Vad hände med översikten på min profilsida?

Permalänk
Medlem

Vad hände med översikten på min profilsida?

Så sent som igår när man gick in på sin profil-sida på Sweclockers (i mitt fall https://www.sweclockers.com/medlem/192838) fanns det en flik innan den som heter "profil", kanske hette den översikt? Hur som helst så undrar jag varför den inte finns kvar? Det var ju det enda sättet att på samma ställe se nya inlägg i trådar man följer, men framför allt det enda sättet att hitta nya inlägg från användare man följer!

Varför har sidan försvunnit? Är den ersatt av någon sida jag inte hittar? Det är ju ganska konstigt (och uselt) att ni tar bort det enda sättet att hitta inlägg från medlemmar man följer. 9 av 10 gånger när jag läste forumet så var det just för att jag på min profil såg ett nytt inlägg från en användare jag följer.

@Gurt

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Håller med!

Sidan "Följda trådar" erbjuder inte funktionen där man snabbt hittar till senast olästa inlägg.

Ta inte bort en funktion förrän den åtminstone finns att hitta någon annanstans.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Sidan "Följda trådar" erbjuder inte funktionen där man snabbt hittar till senast olästa inlägg.

Ja, hur gör man nu för att komma till nya inlägg i följda trådar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ja, hur gör man nu för att komma till nya inlägg i följda trådar?

Skickades från m.sweclockers.com

Klicka på orangea ikonen bredvid trådtiteln så kommer man till första olästa. Men det ersätter fortfarande inte händelserna som man kunde se på sin profil förut! Det är nu omöjligt att hitta nya inlägg från användare man följer!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Vi har gjort några förändringar i profilsidan, mest "bakom kulisserna" för att styra upp bland flikarna men det verkar som att det har skett några missar som påverkar er. Målet var att förändringarna inte skulle märkas allt för mycket så det är alltså inte med flit. Vi kommer undersöka det. Tack för uppmärksammandet

Permalänk
Medlem

Kanon!

Insåg inte hur mycket jag använde denna funktion, fören jag nu upptäckte att den var borta.
Hoppas ni hittar ett bra sätt att återimplementera den

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Är helt Lost utan den standard för mig är in på SweClockers kolla förstasidan sedan alla nya inlägg via profilsidan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag har samma upplevelse och vanor som tidigare kommentarer, in på förstasidan och sedan Min Profil-sidan (tror jag den hette) för att kolla nya inlägg från följda användare och trådar. Trodde jag klickat fel fem gånger innan jag kollade om någon annan upplever samma sak.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Julen är förstörd! 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Julen är förstörd! 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Nästan på den nivån faktiskt! Nä men det blir inte mycket mer forumläsande till dess att det är fixat iallafall, så Sweclockers kanske gjorde oss en god gärning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Nästan på den nivån faktiskt! Nä men det blir inte mycket mer forumläsande till dess att det är fixat iallafall, så Sweclockers kanske gjorde oss en god gärning.

Ja, det är den sidan jag använder 95% av tiden på Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min dagliga rutin har dessvärre blivit något jobbigare i och med detta. gaaahhh 😣

Hoppas detta åtgärdas asap, annars så spinner jag igång adblock! /s

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

hehe, trodde inte fler skulle sakna den funktionen
Men bra att ni jobbar på det.

Tur man har julledigt nu så man knappt hinner sitta vid datorn. Kanske funktionen är tillbaka när man själv har tid att läsa swec igen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Så kort och gott, hur ser jag nu enklast nya inlägg i dom trådar jag följer, dvs mina följda trådar?
@Gurt
Vardagen vart plötsligt lite jobbigare haha!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Så kort och gott, hur ser jag nu enklast nya inlägg i dom trådar jag följer, dvs mina följda trådar?

Följda trådar hittar man väl som vanligt under "Följda trådar". Frågan är väl snarare hur man ser vad följda användare gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Följda trådar hittar man väl som vanligt under "Följda trådar". Frågan är väl snarare hur man ser vad följda användare gör?

Jag syftade på mobilsajten, glömde skriva det:

Liksom, vart hittar man enklast sina följda trådar där? Förut tryckte man endast på sin profil och så såg man om nya inlägg hade tillkommit.
Inlägg tar en till ens egna inlägg.
Trådar till sina egna trådar
osv osv. dvs allt ens egna postade innehåll.

