House of cards första sÀsongen var makalöst bra, men efter Mara Rooney och den storyn försvann blev den aldrig lika bra igen. TyvÀrr samma sak med mÄnga andra serier. Manuset och idéerna verkar bara rÀcka fullt ut en, max tvÄ sÀsonger.

Kevin Spacey Àr en av vÄr tids största skÄdespelare, oavsett vad han anklagats för.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

PermalÀnk
Medlem
●

Flera sjukt bra serier sÄ nÀmner de som alla bör se.

River (Finns bara en sÀsong men fantastisk serie med Stellan SkarsgÄrd)
Fargo
Killing Eve
Dirk Gently's Holistic Detective Agency
Dark (speciellt första sÀsongen)
House of cards (speciellt första sÀsongen)
Westworld
Russian Doll
Sherlock
Game of Thrones (Skippa 2 sista sÀsongerna)
Stranger Things (Skippa 3:e sÀsongen)
True detective (Se första sÀsongen)

Visa signatur

There can be only one...

PermalÀnk
Medlem ★
●

1. Babylon Berlin.
2. Peaky Blinders.
3. The Crown.

Vilket iofs Àr dom enda serierna jag sett.

Visa signatur

Du som inte behÀrskar nÀr du skall anvÀnda de och dem sÄ finns en mycket enkel lösning. Skriv dom sÄ blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Skilda vÀrldar

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

Som mÄnga redan sagt sÄ tycker jag True Detective S1 och Chernobyl Àr det bÀsta som gjorts sen The Wire.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

PermalÀnk
●

@wuaaa

hehe vad Àr meningen med att se en serie om man ska skippa vissa sÀsonger? se allt eller inget, iaf nÀr det kommer till GoT, finns en del ljusglimtar Àven de avslutande sÀsongerna.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÄ jÀkla svÄrt.

GoT om man bortser frÄn sista sÀsongen.
Mr Robot om man bortser frÄn andra sÀsongen.
Silicon Valley, extra kul om man jobbar inom branschen.
The Boys var riktigt jÀkla bra ocksÄ men vi har ju bara fÄtt en sÀsong Àn sÄ lÀnge.
The Crown, grymt bra drama.
True Detective S01 (De andra tvÄ var ingen höjdare)

Om jag absolut mÄste vÀlja fÄr det nog The Boys ÀndÄ. Kollade hela pÄ en sittning, förbannat bra!

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●
Skrivet av Gilgamesh:

@wuaaa

hehe vad Àr meningen med att se en serie om man ska skippa vissa sÀsonger? se allt eller inget, iaf nÀr det kommer till GoT, finns en del ljusglimtar Àven de avslutande sÀsongerna.

DÀrför att man upptÀcker att tiden Àr för vÀrdefull att slösa bort pÄ skit nÀr man passerat 50.

SÄg 6 avsnitt av For all mankind innan jag förstod att det var pk-drama för hen i storstÀder utan mycket rymdinnehÄll, sÄ den hoppade jag av. 2/5 i betyg om ens det. Blev sÀmre ju lÀngre det gick.

Edit: The Crown har jag tÀnkt se mÄnga gÄnger men inte kommit till skott. Nu ska det ske!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Dirk Gently tycker jag var grymt bra, framför allt första sÀsongen men andra funkade med, synd att den las ned.
11.22.63 var ocksÄ vÀldigt bra, dock en miniserie sÄ den kanske inte passar riktigt.
Broad City borde definitivt vara med pÄ listan.
Bland mer traditionella sitcoms sÄ tycker jag Brooklyn 99 Àr riktigt bra.
Community startade visserligen 2009 men grym i alla fall, skapad av de som sen skapade Rick and Morty. Parks and Recreation kom samma Är, men ocksÄ vÀldigt bra och underskattad.

Annars hÄller jag med om en del redan nÀmnt som Rick and Morty, Silicon Valley, Westworld, True Detective (1).

PermalÀnk
Medlem ★
●

Snowfall
Shameless
Sherlock
Fargo S01
Coupling

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" SkÀrm

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av hg:

Förra decenniet var lÀttare att vÀlja för dÄ fanns Battlestar Galactica

Kan inte vÀlja endast en serie frÄn detta decennie, sÄ nÄgon av:

The Expanse
Black Sails
Agents of SHIELD
Shameless
The Americans
Game of Thrones

Du verkar ha bra smak sÄ ska kolla in nÄgra pÄ listan ovanför.

MÄste framhÄlla The Expanse som decenniets bÀsta serie, för mig. Speciellt sÀsong 1. SÀsong 4 som kom nu var ok, om Àn inte lika intensiv eller med samma höga tempo som i sÀsong 2-3. Ser fram emot sÀsong 5.

Tyckte Àven Dark Matter var riktigt bra, men den fick ju bara 3 sÀsonger innan den yxades - för evigt vad det verkar.

AngÄende Battlestar Galactica (rebooten) sÄ var den ju galet bra, men Àven den höll ju inte Ànda in i kaklet. Drar ingen vidare diskussion om det hÀr. (fel decennium + spoilers)

MÄnga serier har ingen "exit strategy" tycks det, trist. FrÀmst amerikanska. Men det kanske Àr nÄgot för en annan trÄd. Brittiska Sherlock var riktigt bra Ànda tills sista sÀsongen. Eller kanske nÀst sista. MÀrkligt att de failade sÄ grovt.

Hm, jag tycks mest vara inne pÄ SF. Men det finns garanterat mÄnga serier jag sett men nu glömt. Expanse lÄg i fÀrskt minne, och yxas TV-serien fÄr jag gÄ pÄ böckerna som redan Àr skrivna.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

PermalÀnk
Medlem ★
●

Walking dead

PermalÀnk
Jacob Fanboy ★
●

The Witcher, den bara sveper in i sista stund och gör stormsuccé! Nej men visst det var bra men mÄste ÀndÄ sÀga:
Game Of Thrones
Ballers
11 22 63
Westworld
The Crown
Stranger Things (Ingen mer Àn mig, ok?)

EDIT; Tar tillbaka det dÀr, flera som har nÀmnt Stranger Things sÄg jag nu.