Samsung Galaxy Fold med flip-design hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Fold med flip-design hittar ut på webben

Vikbara telefoner är här för att stanna. Samsung satsar vidare genom en ny modell med skärm som viks på vertikalen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt format enligt mig.. Men skulle nog vilja att den blir lite mindre om jag utgår ifrån bilderna.
Får se vad de ska begära för den också när det kommer mera information.

Däremot så hade ju önskan varit att google eller oneplus gör en likande mobil så man får ett OS som inte suger..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

så jäkla ful tyckte första var bättre.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av livsnjutaren:

Däremot så hade ju önskan varit att google eller oneplus gör en likande mobil så man får ett OS inte som suger..

I fixed it for you.

Anyhoo, jag hade aldrig en vikbar telefoni fordoms dagar och förutom att skärmen möjligen är bättre skyddad ihopfälld, så ser jag ingen nytta av formatet för egen del.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vikbar prototyp med spräckt skärm, ser att de inte har löst det problemet än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vikbar prototyp med spräckt skärm, ser att de inte har löst det problemet än.

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vikbar prototyp med spräckt skärm, ser att de inte har löst det problemet än.

Nja den ser inte ut att vara spräckt? Däremot har de censurerat delar som antagligen visar nummer/barcldes som kan identifiera läckan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: haha tackar! svårt att få det rätt när man har tummen gipsad :/

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

Vettig design. Mikrofonen skall vara så nära munnen som möjligt så man hör personens andetag ordentligt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Motorolan är mycket hetare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Motorolan är mycket hetare!

Eller hur. När dom lanserar en med bättre specs och mycket bättre pris vill jag verkligen ha en. Bättre kamera tex. Samt, hur är batteritiden?
Jag hoppas folk som har pengarna köper så dom satsar på konceptet.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Alltså.. nä. Jag tar inte nackdelarna m vikbar telefon för att få den här formfaktorn. Vad vinner man på det? Det är liksom en, i mina ögon, oönskad omfördelning av volymen. Dagens ovikbara puckar ryms lika bra i de flesta fickor och buktar ut mindre.

Mini-tablet kändes mycket fräsigare som koncept. Frågan är om de har en sådan uppföljare i görningen eller om ryktena runt billigare prissätning på Fold 2 åsyftar denna lilla grej istället.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Foldable Nintendo Switch kanske vore något

Permalänk

Inte för att vara sådan men kan någon förklara poängen? Den blir ju enbart tjockare!?

Jag köper att utvecklingen måste gå framåt och att få så mycket skärmyta som möjligt på så liten yta dom möjligt är en fördel men är tekniken redo?? Hade telefonen i ihopfällt utförande varit typ 8mm tjock samt att man hade haft en skärm på framsidan så hade det varit en sak. Men nu..

Va det inte Apple som sökte patent för en telefon med skärm runt om?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

@JeagerMeisterSWE: mindre yta, men tjockare istället för gigantisk telefon som är tunn. Jag föredrar helt klart denna modellen av vikbar alt typ LG G8X ThinQ typ. liten vikbar eller dubbla skärmar Inget som vecklas ut till en halv surfplatta där den är både stor och tjock.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Telefonkonceptet kan säkert vara bra i framtiden. Men jag betvivlar att så många vill betala extra för att vara först och då en ömtålig telefon som i utfällt läge ej fungerar bättre än en vanlig telefon.

Den typ som Galaxy Fold 1 hade, innebär däremot att man tack vare större skärmyta nu kan göra mer arbete på mobilen distans. Att telefonen då är väldigt dyr, ömtålig och lite av en prototyp, ja det kan man stå ut med då man kan använda telefonen till så mycket mer.

Permalänk
Medlem

But why? Får jag inte en "surfplatta" vad är då syftet förutom att jag får en tjock telefon som är jobbig att ha i fickan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

But why? Får jag inte en "surfplatta" vad är då syftet förutom att jag får en tjock telefon som är jobbig att ha i fickan?

Fast dessa telefoner kommer ju att vara väldigt praktiska när filmindustrin går ytterligare några steg bredare i bildformat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

But why? Får jag inte en "surfplatta" vad är då syftet förutom att jag får en tjock telefon som är jobbig att ha i fickan?

I framtiden behöver ej dessa mobiler bli så tjocka. I samma framtid har man också skippat nycklar och använder mobilen för att låsa upp saker, även betalning, idkort m.m. -Vilket man idag redan kan på det mesta. Och då kanske en sådan mobil i fickan är det bästa för vissa.

Varför man idag ska vara först med något som blir bra först om några år, ja det är en bra fråga?

Sedan finns det olika användare, vi kommer alltid ha användare som inte har något behov att uträtta så mycket jobb på mobilen och de lär klara sig med en 6-7" mobil. Vi andra så finns det mobiler åt oss med. Jag ser detta inge konstigare mer än att det finns 11,13, 15,6, 17" laptoppar som säljs i riktigt stora volymer.

Permalänk
Medlem

Kanske den här kan vara ett alternativ? 349$.
https://www.escobarinc.com/product/fold1/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Fast dessa telefoner kommer ju att vara väldigt praktiska när filmindustrin går ytterligare några steg bredare i bildformat

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske det. Men på 50-60 talet var många filmer bredare än vad de är Idag. Ben-hur är ett exempel. Formatter kallades Ultra Panavision 70. Så man har redan nytta av bredden om man gillar gammla filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Vettig design. Mikrofonen skall vara så nära munnen som möjligt så man hör personens andetag ordentligt.

found the creeper...

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Första tanken jag fick va z610i fast lite bredare ^^ iallafall i ihopvikt utförande =p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Kanske det. Men på 50-60 talet var många filmer bredare än vad de är Idag. Ben-hur är ett exempel. Formatter kallades Ultra Panavision 70. Så man har redan nytta av bredden om man gillar gammla filmer.

Tackar för infon, hade helt glömt bort den gamla bredbildsstriden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Olof Gustafsson

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt intresset för dessa förutom wow-faktorn att kunna böja en skärm. En mobil är bärbar. En 8"are typ amazon fire för 49€ funkar för netflix etc. En 11"are med tangentbord är smidig bärbar variant för att göra mer långvarigt arbete snabbare medans en riktig arbetsstation ska vara minst 2 st 24"skärmar. Jag ser förstår inte varför nån skulle betala 10 papp+ för att bygga in en tablet i en mobil skärm?

Visa signatur