Finns det gratis PDF redigerare för Windows?

Permalänk
Medlem

Finns det gratis PDF redigerare för Windows?

Hej,

Jag laddade precis ner pdf element som skulle ge gratis trial, och självklart efter all arbete så säger de åt mig att om jag vill spara filen så sker det med vattenstämpling.

Finns det något gratis alternativ där ute? Ska redigera ett PDF dokument, ett program där man kan ändra om texten direkt som finns i PDF dokumentet, man kunde göra detta på PDF element, men det är dessvärre inte gratis.

Anledningen till att jag inte vill köpa är eftersom jag redan har ett program på Mac som jag köpt, men har inte tillgång till mac på ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag använder pdf creator som följer med i ninite.

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk
Medlem

masterpdfeditor ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

masterpdfeditor ?

Men det är inte gratis vad jag ser, om man vill ta bort vattenstämplingen?

Permalänk
Medlem

Foxit Phantom kan du köra i 14 dagar (om du är tillbaka vid den andra datorn sen).

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ @ 2,505GHz, ABIT AN7, 512MB TwinMos PC3200@480MHz 2.5-3-3-7, 120GB Hitachi 8MB, 200GB Segate, Chifftec-Dragon

Permalänk
Medlem
Skrivet av GroundX:

Foxit Phantom kan du köra i 14 dagar (om du är tillbaka vid den andra datorn sen).

Laddade ner programmet, men man kan inte redigera texten som finns i dokumentet alls, eller gör jag något fel?

Edit: Verkar som om 14 dagars demot inte inkluderar redigering, varför har man då 14 dagar kan man tänka sig.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör Adobes program som trial när jag behöver det. Sen säger jag upp abonnemanget på en gång, då blir det "gratis" sålänge man inte behöver det en längre period än vad trialen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Jag kör Adobes program som trial när jag behöver det. Sen säger jag upp abonnemanget på en gång, då blir det "gratis" sålänge man inte behöver det en längre period än vad trialen är.

Du är en pärla, körde precis på detta, och det fungerar alldeles utmärkt. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Men det är inte gratis vad jag ser, om man vill ta bort vattenstämplingen?

Sorry... jag trodde den var utan, det var länge sen jag skapade PDF...läser dem mest och redigerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Laddade ner programmet, men man kan inte redigera texten som finns i dokumentet alls, eller gör jag något fel?

Edit: Verkar som om 14 dagars demot inte inkluderar redigering, varför har man då 14 dagar kan man tänka sig.

Märkligt, gjorde exakt detta i helgen. Men jodå, den skall inkludera alla funktioner (inkl.) redigering och utan irriterande vattenstämplar

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ @ 2,505GHz, ABIT AN7, 512MB TwinMos PC3200@480MHz 2.5-3-3-7, 120GB Hitachi 8MB, 200GB Segate, Chifftec-Dragon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Jag kör Adobes program som trial när jag behöver det. Sen säger jag upp abonnemanget på en gång, då blir det "gratis" sålänge man inte behöver det en längre period än vad trialen är.

Körde samma metod, var uppmärksamma på att avsluta testversionen innan dess att den tar slut annars övergår den i ett abonnemang med bindningstid i 24 månader. Avslutar man abonnemanget innan 24 månader måste man betala 50% av det totala beloppet för återstående bindningstid. Blir ganska dyrt av att bara missa att avsluta testversionen..

Permalänk
Medlem

Några fler tips på pdf editors utan watermarks.

Microsoft Word.
Går läsa mer om här: https://techwiser.com/best-free-pdf-editors-without-watermark/

Libre Office Draw
Del av Libre Office, gratis och open source.
Går läsa mer om på samma länk som ovan.

Inkscape
Är en vector graphics editor som också är en kraftfull text editor. Gratis och open source.
Länk: https://inkscape.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Körde samma metod, var uppmärksamma på att avsluta testversionen innan dess att den tar slut annars övergår den i ett abonnemang med bindningstid i 24 månader. Avslutar man abonnemanget innan 24 månader måste man betala 50% av det totala beloppet för återstående bindningstid. Blir ganska dyrt av att bara missa att avsluta testversionen..

Då är det väl enklare att ladda ner trialinstallation för Acrobat från Adobe, den startar inget abonnemang, men slutar funka efter en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv laddar jag upp filen till MEGA (Google Drive går också bra, men använder MEGA nu för tiden) och kikar på den därigenom. Funkar galant. DÅ har jag den även när jag är ute på språng. Det går även att ladda hem PDF-filen via telefonen och öppna den med hjälp av deras MEGA-app.

Annars kan du skumma igenom den här artikeln. Där står det bland annat att Firefox och Chromium kommer med inbyggda PDF-läsare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: TS vill redigera PDF inte läsa.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

@edgren: TS vill redigera PDF inte läsa.

Jaha. Länken berättar även vad för program man kan använda sig av för redigering (LibreOffice Draw är ett av förslagen).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.