Jag vet att dom experimenterar runt lite, därför jag undrar. Tycker samtidigt att det är väldigt ologiskt att ha samma innehåll på 2 olika ställen. Varför leder länkarna jag rutat in till samma ställen som dom ovanför? Nånstans där kan man ju klämma in följda trådar, eller ännu bättre...behåll den gamla designen.
Som det är nu vet jag inte riktigt hur man ska navigera sig till sina följda trådar via mobilsajten, ej desktop. Även om den som sagt också har blivit betydligt rörigare. Enda sättet jag hittar, om jag nu inte missar nånting väldigt obviously...är att först klicka på en av dom trådar som man skrivit i (och som syns direkt när man trycker på sin profil), sen navigera upp till toppen av sidan och där följande alternativ finns:

Är inte meningen att gnälla eller klaga, men det som förut tog ett tryck att göra tar nu plötsligt 3 att göra. Om jag inte missar nånting självklart vill säga. @klorixx

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Klicka på orangea ikonen bredvid trådtiteln så kommer man till första olästa. Men det ersätter fortfarande inte händelserna som man kunde se på sin profil förut! Det är nu omöjligt att hitta nya inlägg från användare man följer!

https://i.imgur.com/EcIhSJl.png

Det där är en bättre sida för där ser man var de första olästa finns, det såg man ej på profilsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Hedersmedlem

@Bakgrund @johanruda @Shakermaker @Xoka @Dekkan @Release @persson78 @aleves @SunQ @RVX

Nu skall aktivitetsloggen vara tillbaka. I samma veva blev mobilversionen lite upphottad så den innehåller samma saker som på desktop.

Testa gärna och rapportera om ni skulle upptäcka några problem.
Och med det får jag passa på och önska en god jul!

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@Bakgrund @johanruda @Shakermaker @Xoka @Dekkan @Release @persson78 @aleves @SunQ @Ravix

Nu skall aktivitetsloggen vara tillbaka. I samma veva blev mobilversionen lite upphottad så den innehåller samma saker som på desktop.

Testa gärna och rapportera om ni skulle upptäcka några problem.
Och med det får jag passa på och önska en god jul!

Mvh // Anton

Woho! Ser ut att fungera bra. Tack detsamma, god jul!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@Bakgrund @johanruda @Shakermaker @Xoka @Dekkan @Release @persson78 @aleves @SunQ @Ravix

Nu skall aktivitetsloggen vara tillbaka. I samma veva blev mobilversionen lite upphottad så den innehåller samma saker som på desktop.

Testa gärna och rapportera om ni skulle upptäcka några problem.
Och med det får jag passa på och önska en god jul!

Mvh // Anton

Ser kanon ut vid första anblick. Tack för en snabb lösning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@Bakgrund @johanruda @Shakermaker @Xoka @Dekkan @Release @persson78 @aleves @SunQ @Ravix

Nu skall aktivitetsloggen vara tillbaka. I samma veva blev mobilversionen lite upphottad så den innehåller samma saker som på desktop.

Testa gärna och rapportera om ni skulle upptäcka några problem.
Och med det får jag passa på och önska en god jul!

Mvh // Anton

Så där ja tack!
God Jul på er alla, om än några timmar för tidigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@Bakgrund @johanruda @Shakermaker @Xoka @Dekkan @Release @persson78 @aleves @SunQ @Ravix

Nu skall aktivitetsloggen vara tillbaka. I samma veva blev mobilversionen lite upphottad så den innehåller samma saker som på desktop.

Testa gärna och rapportera om ni skulle upptäcka några problem.
Och med det får jag passa på och önska en god jul!

Mvh // Anton

Ser kanon ut!
God Jul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

@Klorixx: Tack för uppdateringen och god jul!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Stabilt!
Julen är räddad! 😚

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Aktivitetsloggen?
Eller Profilen är helt trasig.
Det fungerar om man inte är inloggad.

Alltså jag vill inte se det här när jag letar mina egna inlägg:
Nytt inlägg i Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här! igår 20:35
Nytt inlägg i Dagens fynd — Diskussionstråden igår 19:34
Nytt inlägg i World of tanks-tråden igår 11:31
Nytt inlägg i Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först! 2020-01-16
Nytt inlägg i Ge bort spelnycklar! (Läs trådreglerna först!) 2020-01-15
Nytt inlägg i Vilken film såg du senast? 2020-01-15

Allt som man kan bocka ur har jag bockat ur men ändå får jag upp detta, jag följer ingenting... och jag tog upp detta 2019-07-07 10:49 i en annan tråd men upptäckte då att det fungerade med att klicka på mitt namn, men nu fungerar inte det heller.

Logga ur och sen klicka på en användares namn, så vill jag se min aktivitetslogg.
Vilket inte går när man är inloggad längre, eller?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!