Vilken var decenniets bĂ€sta TV-serie? đŸ“ș

PermalÀnk
●

Var tvungen att kolla imdb för att fÄ hjÀlp till en refresh, av vilka serier det fanns efter 2010, och upptÀckte dÄ att jag har faktiskt bara tittat, ( följt) alla sÀsonger o avsnitt i 3 st.
DÄ vart det genast lÀtt att ha en etta tvÄa, och trea

1. Game of thrones
2. Homeland
3. American gods

Visa signatur

FÄr fÄr fÄr? Nej! FÄr fÄr Lamm.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Parks and Rec hade premiÀr 2009 sÄ rÀknar inte den

1. Chernobyl slog riktigt högt pÄ geigermÀtaren
2. Daredevil. SÀsong 2. sÄ. sjukt. bra.
2. The blacklist Àr nog dock den serien jag fÄtt flest underhÄllningstimmar av. utmÀrkt slötittarserie

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Boys: Homelander var otroligt underhÄllande, ser fram emot sÀsong tvÄ.

True Detective - SÀsong 1 Àr bland det bÀttre jag sett ocksÄ.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

PermalÀnk
Medlem ★
●

True Detective S1
Westworld
Making a Murderer S1
Chernobyl
Dark

De tvÄ som fÄtt mitt hjÀrta mest pepp Àr dock Halt and Catch Fire och Stranger Things, trots att dessa lider av diverse problem som gör dom svÄra att lÀgga Ä nÄgon "bÀst"-kategori, sÄ var det dom som fick mig mest exalterad varje gÄng det kom en ny sÀsong.

Skrivet av Mutumba:

Mr Robot. TvÄ sista avsnitten i morgon (söndag i USA). Synd att den inte slagit igenom pÄ bred front men det Àr den bÀsta serien pÄ 10-talet, och för mig nÄgonsin.

Synd Ä synd, den fick vÀl iaf chansen? Stor hype kring första avsnytten och mycket reklam (gick ju till och med pÄ SVT). NÀstan alla jag kÀnner sÄg iaf nÄgra avsnitt erller iaf kÀnner till den. Verkar dock som att den inte föll sÄ mÄnga i smaken nÀr den började gÄ lite mer pÄ djupet.

Jag gilllade den ocksÄ dock! Ska gÄ pÄ sista sÀsongen snart!

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Young Pope

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

En gÄng i tiden hade jag utan tvekan sagt Game of Thrones, men de sista sÀsongerna (framför allt sÀsong 8) lyckades döda hela universumet för mig. (Har inte bytt avatar Àn pga. ren lÀttja.)

Tittar annars inte tillrÀckligt pÄ TV-serier för att göra en rÀttvis bedömning;
- Lucifer
- Westworld
- Chernobyl
- The Mandalorian
- The Boys
- The Witcher
...Àr alla underhÄllande serier jag sett pÄ sistonde, men vet inte om nÄgot av dem förtjÀnar titeln "decenniets bÀsta TV-serie" direkt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
SkÀrmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Orphan Black!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

PermalÀnk
Medlem ★
●

True Detective S01. Alternativt Better Call Saul eller Fargo S01.

Som bubblare slÀnger jag in en serie som ingen i trÄden nÀmnt innan nÀmligen Ray Donovan, mycket mycket bra enligt mig!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

PermalÀnk
Medlem ★
●
  1. La casa de papel

  2. Shetland

  3. Chernobyl

  4. Scotch & Bailey

  5. Luther

  6. Broadchurch

  7. Endeavour

  8. Westworld

  9. Homeland

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag drar till med dessa:
Gotham
Arrow
The walking dead
Game of thrones

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

PermalÀnk
Medlem ★
●

SvÄrt det dÀr, men en serie jag uppskattat vÀldigt mycket Àr Brooklyn nine nine.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Jag tror inte ens jag har följt nÄgon serie som har haft premiÀr det hÀr Ärtiondet. Tittar pÄ vad andra har skrivit och jag har knappt sett en enda serie, vissa har jag inte ens hört talas om. Den enda serien jag kan komma pÄ att jag har fastnat lite för typ det senaste Äret Àr vÀl Elementary men det Àr inte sÄ att jag har suttit och vÀntat pÄ nya avsnitt utan mer fastnat vid teven nÄgon timme ibland eftersom de ofta gÄr flera avsnitt i rad. Ett modernt Sherlock Holmes Àr jÀttekul och bÄde Lucy Liu och speciellt Johnny Lee Miller gör sina roller grymt bra.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Chernobyl

PermalÀnk
Medlem ★
●

BĂ€sta: Rick & Morty

SĂ€msta: Game of Thrones

SĂ„, let the rage begin. WINTER IS COMING!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 BrÀda / 850w NÀtagg.
32 Tums SkÀrm 1440p 144hz Curved VA panel.

PermalÀnk
Lego Master ★
●

Oj, jÀvlar. KÀnns som att hela Ärtiondet har varit Seriernas Decennium, sÄ samma sÀtt som 00-talet var Trilogiernas Decennium.

Jag kommer nog mest lista de jag kommer minnas starkast, inte nödvÀndigtvis de som varit objektivt bÀst.

Utan inbördes ordning;
* Game of Thrones
* Sons of Anarchy (jaja, frÄn 2008, men ÀndÄ...slutade 2014)
* Sherlock
* The Witcher
* The Mandalorian
* Chernobyl
* True Detective (s01 iaf)
* House of Cards
* Stranger Things

Visa signatur

* VÀnsterhÀnt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* đŸ–„ïž i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | đŸ’» Surface Go 3
* ⌚ G915 Tactile | ⌚ G13 | đŸ–±ïž G502 X | 🎧 Pro X | đŸŽ™ïž QuadCast | đŸ“č EOS 550D | đŸ•č X52 Pro | 🎼 Xbox Elite 2
* đŸ“± Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | đŸ“ș 65" LG OLED | đŸŽžïž Nvidia Shield

PermalÀnk
Medlem ★
●

11.22.63

PermalÀnk
Medlem ★
●

Sherlock och Rick & Morty Àr de enda jag vill rÀkna upp. GÄr man tillbaka lite lÀngre sÄ kommer Futurama med.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

1. Game of thrones - 8 sÀsonger
2. The expanse - pÄgÄende, 4 sÀsonger hittills
3. Chernobyl - 4 avsnitt
4. The terror - 10 avsnitt
5. Star trek discovery - pÄgÄende, 2 sÀsonger hittills

PermalÀnk
Medlem ★
●

Svensk
30 grader i februari

Tysk
Dark

Engelsk
House of the haunted hill

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av sKRUVARN:

Synd Ä synd, den fick vÀl iaf chansen? Stor hype kring första avsnytten och mycket reklam (gick ju till och med pÄ SVT). NÀstan alla jag kÀnner sÄg iaf nÄgra avsnitt erller iaf kÀnner till den. Verkar dock som att den inte föll sÄ mÄnga i smaken nÀr den började gÄ lite mer pÄ djupet.

Jag gilllade den ocksÄ dock! Ska gÄ pÄ sista sÀsongen snart!

Jag tÀnkte mest globalt och egentligen Àr det vÀl mest synd om dem som missat hur bra serien faktiskt Àr, Àven om sÀsong tvÄ var lite seg emellanÄt. Det var nÀr serien började gÄ pÄ djupet som jag blev Àn mer intresserad men gemene man vill nog ha nÄgot "enklare" kanske, dumt att generalisera men men.

Du har mÄnga grymma avsnitt framför dig!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Silicon valley
Westworld
The expanse
Stranger things

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

PermalÀnk
Medlem ★
●

Rick and morty
Wayward Pines
Expanse
Dark Matter
12 Monkeys
Stranger Things

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

PermalÀnk
Medlem ★
●

SvÄrt att sÀga vilken som varit bÀst. Men jag tror nog Fargo sÀsong 1 Àr den som sticker ut.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

PermalÀnk
●

The Witcher.

Silicon Valley.

GoT.

The Mandalorian.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ozarks
Narcos
Chernobyl

Överlag mĂ„nga bra serier som slutade.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag som Àlskar scifi tycker detta scifi decenniet varit riktigt dÄligt tyvÀrr. Iaf om man ser till serier som gick mer Àn 3 sÀsonger.

The Expanse
Star Wars Rebels
The Orville
The 100
Continuum
Colony
Krypton
Helix
Agents of S.H.I.E.L.D
Revolution
Orphan Black
Daredevil
Dracula (2013)
The Rookie
Silicon Valley
Suits
Nikita
Another Life
The Last Ship

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

PermalÀnk
PermalÀnk
Medlem ★
●

Blev ju tyvÀrr för mÄnga sÀsonger av allt, var inte mÄnga serier som jag inte slutade titta pÄ Àven om de första sÀsongerna var bra.

The Newsroom
Billions (slutade titta)
Mr Robot (slutade titta)
Orange is the new Black (slutade titta)
The Witcher

Sen har man sett mycket annat bra, men tar man upp allt blir ju listan för lÄng.

Visa signatur

Äh nej, blev du krÀnkt?! det var ju jÀvligt synd för dig!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Gustenrocks:

Justified blir det för mig dÄ.

Riktigt bra serie! Kollar igenom den en andra gÄng just nu.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Mest skratt gav utan tvekan Top Gear mig
Annars Àr Rome en högoddsare, fÄr dock ta pÄ mig dumstruten och erkÀnna att jag inte har supit in GoT Ànnu, kommer nog inom sinom tid.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X